drajwer12

Ciśnienie sprężania w cylindrze ZETOR 7011

Polecane posty

Radekk    157

Ciśnienie sprężania prawidłowe to 26 ÷ 32 kG/cm2


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drajwer12    0

Ciśnienie sprężania prawidłowe to 26 ÷ 32 kG/cm2

ok dzięki a możesz mi podać jeszcze do c- 360 i c-330 i t-25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Powiem tak ciśnienie sprężania powinno być podobne we wszystkich silnikach diesla .przyjmuje się ,że jak jest powyżej 25 KG/cm2 to jest bardzo dobre.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Ciśnienie sprężania =17x0.21wartość stała dla diesla.

Jak zmierzysz to cisnienie to napisz jakie było i jak odpala ten zetor zimą.

Znalazłem w sieci taki temat .Gość kupił zetora i okazało się że słabo pali ,zrobił remont kapitalny i nic to nie dało .Przestawiał pompę ,coś piłował w rozrządzie ,w końcu zmienił uszczelki pod głowicą na cieńsze .Bo są podobno dwa rodzaje 1,2 i 1,5.Przed zmianą miał ciśnienie 20-22atm.Po tej zmianie inny ciągnik.Ciśnienie mierzy się na rozgrzanym silniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

17 to stopień sprężania a cyfra 0,21 to co to i czym jest uzyskany wynik bo jakoś mi on do niczego nie pasuje. Z ciekawości pytam bo np w wiki napisane że silniki o zapłonie samoczynnym maja stopień sprężania 18-24. 60-ka np. ma akurat 17. Z tego co wyczytałem stopień sprężania to iloraz objętości nad tłokiem w obu granicznych położeniach. czyli ile komór spalania mieści się w pojemności cylindra. A że komory spalania czy sprężąnia mają różną wielkość względem pojemności cylindra to stopień sprężania też będzie inny. Poza tym to tylko jeden czynnik na kilka który ma wpływ na ciśnienie sprężania. Różnice są szczególnie między silnikiem wolnoissącym a doładowanym. Znów gdzie indziej znalazłem stopień sprężania diesla 14-23. Prawdopodobnie ten najniższy dotyczy starych niskoprężnych silników z grószą żarową przeważnie dwusuwów. Ale zaś ciśnienie sprężania napisali 30-45 bar. Chyba na ten temat jest kilka teorii.

 

faktycznie są dwie grubości uszczelek do zetora. W zależności ile wystaje tuleja nad blokiem zakłada sie grubsza lub cieńszą. Tak samo zmieniali wielkość komory spalania nie wiadomo po co.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Wynik oczywiście w MPa czyli 3,57MPa czyli około 35 atm.Gdzieś to wyczytałem i tak zapamiętałem.A napisałem to bo mam zetora 7211 od nowości i słabo pali poniżej zera a właściwie to nie pali.Przy zakupie dostaliśmy worek części i w tym 8 szt uszczelek.Jak miał około5000mtg to zdejmowałem mu głowice żeby sprawdzić i wszystko było dobrze ale dalej problem z odpalaniem.Dzisiaj patrze na te uszczelki i cztery mają w sumie ponad 6mm czyli 1.5 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Wielkość komory jak mam rozumieć, średnicę, czy objętość? Niższe stopnie sprężania zazwyczaj mają silniki w wersji turbo. W katalogu zawierającym kilkaset silników zaprojektowanych przed latami 90-tymi najniższe ciśnienia są od 13 w turbo jak i w dwusuwach , do 26 z wstępną komorą.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Objętość. Srednica nic by nie powiedziała. 26 z wstępną komorą? Bo z komorą wirową w głowicy to zdaje się mają mniej niż z wtryskiem bezpośrednim. Jeśli się nie myle. Krzychu dzięki za info to chciałem wiedzieć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Według danych, które przeglądałem, to przy wtrysku bezpośrednim stopień sprężania był niższy niż z komorą wirową i wstępną. Ze wstepną zaczyna się od 19 w górę, wirową podobnie, bezpośredni oscyluje 15,5 - 19(zazwyczaj obniżonym przy wersji turbo). Zapewne dlatego tak jest by praca silnika była bardziej miękka, a taki silnik z wstępną komorą ma łagodniejszy przebieg zapłonu mieszanki p-p. Jak o ciekawostka były też dwusuwy z stopniem sprężania równym 20 - dane z ksiażki "Wysokoprężne Silniki Spalinowe", Witolda Leśniaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Faktycznie. Z głowy waliłem i najwyrazniej coś mi się poplatało. A ciśnienie sprężania nawet 55 bar. Dużo. Dwusówy są niezłe diselki chociaż już niespotykane może w stanacj więcej w starych ciężarówach. C-45 niezle gada. Ten silnik słucha sie z przyjemnością.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według danych, które przeglądałem, to przy wtrysku bezpośrednim stopień sprężania był niższy niż z komorą wirową i wstępną. Ze wstepną zaczyna się od 19 w górę, wirową podobnie, bezpośredni oscyluje 15,5 - 19(zazwyczaj obniżonym przy wersji turbo). Zapewne dlatego tak jest by praca silnika była bardziej miękka, a taki silnik z wstępną komorą ma łagodniejszy przebieg zapłonu mieszanki p-p. Jak o ciekawostka były też dwusuwy z stopniem sprężania równym 20 - dane z ksiażki "Wysokoprężne Silniki Spalinowe", Witolda Leśniaka.

Wysoki stopień sprężania przy wtrysku pośrednim jest po to, aby ułatwić rozruch. Komora wstępna ma dużą powierzchnię, tłoczone do niej powietrze mocno się ochładza, co utrudnia zapalenie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak dużą powierzchnie? Jeśli silnik z wtryskiem pośrednim ma wiekszy stopień sprężąnia względem silnika z wtryskiem bezpośrednim to znaczy że komora wstępna jest mniejsza niż komora spalania w tłoku. Schładzać się też nie może bo powietrze trafiające do silnika jest zimne, przepycha je tłok do komory wstępnej podnosząc jego ciśnienie i rozgrzewa. Ciężko pali pewnie przez wąski wlot do komory. Może się taki silnik dłużej rozgrzewać bo sama komora jest bardziej chłodzona przez ciecz w głowicy niż ta w denku tłoka.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj