komsim

Lemken Opal 120 z Allegro - czy warto ?

Polecane posty

komsim    1

Witajcie na wstępie słowo do moderatora jeżeli temat powinienem zamieścić w Hyde Parku proszę przenieść...

 

Więc tak jak w temacie na Alle pojawiło się takie coś :

 

http://otomoto.pl/lemken-opal-120-plug-obrotowy-5-skibowy-A119481.html

 

Interesuje mnie czy ktoś z Was użytkuje coś takiego z taką wadą i jak to chodzi ewentualnie w innej marce niech się wypowie jak ten problem rozwiązał ...

 

Szukam takiego pługa już bardzo długo a raczej już parę lat ... w takiej właśnie konfiguracji koło transportowe (pola daleko a dziury wiadomo są a i ciągnika tak nie targa na kole) koniecznie zabezpieczenie na kamienie , lekka rama ( ciągnik 115 KM ) no i 4 + 1 najlepiej już o zgarniaczach resztek nie wspomnę malina wręcz na moje warunki lecz jak widać rama spawana...

 

Jak myślicie czy da się to jakoś uratować ?

 

I czy w ogóle warto za tą cenę się z tym bawić ? / Pomijam fakt iż mogło chodzić na usługach więc będzie coś do wymiany ale głównie mnie ta rama zastanawia...

 

Może ktoś zna gościa lub pług z bliska jakieś info może...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luxtomasz    0

Witam! Właśnie jestem posiadaczem pługa lemken 3+1 na ażurowych odkłanicach i jak do tej pory jestem bardzo zadowolony z niego. Pług pracuje z ciągnikiem Zetor 8145 i doskonale sobie z nim radzi. Co do ogłoszenia to po pierwsze cena kosmos!!! Po drugie mój pług też jest pospawany i co z tego, w niczym mi to nie przeszkadza, jeżeli wszystko jest zrobione tak jak trzeba to nie ma się czym zrażać, po trzecie musisz pamiętać o cenie części zamiennych takich jak lemiesze i dłuta trochę są drogie no i lemken to jest stal w pełni tego słowa znaczeniu, to nie jakaś tam marchewka! W nim otworu od tak nie wywiercisz! Martwi mnie tylko że do takiego pługa może Ci zabraknąć mocy. A rozwiązanie transportu na kole jak najbardziej popieram bo taki pług trochę waży więc na szosie mogłoby Ci przód zrywać. Powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komsim    1

Dzięki za odpowiedź , cóż wiem jakie są ceny ale jakość części ma swą cenę co do ramy widzisz jaką Ty masz ? I co więcej sztywny czy sprężynki ? Bo jak wiadomo na kołku jest lżejszy no i ażury ... trochę inna półka... co do koła transportowego głównie polne drogi ale jak już jakieś dziury to Ci tym traktorkiem targa jak już masz te 5 skibek to juz w ogóle no i wiesz jedziesz jak z przyczepką na kółku ...

I teraz gdzie Ty masz pospawane tą ramę ? Pamiętajmy że tam gdzie facet ma spawane są największe przeciążenia (pomijając sworznie)co do mocy Jeleń 115 KM myślę da radę bo to rama w końcu 120 sąsiad kiedyś miał od brata X140 na sprężynach targał 120 KM Zetor z 5 skibą sobie nie radził zdemontował miał 4 i nadal było ciężko z podnoszeniem i uciągiem bynajmniej tak twierdził...jak to sąsiad :)

A i gleby raczej słabe IV / V klasa głównie czasem III się gdzieś przypadkiem znajdzie ale rzadko więcej piachu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

Kolego zapomnij o 5 skibach do 115 koni w dodatku na sprężynie to dodatkowy ciężar !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

115 koni to wg mnie w 4 pługach będzie miało co robić na największym rozstawie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komsim    1

Hej no niby tak lecz skoro Zetor to jakoś ciągnął przy grubszej ramie w konfiguracji 4+1 to chyba Jeleń też ... po zdemontowaniu widać było już różnicę przy 4 + Zetor miał owszem co targać ale dawał radę natomiast z obrotem był problem gość na "miedzę :)" musiał wjeżdżać bo o ziemie uderzał przy obrocie tylną odkładnią. Co do 5 odkładni zawsze może być na części tutaj należy też pamiętać o parametrach ciągników tj. przełożenie skrzyń , masy własne , czy wydajność hydrauliki ale to może pomińmy w tym temacie.

 

Lecz w tym temacie mnie głównie interesuje czy ktoś z użytkowników ma Lemkena który właśnie w tak newralgicznym miejscu ma spawaną ramę i jak to się sprawuje oraz jak podjął się ewentualnej naprawy uszkodzonego elementu - (spawanie, toczenie czy inne obróbki mechaniczne elementu).

 

Ewentualnie jak widzicie zakup tego cuda i czy to jest powiedzmy sobie szczerze do odratowania bo w spawać kawał grubej blachy na górę nie łącząc spoiwem miejsca pęknięcia to raczej kiepski pomysł a trudno określić co pod tą blachą jest a w zasadzie było robione...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Teściu kupił Lemkena Euro opal 5 na zabezpieczeniu kołkowym tak pękniętą ramą. Też miał jakieś blachy na spawane i twierdził że nie jest pęknięty do czasu jak te blachy poodcinał. Rozebrał go w drobny mak, a ramę przeciął i wstawił w środek profil. Profil kupił gdzieś w Polsce. Ale miał problem bo są dwa rodzaje profili. Z kantami dość ostrymi i łagodnymi. Tutaj chodziło o kanty łagodne. Druga sprawa to że był o 2 mm grubszy. Szlifowali go dwa dni fleksami. Tu to akurat było szkoda im dać 200 zł za splanowanie na maszynie. Robili go z 2 miesiące non stop. Wyszedł jak z fabryki. Ładnie orze.

Z remontem wyniósł go z 20 tyś, ale wszystkie elementy robocze nowe.

Ja za 14tyś kupiłem KV Vario 5 skib na nowych elementach i tylko wymieniem 6 lemieszy i 10 dłut za 1000 zł. I w pole. I mogę nim orać od 1,5 do 2,7 metra kiedy tylko chcę. http://moto.allegro.pl/plug-kverneland-5-skibowy-obrotowy-eg100-vario-i2018275897.html Mój jest taki tylko bez resorów. Lekko idzie i ładnie orze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

Posiadam Lemkena 4 Vario myśle że 115 koni na 5 skib to można zapomnieć ja swój ciągne 130KM JD orałem też innym 120KM ale gdzie miał ciężej trzeba było zmniejszać szerokość roboczą mój ma wage około 1500kg, transport na kole polesam fajna sprawa. PS jak kupowałem swój pług to własnie u tego gościa oglądałem (mieszkam 20 km od niego) lemkena ale kupiłem gdzie indziej droższy i jestem zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komsim    1

Kolego @tomek73 podobnie myślałem z tą ramą może dopasować od innego starego modelu Opala na części i coś dobrać lub dać do tokarza ale nigdy nic nie jest pewne a i w tym wypadku jest dużo argumentów że to na usługach robiło (jakieś naklejki , mocno zużyte odkładnie 5 skib itd... )więc też nie wszystko widać w realu oglądałem kiedyś Opala X090 też na sprężynie i było spawane tuż koło sworznia a uchem ramy czyli w miejscu gdzie dochodzi do przeciążeń więc tak do mnie wam skoro pękła X090 oraz X120 w obu przypadkach na sprężynach to najwidoczniej element ten jest zbyt słaby rzadko bowiem widuje się "sztywne" spawane Lemkeny oczywiście pomijam pługi na usługach oraz takie które pracują na wielkich areałach i gdy się pług zużyje to kupujemy inny...

 

Jednak jeżeli możesz opisz Twój pług bo nie ukrywam po tak długim szukaniu zarówno w kraju jak i poza nim szukam innego odpowiednika może jakiś Kuhn , Gregoire Besson czy właśnie Kverneland z tym że właśnie koniecznie zabezpieczenia i koło transportowe choć przyznam w KV kółko jest na końcu więc "od granicy" ciężko chyba od orać chyba że się mylę ?

 

Natomiast z kolegą @wlkpmder się nie zgodzę Ty masz Vario a co za tym idzie tam masz więcej elementów dodatkowych mocowanych na ramie przez co pług jest dużo cięższy jest parę perełek na Alle chociaż można porównać aczkolwiek myślę iż faktycznie porównanie jest złe.

Znajomy ma takie właśnie Vario ale chyba X140 a może nawet X160 już nie pamiętam z tym że ma duże odkładnie i jest na kołku i w realnym spojrzeniu ten pług jest duży i ciężki i owszem też ciąga go JD około 130 KM w konfiguracji 4+1 nie dał rady w 4 tak ale też trzeba patrzeć na ziemię Zetor dał radę z X140 to czemu Jeleń by nie dał rady z X120 zatem ?

 

Co do ramy nadal czekam na wasze sugestie czy to warte jest robienia lub ewentualnie jak to widzicie....

 

Pozostałym dziękuje za chęć wypowiedzi i porady z waszej strony jest nadzieja że temat nie umrze :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Teściu za pług dał 7 tyś a na koniec wyszedł prawie 20. http://moto.allegro.pl/plug-kverneland-vario-obracalny-i2010139418.html Mój jest taki tylko że ma 5 skib. I waży 1720 kg. Ważyłem go. Ciągnę go Case mx 150 i nie mam żadnych problemów, a nawet na początku zaorałem z 2 ha bez przednich obciążników. Po zaoraniu 60 hektarów zerwałem z 4 śruby. Jak porównuje go z teścia Lemkenem to jakość orki taka sama, ale co ciekawego zaobserwowałem to że po KV jest lżejsza uprawa. Tak jakby mniej brył jest po nim. Pług bardzo lekko idzie.

Kolega w tym roku też kupił KV i bardzo jest zadowolony. Od miedz to on te zabezpieczenie uwiązywał na gumie, tak że koło nie miało blokady i pług orał po samą ramę. A on pompą EHR regulował głębokość w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

JA swój kupiłem w lutym Był wyceniony 18 tyś a dałem 14 tyś i z 800 za transport. Trzeba szukać takiego żeby odkładnie jeszcze trochę poorały a nie od razu do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komsim    1

Hej wiem coś późno znowu ale tak jakoś wyszło...

Kolego @tomek73 przyznam że jestem zaskoczony ile to wyszło lecz podejrzewam że cały był rozbierany malowany , wy spawany i wymienione co potrzeba tak ? Bo tego nie dopisałeś ale tak można z tego wnioskować. Co do Twojego KV dla mnie a raczej nawet dla okolicznych gospodarzy jest ten pług zbyt ciężki tutaj u mnie szukamy czegoś tak do 1300 kg najlepiej lub trochę ponad.

 

Dodam iż na chwilę obecną Jeleń ciągnie Akpila 5 skibowego zagonowego foto dodam później lecz jest on bardzo mocno sfatygowany ( rama pospawana, rozciągnięta, po urywana wielka przeróbka z nim była żeby to pasowało do Jelonka ) więc idzie z 5 odkładnicami fakt faktem ciężko bo ten pług to czyste przekleństwo dopiero po osobistym używaniu można w to uwierzyć ale tak jest foto dodam na dniach.

 

Nie powiem jeżeli nie znajdę Opala a szukam już może nawet 3 lata poszukamy KV bo jest dobrze wyposażony ma zabezpieczenie , przedpłużki tylko to kółko z tym jest różnie a transportowe musi być bo pola mamy daleko od siebie rozmieszczone więc jest to oczywiste i przy tym wygodne.

 

No i ta rama trudno ocenić tą wagę jak się nie miało do czynienia z czymś takim tym bardziej w kwestii uciągu czyli tego jak idzie tj. lekko a nie jak ten mój szkoda gadać nawet...

 

Co do Kuhn-a z linku @wlkpmder owszem znam ten model jakieś 30 km ode mnie gość ma takie coś ale na zabezpieczeniu rama bodajże Master 112 lub 122 i świetnie to chodzi ciągnie go Class również nówka sztuka ale modelu nie znam lecz też coś koło 100 kilku / dziesięciu rumaków.

 

Co do samego pługa ogółem to wiadomo się kupuje po to by korzystać a nie wymieniać choć przyznacie sami są przypadki że pług cały jest super a tylko trzeba lemiesze czy piersi wymienić a tak pług lala.

 

Gdyby nie tylko te kamienie to można by sobie sprawić pług jak marzenie a tak są świetne pługi których nie kupię bo połamię u mnie na polu... skromnie wiadro śrub parę lemieszy i w pole ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Teściu za same odkładnie, lemiesze i piersi, zamienniki dał ponad 6 tyś. Za profil do ramy z 1 tyś. Wszystkie śruby, ponad 1 tyś i jakieś drobne części. I wyszło prawie 20 nie licząc swojego czasu i roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komsim    1

Tak dzięki znam tą firmę i owszem to tylko ich przedstawiciel u nas w kraju faktycznie pługi ich produkcji technicznie nie dobiegają od "niebieskich Lemkenów" oczywiście zarówno w kwestii pługów jak i innych maszyn uprawowych wersje wyposażenia są identyczne nawet właśnie ze strony producenta mam ściągnięty prospekt poszczególnych elementów zespołu uprawowego w Opalu lecz wszystko w języku obcym można spolszczyć stronę internetową ale tylko pewną jej część faktycznie.

 

Może się przyda w razie gdyby przedstawiciel nie miał już na swej stronie podanego kontaktu internetowego oto strona internetowa czeskiego odpowiednika Lemkena na późniejszych oglądających ten temat : http://www.opall-agri.cz/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomsan29    0

Kolego komsim no i kupiles ten plug z allegro tego lemkena piecio skibowego? Bo ja mialem na niego ochote ale jak zadzwonilem i dowiedzialem sie o nim to zrezygnowalem z niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komsim    1

Kolego @ tomsan29 więc jednak nie kupiłem tego ulepa ... i chyba dobrze choć szkoda z jednej strony bo 5 skibek teraz ciągnę więc myślę że by dało radę tylko zawsze ta nie pewność co się kryło pod tymi spawami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez koks85
      Panowie który z tych? 4 zagonowa. 
      Unia tur 
      Agromasz pj4
      Akpil mix 40
      Którys można powiedzieć, że bardziej się wyróżnia na plus? 
       
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie jaki pług byłby najlepszy do ciągnika mtz 892.2? (Trochę gliny,torfu i piachu)
      PS.Tylko nie ażurowy
    • Przez krzysiek323i
      Witam. Przychodzę z pytaniem czy tą wierzyczkę można jakoś ustawic "pochylić" żeby pług bardziej wchodził dłutami? Obecnie podczas orki jest bardzo pochylony na odkładnie. 

    • Przez Piotrek2203
      Witam, mam problem z pługiem staltech u006 4+1  i ciągnikiem Case mx 135 mianowicie pług orze równo, nie mam problemu z głębokością pługa, niestety mam inny problem, ciągnik nie chce iść prosto, ściąga mnie w stronę zaoranego, przez co nie jestem w stanie uprowadzić go prosto. Muszę skręcać kolami w lewo aby nie wypadł z bruzdy przez co sam ciągnik idzie po soosie.Case na przodzie ma tylko zaczep, jest bez obciążników. Pług robił wcześniej na 4 skibach i nie było problemu, została dołożona jedna Skiba i został zmieniony ciągnik właśnie na Case. Czy problemem może być brak dociążenia na przodzie? Powiem tylko że podczas jazdy nie podrywa przodu. 
    • Przez MaTi1020
      Witam, niedawno kupiłem używany pług Gregoire Besson RB41 i mam taki problem z siłownikiem liniowania, że po obrocie pług się sam nie składa tylko trzeba pchnąć wajchę od hydrauliki w drugą stronę, żeby siłownik się schował, ale przy obrocie normalnie się wysuwa i obraca bez problemu tylko się sam nie chowa, co może być przyczyną, któraś kostka obrotu? Bo są dwie, jedna przy siłowniku od obrotu a druga na wieżyczce.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj