Jakub21

Stuki w silniku

Polecane posty

Jakub21    20

Witam po odpaleniu Zetora 7711 usłyszałem jakieś dziwne nieregularne stuki w okolicy silnika <_< więc odkręciłem pokrywki zaworów ale nic nie ujrzałem dziwnego więc zdejmuje głowice i ukazało mi się iż na ostatnim tłoku tym od kabiny jest na tłoku odbity ten mały zawór. Na głowicy ciężko było ten zawór ruszyć gdzie inne pracowały po naciśnięciu ręką a ten właśnie który uderzał to bardzo ciężko pracował. Popychacze nie są pokrzywione silnik miał wymieniane uszczelki pod głowicą jakiś rok temu a po za tym nic nie było do tego czasu robione. Co może być powodem ?? :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

prawie powód już opisałeś-tylko dodaj sobie złą regulację zaworu,to znaczy za dużo się otwierał,bo co innego-krzywka na wałku przecież się nie powiększyła,tłok też nie urósł,korbowód się wyciągnął?wałek się przestawił?to wszędzie by szlag trafił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

to się zatarł,i się nie cofnął,sprężyny go nie dawały rady cofnąć,całe są?

wymień prowadnicę i zawór i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Zgadza się przyczyną jest zawór którego spręzyny nie mogły domknąć więc robił to tłok. Przy wymianie prowadnicy radzę obejżec dokładnie zawór. Czy jest prosty a najlepiej to go wymienić tak aby w przyszłości się nie urwał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

Mam jeszcze taki problem iż przez rurkę odpowietrzającą skrzynie korbową ucieka mi olej. Jak silnik jest rozgrzany to jak chwile postoi w miejscu odpalony to jest plama. Latem przy prasie gdy obroty spadną na ok 800 to świeci mi kontrolka oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

No to szykuj sie do ponownego rozbierania silnika. Tam razem od dolu...


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

No właśnie rozbierał będę tylko co może być tego powodem ? Pompa olejowa ? Wyrobiony filtr znaczy ten "bąk"? Zawór pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

jaki filtr,jaka pompa?-jak masz takie przedmuchy że aż olej zabiera to nie źle jest wybiegany,i również na elementach korbowych(panewki,wał),z tąd może tak słabe ciśnienie,bo jakby pękła sprężyna na zaworze przelewowym to w ogóle nie trzymał by ciśnienia.

pierwsze co zrób,to sprawdź ciśnienie oleju manometrem,a nie przez czujnik-to najwięcej wyjaśni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

Tylko że nie mam jak bo silnik rozebrany jakieś 4 lata temu miał remont ten silnik wał był ok panewki także wymienione zostały tuleje tłoki pierścienie uszczelki zrobione głowice także zobaczę jak jutro zdejmę miskę olejową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

głowice masz na stole-więc nie sprawdzisz ciśnienia :( .

jak zdejmiesz miskę to sprawdź panewki-odkręć jakieś stopki,sprawdzisz stan panewek,dobrze by było sprawdzić stan wału,najlepiej by było mikrometrem(korbowe).

 

jak masz górę otwartą,i będziesz miał dół,to przecież co ci zależy wyjąć tłoki i sprawdzić pierścienie(ze względu na przedmuch).

 

jaki na tulei jest uskok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

takie zabawy to co ci dadza, remont kapitalny cie czeka, taka jest teraz jakosc czesci zamiennych-to nie oryginaly pierwszego montarzu, zeby 15 lat chodzily, mnie po 1 roku dym z odmy szedl, a profesjonalny mechanik od razu po zalozeniu powiedzial ze dlugo nie pojezdzi[ma odpowiedni sprzet] zestawy naprawcze byly z czech sprowadzane.takie dziadostwo teraz robia.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

Na tulei nie ma uskoku ale trzy tłoki są opalone jak by olejem jeden jest tylko idealny na którym widać że wszystko ok. Dziś wieczorem będę wiedział i widział więcej zrobię zdjęcia i ocenicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Co do spadku ciśnienia po rozgrzaniu to nie można od razu przesądzać, że wał- panewki.

Kolega wspomniał że ma odśrodkowy filtr oleju. A jak dawno robił w nim remont?

Oprócz tego, że należało by najpierw sprawdzić ciśnienie zewnętrznym manometrem, ale silnik rozebrany, to pasowało by zajrzeć do bąka i sprawdzić luzy na tulejkach, bo to przez nie (no i dysze) olej z pompy leci z powrotem do miski i mamy spadek ciśnienia.

A olej z odmy to przedmuchy, czyli pierścionki które się zużyły bądź zapiekły.

Jak masz zdjętą głowice to zalej nafty na każdy tłok. Tylko spuść olej z miski jeśli jest jeszcze dobry.

Bo ja bym najpierw to zrobił, złożył, popracował nim i sprawdził co jest do wymiany, zebrał kasę i siły i dopiero robił remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

jesli jeden tlok jest idealny to sprawdz wtryskiwacz czy napewno pracuje,bo wyglada na to ze 3 garach jezdziles.

jak olej sie leje to juz nic mu nie pomoze-chyba ze go sprzedajesz to mozesz jakis niby-remont + doktor q wystarczy,

co ma filtr do tego ze wali olej z odmy ?? wczoraj go czyscilem i tam jest tylko jedna tuleja,ktora olej idzie do srodka i tam zawsze jest luz bo musi sie krecic, jak by byl zle skrecony[nie na kreski] to tlucze sie jak diabli.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

wtryski były robione pompa paliwowa także regeneracje przeszła więc nie ma mowy że na 3 garach chodził co do bąka to ciągnik od nowości nie miał nic robione przy nim oprócz czyszczenia. Chcę bąka zmienić na zwykły filtr to dużo poprawia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 Ci śnienie poprawisz jak założysz PP chociaż na jakiś czas. Ale to że jest już słabe to jakiś sygnał ubytku na np. na wale, pompie czy awari np zaworka przelewowego. Od biedy da się pocyganić. Awarie naprawisz, pompe można wymienić i takie tam niewielkim kosztem. Ale jak wali z odmy to już ratunku nie ma. Jak chłopcy piszą kompresja idzie pod tłoki a na to partyzantki nie ma. Powinieneś wyjąc najgorszy tłok, zdjąć pierścienie i włozyć w cylinder. Luz na zamku wszystko ci powie. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

ja bym tam nie liczył że zmiana "bąka" na filtr PP coś zmieni z ciśnieniem-bączki wytrzymują kilka remontów danego silnika,a jeśli dysze,tulejki się wyrobią to musiałby na syfie jeździć,a nie oleju,to i tak reszta by była na złom.

 

wyjmiesz tłoki to się wyjaśni,i będziesz widział stan panewek korbowych,i jak będą kiepskie,to nie licz na to że główne będą ok.

 

szkoda że nie zmierzyłeś ciśnienia przed rozbieraniem-czasami czujnik potrafi oszukiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś tam może poprawić bo wiecej oleju idzie do magistrali ale masz racje to nie wyjście z sytuacji. Rozbieranie to najlepsze rozwiązanie. Bedzie wiedział na czym stoi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

Na dziś zdążyłem zdjąć miskę i tą blachę z siatką od smoka w misce leżały dwa półksiężyce chyba od dystansu wału żeby wał się nie przesuwał a jeden został nie na swoim miejscu i widzę wał jest przesunięty. :unsure: W poniedziałek albo jutro będę wiedział więcej. Ciągnik ma 22lata 8789mth i z wałem nie było nic robione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

dystanse wypadły?-no to już konkretna robota na całości-i nie ma co kombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

pewnie szlif-dlaczego dystanse wypadły?

 

jeżeli wał sprawdzisz i wymiar będzie jeszcze ok to możesz dopasować same dystanse nad wymiarowe.

tyle że trzeba pokombinować przy zakładaniu-na wale pewnie rowek będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

z biedą to nie-ale to taka partyzantka,luzu nie wyczujesz.

to nie robota na leżąco pod nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj