Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lambogrand

zmiana filtru oleju wkladu czyszczacego w u1224

Polecane posty

lambogrand    26

u sasiada w nowszej u 1224 widzialem ze on ma 2 filtry oleju wymieniane a ja mam taki tandetny do czyszczenia czy idzie to przerobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Tak idze przerobić tylko musisz kupic przystawkę i już ale bak jest lepszy przynajmniej nie musisz zmieniac tylko jedni mówią że ciśnienia nie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    190

Te filtry podnoszą ciśnienie. Minimalne i maksymalne. U mnie z 6 podniosło do 10 i musiałem zmieniać zawór na pompie. Ale na pewno są dużo lepsze niż bąk.

Gdzieś był taki temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Na jakiej podstawie twierdzicie że filtr puszkowy pełnego przepływu jest lepszy od bąka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

A to ja nie wiedziałem że filtry służą do regulacji ciśnienie :blink: ??

 

Wywal filter i zatkaj korkiem a zobaczysz jak ciśnienie wzrośnie :P .

 

A nie prościej wymienić w filtrze odśrodkowym zużyte dysze ??

 

Ciekawe że w zastosowaniach lotniczych i wojskowych filtr odśrodkowy to jedno z podstawowych rozwiązań jeśli chodzi o filtrowanie http://wsk.com.pl/wojlot_4.html

 

Filtr papierowy zatrzymuje tylko zanieczyszczenia powyżej 10 mikronów, odśrodkowy wszystkie powyżej 5 mikronów i jak również dużą częśc zanieczyszczeń powyżej 1 mikrona.

 

Nie zastanowiło was nigdy dlaczego kiedyś duże ursusy miałe takie duże przebiegi silników w pgr-ach ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

miały duże przebiegi właśnie dzięki wymianom oleju i temu filtrowi.

Kiedyś czytałem na anglojęzycznych forach trochę o tym i w wielu silnikach pracujących dużo (24/7) i pod sporymi obciążeniami właśnie się takie odśrodkowe stosuje.

Ja wiem że swego bąka w zetorze 10145 nie wymienię na te wymienne z kilku powodów:

- gaszę ciągnik - filtr pogwizduje - wiem że działa i fitruje,

- trochę syfu przy czyszczeniu ale nie mam problemu z pozbyciem się metalowego zużytego filtra (nie zawsze na złom da się oddać),

- przy 5000 motogodzin przy wymianie co 200 daje to 25 wymian - jaki będzie koszt filtrów wymiennych?

 

Kompletny nowy bąk kosztuje 500-600 pln brutto i nakręci 5000-10000motogodzin przy regularnym czyszczeniu (u stryja nakręcili 13 tys i silnik robili a bąk dalej działa).

Przystawka to koszt około 300pln + 25 wymian filtrów (2 filtry) czyli 300PLN+50filtrów ile wam wyjdzie?

Mi się ekonomicznie nie opłaca założyć przystawki na filtry wymienne bo ciągnik zostaje u mnie.

Natomiast jak ktoś chcesz szybko podnieść ciśnienie przed sprzedażą ciągnika to rozwiązanie dość ciekawe bo nie każdy kupujący wie że tak robią handlarze.

 

 

A poprawa ciśnienia to bzdura - taki "chłyt matetignowy" aby użytkownik ciągnika musiał co roku kupić filter lub parę filtrów, przecież z tego żyją firmy. Jak jest z samochodami? Era wiecznych mercedesów które kręciły 1 mln kilometrów się skończyła bo firma nie zarabiała na serwisie, dziś producent sprzedając auto już wie ile zarobi na serwisie. Tak samo chcą Ci wszyscy sprzedający przystawki zarobić na filtrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A to ja nie wiedziałem że filtry służą do regulacji ciśnienie :blink: ??

 

Wywal filter i zatkaj korkiem a zobaczysz jak ciśnienie wzrośnie :P .

 

A nie prościej wymienić w filtrze odśrodkowym zużyte dysze ??

 

Ciekawe że w zastosowaniach lotniczych i wojskowych filtr odśrodkowy to jedno z podstawowych rozwiązań jeśli chodzi o filtrowanie http://wsk.com.pl/wojlot_4.html

 

Filtr papierowy zatrzymuje tylko zanieczyszczenia powyżej 10 mikronów, odśrodkowy wszystkie powyżej 5 mikronów i jak również dużą częśc zanieczyszczeń powyżej 1 mikrona.

 

Nie zastanowiło was nigdy dlaczego kiedyś duże ursusy miałe takie duże przebiegi silników w pgr-ach ???

 

Zgadzam się w pełni ze stanowiskiem kolegi, kiedyś zmieniając filtr w 60-tce zadałem sobie trochę trudu i go rozebrałem ażeby zobaczyć jakie są zebrane zanieczyszczenia w takim filtrze i o dziwo zbyt wiele to ich tam nie było, natomiast w filtrze odśrodkowym na ściankach jest spora warstwa a co za tym idzie olej jest dużo jaśniejszy od tego z filtrem PP. Ciśnienie oleju można trochę podnieść ratując się PP ale to się sprawdza tylko jak silnik już prosi się o remont.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Zależy od konstrukcji filtra odśrodkowego. W 330 na pewno a w 80-ce zdaje się też bąka napedzają dysze które zużywają na to część oleju jaki podaje pompa, który to trafia z powrotem do michy. Temu gdy w zdechloku założysz PP poprawia sie ciśnienie bo cały z pompy trafia do magistrali i ani kropla nie jest marnowana na naped bąka. W mtz-cie np. jest to inaczej zrobione. Dysze napedzające filtr są w jego wnętrzu. Tam cały olej trafia do magistrali pomijając ten który ucieknie na luzach na osi bąka. Osobiście jestem za odśrodkowym. Według mnie faktycznie lepiej wybiera zanieczyszczenia i nie ma problemu z odpadami jak stary filtr jednorazówka. Drugi plus na konto he he ekologi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

no nie jest to plus na konto ekologii (bo gdzieś syf musisz wywalić) tylko ekonomii ;)

Ekonomicznie lepszy jest odśrodkowy bo przy 5-10 tys motogodzin jest tańszy przy wymianach oleju a przy tym skuteczniejszy (czystszy olej przedłuży żywotność silnika). No i suma sumarum przy dużym przebiegu taniej wyjdzie odśrodkowy niż przystawka + filtry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

No tak ale syf z bąka wrzucisz do starego oleju i zdasz. To oczywiście teoria a puszki jednorazowe z wylewającym sie olejem kulają sie nie wiadomo gdzie. U nas na skupach złomu właśnie nie przyjmuja ich. Musisz zabrać z powrotem do chaty i co dalej? Jedna z zalet bąka to że możesz go czyścic w dowolnym momencie niekoniecznie w chwili wymiany oleju. Może mało ważne ale sie da i nie ma z tego tytułu żadnych kosztów

 

Szukam coś na temat odśrodkowych filtrów oleju ale nie moge znaleść żadnych konkretów. Szczelinowy zbiera brudy kalibru 0,05-0,08.

 

Ale znalazłem coś takiego

 

 

http://pubserv.uprp....3/PL55767B1.pdf

 

Znajomy widok?

 

I jeszcze na temat jednorazówki

 

 

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Filtr/filt.htm

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Znalazłem ciekawy artykuł:plik do pobrania

Według mnie lepiej nie oszczędzać na oleju i filtrach.

Zapchany puszkowy filtr oleju przepuści brudny olej, a bąk będzie filtrował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To prawda. Przy każdym uruchomieniu zimnego silnika olej omija wkład filtra żeby go nie potargać. Tyle że to chwilowe i mało prawdopodobne żeby coś porwał do magistrali. Ale możliwość istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A może kolega sprzedaje filtry PP. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Wydaje mi się, że wystarczy trzymać się odpowiedniej klasy lepkości oleju jaka zalecił producent silnika. Czyli laliśmy Superol 15W40 to nic nie stoi na przeszkodzie aby zalać Turdusa albo Mobila w tej samej klasie lepkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli chodzi Ci o URSUSA czy ZETORA - nie myślę o tych najnowszych bo nie wiem jaki olej producent zaleca, ale te starsze to moim zdaniem olej 15w40 np. Turdus w zupełności im wystarcza i nie ma potrzeby niczego ulepszać, wymiana 150-200 mtg a filtr odśrodkowy pierwsze słyszę ażeby szkodził jakości oleju, byle był dobrze złożony na znaki i słyszalny szum po zgaszeniu ciągnika, wtedy wiadomo że filtruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

a powiedzcie panowie kto leje syntetyczny olej czy nawet półsyntetyk do starego ursusa/zetora?

Nawet po generalnych remontach te ciągniki zawsze chodziły na oleju mineralnym a czy ktoś wleje superolu CC czy Turdusa to już jego wybór.

Ja na docieranie silnika w zetorku z filtrem odśrodkowym wlałem turdusa shdp, nie ma co lać lepszego oleju do tych konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie jest dobrym rozwiązaniem lanie oleju syntetycznego po mineralnym, na odwrót tak, nawet Superole teraz to nie są te oleje co kiedyś gdzie po rozebraniu silnika było na ściankach kupę smaru, teraz tego nie ma. Nie mniej ważną rzeczą wpływającą na trwałość silnika ma jego rozgrzanie zwłaszcza zimnego, jak będzie zimny odpalony i zaraz w pi....de to najlepszy olej nie pomoże, to samo częste odpalanie zimą to niestety ale jakość oleju szybciej ulegnie pogorszeniu.

 

Nie nadaje się na zimę Superol CC 30 to jest typowo letni olej którego konsystencja zimą przypomina smołę.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Nie jestem pewny ale z tego co wiem to w ciągnikach i samochodach nowych zawsze są oleje mineralne. Przynajmniej w tych tańszych samochodach.

Ja pół syntetyk leję do MF 255.

A jeśli chodzi o zmianę filtra odśrodkowego na zwykłe to przeważnie dla tego że osiąga się na zwykłych lepsze ciśnienie minimalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Szejk1995
      Witam wszystkich Mam następujący problem. Poszukuje kolektora wydechowego do ursus 1224 bez TURBO z wyjściem na tłumik z boku. Posiadam kolektor ale ma wyjście z przodu maski. Zakładam nowa maskę i chciałbym założyć kolektor z bocznym wyjściem na tłumik. Jeśli ktoś z was miałby taki kolektor na sprzedaż dobry i tani kolektor lub chciałby się zamienić na zwykły chociażby ze względu na założenie TUR a ( gdyż nie do każdego pasuje kolektor boczny ) proszę o kontakt na priv. lub o jakiś inny kontakt .  Z góry dziękuje  
    • Przez ben73
      Witam czy ktoś posiada ursusa c-385a z agregatem talerzowym 2,7m z hydropakiem lub 3,0m  i jak daje sobie radę. Ja mam 3,4,5 klasę ziemi.
    • Przez arassso
      Co sadzicie o cięzkich ursusach 4 garowychtypu 385 902 912 itd . ja mam 385 i jestem zdowolony przydałby sie naped ale i bez tego bardzo dobrze sie sprawuje co wy o nich sadzicie??
    • Przez lajkzxc
      Witam. Ostatnim czasem zauważyłem że ursus 1634 stracił ,że tak powiem trochę na werwie. Iść idzie ale jednak to to nie co było wcześniej.  Trochę bardziej mułowaty sie zrobił. Podłączyłem  manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania i na postoju po dobrej przygazówce wskazówka ledwie się bujnie. Próbowałem puścić go na drogę, trójka i but to tak przy rozpędzaniu do 0,2,   może 0,3 bara wskazówka podskoczyła.    Jako takiego dymienia nie obserwuję, z odpalaniem zero problemu.   Co to może być?   Turbo,  Korektor dawki? Odłączałem korektor dawki, ten wężyk to brak zmian.  NIe chce bez potrzeby zmieniać turbiny jezeli jest ok.   Pozdrawiam i prosze o opinie. Jakie ciśnienia uzyskujecie w swoich szóstkach?
×