Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Luke16   
Gość Luke16

Leszek pierwsze słyszę i gadasz bzdury. Mój był zamawiany praktycznie na full opcji, wujka stał na placu i znajomego też. Czy kupując takie same auto ono będzie w fabryce robione inaczej bo dealer dał Ci 1000zl rabatu? Nie.. tak samo ciągniki a w szczególności Major który przyjeżdża praktycznie cały goły a serwis go uzbraja w ładowacze, obciążniki, radio itd. U nas w dawnym pgrze też mają nawet z klimą, ten to już w ogóle się psuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

 już seria 7340 była bardzo opisywana w tygodniku rolniczym z powodu wiecznych drgań tych ciągników i licznych awarii,  a ten major to nie jest to samo co farmtrac te same napędy kabina a tylko silnikiem się różni?

Edytowano przez Wojtek026

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26
Dnia 8.08.2017 o 14:30, Luke16 napisał:

u nas o proxach też dobre opinie nie chodzą i nie tylko o zetorach... 

 

2000 mtg proxa plus 90 tur non stop ciągnik jedyny w gospodarstwie (plus dwie 60 ale to tylko lekkie prace) co prawda na 1700 sprzęgło tarcze wymiana ok 2 koła bez zarzutu uważam albo dobry model albo się udało nie narzekam jak widzę to jak takiej samej mocy cnh obok chodzą to mi serce rośnie że mam proxe.

@Luke16powiem więcej rocznie robię jakieś 200-300 belek słomy i ok 150 bel sianokiszonki i to wszystko plus zwożenie kiszonki z qq. do obory codziennie 365 dni w roku a dodam że niestety kiepskie podłoże mam za stodołą gdzie składuje słomę, sianokiszonkę i kiszonkę i nie raz w błotku jest ciężko proxie ale i tak daje radę a widziałem cnh jak u nas maja to takie zabawki

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

To chyba masz farta bo u nas czy majory czy proxy czy fortery z resztą jak wszystkie nowe ciągniki. Mało znam osob które chwalą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bugii    689

Witam. Podziele sie z wami moja zla opinia o Majorze 80 zakupionym w grudniu 2013r. Ciagnik przepracowal prawie 4000mtg. 

Zakupilem go z mysla o lekkich pracach pomocniczych typu zgrabiarka, przetrzasarka, owijarka, opryskiwacz.

Meczace wady wystepujace:

- brak oslony przeciwslonecznej w szyberdachu. W upaly strasznie sie nagrzewal

- nie wygluszona podloga przez co bylo strasznie glosno w kabinie.

- nie szczelna kobina przez co sie kotlowalo w kabinie

- nie mozna wyjac filtra powietrza silnika z zalozonym turem

- ciagle psucie sie przslacznikow w kabinie az wszystkie  wymienilem na inne samochodowe

Usterki ktore wystapily w ciagniku:

- na gwaracji podnosnik przestal pracowac zostal wymieniony rozdzielacz

- na gwaracji wyciekal plyn chlodniczy przy pompie wody. Zostala wymienina gumka

- po 700 mtg padla klima. Znsaeziony zostal wyciek wymieniony i nabita zostala gazem

- po 900mtg znow padl podnosnik i zostal wymieniony rozdzielacz. 

Przy 1000 mtg ciagnik trafil do wozu paszowego z ktorego prawie jest nie odpinany.

- 1500mtg padlo sprzeglo

-2000 mtg znow gumka przy pompie wody

- kilka razy po drodze wyciekl gaz z klimatyzacji. Przestalem to juz naprawiac. W wozie paszowym nie jest mi potrzebna

- 3700mtg sprzeglo.

Jedyna zaleta tego ciagnika jest w miare mocny silnik od proximy. Ktory w wozie paszowym przy balocie z siana pali 4.5l na godzine.

Do wad nalezy doliczyc slaby podnosni. Nie mogl radzic rozsiewacza z 1t nawozow.

Ogolnie to napedy i skrzynia jest caralo taka jak w farmtrakach i ursusach. Kabina polska. Tur metal fachu. Teraz nowe majory maja nawet juz silnik jak w ursusie 2.9l

Podsumowując jak kosztuje tak pracuje. Do pola koilem sobie 7 letniego jd 5720 ktory byl tanszy od majora a zrobilem mu 2tys mtg i nic przy nim nie robilem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karollorak93    117

Panowie w majorze 80 wyskoczył mi kod błędu SPN 97 i FMI 12 i oczywiście kontrolka awarii silnika i znaczek STOP wie ktoś może co to za awaria? Nigdzie nie mogę znależć kodów błędów a w ksiązce nic nie ma. Major z 2016 roku. 

Edytowano przez Karollorak93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro87    1
Dnia 17.03.2018 o 17:59, Bugii napisał:

 

 

- ciagle psucie sie przslacznikow w kabinie az wszystkie  wymienilem na inne samochodowe

 

Witam mógłbyś powiedzieć jakie przełączniki kupiłeś od jakiego samochodu pasuje? tez mam z nimi problem chyba głównie dla tego że sie przegrzewają. Niestety gniazdo elektryczne w tym traktorze działa tylko gdy są włączone światła i podczas prasowania muszę jeździć na załączonych światłach, może masz na to jakiś sposób?

Edytowano przez daro87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bugii    689
Dnia 26.08.2018 o 22:09, daro87 napisał:

Witam mógłbyś powiedzieć jakie przełączniki kupiłeś od jakiego samochodu pasuje? tez mam z nimi problem chyba głównie dla tego że sie przegrzewają. Niestety gniazdo elektryczne w tym traktorze działa tylko gdy są włączone światła i podczas prasowania muszę jeździć na załączonych światłach, może masz na to jakiś sposób?

Przerobilem je na zwykle tanie przelaczniki ktore sa dostepne w kazdym sklepie motoryzacyjnym. Bo nigdzie takich samych dostac nie mozna a w zetorze po 50zl krzycza. I co najciekawsze jeszcze zadnego nie wymienialem. Co prawda malo ich uzywam teraz w wozie paszowym.

Co do gniazda to poprostu przeciagnalem wlasny kabel od akumulatora na ktorym zrobilem 3 potrzebne mi rozne gniazda bez potrzeby wlaczania swiatel.

Edytowano przez Bugii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1461

Jaki masz prasę? Sznurek podawany jest elektrycznie? Wtedy chwilowy pobór prądu jest duży, więc i przełączniki mogą się palić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bugii    689

Przelaczniki sie pala od samych swiatel. Podejrzewam ze instalacja nie ma przekaznikow. Kabina jest polska a przelaczniki identyczne jak w maluchu i polonezie.

Edytowano przez Bugii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro87    1

Prasa claas 46 podaje sznurek elektrycznie. Też będe musiał dorobić dodatkowe gniazdo z tyłu z kablem prosto z akumulatora. bo wkurza mnie te jeżdżenie na światłach po łące :/  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamn999    275

Czy Zetor major 80 z silnikiem Deutz 2.9 da sobie radę z 6 tonowym rozrzutnikiem metal fach z czterema wałkami rozrzucającymi i prasą łańcuchowo walcową unia df 1.8v ?

Edytowano przez adamn999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karollorak93    117

Ponowię już pytanie  kogoś wyżej odnośnie sprzęgła  w Majorze, robił ktoś? Ma ktoś ewentualnie katalog części do niego? Major z 2016 roku i sprzęgło juz siada. Jest tam jakaś regulacja tak jak w starych zetorach np 7711 czy trzeba wymieniać całe?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendias    5

Rosia cofnela zamówienie na 6 TYS Zetorow z Powodu złej jakości ciągników https://ekonom.cz/c1-66456200-zetor-bojuje-o-preziti

ZETOR ZADŁUŻONY NA 1,5 MILD KORON BANKRUT TU https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/zetoru-prudce-stouplo-zadluzeni-vykonnost-firmy-podle-jejiho-vedeni-ovlivnilo-i-sucho-1361509

Rosia cofnela zamówienie na 6 TYS Zetorow z Powodu złej jakości ciągników https://ekonom.cz/c1-66456200-zetor-bojuje-o-preziti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzę, że kolega spamu tymi linkami wszędzie gdzie się da, a wszystko dlatego, że się "sparzył" zetorem. Weź się człowieku ogarnij bo tylko syf zostawiasz na tym forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendias    5
Dnia 30.12.2011 o 14:40, kris14 napisał:

Witam.

Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.

Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.

 

Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.

 

Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.

 

Pozdrawiam.

Zetor upada bankrut Od 2018 roku lecą na stratach bez zysku w Czechach są artykuły o sprzedaży 40 % fabryki i zwolnieniu 40% pracowników 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj