PIOTREK44

Jak ustawić zapłon URSUS C-360

Polecane posty

bernijol    5
39 minut temu, Alamo napisał:

To określ jak jest,kąt do drugiej kreski jest dopuszczalny.Teraz pompę odchyliłeś od silnika a kilka postów wyżej podałeś że trzeba kłaść na silnik

 

39 minut temu, Alamo napisał:

To określ jak jest,kąt do drugiej kreski jest dopuszczalny.Teraz pompę odchyliłeś od silnika a kilka postów wyżej podałeś że trzeba kłaść na silnik

No tak. bo tak jak pisałem wcześniej pare postów jak miałem założony wałek napędzający pompe ten stary to wtrysk był opóźniony  mimo pochylonej na max pompy na silnik początek tłoczenia następował po środku drogi między drugą kreską a gmp. teraz jak założyłem kupiony wałek napędzający pompe to mimo tego iż pompa jest odchylona od silnika na max traktor pracuje twardo, ładnie reaguje na gaz ale praca jest taka twarda silnika, myślę że wiesz o co mi chodzi. Poprzednio mimo iż wtrysk był zdajsie opóźniony to silnik jakoś spokojniej pracował. I takie właśnie kwiatki wychodzą mi, na starym wałku wtrysk opóźniony i brak możliwości już przyspieszenia a na nowym wałku objawy za wczesnego początku tłoczenia (twarda praca silnika) i też brak możliwości opóźnienia bo pompa już odchylona od bloku ile się dało. Podobnie było jak przełożyłem o ząbek na wieloklinie z tym że wtedy to wogóle było dużo za wcześnie bo traktor nawet nie chciał zapalić i w obroty nie wchodził. Teraz pali i zimny i ciepły ale tak twardo. myśle że jak by jeszcze na fasolkach było ze 2mm luzu aby odciągnąć ją od bloku to by było idealnie. I nie wiem co robić. 

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zbyt późny zapłon to miękka praca silnika i ospałość, zbyt wczesny praca twarda i niestabilne obroty biegu jałowego. 60 praktycznie nie trzeba ustawiać bo regulacja na fasoli jest bardzo niewielka. Po złożeniu rozrządu odpalamy z pompą na środku fasoli czekamy na rozgrzanie ustawiamy 700-800 obrotów i na słuch przyspieszamy gdy obroty zaczynają lekko szaleć delikatnie opóźniamy. Koniec regulacji. Bez kapilar i w 15 minut. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Zakladałem pare lat temu pompę wtryskową od zetora 7211 do sześciedziątki, i też brakowało mi regulacji, albo chodziła za twardo albo za miekko. Próbowałem wycianać ząbki w sprzęgiełku, ale to nie pomagało, bo trzeba było obrócić sprzęgiełko o pół ząbka. Dopiero jak kupiłem sprzęgiełko od zetora 7211 to bez przeróbki wszystko pasowało. Sprzęgielko do c360 ma wpust przesuięty o ok pół ząbka w porównwniu do sprzęgiełka od zetora 7211.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

hubertb to że regulacja na fasolkach jest znikoma to wiadomo, pytanie co zrobić jak praca silnika jest twarda a regulacji już nie ma?:) 

7 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Zakladałem pare lat temu pompę wtryskową od zetora 7211 do sześciedziątki, i też brakowało mi regulacji, albo chodziła za twardo albo za miekko. Próbowałem wycianać ząbki w sprzęgiełku, ale to nie pomagało, bo trzeba było obrócić sprzęgiełko o pół ząbka. Dopiero jak kupiłem sprzęgiełko od zetora 7211 to bez przeróbki wszystko pasowało. Sprzęgielko do c360 ma wpust przesuięty o ok pół ząbka w porównwniu do sprzęgiełka od zetora 7211.

sylwek23111 hmmm może i  jest to jakiś trop skoro wałek który zakupiłem różni się od tego co siedział w pompie o jakieś właśnie pół ząbka skokiem.  A moja 60- to chyba 4011 bo zauważyłem że na kole zamachowym  są 3 kreski (pośrodku ledwo zauważalna ale jest) od ustawiania początku wtrysku a tak mieli chyba właśnie 40-tki. więc może faktycznie siedzi u mnie pompa od zetora bo 4011 to chyba bazowało na zetorze? Czyli jak zmieniłem ten wałek przykładowo z zetorowskiego  na od 60-tki to może by wystarczyło teraz założyć też sprzęgiełko od 60-tki?  zakładając że wałek napędu pompy był zetorowski, bo chyba troche był inny na wycięciu na klin tak jak by o pół ząbka przestawiony. Może to jakiś trop?

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Takie kwiatki wychodzą jak się nie ustawia wtrysku na kole jak ma być gdy rozrząd jest na wierzchu,chyba składałeś z myślą że" jakoś to będzie"

Nadal czekam na odpowiedz w którym miejscu masz początek tłoczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
27 minut temu, Alamo napisał:

Takie kwiatki wychodzą jak się nie ustawia wtrysku na kole jak ma być gdy rozrząd jest na wierzchu,chyba składałeś z myślą że" jakoś to będzie"

Nadal czekam na odpowiedz w którym miejscu masz początek tłoczenia. 

Początek tłoczenia następuje jak na kole druga kreska minie minimalnie kreche nabitą na bloku. Druga kreska. Ta bliższa gmp. 

A jak miałem odpalić traktor gdy rozrząd był na wieszchu i sprawdzić czy silnik pracuje prawidłowo? Co bez oleju w silniku? I wody? Jak złożyłem rozrząd i wsadziłem drugi wałek pompy to sprawdzałem na znakach jak jest. I było tak jak opisałem, znaki ładnie się zgrywają, moge pompe ustawić pomiędzy kreski lub bliżej pierwszej bądz drugiej i co z tego jak silnik i tak pracuje twardo nawet przy pierwszej od gmp a dalej już nie mam regulacji. Jak po wymianie wałka wtrysk przyspieszył to założyłem że będzie ok, bo wcześniej był opóźniony. Wyszło że jest za wczesny mimo iż znaki mieszczą się w granicach. Gdyby była możliwość odpalenia jak był rozebrany to oczywiście że bym testował i na słuch jak silnik pracuje. Ale bez oleju miałem go odpalać?

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Skoro brakuje do kreski i brak regulacji pompy to czemu złożyłeś rozrząd nie usuwając przyczyny?

Dla kontroli można odpalić bez oleju,na otwartych kołach

 Teraz możesz jeszcze odpuścić przewody pompy bo trzymają i może jeszcze odejdzie,następnie wypiłować fasolki,ewentualne przestaw wieloklin

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Nie wiem. Trzymałem się poprostu zasady że silnik bez oleju nie powinien pracować. Jemu niewiele brakuje aby było dobrze. Równo silnik pracuje i na wolnych i po dodaniu gazu ale jak dodam gazu tak gwałtowniej to praca jest tak jak pisałem twarda. Na rozrządzie koła są dobrze złożone. Bardziej obstawiam wałek pompy i sprzęgiełko pompy. Wałek został wymieniony. Sprzęgiełko dziś kupiłem i też wymienie. Kazałem jeszcze bratu podpiłować fasolki, tak 1-2mm. To siedzi i piłuje. Sprzęgiełko te co dziś kupiłem zdaje się też delikatnie różnić skokiem zembów na wieloklinie względem wyrzłobienia na klin na wałku. Tak gdzieś o pół ząbka. Może troche mniej. Założymy zobaczymy co się stanie. A przewody od pompy odkręcałem aby odchylić ją jak najbardziej. Wieczorem napisze co nastąpiło po wymianie sprzęgiełka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Ok koledzy, traktor zrobiony. Założyliśmy te sprzęgiełko pompy wtryskowej które dziś zakupiłem i silnik zaczoł normalnie gadać. W sumie nie wiem czy to zasługa sprzęgiełka czy tego że brat fasolki podpiłował o jakiś 1mm. Fakt jest taki silnik pracuje równo nie za miękko nie za twardo, ładnie pali i nie dymi😃. Fajnie reaguje na gaz. Myśle że teraz będzie ok. Ciekaw czy to zasługa sprzegiełka czy było troche inne. Tak jak patrzyłem to wydawało się troszecze inny skok wieloklinu w stosunku do wyżłobienia na klin. Nie sprawdzałem już gdzie teraz jest wtrysk, na kole. Może z ciekawości któregoś dnia sprawdze. Fakt pompa na max od silnika. Ale jest dobrze i o to mi chodziło. Dzięki jeszcze raz za pomoc wszelaką i sugestie, za poświęcony czas. Pozdrawiam serdecznie😉

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Panowie potrzebuje szybkiej porady. Kąt wtrysku opóźniony brak miejsca na przestawienie pompy chce wyciąć ząbek na sprzęgiełku tylko który dokładnie ten w dół patrząc od przodu pompy prawy czy w górę w lewo? Ciągnik po odpaleniu wali wszytskie kolory tęczy ale oleju nie bierze mimo że silnik 20lat nie otwierany. Po rozgrzaniu nie widać dymu ale jak da mu się gazu to wali na czarno jak lokomotywa w każdej pracy orka czy rotacyjne chmura dymu z pługami 3 skibowymi na 3 biegu jedzie jak trzydziestka a powinien dużo szybciej bo miałem porównanie do drugiej 360. Niby ma moc no ale wali chmury nie ważne czy jedzie z obciążeniem czy bez. Wtrysk jest przed samym GMP jakieś 3cm według znaków na kole zamachowym. Jest to nowy zakup i chciałem na początek ustawić kąt wtrysku. Przy orce 25cm na piasku 3biegiem 3 skiby wywali ok.8-10 litrów na ha. Obroty to 2000tys bo wtedy jakoś idzie nie jest taki mułowaty. Robić to czy już poczekać na remont który i tak to czeka w ciągu 2 lat.

Edytowano przez WojtekWawszczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Jak spala ci tylko 8-10l na ha orki to niezły wynik. Nie jest to czasem sześćdziestiątka 3p bo one są oszczędniejsze od zwykłych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Ma.Tradycyjnie,amator składa rozrząd,przestawia koła o ząb myląc znaki.Przestawił na pompie i na wałku.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dokładnie dlatego samo podpiłowanie pompy nie pomoże. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jak rozrząd dobrze ustawiony to nie ma że nie zmieści się w tolerancji na ustawienie początku wtrysku na tych fasolkach,musi się zmieścić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
Dnia 25.05.2020 o 00:46, Adi96 napisał:

Jak rozrząd dobrze ustawiony to nie ma że nie zmieści się w tolerancji na ustawienie początku wtrysku na tych fasolkach,musi się zmieścić 

Nie koniecznie. Ja na rozrządzie ustawiłem idealnie i mimo to początek wtrysku nie dało się ustawić. Prawdopodobnie miałem wałek napędzający pompe od zetora a sprzęgiełko od 60-tki. A one mają minimalnie inny skok na ząbkach. Wymieniłem wałek i sprzęgiełko i jest ok. Co do piłowamia ząbka na łączniku sprzęgiełka  i wałka bo to tu się piłuje to nic to nie daje. Bo przestawienie o ząbek na tym łączniku spowoduje zbyt wczesny wtrysk lub za puźny zależ w którą strone wytniesz ząbek. Jedyna rada przestawienie na kole zębatym pompy na rozrządzie. Ja mam inne pytanie. Jakie ciśnienie oleju w 60tce? Pokazuje mi 3 bar na zimnym mierzyłem manometrem do kompresji bo tylko taki mam. Czy tym urządzeniem to da się miarodajnie zmierzyć? Pytam bo po odpaleniu odrazu kontrolka mi nie gaśnie a po chwili a po rozgrzaniu na wolnych pali sie😯.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Zmierz drugim zegarem powinno być przeważnie 4-5,5 3 na rozgrzanym bardzo wolnych obrotach.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Poszukam gdzieś odpowiedniego zegara. A co gdyby jednak i tak to samo było? Podnieść ciśnienie na zaworze przy pompie? Dodam że traktor miał wymieniane komplet gary tuleje i panewki. Wału nie ruszałem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jeśli rzeczywiście jest takie ciśnienie to lipton,a do wałka rozrządu zaglądałeś?  Wał mierzyłeś? Jeśli luzy są na czopach wałka rozrządu dodatkowo luz wzdłużny to twoją robotę huk strzelił.Możesz dać podkładkę pod zawór ale jak układ nie jest szczelny to i tak ci spadnie,możesz spróbować bo nie zaszkodzi.Gdyby była 2 na wolnych obrotach i nie spadało by poniżej silnik będzie chodził.Jaki olej masz zalany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Olej mam superol zalany. Nie mierzyłem wału. Poszukam jeszcze zegara normalnego. Ale zastanawia mnie fakt że kontrolka na ciepłym na wolnych obrotach się świeci. Wcześniej nie działał czujnik ciśnienia oleju to nie wiem jak to było a traktor rok temu kupiłem a i dużo nie pracował przez ten rok bo to i silnik robiłem i drugi mam jeszcze. Teraz w sumie też więcej stoi ale założyłrm ten czujnik a kontrolka troche świruje.

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jeździsz na superolu i dziwisz że ciśnienie masz małe,jak na tym szajsie ma być ciśnienie.Weź to spuść i zalej normalny olej Turdus,Orlen Platinum czy wyższa półka Shell Mobil.Co ty dla kontrolki wierzysz tam ona tylko czy jest ciśnienie czy nie ma.Nie mierzyłeś wału a na ślepo panewki wkładasz i to nazywasz remont? Zwykłe Januszostwo nic więcej i on się dziwi że ciśnienia nie ma... Olej zalej lepszy i zmierz porządnych zegarem,może nie trzeba ingerować... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Kiedyś te traktory tylko na superolu jeździli bo orlenów ani mobili nie było i jakimś cudem do dzisiejszych czasów dotrwały na tym szajsie. Adi96 bulwersujesz się jak bym conajmniej to w twoim ciągniku ten remont januszowski przeprowadził. Ja zapytałem tylko o to jakie ciśnienie powinien pokazywać manometr. Rozumiem że należało by wszystkie flaki wywalić i dać conajmniej do szlifu ale zrobiłe jak zrobiłem. Poszukam tego turgusa i zaleje, zobacze też czy da coś podkładka w zawór przelewowy. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michalq66
      Posiadacze i operatorzy CX6080/90 mam pytanie.. jak macie ustawione wiatry/sita na rzepak ? 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez edi2000
      Same Iron 150,
      Ciągle włączony zapłon, nawet po wymontowaniu stacyjki w ciągniku świecą się kontrolki, można włączyć światła itd.
      Gdy stacyjka na zero: świecą się kontrolki, można włączyć światła, kierunkowskazy itd. Jednak wyświetlacz na słupku pokazuje error i piszczy,
      Gdy stacyjka w pozycji I wyświetlacz się uspokaja wszystko działa poprawnie, można zmieniać biegi na Powershift ...
      Nie odpalałem, ale po przekręceniu stacyjki na max rozrusznik staruje normalnie
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj