PIOTREK44

Jak ustawić zapłon URSUS C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Alamo    1514

Zgadza się,zapadnięte zawory nawet przy przedstawionym wałku miną się z tłokiem.Jak chcesz ocenić luz zaworu między tłokiem to załóż klawiatury bez lasek i podważaj łyżką dzwigienki.Mimo to rozrząd do kontroli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
22 minuty temu, Alamo napisał:

Zgadza się,zapadnięte zawory nawet przy przedstawionym wałku miną się z tłokiem.Jak chcesz ocenić luz zaworu między tłokiem to załóż klawiatury bez lasek i podważaj łyżką dzwigienki.Mimo to rozrząd do kontroli.

A jaki powinien być mniej więcej luz miedzy zaworem a tłokiem gdy ten jest na samej górze a zawory są domknięte? Jest jakieś minimum? Bo to że te wydechowe będą mieć luz między tłokiem jak wyjme laski to jestem prawie pewien. Skoro domknięte ssące mają. Pytanie czy nie za mało tego luzu? Innymi słowy czy nie za bardzo wystają z głowicy😐. Ile tego luzu między zaworem a tłokiem być powinno? Minimum?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Skoro Luzy są to problemu z osadzeniem zaworów nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Brat zwalił dziś 4tą głowice. Zawór odbity na tłoku. Same zawory są w głowicy nic z niej nie wystają. Czyli trzeba brać się za rozrząd, zobaczyć co tam się dzieje. Tylko brat przywiózł jakiegoś fach-misytrza który twierdzi że może jest luz na tulejce korbowodowej. Ale wtedy by na zgaszonym silniku gdy tłok jest w gmp dało się wdusić zawór wydechowy, a się nie da. 

Brat zwalił dziś 4tą głowice. Zawór odbity na tłoku. Same zawory są w głowicy nic z niej nie wystają. Czyli trzeba brać się za rozrząd, zobaczyć co tam się dzieje. Tylko brat przywiózł jakiegoś fach-misytrza który twierdzi że może jest luz na tulejce korbowodowej. Ale wtedy by na zgaszonym silniku gdy tłok jest w gmp dało się wdusić zawór wydechowy, a się nie da. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Odeślij tego rzeźnika bo zaraz pół silnika rozbierze, który po swojemu szuka przyczyny bo nie umie bez zwalenia głowicy określić przestawienia rozrządu, bez sensu karze wam zwalać głowicę. Ja ci już określiłem przyczynę,byś przód rozebrał i przestawił rozrząd, jak tu na zdjęciu było podane,a nie od nowa szukacie problemu z pseudo fachowcem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
49 minut temu, Alamo napisał:

Odeślij tego rzeźnika bo zaraz pół silnika rozbierze, który po swojemu szuka przyczyny bo nie umie bez zwalenia głowicy określić przestawienia rozrządu, bez sensu karze wam zwalać głowicę. Ja ci już określiłem przyczynę,byś przód rozebrał i przestawił rozrząd, jak tu na zdjęciu było podane,a nie od nowa szukacie problemu z pseudo fachowcem

Masz racje. Przód bedzie na dniach rozbierany a brat juz zje....y dostał za tego fach mistrza od siedmiu boleści😂😂😃. Jak rozbiore napisze co tam się dzieje na rozrządzie.

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Alamo czy krecąc wałem znaki na kołach zębatych rozrządu powinni za każdym razem się zgrać? Czy tylko za którymś tam obrotem wału? Przód mam już prawie rozebrany, tylko tu się zastanawiam jak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Nie za każdym,wszystkie trzy znaki mają się zgrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
27 minut temu, Alamo napisał:

Nie za każdym,wszystkie trzy znaki mają się zgrać

Alamo, dobrałem siè do rozrządu. Coś mi siè tu nic nie zgrywa te znaki. Ale instrułowałem się filmem z yt. Pana franciszka z retro traktor i on tam podaje ilość zębów na trybie pośrednim powinno być razem 50 zèbów a u mnie jest ich 51. Dodaje zdjęcie z instrukcji retro traktor. Rzuć okiem na to. 

Screenshot_2020-02-19-17-09-19.png

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Kręć aż się zejdą.Z kołem jest w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
17 minut temu, Alamo napisał:

Kręć aż się zejdą.Z kołem jest w porządku

No ale jak jest tozrząd przestawiony to się pewnie nie zejdą. 

Dlaczego z tego rysunku Franciszka wynika że zębów jest 50? Bo 21+20+9=50 a  umnie jest ich 51? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Innego koła nie włożysz bo będzie za małe,nie wiem czy dobrze policzyłeś zęby.Znaki na pompie,na wale zejdą się a na rozrządzie będzie kropka ząbek obok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
49 minut temu, Alamo napisał:

Innego koła nie włożysz bo będzie za małe,nie wiem czy dobrze policzyłeś zęby.Znaki na pompie,na wale zejdą się a na rozrządzie będzie kropka ząbek obok

Policzyłem dobrze. Ja, brat i sąsiad liczyliśmy. I na allegro sprawdzałem tez mają po 51. To raczej Franciszek się pomylił i podał 50. Ok. Jutro będę działał. A co który obrót mniej więcej powinni się zgrać? Bo chyba nie co setny?😃

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jakie przekręcić wielokrotnie? Ustawić od nowa,co ty chłopaka wprowadzasz w jakieś metody dziwne.Tak będzie kręcił cały dzień i jak ma przestasiony to gówno się zgra.Ustawia sie 1 tłok gmp i resztę do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Owszem się zgra -pompa,wal a rozrząd ząbek obok.Robi pierwszy raz to jest ciekawy jak był przestawiony,niech się uczy,a nie na łatwiznę iść

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

He he panowie już poznaczyłem tak jak ma być. Łatwo nie było bo znaków mnóstwo. Kierowałem się zdjęciami z neta i ilością zębów na kole pośrednim. 21-20-9. Alamo tryb 51 to dobry tryb, tylko pan Franciszek zapomniał dodać że jednego zèba 0 się nie liczy, o czym nie wiedziałem. Więc odliczylem te zęby pozaznaczałem lakierem do paznokci który wcześniej żonie podwędziłem 😆. Znaki ogólnie w tych miejscach były tylko obok jakieś własnoręcznie nabite i nie wiedziałem które to. Po odliczeniu zębów już wiadomo. Zdjècie mojego rozrzàdu poniżej. O ząbek przestawiony na rozrządzie. Tak jak Alamo zakładałeś. Kręciłem ponad sto razy. Inaczej jak na zdjęciu już się nie zchidzą. Będę teraz dobierał się do łożysk, bo są luzy.

20200220_113739.png

20200220_111520.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Teraz będziesz wiedział bez fachmajstrów jakie to proste.Gratuluję👍 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
26 minut temu, Alamo napisał:

Teraz będziesz wiedział bez fachmajstrów jakie to proste.Gratuluję👍 

Tego fachmajstra to brat gdzieś wytrzasnoł. Ja byłem na nocce w pracy a te oba grzebali. Rano jak zaszedłem do ciągnika to brat juz brał sie za drugą głowice ale go odwiodłem od tego a fachmajster dostał pogonke. Naszczeście bo by pokroili traktor w drobny mak chyba. Jednak bez pomocy z forum,zainteresowaniu tematem szczególnie przez Alamo to pewnie bym błądził w tym temacie. Dlatego wielkie dzięki jeszcze raz za zainteresowanie i pomoc. Jutro pędze po łożyska bo już luzy są, podkładki i uszczelki wszelkiej maści i będziemy to składać. A jest co bo traktor stoi w proszku, co prawda gdyby fachmistrz pogonki nie dostał składania mogło by być wincej😂. Aha mam jeszcze pytanie odnosnie pompy paliwowej a dokładniej jej ustawienia. Bo tak jak pisałem wcześniej nie moge jej na znaki ustawić. Na rozrządzie pompa jest ok wyczytałem w necie że jest problem z sprzęgiełkiem pompy taki że są dwa rodzaje 6zębów i 6.5 zęba (co kolwiek to znaczy). I gdy jest założone te z 6.5 zębem to takie kwiatki wychodzą że na rozrządzie jest ok a na znaki na kole się nie da ustawić. Ma opóźniony zapłon a pompa na max już do silnika ( tak jest u mnie) pytanie o które to sprzęgiełko się rozchodzi? Gdzieś na wałku pompy ? W sumie go wyciągnołem a nic takiego nie widzè co by miało 6 czy 6.5 zęba. Wstawiam zrzut ekranu z yt dyskusji na ten temat tego sprzęgiełka.

Screenshot_2020-02-20-00-00-51.png

Screenshot_2020-02-20-00-01-02.png

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Pierwsze słyszę o sprzęgiełku 6 zębów czy pół więcej.Na pompie jest wałek z frezem,od strony rozrządu sprzęgiełko z frezem, one mają zębów dużo więcej,a łączy je tuleja wielowpustu.Wstaw tuleję poprawnie i próbuj złapać kąt wtrysku,sprawdz go przed nakryciem rozrządu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
35 minut temu, Alamo napisał:

Pierwsze słyszę o sprzęgiełku 6 zębów czy pół więcej.Na pompie jest wałek z frezem,od strony rozrządu sprzęgiełko z frezem, one mają zębów dużo więcej,a łączy je tuleja wielowpustu.Wstaw tuleję poprawnie i próbuj złapać kąt wtrysku,sprawdz go przed nakryciem rozrządu

Tuleja wielowpustu siedzi poprawnie. Jej inaczej się nie da wsadzić bo jest na niej klin. Co prawda ja u siebie połowe tego klina od strony pompy do segera wyciołem dremelem żeby przestawić pompe o ząbek właśnie przyspieszyć początek wtrysku. Ale to już było dużo za wcześnie. Traktor nie chciał palić. (Pisałem o tym wcześniej). Więc wsadziłem pompe spowrotem tak jak była na tej tulejce z wieloklinem. Ale dziwne że na rozrządzie pompa jest ok na tulejce z wieloklinem ok (bo tam inaczej się nie da wsadzić gdyż jest klin) a mimo to nie moge jej ustawić na znaki na kole. Może z wałkiem pompy jest coś nie tak, bo też wyczytałem że jakoś różnie byli frezowane? Ale to wróżenie z fusów. Które to sprzęgiełko ma sześć zębów nie mam pojęcia, rozebrałem zdajsie to a nic takiego tam nie było. A co myślisz Alamo o tym żeby na rozrządzie o ząbek pompe przyspieszyć? Bo przyspieszenie na tulejce z wieloklinem o ząbek daje chyba 14stopni. Ale o ząbek na rozrządzie daje bodajże 7stopni. To połowa. Może wtedy by było dobrze? Jak sądzisz? Bo tutaj tulej z wieloklinem mam dobrze wsadzone i manewru już nie ma (pompa na max do silnika stoi). A jak na wielokline (tulejce) przyspiesze o ząbek jest dużo za wcześnie. Znaczy dużo, kteska na kole pierwsza jest z centymetr pod tą na blkoku, ale traktor nie pali a jak już zapali to przez jakiś czas nie wchodzi wogóle na obroty a jak już wejdzie to jakoś szalenie i twardo silnik pracuje.

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Pompą na silnik przyspieszasz kąt.Jak masz teraz wieloklin na miejscu a podawałeś że w takim ułożeniu masz za blisko gmp to tu masz przyczynę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
1 godzinę temu, Alamo napisał:

Pompą na silnik przyspieszasz kąt.Jak masz teraz wieloklin na miejscu a podawałeś że w takim ułożeniu masz za blisko gmp to tu masz przyczynę 

Wtrysk mam za blisko gmp (opuźniony) gdy pompa na wieloklinie jest ustawiona prwidłowo, a sama pompa jest już na bloku na max.  (klin na klin wchodzi)  jak przestawiłem o ząbek na wieloklinie to był za wczesny mimo iż pompe odsunołem od silnika na max To gdzie przyczyna bo nie rozumiem?

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michalq66
      Posiadacze i operatorzy CX6080/90 mam pytanie.. jak macie ustawione wiatry/sita na rzepak ? 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez edi2000
      Same Iron 150,
      Ciągle włączony zapłon, nawet po wymontowaniu stacyjki w ciągniku świecą się kontrolki, można włączyć światła itd.
      Gdy stacyjka na zero: świecą się kontrolki, można włączyć światła, kierunkowskazy itd. Jednak wyświetlacz na słupku pokazuje error i piszczy,
      Gdy stacyjka w pozycji I wyświetlacz się uspokaja wszystko działa poprawnie, można zmieniać biegi na Powershift ...
      Nie odpalałem, ale po przekręceniu stacyjki na max rozrusznik staruje normalnie
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj