krzesimir82

chłodnica dla u385 od 1014

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzesimir82    21

Witam

Mam takie teoretyczne pytanie. Chcę docelowo włożyć silnik do mojej 384 z turbiną. Planuje to na przyszły rok. Niestety teraz muszę szybko wymienić chłodnicę. Od razu chcę włożyć od 1014. Czy są jakieś przeciwwskazania?? Uważam, że przy sprawnym termostacie nie powinno być problemu z przechłodzeniem silnika. Czy będzie pasowała?? Jak myślicie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pewnie że nic się nie stanie, tylko czy będzie pasowała, górny zbiornik odwrotnie ma skos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

ja sądzę tak jak inni nic się nie powinno stać , tylko czy ona będzie pasować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nawet będzie miało lepsze chłodzenie. A rurę z kolektora kolankami poprowadź do filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Najwyżej gdyby ciągnik był niedogrzany możesz nieco przysłonić wlot powietrza czy nawet sama chłodnicę. Praca niedogrzanym ciągnikiem źle wpływa na jego trwałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co Wy z tym nie do grzaniem, jak ma sprawny termostat to jak może być nie do grzany? ma trzymać temperaturę w granicach 80 stopni i tyle, a poza tym 912 ma taką samą chłodnicę, tylko jak mówiłem różni się skosem górnego zbiornika i tyle.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

od tego jest termostat, żeby przytykać chłodnice to musi być uszkodzony termostat. a jeśli chodzi o przytykanie powietrza to się nie zgodzę, bo co najwyżej to ciągnik może być słabszy i bardziej kopcił będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafto    32

koledzy a jak sprawdzić termostat bez wyjmowania czy jest dobry ?;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Ja w 912 mam silnik przystosowany do turbo, sprzedawca w GRENE powiedział żeby założyć turbo musi być inna chłodnica od 1224 i zbiornik musi być inny z takim zagłębieniem pod rure. Jeszcze pare dni temu na allegro był używany zbiornik i chłodnica do wersji z turbo.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@rafto

 

 

Jeżeli jest uszkodzony - otwarty, to mimo że temperatura na zegarze jest mała to cała chłodnica na całej swojej wysokości jest w podobnej temp. co silnik, przy sprawnym jest chłodna, dopiero jak temp. jest około 80 st. i otworzy to u góry zrobi się gorąca.

jeżeli by się nie otwierał to zegar pokarze Ci w krótkim czasie 100 st. i zagotuje ciecz w chłodnicy.

 

To tak najprościej Ci wytłumaczyłem.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

termostat możesz sprawdzić podczas pracy do temp 90 C powinien być ciepły silnik a chłodnica zimna jak przekroczysz tą temperaturę to chłodnica powinna się nagrzewać. a jak masz zepsuty, lub nie masz go wcale o silnik i chłodnica nagrzewa się równocześnie, termostat psuję się jeszcze w drugą stronę tz, że silnik się przegrzewa, tz na silniku temp ok 100C a chłodnica nadal zimna. idealnie nie sprawdzisz ale możesz zrobić rozeznanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja w 912 mam silnik przystosowany do turbo, sprzedawca w GRENE powiedział żeby założyć turbo musi być inna chłodnica od 1224 i zbiornik musi być inny z takim zagłębieniem pod rure. Jeszcze pare dni temu na allegro był używany zbiornik i chłodnica do wersji z turbo.

Pozdrawiam

 

Jak już to chłodnica od 1014, a czym się różni to pisałem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

MAT912 chłodnica od 1014 a 1224 jest taka sama. a jaką ma 912 to nie wiem ale przypuszczam że jest po prosu mniejsza. sorki popatrzyłem w sklepie i jednak masz racie, jeszcze raz przepraszam :)

Edytowano przez gucik131

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj