Skocz do zawartości
bartosik

belarus 820 problem z instalacją pneumatyczną

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bartosik    0

Witam,mam mały problem,mianowicie po wciśnięciu hamulca nożnego,traktor hamuje normalnie,natomiast przyczepa reaguje bardzo powoli,potrzebuje na to kilka sekund,siłowniki przyczepy bardzo powoli się wysuwają,nie wiem czy to może wina zaworu,czy można to jakoś wyregulować,dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Prawdopodobnie zawór który spuszcza powietrze i włącza hamulce jest zawalony syfem i powoli włacza. Wyjmij go i wyczyść. Ale dla pewności sprawdz na innej przyczepie czy to czasem nie jej wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo123    3

Hej.

Możesz za pomocą wkręcenia cięgła od zaworu hamulcowego w ciągniku,

ale może też to być wina zaworu w przyczepie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bartosik    0

przyczepa jest okej,gdyż podłanczałem inny traktor i grało,co do syfu to raczej odpada,nowy traktor,mam go pół roku,200 mtg,cięgno rozkręciłem,ale to nic nie dało,jedynie szybciej wciskam zawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Sprawdz bez przyczepy czy sam zawór prawidłowo spuszcza powietrze po wciśnięciu hamulca. Jeśli wolno to musi być jego wina. Ewentualnie za zaworem. Spuchnięta uszczelka, nie do końca otwiera się zawór w przyłączce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

w zaworach starego typu tych większych jest regulacja sprężyny pod tą gumową osłoną ja 2 razy wymieniałem ten starego typu ale u mnie to było tak że powietrze uciekało zaworem nic nie dawało oczyszczanie i regulacje szedł do wymiany teraz założyłem nowego typu to w tych nie wiem jak tam to wygląda u ciebie to zbyt wolna reakcja jest tak jak by zawór za wolno odcinał powietrze a sprawdz na szybko złączu czy jest dobry przepływ i jak odcina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maca1988    0

Mam podobny problem z tym że u mnie przyczepa w ogóle nie reaguje na pedał hamulca, do members jaki Ty zawór wymieniałeś i gdzie on się znajduje?

Edytowano przez maca1988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    2

Też mam problem z tym zaworem ponieważ z niego ucieka powietrze i nieraz nie hamuje  i chcę kupić nowy tylko pytanie czy kupić nowego typu czy starego mtz 82 95r bo widzę że w moim mtz jest starego typu będzie pasował nowego  typu i czym one się różnią 

Z góry dzięki pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Różnią nieco budową, pasuje może nie idealnie, podejrzewam że stary, jak jest oryginalny jest trwalszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    2

ja mam jeszcze oryginalny starego typu tylko z niego ucieka powietrze w miejscu gdzie jest ta dźwignia sterująca wiec muszę go zmienić lub naprawić tylko widzę że na allegro nowego typu są dużo tańsze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×