Skocz do zawartości
NABUCH

Różnica w budowie alternatorów

Polecane posty

NABUCH    8

Witajcie . Szykuje się do wymiany alternatora i przełożenia go na druga stronę . Zgodnie z radą kolegi Elektrotechnika znalazłem alternator A 124 z elmotu(Gorące podziękowania za pomoc). Znaleziony ma dokładne oznaczenie a124f 44/55A(kolega z pracy ma taki na zbyciu). Mówił mi że jest to jakiś demontaż z Fiata/Poloneza. Byłem u sąsiada zobaczyć jego altrenator w 3512 i zauważyłem że u niego jest wyprowadzone ze szczotek 2 przewody niestety nie zwróciłem uwagi jak podłączone jest to wszytko z regulatorem .Poza tym wszystko wygląda tak samo. W zapożyczonym od kolegi alternatorze nie ma regulatora przypuszczam że jest zdemontowany . Ktoś naświetli mi różnice w podłączeniach?Z tego co go zmierzyłem na 99% ma 9 diód Czy w 3512 dochodzi tak samo jak w MF 255 1 przewód wysokoprądowy i jeden do kontrolki ?(PS link na forum ze schematem do 3512 nie działa grafiki się nie wyświetlją). Przypuszczam że w mf 255 alternator podłączony jest zgodnie ze schematami montażu alternatorów 9 diodowych zamieszczonych na forum.Proszę o jakieś proste wytłumaczenie co do różnic montażu regulatorów napięcia .

 

 

Czy różnica w instalacji jest dokładnie taka jak na 2 rysunkach)(oczywiście pomijając przekaźniki itp)

 

10_1153085519.jpg

Edytowano przez NABUCH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Ten z lewej to schemat alternatora takiego jak podałeś, jest prawidłowy. Schemat po prawej to schemat alternatora 6-cio diodowego np Ursusa C-385 i większych z tej serii (starsze wersje U-912 też tak miały), tego rozwiązania nie polecam. W U-3512 jest tak jak na schemacie po lewej, MF 255 ma nieco inny regulator i jest inaczej podłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli chodzi o ścisłość, to w MF 255 jest alternator A115.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    8

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie o regulator. Czy trzeba a coś szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie regulatora? To ma być jakiś konkretny regulator? Przyglądałem się regulatorowi w Mf 255 i jest inaczej wpinany więc domyślam się że można coś pokręcić a z tego co mi wczoraj gość pokazywał w sklepie to żadnej instrukcji wpięcia nie było... Jeszcze jedna rzecz , oglądałem wczoraj alternator z expomu i co ciekawe wygląda dokładnie jak ten elmot i nawet ma nabite na deklu oznaczenie elmot. Trochę to dziwne że niby to expom a oznaczenia elmotoskie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli masz alternator A 124 to kup regulator RNc-12 Elmot-u i wszystko będzie dobrze działać. Co do expomu, to sprzedają oni jako nowe regenerowane alternatory, dlatego niczym się nie różnią i mają napisy Elmot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    8

Właśnie pytałem u mnie w agromie o RNC 12 ale nie było . A jest to dostępne czy trzeba szukać w używkach ?A z uniwersalnych jest coś sensownego ? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten regulator jest cały czas produkowany, więc nie ma problemów z jego zakupem. Idż do sklepu z częściami samochodowymi, na pewno będą mieli. I nie zawracaj sobie głowy zamiennikami, bo jak zobaczysz rozerwane tranzystory w takich regulatorach to i tak pójdziesz po RNc 12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Siema.Mam pytanie.Czy mogę podłączyć alternator sześciodiodowy z regulatorem RNC-12?? Bo poskładałem sobie fajny altek który daje 60A no i mam nowy regulator ze szczotkami i się zastanawiam czy mogę tak podłączyć, bo z tego co mi wiadomo to te elektroniczne były do dziewięciodiodowych...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie możesz. Tylko RNA1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Bardzo niedobrze...A przekaźnik musowo do tego alternatora?

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz amperomierz to nie. A jak nie masz to jakiś wskaźnik ładowania by się przydał (kontrolka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No to kontrolkę zrobię.Ale ja mam mostek z diodami wzbudzenia to bym go mógł założyć.Jak składałem alternator to nauczyciel mówił żeby przylutować kabel do stojana, a teraz chcę założyć elektroniczny regulator.Dużo jest roboty żeby wsadzić te diody?Mierzyłem multimetrem to wszystkie są sprawne przewodzą prąd w jedną stronę.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Jak alternator nie jest z złota to może się nim pochwal co to za model to by się sporo wyjaśniło


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No to jest normalny z elmotu.Tylko jest wsadzone inne uzwojenie i daje 60A.

 

Dobra.Patrzałem w schemat alternatora 9 diodowego i jest normalnie podpięte, czyli wkręcę mostek diód wzbudzenia tam gdzie mostek z diodami i ten kabel z mostka podłączę do szczotek.Wtedy będzie przerobiony na 9 diodowy na elektronicznym regulatorze.Dobrze myślę? :)

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to jest normalny z elmotu.Tylko jest wsadzone inne uzwojenie i daje 60A.

Sprawdzałeś go na stole, i po tym wiesz, że ma taki prąd wyjściowy? Czy tylko tak zgadujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Tak.Sprawdzony na stole.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×