JaskoDeere

Fendt 828 Vario

Polecane posty

Lukasz1987    61
Vario to skrzynia bezstopniowa, w JD nazywa się AutoPower, w dodatku obydwie skrzynie robione są w tej samej fabryce i praktycznie niczym się nie różnia.

Hubert jak zawsze lubię czytać Twoje posty tak tym razem dałeś ciała

skrzynie nie są robione w tej samej fabryce i są praktycznie całkowicie inne

vario to 2 zakresy hydraulik wspomagany mechanikiem

ap to 4 zakresy mechanik wspomagany hydrauliką

no i ap ma 33% mniejsze straty od vario :)

to takie 3 główne różnice


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    42

Dalej bede trzymal sie swojego , to jest prawda. Silnik jd spali malo jesli bedzie dociazony.Watpie zeby komp w 7820 klamal sprawdzalem pod kazdym wzgledem jak sie ma spalanie do wykonywanej pracy na pusto czy z ladunkiem , na postoju spalanie tez skacze.Znajomy pracujacy u dealera JD wspomnial mi o testach jakie robili na 5R wyszlo ze ciagniki 50% sa na biegu jalowym a druga polowa to praca ,tez przez to moze byc ze ma duze spalane stoja caly czas na biegu jalowym wiec paliwo sie przepala w wiekszej ilosci niz w pracy . 7920 AP jakos jest oszczedniejszy ale przez to ze dzojem ustawia se predkosc docelowa ,przy lekkiej pracy silnik sobie pyrka, przy obciazeniu juz zwieksza obr. w nim spalanie wychodzilo cos miedzy 26,5l/h w pracy 35l/h na postoju a 7820 PQ u ktorego spalanie skakalo w pracy 22,5 a 42l/h w postoju

 

Jak by ktos przegladal testy to jakos silnik JD przy max obciazeniu moze miec spadek tylko 30% inne marki maja spadek nawet o 56% . prawdopodobnie przez to ma mniejsze spalanie w ciezkiej pracy w porownaniu do konkurencji .


tgEgF.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

spadek czego? silnik na biegu jalowym 42 l/h? co ty za brednie wypisujesz.

masz jakies wymyslone przez siebie teorie, probujesz nas na sile nimi zainteresowac, a nawet nie potrafisz ich poprawnie sformulowac.

wez sobie najpierw jakas ksiazke od mechaniki, albo o silnikach i poczytaj, a pozniej sie udzielaj na forum publicznym.

ap to 4 zakresy mechanik wspomagany hydrauliką

zalezy ktory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hubert jak zawsze lubię czytać Twoje posty tak tym razem dałeś ciała

skrzynie nie są robione w tej samej fabryce i są praktycznie całkowicie inne

vario to 2 zakresy hydraulik wspomagany mechanikiem

ap to 4 zakresy mechanik wspomagany hydrauliką

no i ap ma 33% mniejsze straty od vario :)

to takie 3 główne różnice

 

Skrzynie te klepie jedna firma :P i podobne są, nawet bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

hubert europejskie AP robi ZF jest to ich przekladnia Eccom i jest diametralnie rozna od vario.

 

natomiast amerykanskie AP jest robione w stanach, wiec jak moze byc robione w tej samej fabryce co vario?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek16m    102

Kto jest producentem Vario? Fendt czy jakaś inna firma, a Niemcy od nich tylko kupują gotowe przekładnie? Szukam w necie ale jakoś nie mogę znaleźć takiej informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobra coś mi się p******* z tymi skrzyniami. Nie wazne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Fendt jest producentem skrzyni Vario, bodajże już od 1996roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Jeśli spali połowe tego co 7930 spalił przez ostatnie 2 miesiace to spłaci sie wczesniej niz myślicie.

 

Kupujesz Fendta z myślą że spali połowę tego co JD czy też zaczynasz już robić sobie jaja?

 

 

Tylko czekać, jak u Korbanka i dilerów NH ustawią się kolejki, a rynek wtórny zaleją okazje pilnej sprzedaży kilkuletnich niezużytych JD. laugh.gif

 

Nie wiem z czego tu się śmiać, sam masz 2 JD i jedziemy na tym samym wózku, nie piszę o takich co mają 3 albo 4, jeśli w porę nie wymienimy naszych Johnów na inny ciągnik z typu wąchających to popłyniemy. Ja poczyniłem już ku temu pewne kroki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

jeśli w porę nie wymienimy naszych Johnów na inny ciągnik z typu wąchających to popłyniemy. Ja poczyniłem już ku temu pewne kroki - sugerujesz mimo wszytsko że janek pali zbyt dużo a fendt będzie zbawieniem ? rozwiń myśl


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pozwolę się dopierdzielić do kilku szczegółów jak to mam w zwyczaju

Wacek jeśli ty robisz swoim zetorem 90KM z agregatem uprawowym 4,2m to dla 7930 5x50 i terrano 4m to pikuś, po prostu sprzęt jakoś marnie dobrany, no bez urazy ale 4m agregat na 90km to dużo za dużo na góry i ciężką glebę, przynajmniej jak dla mnie

Z/10145 z 4m unia kombi na niektórych górach u mnie miał co robić więc jak u ciebie proxa gania z takim agromaszem to wy gór nie widzieliście :)

 

Terrano 4m FX ma 13 łap ja ganiałem z 12 łapowym 7610 i chodził, to że całe zakresy musiałem na jednym kawałku zmieniać to już inna sprawa ale szedł.

To narka do kiedyś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaskoDeere    2

Wacek gospodaruje koło moich pól ale sa one płaskie, choc ciezkie. Prawdziwe kopce i pagórki zaczynaja sie w innym rejonie gdzie mam ponad 100ha pola. Potwierdzic moze to jeden gosc z tego forum bo slyszalem ze widział jak kosze kolo jego domu.

 

7930 szedł z Horschem nawet do 15km/h ale jazda z nim to była straszna meczarnia przód lekki sie robił i spalanie... jak już wspomniałem 8godzin i w baku pusto.

 

BOBEK trzyma strone DEERa i nie wiem co mu tak do śmiechu ;)

 

Na moje pozostałe Johny nie moge narzekać, bo w 6600 bak starcza na 3 dni prasowania po 12 godzin. narazie myśle zby wymienc głowny na oszczedniejszy pozniej może przyjdzie czas na kolejne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

to jaką powierzchnię min i max w ciagu godziny zrobiłeś oraz na całym baku z terrano ? że o głębokości nie wspomne i rodzaj u gleby łąćznie z konfiguracją

Edytowano przez atomik

wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Za dużo wierzycie w elektronikę, a za mało we własne możliwości. wink.gif To miałem na myśli... o tym samym wspominał Hubert i @jaro.

 

@robertbara ja nie widzę problemu, bo oprócz tych dwóch są jeszcze dwa pozostałe, dzięki czemu jest szeroki wachlarz mocy do wyboru. tongue.gif Staramy się obciążać ciągniki adekwatnie do mocy, aby minimalizować przepały. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Za dużo wierzycie w elektronikę, a za mało we własne możliwości.

co mozna takiego zrobic zeby obnizyc zuzycie paliwa? bob jesli glosisz takie hasla to zaklej sobie okienko gdzie ci komputerek pokazuje zuzycie paliwa. bo to jest dopiero klamstwo.

 

ja probowalem na wiele sposob zmniejszyc zuzycie paliwa w claasie (silnik dps), ale sie nie da. zawsze te 30 musi wziac na godzine. nie zaleznie na jakichh obrotach robie, jakim polbiegu to zuzycie paliwa to samo. z drugiej strony ma to sens, bo przeciez moc sie bierze z energii chemicznej zawartej w paliwie i nie oszukamy jej zapotrzebowania jesli chcemy tak samo dobrze zrobic dana prace.

 

ktos moze powiedziec steruj cisnieniem w oponach, g prawda u mnie po roku skonczylo sie na peknietym boku opony i juz nie jezdze na 0,8 bara.

 

jak popatrzylem na charakterystyke momentu to tez sie wszystko zgadza, na dana prace zawsze zuzyje podobna ilosc paliwa. popatrzcie sami:

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Claas_Axion_850_Cebis_0408.pdf

dopiero zakres 1200-1300 obr/min pozwolilby zaoszczedzic kapke, ale wtedy wiemy jak moca dysponujemy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaskoDeere    2

A Ty za bardzo wierzysz w to co powiedzą Ci profesorzy. Jakoś HUBERTA i JARO potrafie zrozumiec a nie potrafiłem rozpoznac co znacza Twoje wywody. Chce dowiedzieć sie jakie jest jego spalanie a wy ciagle prowadzicie jakies wojny która skzrzynia jest lepsza i wszystko byłoby dobre byleby John Deere był lepszy a ja moge wam wszystkim powiedziec ze nie ma najlepszego ciagnika.

 

3ha/godz, 20cm gleba ciezka, ślin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@brzozak2

Potwór przy takich obrotch to nie jest.

A wógóle to wydaje mi się że ten temat jest dla szpanu, mam tyle kasy że ciągniki zmieniam jak rękawiczki lecz na paliwo nie wyrabiam :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

ok, zakładając czysto teoretycznie bak 500 litrów przez 8 godzin po 3 ha na godzinę - spalanie rzędu 20 litrów. praca 20 cm to dość głeboko i do tego ziemia ciężka. Jeżeli ten wyniki dla Ciebie to dużo to ja nie mam więcej pytań. ostatni komentarz deer20 uważam za puentę tego tematu. pozdrawiam

Edytowano przez atomik

wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Brzozak2 to ja Ci powiem jakie ceregele ja robię by być oszczedniejszym od TMSa w Fendzie.

 

TMS jak czuje ze ciagnik ma lekko to zmniejsza obroty przy tej samej predkosci, ale gdy z piachu wjedzie w gline to obroty najpierw spadną lekko, po czym się zwieksza.

Przykładowo.

 

10km/h 1400obr/min spadnie do 1200 czasami do 1100 po czym buchnie na 1800-1900obr/min, spalanie też podskoczy niesamowicie podczas przyspieszania i zwiekszanai obrotów.

 

Gdybym od poczatku jechał na obrotach 1800 i w chwili wjezdzania w glinę zmniejszył predksoc do 9km/h wówczas da się zmniejszyc spalanie. Efekt jest widoczny na ostrej mozaice. Uwierz i nie zasłaniaj się naukowymi tezami bo sam to testowałem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

Za dużo wierzycie w elektronikę, a za mało we własne możliwości. wink.gif To miałem na myśli... o tym samym wspominał Hubert i @jaro.

 

@robertbara ja nie widzę problemu, bo oprócz tych dwóch są jeszcze dwa pozostałe, dzięki czemu jest szeroki wachlarz mocy do wyboru. tongue.gif Staramy się obciążać ciągniki adekwatnie do mocy, aby minimalizować przepały. wink.gif

Bobek dobrze mówisz...jeśli wyłączymy TMS w skrzyni vario to bardzo realne że spalanie spadnie tylko trzeba sie pilnować. W testach ciągników jest czesto ukazane że jeśli intensywnie wykorzystujemy ciągnik to spalanie JD staje sie normalne a Fendt przestaje wąchać opary i spalanie robi sie podobne do Fendta a czasami zapewne wyższe a dochodzi jeszcze fakt że w wiekszości co tak używają ciągniki sa to gospodarstwa duze i operatorami są pracownicy a to ewidentnie + dla JD.

Sytuacja zmienia sie gdy tak jak np u mnie ziemi jest stosunkowo za mało bym mógł używać ciągnika tylko do cieżkich prac i bardzo czesto używany jest w ładowaczu prasie transport itd a w takiej sytuacji Fendt faktycznie potrafi obyć sie samym "wąchaniem" do tego dochodzi fakt że w 70% kieruje osobiscie reszta ojciec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jakie naukowe tezy, to tylko wnioski po setkach godzin spedzonych na polu i patrzeniu w wir w baku.

 

hmm czyli bez tms da sie taniej :lol: :lol: , dobre musze to powiedziec glupim sprzedawcom :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam na myśli, to, że my jako konsumenci jesteśmy bardzo podatni na to, co pisze się w różnego rodzaju folderach. W znaczeniu, że zakup traktora X z systemem Y, daje takie i takie oszczędności. Tylko zapominamy, że my tym komputerem sterujemy i to od nas zależy jak go ustawimy. Także wprawny myślący operator będzie w stanie zareagować z wyprzedzeniem, aniżeli ten cudowny komputer.

 

O tym samym pisałem, że ciągnik danej mocy musi spalić odpowiednią ilość paliwa i się tego nie przeskoczy. Pozostaje kwestia tego typu, aby dobrać obciążenie oraz maszynę, tak aby wykorzystać tę moc optymalnie. Dlatego też uśmiech mi się pojawia na twarzy jak JaskoDeer piszę o przepaści w spalaniu Fendta, licząc chyba, że traktor o równej, bądź wyższej mocy spali jakoś znacznie mniej.

 

Jeszcze raz za bardzo wierzycie w hasła reklamowe i slogany i potem pojawiają się kwiatki, że płaczą że ciągnik za dużo pali...

 

Jeżeli z ciągnikiem dzieje się nie tak, to pierwszą rzeczą jest określenie co jest z nim nie tak, tak jak pisał @jaro. Też znam przypadek, że moc w JD się nie zgadzała po hamowaniu i właściciel drążył temat u dilera.

 

 

Zauważam, że w przypadku ciągników, zaczyna się dziać to samo co w przypadku aut osobowych. Coraz bardziej zaawansowana technika zwalnia nas z podejmowania decyzji i oceny sytuacji... Także drodzy rodzice zadbajcie o przyszłość swoich dzieci, komputer i elektronika ograniczają myślenie. laugh.gif

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

TMS ma za zadanie utrzymywać silnik w optymalnym zakresie prędkości obrotowej i obciążenia. Na mapie sprawności widać kiedy silnik jest oszczędny. Kierowca raczej nie jest w stanie tego zrobić lepiej, utrzymywanie stałych obrotów wcale nie musi być oszczędne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

na 100% da sie bez TMSu spalić mniej niz z nim i nikt mnie nie przekona ze jest inaczej

Bobek nie masz racji że jak ciagnik ma ileś tam koni to musi spalić jeśli są on wykorzystane to może i tak ale jeśli nie jest to Fendt 312 potrafi spalić poniżej 5litró/h w ładowaczu przy kopaniu i ładowaniu piasku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Bobek nie masz racji że jak ciagnik ma ileś tam koni to musi spalić jeśli są on wykorzystane to może i tak ale jeśli nie jest to Fendt 312 potrafi spalić poniżej 5litró/h w ładowaczu przy kopaniu i ładowaniu piasku

 

Mam na myśli, że jak korzystasz z mocy to swoje musi spalić. wink.gif Nie odnosiłem się do prac z lekkim obciążeniem.tongue.gif Wszak traktor o mocy 200KM do tego nie służy. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie mam taki problem Fendt 818 Vario w czasie pracy odcina czasmi TMS .Zaczelo sie od tego ze przyciskiem na pulpicie nie załaczalo TMSa  ale ale tym przyciskiem z pedalu jazdy bylo ok . teraz w czasie pracy calkowiecie odcieło tmsa . wyskoczył bład i taka wajcha narysowana. Prosze o jakies podpowiedzi .Uprzejmie z góry dziekuje i pozdrawiam
    • Przez stanrol
      Witam. Mam problem z ciągnikiem. Zapala się błąd 4.1.45 który mówi że jest uszkodzony czujnik obrotów zębnika stożkowego. Czujnik wymieniony na nowy tzn sam środek, obudowa została stara bo trzeba olej spuszczać. Niestety błąd dalej się wyświetla,  od razu po przekręceniu zapłonu wchodzi w tryb awaryjny i wyświetla błąd. Bezpieczniki przejrzane nawet te w środkowym słupku, wtyczka od czujnika rozebrana,kable przejrzane na tyle ile się dało.  Co może być przyczyną.
    • Przez nowyrolniks
      Witam,
      niedawno zakupiłem ciągnik Fendt Com 2 i mam problem. Nie mogę zaprogramować przycisków Go i End.
      Próbuję i próbuje ale nic mi nie wychodzi.
      Dlatego proszę Was o pomoc. Co i jak muszę zrobić żeby w końcu udało mi się je zaprogramować.
       
      Z góry dziękuję za każdą pomoc.
      Pozdrawiam.
       
    • Przez Marcinppppp
      Witam chodzi mi o wyliczenie podkładek pomp i teraz tak .np.120.3-127+0.34=-6.36
      Numer EP, wysokość pompy i odchyłka...ale za duży wynik nie ma takiego w tabeli podkładki


    • Przez Marcinppppp
      Witam czy ktoś wie co może być Fendt 818 Vario tms 2006 144kw . Fendt nie ma stałej prędkości na Vario no nie miał a teraz się dusi jak się jeździ na Vario tms (rozpędza się i zaraz zwalnia) a ciśnienia skrzyni jest nie stabilne .i czasami szarpie przy zmianie kierunku jazdy.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj