arekdroszc

massey ferguson 3060 problem z przednich krzyzaków wydobywa sie olej

Polecane posty

arekdroszc    0

witam. z przednich krzyzaków [przy kołach] wydobywa sie oliwa jak to sie usówa. dajcie znac jak cos wiecie na ten temat .pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Wyciek usuwa sie poprzez wymianę simmeringów w tychże miejscach. Cieknie od strony mostu czy zwolnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Nie bardzo wiem jak jest to tam poskładane ale musisz chyba rozbierać zwolnice żeby dostać sie do uszczelniacza :) Moge Ci tylko doradzić abyś nie kupował najtańszych simmeringów które są z twardej gumy i potrafią wyciąć rowek w półosi i już nigdy nie będzie to szczelne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19

tak to prawda co mówi mirasek

 

ja bym się trochę zastanowił czy sam to rozbierać,

jest tam taka uszczelka między tym symeringem a tymi krzyżakami

ona jest tak jakby z twardego styropianu

właśnie to ona chroni przed zapiaszczeniem w środku tych symeringów...

jak będziesz robił te symeringi to looknij na końcówki drążków i czy w krzyżakach nie ma luzów.

zawsze to będzie 1dno rozbieranie.

jak się w czymś pomyliłem to bym prosił o sprostowanie

pozdrawiam

a co do kosztów naprawy u mechanika to nie powiem bo nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Witam.

Żeby wymienic uszczelniacze w ty traktorze musisz demontowac cały przedni most. rozkrecac pokrywe od mechanizmu róznicowego wysunac go i dopiero wtedy bedziesz mógł wysunąc półośki... nie wspomnę że wczesniej trzeba odkrecić koła... kupa roboty radziłbym pogadac z mechanikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Witam.

Żeby wymienic uszczelniacze w ty traktorze musisz demontowac cały przedni most. rozkrecac pokrywe od mechanizmu róznicowego wysunac go i dopiero wtedy bedziesz mógł wysunąc półośki... nie wspomnę że wczesniej trzeba odkrecić koła... kupa roboty radziłbym pogadac z mechanikiem

Ale to chyba jak cieknie z mostu, a jemu cieknie ze zwolnic od strony krzyżaków. Chociarz jak ciągnik ma służyć dłuższy czas to można zrobić kompletny przegląd mostu, powymieniać uszczelniacze i zalać świerzym olejem. Teraz po sezonie jest na to najlepszy czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

acha .. faktycznie... w takim razie nie trzeba odkrecac mostu ale koła i zwolnice tak. u mnie tez cieknie ale nie wymieniam bo narazie tylko troche...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

ja wymieniałem w swoim JD 3140 i nic strasznego nie było.Łatwiej zrobic to niz hamulce w 60....Odkrec kaptury na przednich zwolnicach i mocowanie do mostu.Wysuwasz cała półoś z mostu i wymieniasz.W JD dwie strony zajmuja jakies 3 godziny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Witam.

Żeby wymienic uszczelniacze w ty traktorze musisz demontowac cały przedni most. rozkrecac pokrywe od mechanizmu róznicowego wysunac go i dopiero wtedy bedziesz mógł wysunąc półośki... nie wspomnę że wczesniej trzeba odkrecić koła... kupa roboty radziłbym pogadac z mechanikiem

 

chciałbym się upewnić czy aby tak jak piszesz wyjąć mechanizm wystarczy odkręcić jego obudowę czy trzeba najpierw wyjąć półośki a dopiero później można wyjąć mechanizm różnicowy.

Proszę o wypowiedzenie się kogoś kompetentnego w tym temacie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Podana przez @mariana20 kolejnośc demontażu nie jest własciwa. Zeby wyjąc mechanizm musisz zdemontowac most, odkrecić koła, zdemontowac zwrotnice, wyjac półosie i na końcu możesz zabarac się za odkręcanie mechanizmu różnicowego. Inaczej nie da się tego zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Dzięki za bardzo szybką odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie a dokładnie wyrobił się wałek-atak do przedniego napędu. Znalazłem w jednym temacie na forum że jakaś firma zresztą podana przez Ciebie zajmuje się regeneracją takich wałków. Czy żeby wyjąć ten wałek trzeba rozebrać cały przedni most tak jak napisałeś w poprzednim poście czy wystarczy wykręcić nakrętkę która jest na wałku i to jakoś z większym lub mniejszym trudem wyjdzie? Mam EPC AGCO do MFa czyli co tam po kolei jest na tym wałku jak i w całym moście to mogę sprawdzić na rysunku i w razie czego rozbierać i składać z nim w ręku.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Żeby wyjąc wałek trzeba rozebrac praktycznie wszystko. Wałek to ostatni element jaki wychodzi z mostu. Po odkręceniu dekla z mechnizmem różnicowym trzeba odkręcic uchwyty które mocuja łożyska na kórych jest on osadzony. Jak zdemontujesz mechnizm możesz teraz odkrecic nakrętke na wałku i wybić wałek do srodka (dlatego trzeba zdemontowac mechanizm różnicowy z kołem talerzowym. Moze iśc trochę ciezko bo bedzie trzeba go zbic z jednego łozyska stożkowego bo drugie wyjdzie razem z wałkiem.

Jezeli chodzi o firmę to jest ona pod siedlcami i jest godna polecania. Zrobione przez nia wałki pierwszy raz montowałem kilka lat temu i do tej pory nie miałem doniesień żeby cos sie z nimi działao. Tylko nie mam do nich numeru w komórce którą mam przy sobie a jestem dośc daleko od domu. Jak tylko bede miał ten numer pod ręką to ci go podam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek22kret    0

witam kolegów biggrin.gif

chciałbym się podłączyć do tematu ponieważ tez mam problem z wałkiem od przedniego napędu ponieważ też mi się ściął frez na tym wałku i do tej pory jakoś go regenerowałem spawarką ale już czas na poważniejszą naprawę. Mój massey to 3060 ,może ktoś wie jakie są przybliżone koszty naprawy tego wałka , a i przy okazji może zna ktoś jakiś sklep z częściami gdzie można dostać części do przedniej osi w miare tanio np. końcówki drążków. Ja ostatnio kupowałem coś w tym sklepie

http://www.techagro.pl/products/80

liczę na wypowiedz @rafik256 kiedyś już mi pomogłeś kolego liczę na twoją pomoc pozdrawiambiggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawcio93    0

acha .. faktycznie... w takim razie nie trzeba odkrecac mostu ale koła i zwolnice tak. u mnie tez cieknie ale nie wymieniam bo narazie tylko troche...

 

Jaki bedzie koszt wymiany tych uszczelniaczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam mf3065 nie chce zakladac nowego tematu bo i tak ich jest zbyt duzo , mam problem z przednia lewa piasta to wlasnie z niej cieknie olej , napewno zuzyl sie jakis uszczelniacz i moje pytania sa nastepujace czy mozna zrobic to we wlasnym zakresie z podstawowymi narzedzmi czy dac to mechanikowi. jesli sam mialbym sie za to zabierac to musze zdjac kolo i co dalej? odkrecac pokrywe od zewnetrznej strony felgi czy kolo tych krzyzakow odlaczac przegub i odlaczyc piaste. CO DALEJ? prosze o odpowiedz z gory dzieki, mam na kompie ins do mf3065 takze tez to ulatwi sprawe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odgrzeję temat. Panowie, mnie też leci z lewej zwolnicy na wałku przy krzyżakach. To się stało z dnia na dzień i wylatują dość spore ilości oleju. Trzeba to naprawić Czy ktoś może podać mi link lub ewentualnie sam numer fabryczny do potrzebnych uszczelniaczy. Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek0588    0

Witam wszystkich. 

Jestem nowy więc sory za błędy popełnione ale potrzebuję waszej pomocy.!!!!

Właśnie zakupiłem masseya 3050 4x4. Podczas oględzin u byłego właściciela i jazdy próbnej było wszystko ok. 

Jednak już w drodze do domu gdzie się wybraliśmy na kołach około 100 km pojawił się problem z przednim mostem a mianowicie wyciek oleju od strony wału napędowego. !!!!!

Co się okazało to ujechaliśmy około 15 km na napędzie przednim niestety to mój pierwszy taki ciągnik i nie miałem nigdy z tym do czynienia i nie trudno o taki błąd. 

Gdy się zorientowaliśmy i wyłączyliśmy napęd przedni olej przestał się wydobywać. 

Przez resztę drogi było ok. 

Gdy w domu znów włączyłem przód olej znów się pojawił. 

Czy ktoś może miał taki przypadek ewentualnie może wiedzieć dlaczego tak się dzieje.

Zamierzam sam to naprawić tylko jak bym wiedział jaka może być tego przyczyna było by łatwiej. 

Budowy technicznej jeszcze nie znam tego ciągnika ale jakoś bym zgłębił ten temat.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. 

Pozdr. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MacManus    2

Powinny... jak już rzygnął olejem to simeringi co najmniej do wymiany, a zakładam że i będzie co wymieniać...
Spuść olej do wiadra i zobacz na nakrętce z magnesem czy są opiłki i sprawa będzie jasna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek0588    0

No właśnie też mi się tak wydawało że powinien się wyłączyć. 

Najdziwniejsze jest to że jak włączony to leciał i jak wyłączony to przestawał ????

Zastanawiam się bo tam jest jakiś przewód chyba hydrauliczny który jest podpięty do mostu i nie wiem czy to nie z tym związany będzie. 

Jutro biorę się za rozebranie tego więc może dowiem się coś więcej ....

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj