Zaloguj się, aby obserwować  
ekwadorek

Zetor 8045 - rozrusznik

Polecane posty

ekwadorek    0

Witam wszystkich!!

Potrzebuję pomocy w związku z awarią rozrusznika w moim Zetorze 8045. Jakiś rok temu padł mi rozrusznik w nim, więc skuszony dobrą pracą rozrusznika szybkoobrotowego w C-360, zakupiłem podobny do mojego Zetora. I od samego początku mam problemy. Mianowicie zamiast kręcić, jak na niego przystało, to wyje i kręci wolniej niż ten stary "duży". Ponieważ miałem w nim akumulator nie wiadomego pochodzenia i mocy (taki przyjechał do mnie od handlarza)kupiłem aku 125Ah 12V Centra Agro (dodam, że wcześniejszej zimy paliłem go na starym rozruszniku i aku 115Ah 12V, silnik po wymianie pierścieni, pompa i wtryski po regeneracji na wiosnę). I do czasu późnej jesieni był spokój - a potem znów problemy z odpaleniem. Więc postanowiłem ożywić stary rozrusznik w którym padł bendiks oraz wirnik:( I tu zaczęły się schody bo to chyba rozrusznik czeski i nie mogę znaleźć jego symbolu, czy tez typu. Prosiłbym forumowiczów, którzy maja takie ciagniki o pomoc. Z góry dzięki za każdą podpowiedź. Pozdrawiam Tomek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

To jest taki sam rozrusznik jak w 360 i MF 255, a różnica jest tylko w głowicy. Nawet zakładają z 360 do 912 tylko wycinają kawałek ramy. Jak dla mnie to szkoda. Jak nie wiesz co masz to może masz stary, ale nie pamiętam symbolu. Z śrubami na elektromagnesie na zewnątrz, taki jajowaty elektromagnes. Podjedź do jakiegoś zakładu regeneracji, czy elektryka, to ci wszystko o nim powiedzą.

Możesz kupić jakiś używany z 360 i założyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mszk8    123

O ile się nie mylę rozrusznik to R 20 jeśli o to Ci chodziło. :unsure:


"...Życie jest za krótkie by tanie wino pić..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Raczej R-11 a,b, i dalej literka zależy od typu ciągnika a właściwie silnika np. w trzydziestce było R-11h P-20d tylko że to dotyczy ursusa ale w zetorze powinno być to samo żeby ten rozrusznik szybciej kręcił wystarczy wirnik od ursusa 3512 to sprawdzone jeśli się mylę to mnie poprawcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579
http://www.autogielda.pl/czesci_maszyn_rolniczych_ciagniki_ursus_c-385,ciagnik_ursus_c-385,GI1JR3L7.html http://www.autogielda.pl/czesci_maszyn_rolniczych_ciagniki_ursus_c-385,ciagnik_ursus_c-385,GI1K77RE.html Tu masz używki http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=rozrusznik++r+11&category=99022 tu masz nowe ale do 360. To jest R-11. Te stare były R20. W tych pieniądzach to nie wiem czy warto kombinować. Tylko trzeba się dowiedzieć czy mają do 8045 , 912, 385. Używane są po 100-200 zł, ale głowica kosztuję około 100 zł. Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W starych ursusach stosowano rozruszniki o symbolu R-7 wadą tych pierwszych było to że były wolnoobrotowe później zastąpione przez R-11 i tak już było do końca to tylko tak dla ścisłości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ekwadorek    0

Ten rozrusznik to właśnie taki stary z jajowatym elektromagnesem. Czyli , kolego @pamo84, wystarczy wymienić w nim wirnik na taki od 3512 i powinien szybciej kręcić? Dzięki wielkie za odpowiedzi!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mi się zdaję że R 7 i R 11 to są całkiem inne rozruszniki. Ale za 150 kupisz używkę i będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

pewnie że inne r7 to były pierwsze rozruszniki takie wielkie i potrzebujące bardzo dużo prądu, R7 zastąpiono R11 i takie były w 330, 360 i 912, w 6- stkach byly R20, a ja mam w 6-stce R10 od bizona. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolego ekwadorek mnie chodziło o to że jak w rozruszniku R-11 w np.c-360 zamontujemy wirnik od rozrusznika R-11 z U3512 to ten w 60 będzie szybciej kręcił do R-7 to nie zamontujesz bo nie będzie pasować a w tego bo piszesz to ty masz jeszcze jakiś inny rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    996

Możesz sensownie wytłumaczyć dlaczego na wirniku od 3512 będzie się szybciej kręcił niż na wirniku od 360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeżeli powiem że ten wirnik jest gęściejszy to będzie sensownie poprostu jest więcej nawinięte zwojów nie wiem jeszcze jak wytłumaczyć żeby było bardziej zrozumiale lub bardziej fachowo ważne jest że taka przeróbka jest możliwa i działa znakomicie bendix nie pasuje bo są inne tryby ale sam wirnik tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey26
      Jaka może być przyczyna że nie rozłącza mi pompy w massey ferguson 6180. I dzieje się to dopiero przeważnie jak ciągnik się rozgrzeje. 
      Rozdzielacz ehr po regeneracji. Różne ustawienia czujnika położenia ramion były próbowane. Może ktoś pomoże?
      Ciągnik massey ferguson 6180
    • Przez Decx
      Witam wszystkich. Mam dziwna sytuację. Pacjent Zetor 12011, wszystko działało prawidłowo, a tu nagle podczas pracy w polu na amperomierzu pojawiają mi się chyba zbyt wysoki amperarz. Zwykle na amperomierzu na niskich obrotach wskazówka lekko się wychylała, a na wysokich obrotach wskazówka dochodziła tak do 15A- 20A (amperomierz jest nowy i wyskalowany do 50A). Teraz na wolnych obrotach wskazówka dalej lekko się wychyla, ale gdy tylko dodam gazu, wskazówka amperomierza idzie prawie do 50A i tak się cały czas utrzymuje dopóki nie odpuszczę gazu. Jedyne co zrobiłem to porządnie naciągnąłem pasek. Kilka miesięcy temu wymieniony został regulator napięcia na nowy identyczny.
      Pytanie pozostaje czy grzebać przy tym czy zostawić i jeździć. Czy można jeździć cały dzień w polu z tak wysokim amperarzem? Może na mocno naciągnąłem pasek🤣. 
      Proszę o radę. Pozdrawiam.
    • Przez bartoszsola
      Witam! Zamieszczam oryginalne skany instalacji do Zetorów jak wyżej    Może komuś się przyda  `



    • Gość
      Przez Gość
      witam, jak podłączyć 2 wskaźniki paliwa pod jeden wskaźnik? to rozwiązanie oryginalne. Są tu 2 przekaźniki które odpowiadają za przełączenie wskazania z pierwszego czujnika na drugi. Problem w tym, że ktoś kiedyś pchał rączki w instalacje przez co ciężko jest mi dojść co do czego. Po podłączeniu na którko 1 i 2 oba działają prawidłowo kwestia w tym jak to wpiąć w przekaźniki żeby pracowało tak jak powinno? w załączniki prowizoryczny schemat

    • Przez Przemek1265
      Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora w ciągniku John Deere 6400. Ciągnik był u elektryka i postawił diagnozę na regulator napięcia i go wymienił i sprawdzał ładowanie i było, lecz kontrolka od ładowania cały czas się świeci i akumulator nie jest ładowany i na dodatek stopiło mi w skrzynce z bezpiecznikami ,,bezpiecznik" fachowo to się dioda nazywa. Od czego może ona być? Co może być przyczyną? W czym szukać winy? Dodaję również zdjęcie alternatora i schemat skrzynki bezpieczników z zaznaczonym bezpiecznikiem, który został spalony. Wyczytałem również, w alternatorze jest wtyczka W i jedni piszą, że musi być podłączona, a inni że nie. Jak ma być podłączona to w którym miejscu do instalacji ją podłączyć?



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj