Skocz do zawartości
Didkor

Nowy ciągnik do 300tys PLN co wybrac Case, JD, MF, NH ??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Didkor    0

Witam.

Mam dylemat związany z wyborem ciągnika o mocy ok 140 KM. Traktor będzie obrabiał w roku ok 70-90 ha + sporo transportu, będzie to główny ciągnik w gospodarstwie także będzie robił przy pługu, bronie aktywnej, agregacie ścierniskowym itd. transport to głównie słoma 1000-1500 t/rok. Na zakup przeznaczyłem 310-320 tys PLN. Chcę go wyposażyć w miękką oś, amortyzację kabiny oraz ładowacz czołowy.

Zastanawiam się nad Case cvx 140, MF 6465 z dyna 6, MF 7465 z dyna vt, cena zachęca do kupna NH 6070. Może ktoś robi podobnym sprzętem i mógłby coś o nich powiedzieć zwłaszcza te ze skrzyniami bezstopniowymi. Rozważałem jeszcze Valtrę Classa i JD ale im więcej mam ofert tym mam trudniejszy wybór

Edytowano przez Didkor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

murtek    122

Oj JD w interesującej Cię wersji za te pieniążki nie kupisz. Chyba, że podałeś kwotę netto...

 

Ps.

Na jaką kwotę masz ofertę NH 6070 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do mf, które wymieniłeś. Ja wziąłbym 7465, ponieważ jest on większy gabarytowo, ma większą masę, udźwig podnośnika, jest szerszy(większa stabilność np. przy pracy ładowaczem czołowym), większą wydajność pompy hydraulicznej, a co za tym idzie szybsza praca tura.

Natomiast co do john deera to porównywalny byłby 6630, a jeśli class to arion 620c, gdyż z serii 400 cztery cylindry w tej mocy nigdy nie dorównają 6, a mówiłeś, że ma to być główny ciągnik to tym bardziej.Co do ariona 620 jest to traktor słabszy parametrami technicznymi od mf, lecz byłby bardziej zwrotny co się przydaje w pracy z ładowaczem.

Natomiast Valtra to to ekonomiczne ciągniki, dobre w transporcie i pracy w polu. Valtra T121 byłaby odpowiednia.

Wybór jest zapewne trudny, ale gdybym miał wybierać celowałbym w valtrę i mf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didkor    0

Jeżeli chodzi o kwotę to naturalnie jest to netto. A NH 6070 z miękką osią turem(sama podstawa z elekrtycznym joystickiem w podłokiertniku do sterowania) i tuzem ze skrzynią RC wycenili mi NA 270 NETTO DO NEGOCJACJI. A co sądzicie o Case CVX bo mam dobrą ofertę od Osadkowskiego

Edytowano przez Didkor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do mf, które wymieniłeś. Ja wziąłbym 7465, ponieważ jest on większy gabarytowo, ma większą masę, udźwig podnośnika, jest szerszy(większa stabilność np. przy pracy ładowaczem czołowym), większą wydajność pompy hydraulicznej, a co za tym idzie szybsza praca tura.

Natomiast co do john deera to porównywalny byłby 6630, a jeśli class to arion 620c, gdyż z serii 400 cztery cylindry w tej mocy nigdy nie dorównają 6, a mówiłeś, że ma to być główny ciągnik to tym bardziej.Co do ariona 620 jest to traktor słabszy parametrami technicznymi od mf, lecz byłby bardziej zwrotny co się przydaje w pracy z ładowaczem.

Natomiast Valtra to to ekonomiczne ciągniki, dobre w transporcie i pracy w polu. Valtra T121 byłaby odpowiednia.

Wybór jest zapewne trudny, ale gdybym miał wybierać celowałbym w valtrę i mf.

Potrafisz to udowodnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak wiec to samo pytanie do Ciebie, potrafisz to udowodnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

należałoby schamować obydwa silniki ;) moze coś znajdę

Podstawą jest iż; ze przy szesciu cylindrach odstep miedzy zaplonami wynosi

120, a przy czterech cylindrach 180 stopni obrotu walu. Poprostu gdzie 4cylindry łapią zadyszkę szóstka będzie szła gdyz potrzeba mniej czasu do kolejnego zapłonu :rolleyes:

szukam danych wykresów ale narazie kicha

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didkor    0

Miałem t162 versu na testach i byłem trochę rozczarowany bo jak na 165 KM i pług 4 pottingera czuć było brak mocy tak mi się zdaje chociaz spalanie miał niezłe bo w granicach 16-18 l/ha a godzinowe pokazywał na poziomie od 23 l na C3 1500 odr/min i 8,5 km/h do 31 na C2 2100 obr/min i ta sam prędkosć. niestety valtra w tym wyposażeniu 90 tys Euro kurs po 4,25 zapewnia przedstawiciel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theursus3p    3

Witam, dorzuciłbym Ci jeszcze jedną propozycję, a mianowicie Deutz Fahr za podobne pieniądze dostaniesz DF około 140km... Jak ktoś powyżej wspomniał JD wyszedł by Ci drożej i nie wiem czy był byś z niego zadowolony. Jeżeli chodzi o spalanie to moim zdaniem DF jest oszczędny ;) Jak pewnie nie tylko ja zauważyłem na rynku ruszyła się sprzedaż NH i DF...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plus6070    0

Rozważając zakup na Twoim miejscu sprawdziłbym opinie o serwisie wszystkich z tych marek w rejonie w którym mieszkasz.

Bo wszyscy chcą Ci sprzedać, ale jak coś się ewentualnie zepsułoby czy nawet głupi przegląd trzeba zrobić to większość firm zacznie udawać, że Cie nie znają albo będą się ociągać. Ja mam NH T6070 i jestem bardzo zadowolony, mając jeszcze więcej gotówki możesz pomyśleć nad np T7.185 Auto Command z miekką osią.

Pod ciężkie maszyny uprawowe zdecydowanie 6 cylindrów.powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didkor    0

Najbliżej mam serwis NH bo tylko 18 km Case to 80 km ale wiem że chłopaki sie starają i w godzinkę potrafią przyjechać. Mf to niestety ok 180 km. Kolego >plus6070< wnioskując po nick'u masz swój ciągnik na przekładni z dwoma zakresami 16x16 lub 17x16 od kiedy masz ten ciągnik? ile ma mth? i czy były jakieś awarie? Ja jak bym brał to ze skrzynią RC lub PC 19x6 czy ktoś ma coś takiego ? i ponowie pytanie o Case CVX bo jest to ciekawy ciągnik a nigdzie nie mogę znaleźć opinii o nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    409

Kolego jeśli chcesz opinii na temat cvx to napisz do szoko12 on ma case.cvx 150 i myślę że by ci powiedział jak się sprawuje ;)

Jeśli brać 140 to lepiej dołożyć te kilka tys i mieć 20 km więcej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek60001    0

Kolego jeśli chodzi o Claasa możesz się zastanowić nad 620CIS, wcześniej kolega porównywał 620C, 620 CIS to bardziej zaawansowany ciągnik od 620C. Różnica w samym silniku to 4 zawory zamiast 2, Turbo VGT o zmiennej geometrii zamiast standardowego. W 620C masz skrzynie 16x16 (tak jak Dyna4) w CISie masz juz 24x24 (tak jak Dyna 6) W 620C w standardzie brak amortyzowanej kabiny CIS-standard. No i co najwazniejsze , a o czym wspomniałeś to sprawa amotryzowanej osi- która w 620C nie jest dostępna, jednakże w CISie można zamontować, warto dodać że ośka ta jest jakoby na wielowachaczu tz. koła pracują niezależnie od siebie, oraz jej drugi puls to,to że można ją zablokować na sztywno hydraulicznie, i ona nawet nie drgnie, co jest ważne do pracy z wspomnianym ładowaczu, np: John Deere (nic mu nie ujmując) ośki na sztywno nie zablokuje ponieważ posiada oś amortyzowaną centralnie (po blokadzie występują ruchy do 3cm) A jak wiadomo stabilność przy ładowaczu to podstawa, znowu jego pulsem jest rama, chociaż niektórzy nie biorą tego pod uwagę ze względu iż wiele firm produkuje ciągniki nie zawieszone na ramie, które po kilkanascie lat pracują z ładowaczem i tak nic się nie dzieje

Edytowano przez Bartek60001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    4

Witam, dorzuciłbym Ci jeszcze jedną propozycję, a mianowicie Deutz Fahr za podobne pieniądze dostaniesz DF około 140km... Jak ktoś powyżej wspomniał JD wyszedł by Ci drożej i nie wiem czy był byś z niego zadowolony. Jeżeli chodzi o spalanie to moim zdaniem DF jest oszczędny ;) Jak pewnie nie tylko ja zauważyłem na rynku ruszyła się sprzedaż NH i DF...

 

Pozdrawiam.

 

dołączam się do kolegi i również bym ci proponował deutz fahra np. m610. df jest dość krótki i będzie bardziej zwrotny od konkurencji co do ładowacza ma znaczenie. po zdjęciu ogranicznika śmiało będziesz mógł nim pomykać 50km/h. jeśli chodzi o pracę w polu może minusem być jego lżejszy przód od pozostałych wiec proponowałbym go wyposażyć w przedni tuz odpowiednio dociążyć i powinno być dobrze.

Edytowano przez rafal2511

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dasiu87    0

ja z kolej uważam że w tym zestawieniu co opisałeś najlepszy będzie mf 7465 ponieważ :

--jest największy w całym zestawieniu

--skrzynia Dyna VT to samo co Vario i większość podzespołów identyczne jak Fendach bezkonkurencyjna i sprawdzona

--największa wydajność hydrauliki oraz udźwig podnośnika

--jak na swoje gabaryty mały promień skrętu

--bardzo wysokie parametry silnika

--praktycznie wszystko jest w standardzie i w przeciwieństwie do konkurencji nie wymaga dopłaty

--6 cylindrów do transportu musi być bo 4 będzie zdychał w transporcie a wcale mniej nie spali

 

Co do serwisu to odległość nie ma znaczenia bo dojazd i tak jest gratis atak w ogóle mało kto korzysta z napraw w serwisach warto jeszcze pomyśleć o dostępie do części kilku po latach [mam na myśli zamienniki]bo do Df to coś słabo

ale to tylko moja opinia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek60001    0

Kolego dasiu87, wszystko ok tylko jaka cena??? Z tą skrzynią biegów, z amortyzowaną osią, z ładowaczem??

a jeśli chodzi o serwis to wg. mnie jeden z ważniejszych kryteriów, ponieważ na gwarancji przyjadą do Ciebie za darmo, ale po jej upływie już nie i wtedy trzeba brać pod uwagę kilometry, za które się płaci. Np.za pieniądze które trzeba przeznaczyć na dojazdy po gwarancji, ewentualną usterkę, w Claasie można trochę dołożyć i mieć gwarancję na 3 lata, no i wydaje mi się że ciągnik troszkę tańszy, nie dobiegający parametrami, tylko skrzynią. a co do dalszej eksploatacji to warto wziąć choćby wymianę siłownika od amortyzacji pod kabiną a ewentualna wymianę poduszki pneumatycznej.

Edytowano przez Bartek60001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frycek    0

Skrzynię zwykłą z bezstopniową dzieli przepaś. Bartek nieźle nawijasz z tym Classem. Z tą gwarancją to chyba nie jest to pełna gwarancja tylko wyciągnięcie kaski. Ja wolałbym jednak sprawdzoną konstrukcję, sprawdzoną markę i nie mieć problemów przez więcej niż 3 lata :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zawadzak    1

Ja też polecam New Hollanda z tego powodu że to są niezawodne ciągniki weż sobie skrzynie auto command i miej wszystkich i wszystko w d...e bo to solidny ciągnik za rozsądną cene, teraz już od 125 km można sobie bezstopniowom skrzynie wziąść super maszyna raz wypróbujesz nie zamienisz na nic fendt sie chow a nie mówiąc już o jd naprawde polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1997    8

ja tam bym brał jd 6630 może byś się w kwocie zmieścił ale na pewno nie zawiedzie ciebie ;D pożądna firma ;D nie ma lipy

 

 

10% za post bez uzasadnienia.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtaso    3

ja tam bym brał jd 6630 może byś się w kwocie zmieścił ale na pewno nie zawiedzie ciebie ;D pożądna firma ;D nie ma lipy

HAHA :lol: dobre :lol: "nie ma lipy" :lol: taki argument przekonał mnie :D

 

 

10% za cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik_Szuka
      Program, dzięki któremu dość dokładnie można się przyjrzeć konkretnemu modelowi traktora

      https://www.youtube.com/watch?v=MY8s-zLXEos Kubota
      https://www.youtube.com/watch?v=OC4i2Okeycw Zetor
      https://www.youtube.com/watch?v=3iYQ3XwXo_c Belarus
       
      Zobaczcie
       
       
    • Przez happymisiek
      Witam. chciałbym kupić ciągnik ok 80 km koniecznie z turem.ciągnik ma głównie pracować przy turze.Rozważam Ursusa 5714 lub 5524 . Co o tym myślicie o tym wyborze słyszałem że są oszczędne i nie ma problemu z ewentualnymi naprawami.
    • Przez kat
      Witam!!! Po nowym roku mamy zamiar zmienić główny ciągnik w gospodarstwie (orka, agregat, talerzówka, transport). I tu moje pierwsze pytanie czy opłaca się kupować ciągnik kilku letni taki jak DF Agrotron 120, czy lepej kupić nowy (zetor, same)???
      Jeśli ktoś z was polecał by inną markę to takrze proszę o opinie
       
       
      Pozdro dla całego AF ;D
    • Przez Sunf
      Witam, szukam opinii na temat kupna ciagnika 6 cylindrowego nowego glownie do orki siewu( również zasprzegniecie na przednim tuzie maszyn doprawiajacych) i do transportu. Głownie biore pod uwage marki Nh Jd Zetor Case Valtra MF 140 km do 160 km. Licze na wiarygodne opinie oraz podpowiedzi dotyczace tych marek. 60ha
    • Przez pierniczek
      Witam,
       
      Chciałbym kupić ciągnik o mocy 80 KM, max 90KM. Niestety kwota jaką w chwili obecnej dysponuję to 40 - 50 tys. Za te pieniążki można znaleźć ciągnik o tej mocy, ale nie można też wybierać za bardzo.
       
      W związku z tym proszę was o pomoc w podjęciu decyzji jakiej maszyny szukać? Można za taką kwotę kupić MTZę, albo jakiś zagraniczny ciągnik np. MF - choć będzie dużo starszy.
       
      Zakupiony ciągnik będzie pracował głownie przy gnieceniu pryzmy z kukurydzy, transporcie, być może przy sianokiszonce po założeniu ładowacza czołowego.
       
      Pozdrawiam
×