grala13

Jak ustawić 1 tłok w gmp, jak ustawić zawory?

Polecane posty

seweryn20    825

Instrukcja kolego lub temat temu poświęcony. Tam jest wszystko super opisane. Ile i jak ustawić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

W starych ciągnikach dobry mechanik lepiej ustawi zawory na oko niz szczelinomierzem ponieważ dźwigienki sa już zużyte ,wytarte i ustawiając na szczelinomierzu zawsze luz rzeczywisty będzie wiekszy. Jak piszą koledzy ustawianie na mijankę jest jak najbardziej słuszne ale nawet laik może ustawic zawory po prostu je obserwując. czyli kręcisz wałem i obserwujesz dźwigienki. większosc jest w ciagłym ruchu ale jest moment kiedy obie dźwigienki sie zatrzymują na chwilę mimo kręcenia wałem i na tym cylindrze ustawiasz zawory. Na mijance mimo ze niby oba zawory są u góry to nie ma momentu że sie zatrzymują czyli jeden kończy sie zamykać a drugi juz sie otwiera. Jest tylko jedna pozycja w której mozna ustawić oba zawory na jednym cylindrze i nie da sie pomylić nawet jeśli ktoś robi to pierwszy raz . Jeśli ktos podzna podstawowe zasady to będzie mógł ustawiać zawory na kazdym silniku nie zależnie ilu cylindrowym i jaka jest kolejność pracy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale fanzolisz. Nie ustawia się zaworów na cylindrze który ma mijankę tylko na przeciwnym w silniku czterocylindrowym lub na tym samym po obrocie wału o 360 stopni.

Krzywki wałka mają być w określonym położeniu a nie jakieś tam "na chwilę się nie ruszają" Na słuch... gwarantuje ci że w starym klekocie zmienię ustawienie w czasie pracy nawet o 0,3 mm i nie usłyszysz różnicy.

Po to jest szczelinomierz, po to jest tolerancja żeby uwzględnić błąd ludzki i wyrobienie klawiatury. A jeśli już nie mieści się w tej tolerancji to dobry mechanik tak dobierze szczelinomierzem luz żeby to uwzględnić.

Zgadzam się natomiast do twojego ostatniego zdania. Poznaj je.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Nie pisałem ze ustawia sie na cylindrze który ma mijankę tylko na tzw"mijankę" a to chyba różnica.

i tu nikt nie pisze instrukcji a temat nie jest polemika fachowców tylko chodzi o jak najprostsze opisanie tego laikowi . Nie ma sensu pisanie komus o GMP, mijankach ,początkach wtrysku i innch d*perelach skoro ktos ma z tym stycznośc pierwszy raz i nie wie o czym mowa,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A po co są instrukcje obsługi czy napraw? Właśnie dla tych którzy robią to pierwszy raz. Tak samo forum. Ma ambicje, chce zrobić a nie wie jak to pyta. Odpowiadasz, koleś próbuje, robi i już coś umie. jak tego nie napiszesz i nie wytłumaczysz to z powietrza wiedzy nie pochłonie.

Z tego ci napisałeś to tylko ty wiesz o co chodzi. Ktoś inny źle zrozumie i narobi głupot. Chyba nie o to chodzi.... zgadza się?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    35

Witaj seweryn , czyli ustawiam 0,2 ssący 0,3 wydech ? Ciągnik chodzi normalnie ale ja mu jednak nie ufam,że on na oko dobrze ustawił.Głupi byłem,że mu pozwoliłem ten silnik był z wojska przywieziony i nigdy nie rozbierany wiec i zawory miał dobrze ustawione...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak dokładnie. Usatw jak należy i tyle. Nawiasem mówiąc to weź książkę do łapy i zrób to sam. Praktycznie wszystko jesteś wstanie zrobić samemu. Bardzo fajny ciągnik żeby obeznać się z mechaniką.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Panowie nie ma o co kruszyć kopi, każdy sposób tu opisany jest dobry, tzw; mijanka zgodna z instrukcją,sposób @OKEY też jest dobry, sam go stosuje, polega na tym że jeżeli umiemy rozróżnić zawór ssący od wydechowego to obserwując zamknięcie zaworu ssącego trzeba przekręcić jeszcze troche wałem i można ustawiać zawory na tym cylindrze( zaczął się sów sprężania potem będzie sów pracy i zawory muszą być zamknięte), ten sposób ma tą zaletę że w silnikach wielocylindrowych czy V nie trzeba wnikać w "mijankę".

Co do wygniecionych dzwigienek to w 360 normalka i w tym przypadku powinno się umiejętnie przeszlifować na zwykłej szlifierce dzwigienkę celem jej wyrównania a nie ustawiać luz na słuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzic51    0

Jak to robisz pierwszy raz to zró nastepująco.masz suw ssania ,sprezania ,pracy i wydechu.musisz rozrużnić ktory jest zawór sacy a ktory wydechowy,sprawdz patrząc gdzie jest w głowicy wylot do rury wydechowj spalin to jest tam zawór wydechowy drugi obok niego będzie ssący ale na teym samym tłoku.ustawienie zaworow jest rozne,dwa ssące koło siebie ,dwa wydechowe koło siebie.ssace będa miały weiscie od kolektora filtru powietrza.Jesli bedziesz juz wiedzial ktore sa zawory.Ja Ci radze aby było to bardzo dobrze odkręc przewody paliwowe od pompy i pokręcaj silnikie zgodnie jak silnik pracuje jels ći sie pokaże paliwo na pierwszym wyisciu z pompy wtedy będziesz miał zamknięte oba zawory na tym tłoku przekrec okolo 15 do 30 stopni /taki jest kat wyprzedzenia u ciagnikow/zalezy jaki ciągnik;C330 ma 30 stopni,C360 18 st0pni wtedy uzyskasz GMPjeszcze przkręc pare stopni dalej to wtedy wałek rozrzadu lepiej sie ustawi lużniej i wtedy reguluj zawory bierz o,30 na ssacym ciasno a 035 na wydechu na zimnym silniku,ja bym Ci radził z każdym cilindrem tak zrobić wtedy będziesz miał pewnośc ze dobrze wykonałes i niech cię cmokną panowie w.....Jesli nie masz szczelinomierza weż zyletkę i ustaw na nia bedzie to bardzo zblizona odległośc.skręcisz przewody odkrec przy filtrach paliwowych jestam po srubce i preę razy rusz pompka bo moze sie dostac sie troch powietrza podczas odkrecania przewodow.Ni patrz na mijanki bo jak nie masz praktyki to zginiesz,Ja mam ciagniki od 1972 roku i cos wiem .Pozdrawiam.

 

cd.Jesli Ci się pokaze paliwo na pierwszy wyjsciu to zaznacz sobie na kole gdzie chodzi pasek od pompy i altelatora lub pradnicy i 10 centymetrów przejedz dale i ttu możesz regulować zawory i z kazdym tak zrób i bedzie dobrze.

 

Czym większy silnik wieksze musi być luz miedzy dzigienka a laska popychacza.

 

cd.Jesli Ci się pokaze paliwo na pierwszy wyjsciu to zaznacz sobie na kole gdzie chodzi pasek od pompy i altelatora lub pradnicy i 10 centymetrów przejedz dale i ttu możesz regulować zawory i z kazdym tak zrób i bedzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Aleś to skomplikował. Prościej. Kręcisz wałem i szukasz mijanki. Tzn. momenty gdy prawie równocześnie jeden zawór idzie w górę a drugi w dól. Ten c idzie w górę to wydechowy a zaczyna iść w dół ssący.

Zrób znaczek na kole pasowym na przeciw charakterystycznego punktu i obróć walem o jeden pełny obrót. Teraz masz ten cylinder w GMP w czasie wtrysku paliwa. Ustaw zawory i następny.

A jako że pytasz o 60-kę to gdy masz mijankę na pierwszym ustawiasz czwarty, na drugim trzeci, na trzecim drugi, na czwartym pierwszy. Długa dźwignia klawiatury to wydechowy a krótka ssący.

Masz tolerancje wydechowy 0,28-0,32 wydech i 0,18-0,22 ssący.

Olej inne czary mary bo będziesz te zawory ustawiał tydzień.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wtryski a pompa paliwa a dokładnie początek tłoczenia paliwa.

A ustawione źle. Znak w dole okienka na obudowie sprzęgła ma być pomiędzy dwoma kreskami na dole zdjęcia w momencie gdy zaczyna pompa tłoczyć paliwo na wtryskiwacz pierwszego cylindra.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To nie zrobiłeś. Rób tak żeby było miedzy nimi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukjohn97    9

Witam. Jak ustawić zawory w 3p? Chciałbym je wyregulowac, ale nie wiem jak ustawić . Potrafię ustawiać już w c330. I jaką szczelin im ustawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

instrukcja podaje 0,2 ssące i 0,3 wydechowe. W komplecie do ciągnika był szczelinomierz tylko z tymi dwoma blaszkami


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj