Skocz do zawartości
drajwer12

Ciśnienie sprężania w cylindrze ZETOR 7011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiadomość z agroFakt.pl

drajwer12    0

Ciśnienie sprężania prawidłowe to 26 ÷ 32 kG/cm2

ok dzięki a możesz mi podać jeszcze do c- 360 i c-330 i t-25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Powiem tak ciśnienie sprężania powinno być podobne we wszystkich silnikach diesla .przyjmuje się ,że jak jest powyżej 25 KG/cm2 to jest bardzo dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Ciśnienie sprężania =17x0.21wartość stała dla diesla.

Jak zmierzysz to cisnienie to napisz jakie było i jak odpala ten zetor zimą.

Znalazłem w sieci taki temat .Gość kupił zetora i okazało się że słabo pali ,zrobił remont kapitalny i nic to nie dało .Przestawiał pompę ,coś piłował w rozrządzie ,w końcu zmienił uszczelki pod głowicą na cieńsze .Bo są podobno dwa rodzaje 1,2 i 1,5.Przed zmianą miał ciśnienie 20-22atm.Po tej zmianie inny ciągnik.Ciśnienie mierzy się na rozgrzanym silniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

17 to stopień sprężania a cyfra 0,21 to co to i czym jest uzyskany wynik bo jakoś mi on do niczego nie pasuje. Z ciekawości pytam bo np w wiki napisane że silniki o zapłonie samoczynnym maja stopień sprężania 18-24. 60-ka np. ma akurat 17. Z tego co wyczytałem stopień sprężania to iloraz objętości nad tłokiem w obu granicznych położeniach. czyli ile komór spalania mieści się w pojemności cylindra. A że komory spalania czy sprężąnia mają różną wielkość względem pojemności cylindra to stopień sprężania też będzie inny. Poza tym to tylko jeden czynnik na kilka który ma wpływ na ciśnienie sprężania. Różnice są szczególnie między silnikiem wolnoissącym a doładowanym. Znów gdzie indziej znalazłem stopień sprężania diesla 14-23. Prawdopodobnie ten najniższy dotyczy starych niskoprężnych silników z grószą żarową przeważnie dwusuwów. Ale zaś ciśnienie sprężania napisali 30-45 bar. Chyba na ten temat jest kilka teorii.

 

faktycznie są dwie grubości uszczelek do zetora. W zależności ile wystaje tuleja nad blokiem zakłada sie grubsza lub cieńszą. Tak samo zmieniali wielkość komory spalania nie wiadomo po co.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Wynik oczywiście w MPa czyli 3,57MPa czyli około 35 atm.Gdzieś to wyczytałem i tak zapamiętałem.A napisałem to bo mam zetora 7211 od nowości i słabo pali poniżej zera a właściwie to nie pali.Przy zakupie dostaliśmy worek części i w tym 8 szt uszczelek.Jak miał około5000mtg to zdejmowałem mu głowice żeby sprawdzić i wszystko było dobrze ale dalej problem z odpalaniem.Dzisiaj patrze na te uszczelki i cztery mają w sumie ponad 6mm czyli 1.5 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Wielkość komory jak mam rozumieć, średnicę, czy objętość? Niższe stopnie sprężania zazwyczaj mają silniki w wersji turbo. W katalogu zawierającym kilkaset silników zaprojektowanych przed latami 90-tymi najniższe ciśnienia są od 13 w turbo jak i w dwusuwach , do 26 z wstępną komorą.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Objętość. Srednica nic by nie powiedziała. 26 z wstępną komorą? Bo z komorą wirową w głowicy to zdaje się mają mniej niż z wtryskiem bezpośrednim. Jeśli się nie myle. Krzychu dzięki za info to chciałem wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Według danych, które przeglądałem, to przy wtrysku bezpośrednim stopień sprężania był niższy niż z komorą wirową i wstępną. Ze wstepną zaczyna się od 19 w górę, wirową podobnie, bezpośredni oscyluje 15,5 - 19(zazwyczaj obniżonym przy wersji turbo). Zapewne dlatego tak jest by praca silnika była bardziej miękka, a taki silnik z wstępną komorą ma łagodniejszy przebieg zapłonu mieszanki p-p. Jak o ciekawostka były też dwusuwy z stopniem sprężania równym 20 - dane z ksiażki "Wysokoprężne Silniki Spalinowe", Witolda Leśniaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Faktycznie. Z głowy waliłem i najwyrazniej coś mi się poplatało. A ciśnienie sprężania nawet 55 bar. Dużo. Dwusówy są niezłe diselki chociaż już niespotykane może w stanacj więcej w starych ciężarówach. C-45 niezle gada. Ten silnik słucha sie z przyjemnością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według danych, które przeglądałem, to przy wtrysku bezpośrednim stopień sprężania był niższy niż z komorą wirową i wstępną. Ze wstepną zaczyna się od 19 w górę, wirową podobnie, bezpośredni oscyluje 15,5 - 19(zazwyczaj obniżonym przy wersji turbo). Zapewne dlatego tak jest by praca silnika była bardziej miękka, a taki silnik z wstępną komorą ma łagodniejszy przebieg zapłonu mieszanki p-p. Jak o ciekawostka były też dwusuwy z stopniem sprężania równym 20 - dane z ksiażki "Wysokoprężne Silniki Spalinowe", Witolda Leśniaka.

Wysoki stopień sprężania przy wtrysku pośrednim jest po to, aby ułatwić rozruch. Komora wstępna ma dużą powierzchnię, tłoczone do niej powietrze mocno się ochładza, co utrudnia zapalenie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Jak dużą powierzchnie? Jeśli silnik z wtryskiem pośrednim ma wiekszy stopień sprężąnia względem silnika z wtryskiem bezpośrednim to znaczy że komora wstępna jest mniejsza niż komora spalania w tłoku. Schładzać się też nie może bo powietrze trafiające do silnika jest zimne, przepycha je tłok do komory wstępnej podnosząc jego ciśnienie i rozgrzewa. Ciężko pali pewnie przez wąski wlot do komory. Może się taki silnik dłużej rozgrzewać bo sama komora jest bardziej chłodzona przez ciecz w głowicy niż ta w denku tłoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×