NABUCH

Różnica w budowie alternatorów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
NABUCH    9

Witajcie . Szykuje się do wymiany alternatora i przełożenia go na druga stronę . Zgodnie z radą kolegi Elektrotechnika znalazłem alternator A 124 z elmotu(Gorące podziękowania za pomoc). Znaleziony ma dokładne oznaczenie a124f 44/55A(kolega z pracy ma taki na zbyciu). Mówił mi że jest to jakiś demontaż z Fiata/Poloneza. Byłem u sąsiada zobaczyć jego altrenator w 3512 i zauważyłem że u niego jest wyprowadzone ze szczotek 2 przewody niestety nie zwróciłem uwagi jak podłączone jest to wszytko z regulatorem .Poza tym wszystko wygląda tak samo. W zapożyczonym od kolegi alternatorze nie ma regulatora przypuszczam że jest zdemontowany . Ktoś naświetli mi różnice w podłączeniach?Z tego co go zmierzyłem na 99% ma 9 diód Czy w 3512 dochodzi tak samo jak w MF 255 1 przewód wysokoprądowy i jeden do kontrolki ?(PS link na forum ze schematem do 3512 nie działa grafiki się nie wyświetlją). Przypuszczam że w mf 255 alternator podłączony jest zgodnie ze schematami montażu alternatorów 9 diodowych zamieszczonych na forum.Proszę o jakieś proste wytłumaczenie co do różnic montażu regulatorów napięcia .

 

 

Czy różnica w instalacji jest dokładnie taka jak na 2 rysunkach)(oczywiście pomijając przekaźniki itp)

 

10_1153085519.jpg

Edytowano przez NABUCH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Ten z lewej to schemat alternatora takiego jak podałeś, jest prawidłowy. Schemat po prawej to schemat alternatora 6-cio diodowego np Ursusa C-385 i większych z tej serii (starsze wersje U-912 też tak miały), tego rozwiązania nie polecam. W U-3512 jest tak jak na schemacie po lewej, MF 255 ma nieco inny regulator i jest inaczej podłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli chodzi o ścisłość, to w MF 255 jest alternator A115.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    9

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie o regulator. Czy trzeba a coś szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie regulatora? To ma być jakiś konkretny regulator? Przyglądałem się regulatorowi w Mf 255 i jest inaczej wpinany więc domyślam się że można coś pokręcić a z tego co mi wczoraj gość pokazywał w sklepie to żadnej instrukcji wpięcia nie było... Jeszcze jedna rzecz , oglądałem wczoraj alternator z expomu i co ciekawe wygląda dokładnie jak ten elmot i nawet ma nabite na deklu oznaczenie elmot. Trochę to dziwne że niby to expom a oznaczenia elmotoskie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli masz alternator A 124 to kup regulator RNc-12 Elmot-u i wszystko będzie dobrze działać. Co do expomu, to sprzedają oni jako nowe regenerowane alternatory, dlatego niczym się nie różnią i mają napisy Elmot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    9

Właśnie pytałem u mnie w agromie o RNC 12 ale nie było . A jest to dostępne czy trzeba szukać w używkach ?A z uniwersalnych jest coś sensownego ? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten regulator jest cały czas produkowany, więc nie ma problemów z jego zakupem. Idż do sklepu z częściami samochodowymi, na pewno będą mieli. I nie zawracaj sobie głowy zamiennikami, bo jak zobaczysz rozerwane tranzystory w takich regulatorach to i tak pójdziesz po RNc 12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Siema.Mam pytanie.Czy mogę podłączyć alternator sześciodiodowy z regulatorem RNC-12?? Bo poskładałem sobie fajny altek który daje 60A no i mam nowy regulator ze szczotkami i się zastanawiam czy mogę tak podłączyć, bo z tego co mi wiadomo to te elektroniczne były do dziewięciodiodowych...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie możesz. Tylko RNA1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Bardzo niedobrze...A przekaźnik musowo do tego alternatora?

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz amperomierz to nie. A jak nie masz to jakiś wskaźnik ładowania by się przydał (kontrolka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No to kontrolkę zrobię.Ale ja mam mostek z diodami wzbudzenia to bym go mógł założyć.Jak składałem alternator to nauczyciel mówił żeby przylutować kabel do stojana, a teraz chcę założyć elektroniczny regulator.Dużo jest roboty żeby wsadzić te diody?Mierzyłem multimetrem to wszystkie są sprawne przewodzą prąd w jedną stronę.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Jak alternator nie jest z złota to może się nim pochwal co to za model to by się sporo wyjaśniło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No to jest normalny z elmotu.Tylko jest wsadzone inne uzwojenie i daje 60A.

 

Dobra.Patrzałem w schemat alternatora 9 diodowego i jest normalnie podpięte, czyli wkręcę mostek diód wzbudzenia tam gdzie mostek z diodami i ten kabel z mostka podłączę do szczotek.Wtedy będzie przerobiony na 9 diodowy na elektronicznym regulatorze.Dobrze myślę? :)

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to jest normalny z elmotu.Tylko jest wsadzone inne uzwojenie i daje 60A.

Sprawdzałeś go na stole, i po tym wiesz, że ma taki prąd wyjściowy? Czy tylko tak zgadujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Tak.Sprawdzony na stole.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj