Didkor

Nowy ciągnik do 300tys PLN co wybrac Case, JD, MF, NH ??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Didkor    0

Witam.

Mam dylemat związany z wyborem ciągnika o mocy ok 140 KM. Traktor będzie obrabiał w roku ok 70-90 ha + sporo transportu, będzie to główny ciągnik w gospodarstwie także będzie robił przy pługu, bronie aktywnej, agregacie ścierniskowym itd. transport to głównie słoma 1000-1500 t/rok. Na zakup przeznaczyłem 310-320 tys PLN. Chcę go wyposażyć w miękką oś, amortyzację kabiny oraz ładowacz czołowy.

Zastanawiam się nad Case cvx 140, MF 6465 z dyna 6, MF 7465 z dyna vt, cena zachęca do kupna NH 6070. Może ktoś robi podobnym sprzętem i mógłby coś o nich powiedzieć zwłaszcza te ze skrzyniami bezstopniowymi. Rozważałem jeszcze Valtrę Classa i JD ale im więcej mam ofert tym mam trudniejszy wybór

Edytowano przez Didkor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Oj JD w interesującej Cię wersji za te pieniążki nie kupisz. Chyba, że podałeś kwotę netto...

 

Ps.

Na jaką kwotę masz ofertę NH 6070 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do mf, które wymieniłeś. Ja wziąłbym 7465, ponieważ jest on większy gabarytowo, ma większą masę, udźwig podnośnika, jest szerszy(większa stabilność np. przy pracy ładowaczem czołowym), większą wydajność pompy hydraulicznej, a co za tym idzie szybsza praca tura.

Natomiast co do john deera to porównywalny byłby 6630, a jeśli class to arion 620c, gdyż z serii 400 cztery cylindry w tej mocy nigdy nie dorównają 6, a mówiłeś, że ma to być główny ciągnik to tym bardziej.Co do ariona 620 jest to traktor słabszy parametrami technicznymi od mf, lecz byłby bardziej zwrotny co się przydaje w pracy z ładowaczem.

Natomiast Valtra to to ekonomiczne ciągniki, dobre w transporcie i pracy w polu. Valtra T121 byłaby odpowiednia.

Wybór jest zapewne trudny, ale gdybym miał wybierać celowałbym w valtrę i mf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didkor    0

Jeżeli chodzi o kwotę to naturalnie jest to netto. A NH 6070 z miękką osią turem(sama podstawa z elekrtycznym joystickiem w podłokiertniku do sterowania) i tuzem ze skrzynią RC wycenili mi NA 270 NETTO DO NEGOCJACJI. A co sądzicie o Case CVX bo mam dobrą ofertę od Osadkowskiego

Edytowano przez Didkor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do mf, które wymieniłeś. Ja wziąłbym 7465, ponieważ jest on większy gabarytowo, ma większą masę, udźwig podnośnika, jest szerszy(większa stabilność np. przy pracy ładowaczem czołowym), większą wydajność pompy hydraulicznej, a co za tym idzie szybsza praca tura.

Natomiast co do john deera to porównywalny byłby 6630, a jeśli class to arion 620c, gdyż z serii 400 cztery cylindry w tej mocy nigdy nie dorównają 6, a mówiłeś, że ma to być główny ciągnik to tym bardziej.Co do ariona 620 jest to traktor słabszy parametrami technicznymi od mf, lecz byłby bardziej zwrotny co się przydaje w pracy z ładowaczem.

Natomiast Valtra to to ekonomiczne ciągniki, dobre w transporcie i pracy w polu. Valtra T121 byłaby odpowiednia.

Wybór jest zapewne trudny, ale gdybym miał wybierać celowałbym w valtrę i mf.

Potrafisz to udowodnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak wiec to samo pytanie do Ciebie, potrafisz to udowodnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

należałoby schamować obydwa silniki ;) moze coś znajdę

Podstawą jest iż; ze przy szesciu cylindrach odstep miedzy zaplonami wynosi

120, a przy czterech cylindrach 180 stopni obrotu walu. Poprostu gdzie 4cylindry łapią zadyszkę szóstka będzie szła gdyz potrzeba mniej czasu do kolejnego zapłonu :rolleyes:

szukam danych wykresów ale narazie kicha

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didkor    0

Miałem t162 versu na testach i byłem trochę rozczarowany bo jak na 165 KM i pług 4 pottingera czuć było brak mocy tak mi się zdaje chociaz spalanie miał niezłe bo w granicach 16-18 l/ha a godzinowe pokazywał na poziomie od 23 l na C3 1500 odr/min i 8,5 km/h do 31 na C2 2100 obr/min i ta sam prędkosć. niestety valtra w tym wyposażeniu 90 tys Euro kurs po 4,25 zapewnia przedstawiciel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theursus3p    3

Witam, dorzuciłbym Ci jeszcze jedną propozycję, a mianowicie Deutz Fahr za podobne pieniądze dostaniesz DF około 140km... Jak ktoś powyżej wspomniał JD wyszedł by Ci drożej i nie wiem czy był byś z niego zadowolony. Jeżeli chodzi o spalanie to moim zdaniem DF jest oszczędny ;) Jak pewnie nie tylko ja zauważyłem na rynku ruszyła się sprzedaż NH i DF...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plus6070    0

Rozważając zakup na Twoim miejscu sprawdziłbym opinie o serwisie wszystkich z tych marek w rejonie w którym mieszkasz.

Bo wszyscy chcą Ci sprzedać, ale jak coś się ewentualnie zepsułoby czy nawet głupi przegląd trzeba zrobić to większość firm zacznie udawać, że Cie nie znają albo będą się ociągać. Ja mam NH T6070 i jestem bardzo zadowolony, mając jeszcze więcej gotówki możesz pomyśleć nad np T7.185 Auto Command z miekką osią.

Pod ciężkie maszyny uprawowe zdecydowanie 6 cylindrów.powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didkor    0

Najbliżej mam serwis NH bo tylko 18 km Case to 80 km ale wiem że chłopaki sie starają i w godzinkę potrafią przyjechać. Mf to niestety ok 180 km. Kolego >plus6070< wnioskując po nick'u masz swój ciągnik na przekładni z dwoma zakresami 16x16 lub 17x16 od kiedy masz ten ciągnik? ile ma mth? i czy były jakieś awarie? Ja jak bym brał to ze skrzynią RC lub PC 19x6 czy ktoś ma coś takiego ? i ponowie pytanie o Case CVX bo jest to ciekawy ciągnik a nigdzie nie mogę znaleźć opinii o nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Kolego jeśli chcesz opinii na temat cvx to napisz do szoko12 on ma case.cvx 150 i myślę że by ci powiedział jak się sprawuje ;)

Jeśli brać 140 to lepiej dołożyć te kilka tys i mieć 20 km więcej ;)


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek60001    0

Kolego jeśli chodzi o Claasa możesz się zastanowić nad 620CIS, wcześniej kolega porównywał 620C, 620 CIS to bardziej zaawansowany ciągnik od 620C. Różnica w samym silniku to 4 zawory zamiast 2, Turbo VGT o zmiennej geometrii zamiast standardowego. W 620C masz skrzynie 16x16 (tak jak Dyna4) w CISie masz juz 24x24 (tak jak Dyna 6) W 620C w standardzie brak amortyzowanej kabiny CIS-standard. No i co najwazniejsze , a o czym wspomniałeś to sprawa amotryzowanej osi- która w 620C nie jest dostępna, jednakże w CISie można zamontować, warto dodać że ośka ta jest jakoby na wielowachaczu tz. koła pracują niezależnie od siebie, oraz jej drugi puls to,to że można ją zablokować na sztywno hydraulicznie, i ona nawet nie drgnie, co jest ważne do pracy z wspomnianym ładowaczu, np: John Deere (nic mu nie ujmując) ośki na sztywno nie zablokuje ponieważ posiada oś amortyzowaną centralnie (po blokadzie występują ruchy do 3cm) A jak wiadomo stabilność przy ładowaczu to podstawa, znowu jego pulsem jest rama, chociaż niektórzy nie biorą tego pod uwagę ze względu iż wiele firm produkuje ciągniki nie zawieszone na ramie, które po kilkanascie lat pracują z ładowaczem i tak nic się nie dzieje

Edytowano przez Bartek60001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

Witam, dorzuciłbym Ci jeszcze jedną propozycję, a mianowicie Deutz Fahr za podobne pieniądze dostaniesz DF około 140km... Jak ktoś powyżej wspomniał JD wyszedł by Ci drożej i nie wiem czy był byś z niego zadowolony. Jeżeli chodzi o spalanie to moim zdaniem DF jest oszczędny ;) Jak pewnie nie tylko ja zauważyłem na rynku ruszyła się sprzedaż NH i DF...

 

Pozdrawiam.

 

dołączam się do kolegi i również bym ci proponował deutz fahra np. m610. df jest dość krótki i będzie bardziej zwrotny od konkurencji co do ładowacza ma znaczenie. po zdjęciu ogranicznika śmiało będziesz mógł nim pomykać 50km/h. jeśli chodzi o pracę w polu może minusem być jego lżejszy przód od pozostałych wiec proponowałbym go wyposażyć w przedni tuz odpowiednio dociążyć i powinno być dobrze.

Edytowano przez rafal2511

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dasiu87    0

ja z kolej uważam że w tym zestawieniu co opisałeś najlepszy będzie mf 7465 ponieważ :

--jest największy w całym zestawieniu

--skrzynia Dyna VT to samo co Vario i większość podzespołów identyczne jak Fendach bezkonkurencyjna i sprawdzona

--największa wydajność hydrauliki oraz udźwig podnośnika

--jak na swoje gabaryty mały promień skrętu

--bardzo wysokie parametry silnika

--praktycznie wszystko jest w standardzie i w przeciwieństwie do konkurencji nie wymaga dopłaty

--6 cylindrów do transportu musi być bo 4 będzie zdychał w transporcie a wcale mniej nie spali

 

Co do serwisu to odległość nie ma znaczenia bo dojazd i tak jest gratis atak w ogóle mało kto korzysta z napraw w serwisach warto jeszcze pomyśleć o dostępie do części kilku po latach [mam na myśli zamienniki]bo do Df to coś słabo

ale to tylko moja opinia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek60001    0

Kolego dasiu87, wszystko ok tylko jaka cena??? Z tą skrzynią biegów, z amortyzowaną osią, z ładowaczem??

a jeśli chodzi o serwis to wg. mnie jeden z ważniejszych kryteriów, ponieważ na gwarancji przyjadą do Ciebie za darmo, ale po jej upływie już nie i wtedy trzeba brać pod uwagę kilometry, za które się płaci. Np.za pieniądze które trzeba przeznaczyć na dojazdy po gwarancji, ewentualną usterkę, w Claasie można trochę dołożyć i mieć gwarancję na 3 lata, no i wydaje mi się że ciągnik troszkę tańszy, nie dobiegający parametrami, tylko skrzynią. a co do dalszej eksploatacji to warto wziąć choćby wymianę siłownika od amortyzacji pod kabiną a ewentualna wymianę poduszki pneumatycznej.

Edytowano przez Bartek60001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frycek    0

Skrzynię zwykłą z bezstopniową dzieli przepaś. Bartek nieźle nawijasz z tym Classem. Z tą gwarancją to chyba nie jest to pełna gwarancja tylko wyciągnięcie kaski. Ja wolałbym jednak sprawdzoną konstrukcję, sprawdzoną markę i nie mieć problemów przez więcej niż 3 lata :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zawadzak    1

Ja też polecam New Hollanda z tego powodu że to są niezawodne ciągniki weż sobie skrzynie auto command i miej wszystkich i wszystko w d...e bo to solidny ciągnik za rozsądną cene, teraz już od 125 km można sobie bezstopniowom skrzynie wziąść super maszyna raz wypróbujesz nie zamienisz na nic fendt sie chow a nie mówiąc już o jd naprawde polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1997    8

ja tam bym brał jd 6630 może byś się w kwocie zmieścił ale na pewno nie zawiedzie ciebie ;D pożądna firma ;D nie ma lipy

 

 

10% za post bez uzasadnienia.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtaso    11

ja tam bym brał jd 6630 może byś się w kwocie zmieścił ale na pewno nie zawiedzie ciebie ;D pożądna firma ;D nie ma lipy

HAHA :lol: dobre :lol: "nie ma lipy" :lol: taki argument przekonał mnie :D

 

 

10% za cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez katopo
      Jaki nowy tani ciągnik polecacie w mocy około 35km?
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Gość murtek
      Przez Gość murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
    • Przez Krzyszt0f
      Witam planuje podnieś moc w moim massey ferguson 5445 dyna 4 i teraz pytanie co sądzicie o tym podnoszeniu mocy i czy jest to bezpieczne czy nie za bardzo?
      ciągnik ma niby 90km a chce podnieś tak do 110/115km 
      a i jaka firmę polecacie do podniesienia mocy? 
      -agrotronic
      v-tuning
      -Agroecopower
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj