johny

Case seria JX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MCKYLO    1

chyba za bardzo upraszczacie temat wyciszenia, Ferdek07 ma po części rację, ale oprócz wykładzin trzeba zaznaczyć że teraz Zetor ma EURO III nie wiem ale to też może mieć wpływ na głośność pracy. Powiem szczerze że jak się przejadę nowym Zetorem to dam wam znać z odczuć subiektywnych czy jest ciszej a może już ktoś ma takie doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

sprzęgła elastyczne występują tam gdzie istnieje możliwość kompensacji nieosiowego połączenia elementów ruchomych, niwelują małe błędy montażu,charakteryzują sie dobrymi właściwościami kinematycznymi, antywibracajnymi np w serwonapędach, napędach pomp. Tyle wiem o sprzęgłach elastycznych. Prawdopodobnie wsadzili jeszcze do skrzyni jakąś elastyczną przystawkę i prawdopodobnie ma to na celu wyciszenie jej pracy. Nasuwa się w takim razie ile na ile to będzie wytrzymałe.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

sugerujesz że te sprzęgło elastyczne to taka pierdółka która się może tylko szybko rozleciec?

tylko co to ma do ekonomicznej jazdy tak wogóle? i gdzie to wsadzili na sprzęgle głównym czy gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Zabij mnie, a ci nie powiem bo nie wiem......... Ale na mój rozum i to co wiem o sprzęgłach to tak by to wyglądało. Trzeba by się popytać mechaników na serwisie ( choć nie sadzę żeby tam już stała rozpołowiona nowa Proxima ;) ), może będą wiedzieli co to jest. Podejrzewam, że jest np. na sprzęgle głównym i to musi być jakaś elastyczna przystawka. Ewntualnie może to być gdzieś na połączeniu wałek sprzęgłowy i dyfer. Na pewno ma to wpływ na wyciszenie pracy, a nie na ekonomikę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jest napisane "silnik wyposarzono w elastyczne sprzęgło..." - może zetor zatoswał zmienne fazy rozrządu ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ferdek-czyli tak jak kiedyś pisałem-jesteś Chochlikiem 23 ?-znaczy miałem rację ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Ferdek robisz za chochlika ;) ???????? A do tematu sprzęgło na silniku........ Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa. Pytanie czy jest sens robić coś takiego w silniku turbodoładowanym??? Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu jest przygotowany do pracy z wyższymi obrotami, ale i w niskim zakresie obrotów zachowa elastyczność. Proxima faktycznie z tego co mówią nie ma turbo dziury jak Forterra, być może była by to zasługa zmiennych faz, ale nie wiem czy ona to akurat ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

dobra ale z tym sprzęgłem elastycznym to chyba w proximie jest to sprzegło na sprzegle głównym, bo gdzie indziej miało by sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

ciekawi mnie skad takie ciekawostki sie wziely. od 2 dni przegladam jakie sie tylko da informacje na temat nowej proximy i nie moglem sie doszukac np. jaki jest poziom halasu w kabinie. a tak nawiasem mowiac to nowa proxi powaznie zachwiala moje postanowienie kupna jx'a. ja piernicze ale bedzie dylemat co wziac!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1
Ferdek robisz za chochlika ;) ???????? A do tematu sprzęgło na silniku........ Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa. Pytanie czy jest sens robić coś takiego w silniku turbodoładowanym??? Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu jest przygotowany do pracy z wyższymi obrotami, ale i w niskim zakresie obrotów zachowa elastyczność. Proxima faktycznie z tego co mówią nie ma turbo dziury jak Forterra, być może była by to zasługa zmiennych faz, ale nie wiem czy ona to akurat ma

Ferdek chyba chcial zazartowac a tu taka powazna wypowiedz.

zmienne fazy rozrzadu w silniku traktora to jakies science-fiction. za maly zakres obrotow-mozna optymalnie dobrac prace zaworow. takiego diesla usprawnia sie czterema zaworami na cylinder, common rail, zmienna geometria lopatek turbiny...

a co do turbodziury forterry to pewnie jest tak; wieksza moc wycisnieta z tego samego silnika wynika z wiekszej turbiny, a wieksza turbina=wieksza bezwladosc=wolniejsza reakcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

prawdopodobnie tak to wygląda, z ta turbo dziurą, też tak myślę że przyczyna tkwi w większej turbinie. Myślę że turbosprężarka ze zmiennym kątem łopatek byłaby prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem problemu w Forterce. Co do tematu Jx-a to poruszałem już go dzisiaj z Ferdkiem, bo byłem dzisiaj u dilera i on namawiał mnie jeśli już to alternatywa dla Proxy 8441 to JX 90.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1
prawdopodobnie tak to wygląda, z ta turbo dziurą, też tak myślę że przyczyna tkwi w większej turbinie. Myślę że turbosprężarka ze zmiennym kątem łopatek byłaby prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem problemu w Forterce. Co do tematu Jx-a to poruszałem już go dzisiaj z Ferdkiem, bo byłem dzisiaj u dilera i on namawiał mnie jeśli już to alternatywa dla Proxy 8441 to JX 90.

masz racje zmienny kat to chyba nalepsze lekarstwo na dziure.

no wlasnie ja wybieram miedzy 8441 a jx90 i do tej pory bylem raczej za case'm.ta nowa proxi troche mi zamieszala(podobno cichsza, mniej pali). musze ja dokladnie obadac na targach w kielcach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

cichsza mniej pali mocniejsza przednia oś intercooler, nowy wygląd, nowa kierownica rewers przy desce rozdzielczej a nie z boku fotelu, nowy wygląd obciążników z zaczepem, zrobiło się ciekawie ale cena podskoczyła z 5 tyś a za jx-a troche spadła

 

jak uważacie lepsza do tura proxima czy jx?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Z tego co porównywałem te ciągniki, to Proxima jak by była większa i solidniejsza. Na pewno jeśli w pług, czy agregat to Proxima bez wahania, zresztą jak ci pisałem, gości sprzedający Case-a sam mówił, że jeśli już to Proximę można przeciwstawiać Case-owi JX 90, a nie JX 80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Gdybym tak patrzył na rozmiar i masywność to bym belarusa już zamawiał ;), a tak poważnie, to oczywiście piszesz Włodiw o proximie 2008 większa może się wydawać bo maska wyższa, a tak wogóle to w jx przedni napęd i blokade mostów dzwignią mechanicznie się załącza?

 

Zastanawiające gdzie nh td 80d traci 18km w skrzyni i na wom taka mała moc zostaje, ale niby według ece r24 te 76km ma więc itak 4km silniejszy od 7441 ale czy w praktyce jx 80 lepiej w polu będzie szedł od 7441?

 

Masywność a użyte materiały to tez inny temat, ale nawet urwane ramie od tuz czy coś innego w zetorze pewnie 5 razy taniej będzie kosztowało jak do jx.

 

Możda sobie tak gdybać i gdybać, a wszystko i tak wyjdzie jak ktoś ruszy w pole proxą 2008 i opisze wrażenia a bardzo ciekawe jak się udały zetorowi te udoskonalenia silnika, czy w praktyce spadnie spalanie i silniczki będą żwawsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Ferdek07 oj widzę że masz dylemat nie mały, wcale Ci się nie dziwię. Ja bym zrobił tak jeżeli chodzi o koszty, zapytaj u dealera Case i Zetora ile np. kosztują filtry, przeglądy, co ile się wymienia to raz. Po drugie porównaj ceny części zamiennych typowych np: pompa paliwowa, alternator, rozrusznik, pompa wodna, pompka zasilająca, lampy (czasem się zbije), przełącznik, pompka hamulcowa itd to da Ci obraz ewentualnych kosztów.

Nowa Proxima nie ma rewersu przy kierownicy, dotyczy to Proximy Plus. A mam pytanie czy już gdzieś dealerzy mają nową Proxę aby ją dokładnie obejrzeć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witild85    0

wszedłem na strone Agromy Białystok mają tam podane ceny do jx , filtr paliwa 45 zł , filtr oleju 57 zł , dżwi 1166 zł . A jak u proxy z takimi częściami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

filtry do zetora napewno tańsze, ale np. dzwi pytałem pół roku temu to 1,5 tyś teraz juz taniej są dopstępne szyby, dzwi do zetora chyba niecałe 500 zł, a z innymi częsciami to już gorzej, bo w końcu nie ma potzreby całych podzespołów wymieniac i można zregenerować alternator czy rozrósznik, tak samo pompa paliwa do jx strasznie droga podobno 11 tyś (a może to do tl-a było) ale jak już coś siądzie to przecież jakis pier*olniczek czy cuś, gorsza sprawa to serwis , bo za kilka czy kilkanaście lat zetora rozpołowie czy coś tam pogrzebie w skrzyni czy inne takie z miejscowym macherem sam zrobie do jx-a nikt z miejscowych się nie dotknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3
ciekawe czy w tym transporcie nie zafałszowało wyniku w orce :P, ale 10l/ha to dobry wynik i chyba mniej z większym pługiem by nie wyszło

ps z jaką szybkością latałeś z tym 3x30?

Pewnie trochę zafałszował też ten transport, co do większego pługa to raczej więcej łyknie niż mniej ;) . Co do prędkości to latałem na II-4 lub II-3 biegu, ale miałem ściernisko potraktowane talerzówką bez wału tylnego i do tego w poprzek pola, więc to i tak było za szybko (strasznie trzęsło - koniecznie muszę dorobić jakiś wał do talerzówki). A prędkość to jeszcze od obrotów zależy, ale chyba tak z 11-12km/h było, ale z tym pługiem poszedł by szybciej jakbypole było gładkie, bo tak to bez amortyzowanej przedniej osi to ciężko, no i bałem się pługa połamać bo kamieni to ja mam jak mrówków.

 

Co do wymian oleju i filtrów w TD, to pierwsza to 50mtg potem co 300mtg, a przekładniowy to chyba 1200 albo 1500 mtg (nie pamiętam), co do cen to jeszczenie wiem bo mam dopiero 32mtg na zegarze.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
Ferdek07 oj widzę że masz dylemat nie mały, wcale Ci się nie dziwię. Ja bym zrobił tak jeżeli chodzi o koszty, zapytaj u dealera Case i Zetora ile np. kosztują filtry, przeglądy, co ile się wymienia to raz. Po drugie porównaj ceny części zamiennych typowych np: pompa paliwowa, alternator, rozrusznik, pompa wodna, pompka zasilająca, lampy (czasem się zbije), przełącznik, pompka hamulcowa itd to da Ci obraz ewentualnych kosztów.

Nowa Proxima nie ma rewersu przy kierownicy, dotyczy to Proximy Plus. A mam pytanie czy już gdzieś dealerzy mają nową Proxę aby ją dokładnie obejrzeć?

To nie jest dokładnie tak jak piszesz MCKYLO-dajmy na to z tych tu w/w Twoim zdaniem "typowych" części zamiennych przez ostatnie 20 lat w moim Zetorku wymieniłem pompę wodną i pompkę zasilającą-więc nie wiem czy akurat części zamienne generują wysokie koszty utrzymania ciągnika-moim zdaniem największe koszty generują nie części,nie filtry ba nawet nie paliwko (i tak wszystkie ciągniki spalają porównywalne ilości paliwa)-a awaryjność-i nie chodzi mi tu nawet o koszty napraw-a bardziej o stracony czas,nie w porę wykonane zabiegi i oczywiście nerwy,nerwy.

Zresztą-czy między najuboższym Białorusem a wypasionym Fendtem istnieje aż taka dysproporcja w kosztach eksploatacji ?(z premedytacją pomijam koszty zakupu-bo często,gęsto ktoś zaoszczędzi na ciągniku żeby sobie jakieś lepsze autko kupić-takie do Kościółka i z powrotem :P )-a godziny na polu w jakiejś blaszance nabija (ale za to tanio ;) ).

Załóżmy że te różnice w filtrach,olejach itd to rocznie 1000-2000 zł-i jeżeli kogoś ta suma przeraża-to sorry ale chyba ten ktoś pomylił zawody (chociaż znam i takich którzy za przysłowiową złotówkę puszczaliby wiatry pod ołtarzem :) -ale to już inna bajka)

Na koniec polecam takie przysłowia-"tanie mięso to psy jedzą" i "nie zapłacisz za wódkę to zapłacisz za zimną wodę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Masz racje Jaro, a zapomniałem dodać że oleje do case jx są dużo droższe, kilka krotnie droższe jak do zetora, największy i głowny koszt to remont kapitalny silnika a reszta to drobnostki więc częsci częsciami, chociaż koszty szyb przy kosiarce są ważne, jak również wtryskiwaczy itd w dzisiejszych czasach nie ma dobrego paliwa.

 

ps. co ile mtg robi się przeglądy w casejx/nh td oraz co ile mtg w zetorze? i ile kosztowały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj