Hen123

Fahr m1000 -Opinie

Polecane posty

Hen123    0

Jakie są wasze opinie o tym kombajnie mam na oku takiego z 1985r heder 3 m.Miałem wcześniej Fahra m88 sprawował sie super ale nie wiem jak ten M1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

ja byłem jego posiadaczem lecz obecnie mam m 66s. ogólnie deutze nie do zajeżdzenia.... mój ma 40 lat i chodzi jak zegarek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

witam co do chlodzenia silnikow df nie ma z tym problemu jesli zadbasz o czystosc zeberek i chlonicy oleju trzeba zwracac szczegulna uwage na stan paska od wentylatora i czujnika alarmowego przy wentylatorze.ja czyscilem codzienie i nie grzal mi sie mam zamontowany zegar wiec widzialem jaka temperatura byla nawet z sieczkarnia temp.podnosila sie o gura 5 stopni zycze dobrego wyboru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

z mojego doswiatczenia wiem ze lozyska idzie kupic pasy tez sa dostempne nawet rozdzielacze mozna dostac ale urzywki bagnety nowe kupisz bez problemu jest troche czesci na allegro najwarzniejsza rzecz to przyspieszacz jazdy trzeba go dobrze sprawdzic bo to droga czesc i trudno dostepna. ja go smarowalem codzienie rzeby nie miec z nim problemu a o reszcie czesci moze inni urzytkownicy sie wypowia bo ja w swoim po zakupie durzo nie robilem wiec nie mam takiej rozleglej wiedzy w tym temacie poczytaj forum pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

części łatwo dostać bo to dostępne jest prawie w każdym sklepie... ale niestety części są drogie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Już się na forum o to pytalem jakie częsci pasują od Bizona może ktos mi odpowie? Pozdrawiam

Edytowano przez SZYMANOX
Błędy ort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

M 1000 z 1985r, no nie kto ci ten rok podawał, ale dobże przegioł.

Znajomy ma taki model rocznie kładzia ok. 60-70 ha i jest zadowolony.

 

Ale nie obyło się bez niespodzianek.

Jak wiadomo silnik jest chłodzony powietrzem i w tym tunelu powitrznym jest wężownica olejowa która się pociła co w połączeniu z kużem dobrze przytkało żeberka na cylindrach.

Na jednym cyl. rozleciał się zawór i narobił troszkę ambarasu, a mechanik stwierdził że to lejący wtrysk do tego taki układ chłodzenia itd.

 

Ślimak w hederze, a dokładniej palce nagarniające tak hałasują że poza nimi nie wiele słychać i nie wiem czy to te ich gniazda czy to że wszystko jest metalowe.

 

Rozsypały się skrzydła w dmuchawie co też narobiło bajzlu.

 

Wodziki od zmiany biegów latają jak chcą.

 

Nie wiem ile razy spawał te elewatory niedomłotów (nie znam fachowej nazwy}.

 

Ostatnio pod koniec żniw wymieniał sprzęgło metal-gumowe przy silniku i musiał zaspawać osadzenie skrajnej tarczy na odrzutniku słomy.

 

Ale to są te największe usterki o jakich wiem i pomimo że maszyna jest z 1972r śmiga do dziś isprawuje się dobrze. Jest prosta w budowie ma metryczne gwinty a łożyska są standartowe.

Z demobilu nie ma zbyt wiele części, a nowe możesz dobrać, albo nabyć w firmie GĄSKA.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    734

Ja mam M900 ale w okolicy oraz kilu znajomych miało taki kombajn. Jest to dość wydajna maszyna, prosta w obsłudze i naprawach, jak kupisz jeszcze nie zajechaną maszynę to powinna posłużyć jeszcze długie lata. Kwestia jeszcze za ile i w jakim stanie jest, bo to nie najnowsze już maszyny może taki M1300 ma heder 3,6 (lub 4,2) i bardziej wydajny. M1000 wg mnie ma za mały heder 3m a cepy ponad 1,1m (bizon ma ok 1,2), dwa kłosowniki (M900 ma 1 i daje radę) oraz silnik 6 cylindrowy to i spali więcej. Ale jak pisałem wcześniej używanej maszyny nie kupuje się tylko ze względu na model ale stan i cena. A jak chcesz mniejszy kombajn z hederem ok 3m to polecam M1002- 5 silnik (ok 100KM), a pozatym to to samo co M900. 922 albo nowsze M980 i M1080. To prawie to samo tylko M980, M1080 są trochę nowsze i takich kilka zmian jak inny wariator, hydraulicznie sterowane hamulce itp.

A jeśli jesteś zdecydowany na M1000 to szukaj takiego. Co do części to raczej bez problemu oprócz skrzyni biegów bo tu raczej używki (też problem) albo można dorobić koła co niekiedy wychodzi najtaniej i najlepiej, z tymi częściami od Bizona to tak ostrożnie bo niewiele pasuje ale coś tam trafisz lub przerobisz, łożyska i pasy bez problemów, silnik jeśli jest z serii F_L912 (_ liczba cylindrów od 2 do 6) to dostaniesz wszystko - to bardzo typowy silnik.

Nawiązując do wypowiedzi kolegi to te elewatory nazywają się kłosownikami i łopatki w nic innego jak swego rodzaju cepy które domłacają resztki, żeby dobrze domłacał to się to napawa ale to nie zajmuje więcej niż pół dnia w ciągu 4 lat:) a w firmie Gaska też niema wszystkich części:) a poza tym zgadzam się że jak każdy może się zepsuć i komfort tylko w nowym na gwarancji a poza nią zawsze w każdym wieku może sie coś popsuć a biorąc pod uwagę że to może już beda np 50 żniwa w jego wykonaniu to nie ma się co dziwić:)

 

jurz sie na forum o to pytalem jakie czesci pasuja od bizona morze ktos mi odpowie pozdrawiam

Stali do kosy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2281

Uważajcie na handlarzy oszustów zawyżających rok produkcji maszyny. M1000 z tego co wiem był produkowany do 1975roku. Sam posiadam model M1300 już prawie 10 lat, części do silnika łatwo dostępne, z resztą części gorzej. Ale dobry tokarz i można spokojnie dużo elementów dorobić z bizona czy claasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Modele o których tutaj mowa to miały napisy Deutz-Fahr już nawet w 1980r, ja mam M922 z 1979r i jest to jeszcze Fahr, ale to jedno i to samo w kombajnach z tych roczników, różni się tylko napisem.

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek222    687

a od którego roku zaczęto produkować Deutz-Fahry?

 

Deutz Fahry zaczęto produkować od 1958 roku pierwszym modelem był Fahr MDL a Fahr M 1000 produkowano od 1967-75

Edytowano przez tomek222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    734

a od którego roku zaczęto produkować Deutz-Fahry?

To nie jest nowa marka tylko fuzja firmy Deutz i Fahr a później również Same.

Nie wiem dokładnie ale jakoś na początku 80 lat XX wieku.

A tak naprawdę to prawdziwe Deutz-Fahr to od modeli M2___ np M 2680 i inne. Wcześniejsze to tylko napisy zmienili a te serie weszły w 80 latach i od począdku jako Deutz-Fahr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert2573    0

witam jestem nowym użytkownikiem i mam pytanie która dźwignia jest od przyśpieszacza w farh m 1000 i jak to działa do czego to służy,bo kupiłem ten kombajn jako mój pierwszy i będę potrzebował trochę pomocy w obsłudze,co nico wiem ale nie wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    734

Zadając takie pytanie wychodzi na to że raczej niewiele wiesz:)

Najlepsza rada jaką mogę Ci udzielić to odszukaj kogoś w okolicy z podobną maszyną i popytaj. Za flaszkę, pokaże Ci co do czego i jak to działa.

Możesz też poszukać instrukcji obsługi Bizona np. Z056 i poczytaj trochę, a później jak nie będziesz czegoś wiedział to chętnie Ci wytłumaczę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chadi3    0
Dnia 26.12.2011 o 21:29, robert983 napisał:

witam co do chlodzenia silnikow df nie ma z tym problemu jesli zadbasz o czystosc zeberek i chlonicy oleju trzeba zwracac szczegulna uwage na stan paska od wentylatora i czujnika alarmowego przy wentylatorze.ja czyscilem codzienie i nie grzal mi sie mam zamontowany zegar wiec widzialem jaka temperatura byla nawet z sieczkarnia temp.podnosila sie o gura 5 stopni zycze dobrego wyboru

Witam, jaki masz czujnik temperatury ? Oleju czyw glowicy gdzies ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 1Paqvs
      Witam,prośba o pomoc pacjent Kombajn zbożowy Deutz-Fahr 1320m 6 cylindrów.
      Podczas pracy kombajnu grzeje się ostatni cylinder licząc od strony wiatraka. Chłodzony oczywiście powietrzem wszystko suche i czyste brak wycieków. Niestety nie wiem co robić. Temperatura osiąga 120 stopni Celsjusza. Reszta cylindrów ok temperatura. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Może zmienić szajbke wentylatora na mniejszą.? Jeśli tak to na jaką?
      Czy jest to normalne zjawisko ? Oczywiście wszystko regularnie nawet w ciągu dnia czyszczone z kurzu. Filtr dmuchany rów iez na bieżąco. Mam dylemat czy grzebać w cylindrze, czy może wymiana wentylatora wystarczy.
    • Przez MarekW86
      Cześć wszystkim,
      Mam problem z ciągnikiem podczas zmiany półbiegów. Wyskakuje błąd 22 wraz z alarmem. W momencie wystąpienia błędu ciągnik staje i żadne biegi nie działają. Alarm ustaje po wyłączeniu rewersu. Po restarcie ciągnika wszystko wraca do normy, problem pojawia się sporadycznie.
      Czy ktoś miał podobny problem i wie, jak go rozwiązać? Czy da się to naprawić samodzielnie, czy lepiej wezwać serwis?
    • Przez Fryderyk65
      Mam krótkie pytanie o Deutz-Fahr Agrofarm 410 ile potrzebujemy do wymiany oleju w silniku Deutz-Fahr?

    • Przez 1Paqvs
      Witam,prośba o pomoc pacjent Kombajn zbożowy Deutz-Fahr 1320m 6 cylindrów.
      Podczas pracy kombajnu grzeje się ostatni cylinder licząc od strony wiatraka. Chłodzony oczywiście powietrzem wszystko suche i czyste brak wycieków. Niestety nie wiem co robić. Temperatura osiąga 120 stopni Celsjusza. Reszta cylindrów ok temperatura. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Może zmienić szajbke wentylatora na mniejszą.? Jeśli tak to na jaką?
      Czy jest to normalne zjawisko ? Oczywiście wszystko regularnie nawet w ciągu dnia czyszczone z kurzu. Filtr dmuchany rów iez na bieżąco. Mam dylemat czy grzebać w cylindrze, czy może wymiana wentylatora wystarczy.
    • Przez 1Paqvs
      Witam,prośba o pomoc pacjent Kombajn zbożowy Deutz-Fahr 1320m 6 cylindrów.
      Podczas pracy kombajnu grzeje się ostatni cylinder licząc od strony wiatraka. Chłodzony oczywiście powietrzem wszystko suche i czyste brak wycieków. Niestety nie wiem co robić. Temperatura osiąga 120 stopni Celsjusza. Reszta cylindrów ok temperatura. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Może zmienić szajbke wentylatora na mniejszą.? Jeśli tak to na jaką?
      Czy jest to normalne zjawisko ? Oczywiście wszystko regularnie nawet w ciągu dnia czyszczone z kurzu. Filtr dmuchany rów iez na bieżąco. Mam dylemat czy grzebać w cylindrze, czy może wymiana wentylatora wystarczy.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj