Moorgi

6245 Wspomaganie ORBITROL

Polecane posty

Moorgi    577

Witam koledzy, ja z zapytaniem co to jest ten orbitrol?:/ Krótko jak by ktoś mogł mi wytłumaczyc, bo planuje to załozyc do zetora bo podobno sie kreci paluszkiem? Ponad rok temu wymieniłem wspomaganie (siłownik i pompe)na nowa ale wraz w miejscu sie nie da krecic... a i tura mam na nim jeszce, Wkurza mnie to bo ani cofnac ani nic.. I dlatego pytam was o ten cały ORBITROL,jaki to wgl koszt? Prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Co to jest orbitrol kolega już ci napisał a jaki koszt....

 

http://allegro.pl/listing.php/search?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=orbitrol

 

Rozbierzność w cenach ogromna w zależności jakiego producenta kupisz. Ciebie interesuje orbitrol 100 do chyba góra 160

 

Jeśli sie myle poprawcie mnie. Najlepiej szukaj z podobnej maszyny a na pewno będzie grało np. MF, mtz, ursus, zetor.

 

tutaj pooglądaj sobie gotowe zestawy jak to mniej więcej wygląda.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=zetor+wspomaganie&category=0

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Ja na twoim miejscu to bym nie kombinował z takimi wynalazkami z allegro tylko przeszukaj dobrze galerię wynalazki i udoskonalenia a będzie kilka fotek. jak byś kupował orbitrol to kupuj 100 bo ja założyłem 160 to był za wielki i wystarczyło lekko skręcić kierownicą i koła były już na maksa skręcone ;) jak byś chciał więcej info to pisz na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

A gdyby na przykład zastosować orbitrol 160 i siłownik do niego o małej średnicy to gdyby była za szybka reakcja to można by było to wszystko wyregulować stosując zawór dławiący zmniejszający ilość przepływającego oleju przez orbitrol??? Pytam z ciekawości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

@kameleont25 pewnie i tak nic by z tego nie było bo grzał by się olej org jest 100 bo sam sprawdzałem a grubość tłoczyska siłownika to jest jak dobrze pamiętam 25mm jeśli mówię zle to proszę mnie poprawić

@moorgi no pewnie że się opłaca lekko się kręci pod obciążeniem i niema ciągle kapiącego oleju siłownika ja jak założyłem wszystkie nowe uszczelnienia i piechałem na drugi dzień do roboty to po dniu już sączył się olej a jak założyłem orbitrol to mam z tyn spokój i masz lepszy dostęp do silnika. Na twoim miejscu to bez zastanowienia zakładał bym orbitrol a jak założysz i troszkę popracujesz to zauważysz różnicę i będziesz zadowolony to ci to gwarantuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

A jak sprawdzić orbitrol jak bym go znalazł na szrocie, jakiej jest wydajności czy 100 czy 160 czy jeszcze inny? I jak może ktoś wie to, jakie „zestawienie” orbitrola i tłoka, jakie jest najlepsze żeby nie za szybko reagował i nie było tak, że trzeba dużo kierownicą kręcić, tzn. wydajność orbitrola i średnica tłoka???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Przed jakakolwiek robota własnie trzeba troche policzyć, a nie wstawie co mam może zadziała.

Orbitrol 100 czy 160 oznacza ile cm3 podaje za jeden pełny obrót. Znajac wymiary siłownika mozna policzyc ile obrotów bedzie potrzebne do pełnego skretu kół. Przy tych siłownikach z allegro obroty bedą sie rózniły prawo, lewno. Różne komory w siłowniku np. w prawo 4,5 a w lewo 3,5. To jest wada tego rozwiazania, gdzie mało kto jest tego świadomy. Zastosowanie zbyt dużgo orbitrola też ma wady bo przy dużych predkościach trudno utrzymac tor jazdy, za mały znów zwieksza ilośc obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

szewek@ I o takie odpowiedzi mi chodziło wielkie dzięki teraz już wszystko jasne.

 

Tylko jak rozpoznać orbitrol jakiej jest wydajności?

Edytowano przez Kameleont25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szewek z tym kręceniem w prawo-lewo masz całkowitą racje. Tyle że nie jest to znów wada. To taki efekt uboczny ale w normalnej jezdzie w niczym to nie przeszkadza. Można to wyeliminaowć.Np. załozyć dwa siłowniki po jednym na koło i drążek poprzeczny. Nie warto według mnie tak kombinować bo to objaw mało odczuwalny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Bez tabliczki bedzie trudno rozpoznac, bo nawet wielkościa orbitrola nie ma co sie sugerować.

Starszego typu moga mieść większą obudowe w stosunku do nowych wydajniejszych.

 

Co do siłownika to jest to charakterystyczna cecha tego układu i to raczej na minus. Oczywiscie da sie z tym żyć, ale niektorzy chcą miec ideał. Lepiej nadają sie takie z dwustronnym tłoczyskiem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

witam tu masz troszkę info http://www.agrofoto.pl/forum/topic/45726-wspomaganie-do-zetora-7011/

tu też coś znajdziesz http://www.agrofoto.pl/forum/topic/23432-zetor-7245-przerobka-z-serwomechanizmu-na-orbitrol/

zrobiłem u siebie takie coś tylko muszę jeszcze zdjęcia dodać i efekt jest chyba niezły - luzy zlikwidowane ale sporo się kierownicą kręci i chyba bym teraz do siłownika od mtz-ta C-50 dołączył orbitrol 125 a nie 100.

PS sporo z tym roboty - ja dorabiałem nową ośkę (tą od kierownicy z wieloklinem) bo była o 1mm zaluźna i bałem się że rozbije tulejkę w orbitrolu i jeszcze troszkę mało miejsca jest na przykręcenie przewodów.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobek6669    0

witam

wczoraj pekl mi waz od silownika wspomagania , zamiast go wymienic i spokoj to oczywiscie chcialem zlikwidowac delikatne wycieki z serwomechanizmu ,po zlozeniu wszystkiego okazalo sie skreca tylko w lewo i to sam :-) rozbieral to ktos kiedys ? moze ktos pomoze ,jaka moze byc przyczyna? jesli w zlym miejscu forum wstawilem pytanie przepraszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

musisz poluzować opaskę która ściska tuleje tłoczyska i krecić tłoczyskim żeby wycentrować serwo

serwo.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

jak ci skreca w lewo to musisz tłoczysko "wykrecić", zreszta pokrecisz to wybadasz o co kaman ;)

Edytowano przez szewek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobek6669    0

musisz poluzować opaskę która ściska tuleje tłoczyska i krecić tłoczyskim żeby wycentrować serwo

serwo.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

jak ci skreca w lewo to musisz tłoczysko "wykrecić", zreszta pokrecisz to wybadasz o co kaman ;)

 

 

ok. dzieki za podpowiedz, jutro od rana bede kombinowal. zastanwialem sie czy moze miec wplyw jak mocno wkrecilem nakretke wewnatrz serwa dociska ona gorny sworzen (gorny na Twoim zdjeciu) Wkreca sie ja od strony czterech srub. ale napewno zaczne od tego co napisales. jeszce takie pytanie: co lepsze do wspomagania Mobil ATF czy odpowiednik z Orlenu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Nie ta sruba nie ma wpływu na skrecanie.

Trzeba obkrecac tuleje, tak żeby zawor wewnatrz niej stał po środku. Zazanczyłem ci na zdjeciu mniejwiecej.

schemat1f.th.jpg

 

Cały pic polega na ustawieniu tego równo, zeby wspomagał tak samo w lewo i w prawo.

Ja tam zalałem boxol do wspomagania cały sezon przelatałem i działa dalej :D .

Edytowano przez szewek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobek6669    0

Nie ta sruba nie ma wpływu na skrecanie.

Trzeba obkrecac tuleje, tak żeby zawor wewnatrz niej stał po środku. Zazanczyłem ci na zdjeciu mniejwiecej.

schemat1f.th.jpg

 

Cały pic polega na ustawieniu tego równo, zeby wspomagał tak samo w lewo i w prawo.

Ja tam zalałem boxol do wspomagania cały sezon przelatałem i działa dalej :D .

 

witam ponownie, dzieki za podpowiedz. Poszlo szybko i sprawnie, juz jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mój problem dotyczy tego samego tematu tyle że w innym zetorze. Jakiś miesiąc temu założyłem orbitrol na miejsce serwo w 5211 (serwo mocno przeciekało i był luz). Wszystko ładnie z tym że miałem orbitrol inny niż był w zestawie (poprostu kupiłem siłownik i ramkę do orbitrola pod kolumnę ,a orbitrol założyłem chyba od widlaka). Za serwo miałem straszne luzy w całym układzie siłownik nie trzymał + klin w prawym kole był luźny. Po założeniu orbitrola i wymianie klina zetor nadal prowadza, mimo że wyeliminowałem luz. Sądzę że jest to wina słabego orbitrola według mojego odczytu jest to 80. Aby z lewej na prawą stronę trzeba wykonać ponad 6 obrotów kierownicą czy założenie większego np: 120 spowoduje zmniejszenie liczny obrotów i spowoduje że będzie on bardziej czuły?

 

Siłownik mam taki jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/ws...2404413427.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powinno się poprawić. Prawdopodobnie wodzenie po drodze jest efektem założenia orbitrola małej pojemności. Żeby skorygować tor jazdy musisz wykonać dużo obrotu kołem kierownicy. Za nim to zrobisz sporo zmieniasz tor jazdy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

jesli caly orbitrol kosztuje mniej niz sam silownik serwo to sam sobie odpowiedz na pytanie o jakosc. jesli nie demontuje sie przy wymianie calej kolumny kierowniczej to luz masz na tulejce dystansowej lozyska walu kierownicy i zaden pseudo -orbitrol go nie wyeliminuje wystarcza dwa klucze i po robocie.ten temat byl juz z 20 razy walkowany i pewnie gdzie znajdziesz dokladna instrukcje jak go rozwiazac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek342    0

może ktoś by mi pomógł jak sprawdzić czy jest uszkodzony orbitrol czy pompa na zgaszonym silnku kierownica kręci się dookoła i nie wiem czy jest uszkodzony orbitrol czy pompa . na zapalonym silniku układ działa tylko przy wysokich obrotach. proszę pomocy :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kar0711    1

Jakiej wydajności jest montowany orbitrol w Renault 155.54, układ na 2-wa siłowniki.

I w jaki sposób sprawdza się sprawność orbitrola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj