Skocz do zawartości
Jarekb20

Fendt 512 a 515

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Jarekb20    1

Witam kolegów.

Mam takie pytanie, planuje kupić fendta 512 ale zastanawiam się również nad 515 i chciałem zapytać jaka jest różnica w mocy między tymi ciągnikami. Czy np jak się okaże, że 512 jest za słaba to czy można ją jakoś podkręcić do 515. Czy różnica jest tylko na Pompie paliwa ( większa dawka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

Powiem tak miałem okazje pojezdzic każdym modelem od 512, 514 , 515 a wybrałem tylko 515 ze względu na stan ciągnika. W normalnej pracy w polu praktycznie nie czuć jakieś dużej różnicy. Wjęc zwracaj uwagę czy ciągnik jest zadbany i niedojechany, choć bardzo ciężko jest znaleźć coś sensownego. Sam szukałem prawie pół roku tego ciągnika, bo to co przyjezdża do nas z niemiec jest bardzo dojechane. Jeżeli byłbyś zainteresowany numerem tel do ludzi któży handluja tylko fendt-ami to napisz na priwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    82

Jarekb20 na pewno jest świetnie obeznany gdzie można kupic dobrego Fendta bo jest z krainy Fendtem płynącej ;) Do 515 wchodzi wiecej oleju do silnika czyli miska olejowa bedzie inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

Ja zjedziłem tą całą kraine fendtów :) i każdy kombinuje jak może. Ogładam fajną 514, a tu po dokładny sprawdzeniu widze że jest złożony z 3szt i połowa świerzo malowana. A przez telefon miała być indalna i nie bede żałował jak przyjade. Wcześniej jak nie maiałem jeszcz kasy uzbieranej to mysłalem ze pójdzie szybko z kupnem. Ale gdy już masz te sto pare tysiecy to wszystko ogładasz po 5 razy aby nie wpaść na mine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Na oku mam już jednego fendta 512c z 96 ma kosztować ok 120tys. ( drogo i nie drogo)z wyposarzenia to: skrzynia 50km/h, resorowana oś i przedni TUZ. Silnik jest aktualnie w remoncie (bo ciekło z uszczelki pod głowicą, turbo w regeneracji, półbiegi nowe) i z tego co widziałem cięgła z tyłu tez nowe. Stan licznika ok 6300 h no i od pierwszego właściciela.

 

I tak sie właśnie zastanawiam czy warto go brać czy może czekać na jakąś 515 Bo czy w razie czego można by bylo go troszkę podkręcić tak do 140KM i jeśli tak to na czym :)

 

Jarekb20 na pewno jest świetnie obeznany gdzie można kupic dobrego Fendta bo jest z krainy Fendtem płynącej ;) Do 515 wchodzi wiecej oleju do silnika czyli miska olejowa bedzie inna.

A ty kolego skąd pochodzisz bo w galerii widzę że tankujesz claasa 76 w Białej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    82

Ja akurat mam dość spory kawałek do Białej, ale dość dobrze znam te strony i czesto tam bywam. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Pomiedzy 512 a 515 nie ma praktycznie zadnej roznicy poza troche bardziej "podkreconym" silnikiem w 515. Inaczej wygalada sprawa jesli porownujemy np. 510 do 515. tam jest pare znaczacych roznic jak wielkosc turbosprzegla, zwolnic czy wielkosci chlodnicy. Od 512 caly system hydrauliczny jest rowniez wiekszy, wchodzi tam dwa razy wiecej oleju niz w tych malych. I jeszcze jedna roznica jest w ilosci zabieranego paliwa gdzie od 512 mamy o ponad 70 litrow wiekszy bak.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

Nowe cięgła, nowe półbiegi, uszczelka wydmuchana i to wszystko po 6300h??? Trochę to dziwne. Ja tam w motogodziny nie wierze bo słyszałem od serwisantem że po sprawdzeniu 8 na 10 ma kręcony licznik, nie wiem ile w tym prawdy, wiec trzeba dokładnie patrzyć i słuchać :).A byłeś w Niemodlinie?? Bo widzę że jesteś z opolskiego, a on zawsze miał coś na stanie, chodź nie zawsze wystawione na allegro, nie wiem jak teraz. A nie chciałbyś trochę dołożyć i kupić coś z serii 700??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Jeśli chodzi o serie 700 to myślałem żeby kupić ale jak się okazuje to praktycznie poniżej 200 tys to są same wersje z numerem ramy poniżej 2000, czyli niby te wadliwe więc trochę nie bardzo chciałbym ryzykować wolę wersje 500 która jest bardziej dopracowana.

A jeśli chodzi o cięgła i wydmuchaną uszczelkę to może się w każdym zdarzyć. Ja mam jeszcze 312 z 90 roku ma ok 9000 h wymienione tam były uszczelki pod klawiaturą i końcówki wtyskiwaczy, no i w tym roku jak jechałem z pługiem 5 skibowym obrotowym to jeden wieszak się urwał (gwint zerwało tam przy korbce regulacyjnej w obudowie) na szczęście się nic nie połamało. Haki przy kulach też by trzeba było troszkę naspawać ( pewnie w każdym ciągniku z hakami to się wyrabia). A niemcy nie bawią się w coś takie tylko od razu do serwisu po nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

Z tego co patrzyłem to fendt 716 z 2002r był za 150tys, a z 2001 za 130tys, a one mają już chyba numer ramy ponad 2000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    17

Nr. ramy do 2000 mają te do 2000r. Najprościej mówiąc, felerne są te z czarnym podłokietnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

No to jeśli tak to nie musisz wcale tak dużo dokładać, żeby mieć serie 700 bez feleru :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukeClaas    363

Witam.

Mam pytanie. Na co zwrócić uwagę podczas oględzin tych ciągników. Chodzi mi o serię 500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Chciałbym się dowiedzieć czy te ciagniki fendt 512c sa z turbem? Bo znajomy ma fenda 512c favorit i ma turbo ja ostatnio oglądałem takiego bo mam zamiar kupic i był bez turba a też była to 512c :) Jak to jest z tymi fendami? Może mi to ktoś troszke rozjaśnic? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MariuszSaby
      Witam
      Czy to jest normalne,że jak się włączy  tylny wałek wom , to na wolnych obrotach słychać grzechotanie ?? Oczywiście żadna maszyna nie jest podpięta czyli wałek nie pracuje pod obciążeniem .
    • Przez kermit154
      Witam.
       
      Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.
       
      Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.
       
      Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.
       
      Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.
       
      Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.
       
      Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.
       
      Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.
       
      Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.
       
      Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:
       
       
      4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.
       
      oraz
       
      5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora
       
      Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.
       
      Odpowiednio:
       
      4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.
       
      Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.
       
      5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)
       
      Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.
       
      Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?
       
      Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?
       
      Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.
       
      Bardzo proszę o pomoc.
       
      Dziękuję.
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez Ares1x
      Witam co użytkownicy Fendt'ów 511/512 myślą o nich? Warto inwestować w to pieniądze? Jak z awaryjnością? 
    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
×