Skocz do zawartości
Radek82

Przeróbka przyczepy- co i jak?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Radek82    0

Witam. Panowie i Panie, chciałem się Was poradzić w jednej sprawie. Otóż mam przyczepe d-50 sztywną i coraz poważniej myślę z ojcem o jej przerobieniu na 3-stronny wywrot. Tylko jak ojciec pytał w stacji diagnostycznej o to to mu facet powiedział że nie warto bo aby potem dostać przegląd to trzeba mieć opinie biegłego rzeczoznawcy a to kosztuje ok. 2000 zł. A widze że Wy swoje przyczepy przerabiacie. Więc chciałem Was spytać jak potem wygląda sprawa przy przeglądzie. Moja przyczepa ma papiery w porzadku wszystko. Tylko chodzi mi o to czy jak ją przerobimy i kiedyś pojadę z nią na przegląd to czy nie będzie jakiś kłopotów z tym? Ostatnio mi wpadła w oko przyczepa kolegi @Cichy94 jeśli dobrze pamietam. Bardzo ładnie zrobiona. Wiec jak to u Was jest z tymi sprawami prawnymi po takiej przeróbce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz3512    3

Też jestem ciekaw jak to jest z tymi przepisami czy dochodzą takie dodatkowe koszty. Mam sztywną przyczepe Autosan d46 (samochodowo-rolnicza teraz w papierach tylko rolnicza. Ciężko jest sprzedac sztywną a kupic w dobrym stanie wywrotke za roządne pieniądze,wiec zastanawiałem sie nad przeróbką. Tylko ile taka impreza kosztuje? Na allegro widziałem nowe siłowniki plus trzeba doliczyc materiał i robocizne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Nie masz jakiegoś "znajomego" ? wink.gif U mnie w okolicy, możesz nawet przyczepkę przerobić, montujesz pneumatyke, lampy tył przód, równe koła i rejestrujesz. wink.gif

Dziwne, ale nie wszędzie patrzą na to czy wywrotka czy sztywna. huh.gif Podpytaj się jeszcze u kogoś, czy mieli by jakiś problem z zarejestrowaniem. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ja mam trzy wywrotki Sanok D50 i z tego co wiem to możesz mieć problem z jej zarejestrowaniem jak ją przerobisz ze sztywnej na wywrotkę. Musisz podpytać w wydziale komunikacji. Ja swoje kupowałem już przerobione. Przerobienie jej to jest nie problem. Jak będziesz chciał to wyślę Ci fotki ramy górnej. Jak coś to pisz na pw

Edytowano przez benekbks1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek82    0

Jak ją prerobić to ja wiem mniej wiecej bo taki znajomy przerabiał d-46. Specjalnie kupil sztywmna z papierami i przerobil na 3 stronny wywrot. Dał ramę górna z hutniczego ceownika chyba. I robił całą skrzynię od nowa czyli podloga burty i nadstawki 30 cm z nowych materiałów. To mowił koszt 4000-4500 zł bez robocizny. Ale blachy profile wszystko nowiutkie. I na podlodze blacha 3mm a na burtach 2 mm. Zrobił jedna a za pół roku kupił drugą i też przerobił. A i siłownik też nowy brał to sam siłownik 1400 chyba mowił kosztuje. Ale rama z hutniczej ceówki i po 7 ton sypie pszenicy i do tyłu kipuje i nic sie chwieje nie buja. A w oryginale d-47 to 6 ton jest i rama sie chwieje jak małe drzewo na wietrze. Pytałem go to mówił że żadnych problemów nie miał z papierami bo w dowodzie niby nie ma czy sztywna czy wywrot. A w starostwie mówił że tylko model maja. A policjant jak zatrzyma to żaden sie nie skapnie ze przerabiana. Póki co ojciec na razie tylko z dowód samochodem zawozi i przegląd jest ale kto wie co bd za pare lat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz3512    3

Ja w swojej burty i zakładki mam dobre. Interesuje mnie tylko koszt materiału na rame ewentualnie jeszcze na podłoge. Myślałem o wywrocie na 2 siłowniki ale taniej pewnie jest na jeden. Właśnie w razie kontroli przez policje to patrzą tylko czy jest przegląd i najważniejsze OC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek82    0

No właśnie. Ich wywrot nie obchodzi. Problem jedynie w tym ze ja mam papiery do niej i jak ja przrobie to czy mi podbije przegląd w tym dowodzie jak zobaczy ze to wywrotka jest. W sumie d-50 były wywrotki tez fabryczne ale na boki, a jak bym zrobił na 3 strony to nie wiem jak to bedzie. Bo w sumie to można jadąc na porzegląd wymontować siłwonik i przewód hydrauliczny:d ale i tak beda uszy od wywrotu i druga rama wiec chyba nie ma to sensu. A teraz rolnicze maja co 2 lata przegląd to klopot by byl co 2 lata z tym, ale moja jest jako ciezarowa i nie moge jej jako rolnicza zrobić i mam przegląd co roku. Najbardziej to bym chciał żeby sie tu wypowiedział ktoś kto taką przyczepe przerobił i był z nia na przeglądzie jak sprawa wygląda.

@mariusz3512 ja myślę że na 2 siłowniki to nie ma sensu. Raz ze koszty faktycznie większe na 2 siłwoniki ale za to rama nie musi być taka mocna. Ale uważam że jak juz sie w to bawić to od razu na 3 strony. Tak jak u mnie to ona by woziła kiszonek troche to na tył by było idealnie. No i do zboża tez w stodole jest lepiej na tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leonardo111    30

To jak wyjmiesz siłownik to niech ja na tym przeglądzie wywraca jak taki pudzian chyba do gory kołami to raczej nie ma znaczenia czy jest wywrotka czy nie w dowodzie rejestracyjnym nie pisze a przy przeglądzie nie sprawdza się nic co jest związane z wywrotem ana jeden siłownik jest drożej niż na dwa bo dwa od d 732 chinśkie kupisz za 1200 a teraz robie sobie 1 osiowke i kopilem sobie silownik około 8-tonowy za 1400 włoski mariz a od d-47 kosztyje 1800 którego nie polecam

Edytowano przez leonardo111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek82    0

Co do ceny siłownika to tak znajomy mówił że 1400 dał ale nie wiem jakiej produkcji. Wiem ze ponad 7 ton podnosi czy na boki czy to do tyłu. Bo mówił że jak był pszenice sprzedać to 7200 kg miał na niej. @leonardo111 no w sumie to masz rację. Bo na przeglądzie jeśli już to tylko hamulce sprawdzą i światła choć nie wiem jak to teraz jest. Bo ostatni raz byłem z ojcem na przeglądzie z 7 lat temu C-360 z przyczepą. To na kanał nawet nie wjechaliśmy bo widział koleś że na placu przy hamowianiu koła blokuje w przyczepie i ciagniku i podbił oba dowody i do domu. A na razie to sie dowody wozi i jest dobrze. Więc chyba sie z ojcem trzeba bedzie wziać za tą przeróbkę i tyle. Co będzie dalej wyjdzie w praniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz3512    3

Na allegro są siłowniki: do d50 kosztuje sporo bo około 1900 zł a mniejsze tak jak chciałem dwustronny wywrot to są po niecałe 600 zl , co daje za dwa 1200z. Pewnie wszystko zależy od producenta ale różnica w cenie duża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak ją prerobić to ja wiem mniej wiecej bo taki znajomy przerabiał d-46. Specjalnie kupil sztywmna z papierami i przerobil na 3 stronny wywrot. Dał ramę górna z hutniczego ceownika chyba. I robił całą skrzynię od nowa czyli podloga burty i nadstawki 30 cm z nowych materiałów. To mowił koszt 4000-4500 zł bez robocizny. Ale blachy profile wszystko nowiutkie. I na podlodze blacha 3mm a na burtach 2 mm. Zrobił jedna a za pół roku kupił drugą i też przerobił. A i siłownik też nowy brał to sam siłownik 1400 chyba mowił kosztuje. Ale rama z hutniczej ceówki i po 7 ton sypie pszenicy i do tyłu kipuje i nic sie chwieje nie buja. A w oryginale d-47 to 6 ton jest i rama sie chwieje jak małe drzewo na wietrze. Pytałem go to mówił że żadnych problemów nie miał z papierami bo w dowodzie niby nie ma czy sztywna czy wywrot. A w starostwie mówił że tylko model maja. A policjant jak zatrzyma to żaden sie nie skapnie ze przerabiana. Póki co ojciec na razie tylko z dowód samochodem zawozi i przegląd jest ale kto wie co bd za pare lat...

 

Co ty piszesz za pierdoły jak D46 i D47 mają takie same wymiary skrzyni.

 

Jak mam kupić przyczepę do remontu załóżmy D 46 za ramę z papierem to koszt jakiś 3000 zł siłownik na allegro chyba nowy jak się nie mylę 1400 zł nowy budowa drugiej ramy myślę że w 1000 zł się zmieścisz podłoga na tą przyczepę 1000 zł nowe burty i zakładki 1300 zł po podsumowaniu mamy kwotę 5900 zł +/- to ja wole kupić orginalną D47 za 6500 zł i mam zrobioną i burty i zakładki dobre i nic się nie męczę i nie cuduje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

Według mojej wiedzy raczej szłoby taka przyczepę przerobić jeżeli masz papiery i nie będziesz ingerował w strefę numerów na ramie , podpytaj diagnostów w okolicy ,ale wnioskowałbyś o zmiany konstrukcyjne bo wzrośnie masa własna ,przecież nie jest zabronione wzmocnienie ramy przy okazji zmiany konstrukcyjne można by wykorzystać do przekwalifikowania przyczepy z ciężarowej na rolniczą ,ważne aby diagnosta właściwie opisał we wniosku. Dla uściślenia dodam że przyczepa aby mogła być rolniczą musi mieć trójkąt wyróżniający instalację elektryczną dostosowaną do ciągnika ,zaczep z tyłu ,instalację hamulcową jednoobwodową i opony balonowe(niekoniecznie).

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek82    0

Nasza ma zaczep. Nie ma tylko wyjścia do hamulcy bo za nia chodzi d-35 to starcza hamulce w pierwszej. Trójkąt też jest. Ojciec kiedys chciał ja zrobić na rolniczą ale powiedzieli że sie nie da bo model d-50 figuruje w jakimś tam spisie jako ciężarowa-samochodowa i nic nie zrobia w tym. Chodzi tylko o to że przegląd jest co roku a nie co 2 jak w przyczepie rolniczej. A no i za samochodowa sie więcej płaci za przegląd. A co do numerów na ramie to myślę że nie bd potrzeby tam nic robić. A nie chcę się nic zmieniać z masami ani nic tam w dowodzie. Tylko chodzi mi o to czy jak ja przerobię i przypuścmy za 2-3 lata pojadę na przegląd(jak już nie będą chcieli podbić gdy samochodem dowód zawiozę) to czy mi podbije wtedy... W sumie muszę spytac tego znajomego jak będę u niego czy już z którąś swoją był na przeglądzie i jak to wyglądało.

@benekbks1990, a jak Ty kupiłeś przerobione to potem na przeglądzie nie robili problemów Ci z tym?

Edytowano przez Radek82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Kup sztywną bez papierów. Przerób i zarejestruj jako SAM.

 

Ja mam przerobioną ze sztywnej na wywrotkę ale nie jest rejestrowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek82    0

hmmm... @andrzej2110 w sumie nie głupi pomysł. Taka d-50 bez papierów to juz nawet za 2000 kupi ale burty do wymiany. To w sumie na jedno by wyszlo w kosztach. A jak to jest żeby potem taką przyczepe jako SAM zarejestrować? Gdzie to trzeba jechać z nią, jakie warunki musi spełnić taka przyczepa? Czy jest potrzebne jakieś specjalne badanie jakiegoś rzeczoznawcy czy coś? No i jak wyglądają koszty takiej rejestracji? Robił ktos z Was takie cos już?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian2609    1

Radku moim Skromnym zdaniem Tą sobie przerób na Bele, Załuz Balonówki Przedluż rame, i Będzie ok, a kup sobie D-47 B , Ja wczoraj Kupiłem D-47 B za nie całe 3000 tyśiacy, tylko że zdalo by się wymienić Burty. Nie warto inwestować w samorób, jeśli koszty będa wieksze niż orginał, moje zdanie jest takie :)

 

Pzdr ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek82    0

@Damian, na przyczepe de bel to ja mam inny patent, ale o tym kiedyś pogadamy. A jak sobie sam przerobie na wywrot to mam na pewno lepiej niz oryginal, właśnie przez Ciebie podana d-47b czy a. Przecież te ramy w nich to porażka, sam wiesz, bo słyszałem ostatnio ze w twojej się pogięła. A jak sam zrobie rame z hutniczego ceownika to bd mógł i 10 ton do tyłu wywracać i bd sztywna. A w d-47 to juz przy 5 tonach sie zaczyna gibanie i to dośc poważne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

a myślisz, że ktoś na przeglądzie będzie zwracał uwagę na to czy ona jest sztywna czy wywrotka

i przerabiając lepiej robić dolną ramę od nowa a oryginalną zostawić jako górną, bo 120 może być za słaba na trójstronny wywrot

ja przerobiłem 6 tonową może jak znajdę czas to wystawię zdjęcia

e-guzik007

d-47 to największy szmelc, spróbuj wywrócić do tyłu 6 ton na miękkim podłożu, rama się wygnie i po przyczepie

jak znajdziesz jeszcze z prostą ramą :lol:

Edytowano przez prometeusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej612b    86

Jak przerobić ? proste - kupujesz dobrą wywrotkę - papiery od sztywnej już masz i jest OK , a sztywną przerabiasz do zwożenia balotów po polu - ważne by kupić legal .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

jakie ramy w d47 sa to wszyscy wiedza ale przy 6 tonach to by mnie wcale nie dziwilo ze sie moze giac jak przyczepa ma dop. ladownosc 4,5tony

moze lepiej pomysl czy nie kupic 47 i wzmocnic rame, powinno wyjsc taniej niz przebudowa sztywnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek82    0

Tak, panowie ale d-50 jest dłuższa o 50 cm od d-47 i jak woże belki to uchylam tył i kłade 4 na spodzie a w d-47 tak sie nie da. A do póki nie mam przyczepy do bel to 4 belki na przyczepie wiecej toi zawsze cos. A po za tym bd ona woziła pare ha kuku i innych kiszonek to myślę że lepiej żeby była dłuższa trochę i zakładki powiedzmy 50 cm niz krótsza przyczepa a potem boki robia w górę na 70-80 cm i sypią czubato. A na pryzmie nigdy nie jest zbyt równo i im wyższa ta przyczepa tym łatwiej sie gibnie. Tak myślę. A d-47 to juz w ogole na kuku strach jak sie da deski z 60 cm. Ta skrzynia to sie kołysze jak karuzela... w d-50 bym dał rame z hutniczego ceownika 120 lub 140 i myślę że te 8-9 ton spokojnie wytrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi24    0

posiadam przyczepę d-46 sztywną i zamierzam ją przerobić mianowicie wzmocnić dać wywrot i dodać burty mam pytanie do tych co coś takiego robili jak cenowo z fatygę i czy się opłaca z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×