Skocz do zawartości
power2347el

kupno fendt, szukam fachowej porady

Polecane posty

power2347el    1

witam,

przymieżam się do kupna Fenda o mocy od 100 do 130km, 6 cylindrowego

poszukuje modeli po 1993, nie wiem na co zwrócić dokładnie uwagę, jakie są najczęstrze mankamenty

jakie elemęty wskazują na zużycie i przebieg,

w ogłoszeniach jest dużo modeli i chyba większość ma grubo ponad 10000 mtg

interesuje mnie też jak jest różnica między 300 a 500 które są lepsze??

i co powiecie o silnikach MWM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Jest X takich tematów i takich informacji, już aż grzech sie powtarzać tyle razy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    314

Na co zwrócić uwagę?Napewno na to co zwykle przy zakupie używanego ciągnika czyli:

-wygląd pedałów hamulców i sprzęgła(wytarte świadczą o znacznym przebiegu)

-stanie cięgieł TUZ

-wycieki(znając życie sprzedający usunie je wcześniej)

-stan licznika mth(możesz sobie dodać tak z drugie tyle)

-no i oczywiście stan ogumienia wymiana na nowe była by bardzo kosztowna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

paawlik227    10

dosłownie jest duzo takich tematów w ktorych znajdzesz odp na swoje pytania. Co najwyrzej mozesz tu poszukac kogos kto ma z tymi maszynami do czynienia i mogł by ocenic stan ciagnika ktory masz na oku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

wiem, jest dużo informacji ale więkrzość ogólnych, że to dobre traktory, ale myślałem że ktoś napisze o przepalającym się wydech przy przebiegu 10000,

czy luźnych tulejach na przednim moście,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Taa to sa takie rzeczy które zależa z czym maszyna robiła wiec nie są to typowe usterki przy danym przebiegu. Nikt ci tu nie opowie dokładnie bo mało tutaj ludzi ogarnia te maszyny i wie o co w nich halo, o obsłudze Bordinformatora, diagnostyce blędów, podnośniku EHR i jego błędach, silnik to jeszcze w miare bo nie jest wymyślny, ale cała elektronika to jedyny i niepowtarzalny pomysł Fendta który nie jest nigdzie indziej stosowany, bo jest najbardziej rozbudowany z wszystkich marek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta... .od dawna chcialem zapytac sie was uzytkownikow fendtow na co zwrocic uwage przy kupnie ciagnikow seri 300(intersuja mnie tylko ciagniki z okragla kabina te od 93 roku) a dokladnie od 310do 312 poniewaz taki przedzial mocy mnie intersuje lecz zainteresowal mnie ostatnio fendt 310 i napiszcie co mozna dokaldnei sprawdzic przed kupnem wiadomo ze w ciagnik nikt nie wejdzie ale jakies wskazowki . ogladalem wlasnie 310 95r i skrzynia pracuje cicho bez zadnych zgrzytow zadnych wyciekow i moze ktos mi poradzi bo ciagnik tak mi sie wydaje ze ma orginalne opony z tylu michelin i stad moje pytanie czy to moze byc prawda bo ma 8000mtg i ok 25% bieznika z tylu i z przodu nowe ok90 procent opony i to nwet siedzenie orginalne lekko wygryzione .silnik i tu zagadka kiedy go odpalilem odpalil super letki powiew dymku i nic czysto kiedy wkrecalem na obroty do 1500obr/min to wtedy byl dym ale czarny jak smola u mnie w 4 garowym mf silnik do remontu tyle dymu nei daje i moze napiszcie czy u was tez tak daje dymem powyzej 1500 do 23000 bylo ok tylko przy gwaltownych zrywach lekki dymek ale to symbiolicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Opony mogą być oryginalne. W mnie w DF 8000mth tył ma jeszcze 30-40% przód już właściwie do wymiany. Zużycie opon zależy od tego w czym ciągnik robi. Jeśli robi we wszystkim po trochu i w transporcie też to przód poleci po 5000 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielony    0

mysle ze opony moga byc jedynie pretekstem do negocjacji ceny a nie do oceny stanu ciagnika poniewaz zazwyczaj ciagnik przeznaczony na sprzedaz ma zamieniane dobre opony na slabsze. przede wszystkim zwroc uwage na skrzynie biegow, sprawdz czy lewarek zmiany biegow nie jest zbyt luzny lub czy zaden z biegow nie wyskakuje w przeciwnym razie spodziewaj sie awarii skrzyni. kolejna rzecza jest sprzeglo ktore najlepiec ocenic wrzucajac najwyzszy bieg i sprobowac ruszyc (jesli ruszy to znak ze sprzeglo jest ok). bardzo czesto w fendach wymieniane sa uszczelki pod glowica ale to raczej juz powyzej 10000h (oznaka olej w chlodnicy). jesli ciagnik pracowal w ciezkiej robocie to raczej bedzie pewne ze szosty cylinder jest przegrzany. nikt nie powinien miec zludzen ze kazdy ciagnik z zachodu bedzie wam bezawaryjnie sluzyl... to raczej kwestia szczescia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

A to ciekawe! 6 cilinder zawsze przegrzany. Ten MWM to jednak durna firma wiedzą że 6 zawsze przegrzany i nic z tym nie robią. Toż to sprawa dla Maciarewicza i jego zespołu.

Ale czego można się spodziewać po firmie która produkowała silniki do U-botów. Przyczyna tego może okazać się całkiem inna.

Jeszcze jedno pytanie, ile spodziewasz się wytargować na komplet nowych opon? Jeśli 30000 pln to fajnie bo to taki wydatek. Opony to nie pretekst to prawdziwy wydatek. Jeżeli ktoś pisze że jest 50% to znaczy że w najbliższym czasie trzeba je wymienić.

e

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielony    0

A to ciekawe! 6 cilinder zawsze przegrzany. Ten MWM to jednak durna firma wiedzą że 6 zawsze przegrzany i nic z tym nie robią. Toż to sprawa dla Maciarewicza i jego zespołu.

Ale czego można się spodziewać po firmie która produkowała silniki do U-botów. Przyczyna tego może okazać się całkiem inna.

Jeszcze jedno pytanie, ile spodziewasz się wytargować na komplet nowych opon? Jeśli 30000 pln to fajnie bo to taki wydatek. Opony to nie pretekst to prawdziwy wydatek. Jeżeli ktoś pisze że jest 50% to znaczy że w najbliższym czasie trzeba je wymienić.

e

 

masz bardzo prostacki tok myslenia bo nie pisze ze w kazdym i ze zawsze jest przegrzany ale bardzo czesto to sie zdarza. i to jest opinia wielu mechanikow ktorzy maja do czynienia z ta marka. jesli chodzi o opony to wyrwanie 3-4 tysiecy z powodu lysych opon to jak dla mnie to sporo. chyba nie jestes tak naiwny zeby myslec ze chodzilo o nowy komplet opon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

No więc co ma zrobić człowiek kupujący aby być pewnym że 6 cylinder nie jest przegrzany? Kto go zapewni że ciągnik nie pracował "w ciężkiej robocie" i jaką wartość ma takie zapewnienie skoro sprzedający ma nadzieję że kupujący uwierzy w jego zapewnienia a kupujący kiedy trafi na swoją maszynę i tak, nawet wbrew logice, widzi tylko jej zalety?

Jeżeli piszesz "bardzo często zdarza się" taka usterka to może oznaczać że tego typu awarii jest naprawdę dużo a Fendt wcale nie jest dominującą pod względem ilości maszyn na naszej wsi marką, nawet do spółki z Renault gdzie też można spotkać silniki MWM. Może lepiej napisać - zdarza się?

Tak jak zdarzają sie usterkowe maszyny, tak maszyny mogą mieć też "uszkodzonych" użytkowników. Kiedyś,choć nie dawno, zalecano by nie wyłączać silnika bezpośrednio po dużym obciążeniu a dać mu czas około 5 min przy 1000obr/min na wychłodzenie.

Może tu tkwi błąd może użytkownicy powinni pamiętać także o tym i byłoby mniej przegrzanych maszyn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

To bardzo ciekawe że fendt 310 ma 6 cylindrów.. Twoja teoria jest błędna, ponieważ chyba każdy z nas dobrze wie, że pojemność każdego cylindra jest taka sama, obciążenie również takie same i dawka paliwa praktycznie taka sama. Poza tym wszystkie cylindry są chłodzone jednym i tym samym obiegiem cieczy. Temperatura w każdym z nich jest identyczna. Stwierdzenie że "jesli ciagnik pracowal w ciezkiej robocie to raczej bedzie pewne ze szosty cylinder jest przegrzany" - uważam za idiotyczne delikatnie mówiąc...

 

Co do tematu to myśle że powinieneś na pierwszym miejscu sprawdzić biegi. Koniecznie 2 i wsteczny. Włącz dany bieg i w trakcie jazdy dodawaj i odejmuj gazu. Jeśli bieg wyskakuje to niedobrze, bo długo na nim nie popracujesz. Sprawdź też czy poprawnie działa synchronizacja w tych biegach. Np kiedy ciągnik toczy się do tyłu, spróbuj włożyć mu 2, a jeśli jedzie do przodu to wsteczny. Powinno być bez najmniejszego zgrzytu. Jeżeli występuje zgrzyt, to będziesz musiał zrobić synchronizatory, chociaż można będzie jeszcze nim troche pojeździć.

Następna sprawa to sprzęgło chydrokinetyczne. Poczytaj sobie jak powinno się zachowywać. Dodam tylko że po dobrym rozgrzaniu ciągnika powinno chodzić identycznie. Jeśli po rozgrzaniu będzie miało większy poślizg to jest za mało oleju, lub jest już przepracowany.

Powinieneś oczywiście dokłądnie obejżeć ten ciągnik. Tak jak koledzy wspomnieli spójrz na wytarcie pedałów, luzów na TUZ. A i jeszcze warto spojrzeć na rozdzielacz chydrauliczny, bo lubi mieć przecieki. (po prawej stronie pod kabiną).

 

A jeśli chodzi o zarzucanie dymem to na zimnym silniku jest to normalne, nawet nowe delikatnie rzucają. Ale na ciepłym silniku powinno być czysto. Co najwyżej może minimalnie rzucić czarnym dymkiem przy nagłym dodaniu gazu. Gorzej jeśli cały czas widać niebieski dym. To oznaka spalania oleju, czyli albo turbo, albo pierścienie i tuleje. Jeśli przy gazowaniu i obciążeniu wyrzuca dość dużo czarnego dymu to prawdopodobnie wina końcówek wtryskiwaczy, albo ustawionej zbyt duzej dawki paliwa na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×