Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jeśli chodzi o ten podnośnik. Jak na wolnych obrotach pompa podnosi to znaczy że jest ok. Jakbyś musiał gazowac żeby podnieść to wina pompy na 100%. Wina jest uszczelniaczy na tłoku albo w rozdzielaczu. Ja miałem podobny problem w 7745. Też podniósł i zaraz opuścił i przez to nie mogłem pługa obrócić i wina była oringa w rozdzielaczu. Pękł i nie było ciśnienia i pompa cały czas dawała ciśnienie na rozdzielacz.

Opublikowano

Wymiana pierścionków to około 100. Jeśli chodzi o Rozdzielacz to jeśli będzie to tylko oring to również groszowe sprawy. Jednak jeśli będzie trzeba go regenerowac jak ja to robiłem to będzie jakieś 800zl.ja regenerowalem rozdzielacz w Gnieźnie u pawlickiego ul.pomowska 12 tel.61 426 84 08. No chyba że masz gdzieś bliżej bo niewiem skąd jesteś. Tam robią wszystko na miejscu od A do Z. Polecam tych ludzi.
A czy wcześniej też Ci tak podnośnik wariowal? Czy dopiero jak go podczepiłeś?

Opublikowano

Ja jestem z okolic Konin-Turek (woj.wlkp)

Wcześniej też mi tak robił np przy pługu. Ale jakoś mnie to nie denerwuje bo on nie opuszcza i podnosi gwałtownie tak jak np mial mój kolega tylko tak powoli opuści te 5-10cm i podniesie. Jak mam z przodu zaczepionego tura to prawie wogole tego nie czuć. 

A po czym poznać że rozdzielacz trzeba dać do regeneracji?


Dodam że jak nie mam nic zaczepionego to tak nie robi. ale jak zgaszę to łapy przez noc opadną 

Opublikowano

U mnie było tak że na zimnym oleju nie opuszczał tak. Często. opuścił i podniósł. Jak się olej rozgrzać to opuścił i podniósł trochę i później nie mógł podnieść pługa lub agregatu to końca. I tak ciągle podrywał. Było słychac jak pompa wyła bo cały czas dawała ciśnienie oleju na rozdzielacz. I właśnie takie opuszczenie i podnoszenie jest oznaką wadliwego rozdzielacza.

Opublikowano

ale po czym poznać? chodzi mi oto czy jak odkręce pokrywe to będę widział czy ten rozdzielacz jest dobry czy zły?

 

Bo jeżeli wzrokowo tego nie można ocenić to ok 

Opublikowano

Wzrokowo nie ocenisz. Musisz dać Go do sprawdzenia. Tam sprawdza ciśnienie robocze(prawidłowo 18MPa) jeśli jest niższe to wtedy trzeba go rozłożyć na czynniki pierwsze. A teraz ja mam do ciebie pytanie. Pisałeś że masz zamontowany ładowacz czołowy to jak pracujesz nim przy niskich temperaturach lub gdy olej jest jeszcze zimny to jak przesuwasz dźwignię rozdzielacza żeby go uruchomić to słychać wycie pompy? Bo u mnie tak jest. Jak jest olej zimny to pompa wyje dopiero jak się rozgrzeje to jest cicho. Dodam że w skrzyni jest hipol gl 4. A ty jaki masz?

Opublikowano

Pracuje normalnie. Pompa trochę wyje ale podnosi może trochę wolno ale jak się rozgrzeje to jest ok. U mnie w sumie pompe słychać cały czas jak pracuje. Nie wiem czy to normane. Ale u większości zetorów jakich oglądałem tak było. Stwierdiłem że to normalne. Najgorzej jest jak jest na minusie wtedy zaraz po zapaleniu to wyje że nawet radio zagłusza. A olej Gl 4 80W/90

Opublikowano

Nie wiem. Ja ten ciągnik posiadam od listopada ubiegłego roku. Za nim go kupiłem to obejrzałem ze 20 zetorów od 6245 do 7745. Praktycznie w większości nich pompa wyła. Mój szwagier twierdzi że to świadczy o tym jak pompa mocno była użytkowana. Tzn że jak wyje to swoje w życiu napracował. A że nadal podnosi to nie ma sensu jej wymieniać...

Opublikowano

witam ponownie

mam dwa pytania związane z hydraulikom i podnośnikami

a mianowicie:

czy można samemu wymienić uszczelniacze na siłowniku pomocniczym w zetorze?

jeśli tak to jak za to się zabrać?

i kolejne pytanie:

jaki zawór dławiący zastosować w hydropaku przy agregacie uprawowo siewnym? zwykły? jednostronnego działania? z regulacją? czy może po prostu podłożyć przewierconą 1groszówkę? 

Opublikowano

Witam wszystkich!

Kiedy podnoszę maszynę i jest ciężka (opryskiwacz 600l bądź rozsiewacz) do pewnego momentu jest ok, a później słychać konkretny zgrzyt ( myślę że pompa) przy próbie kiprowania przyczepy też jest podobnie kipruje zgrzyt przy którym przyczepa opada.

Jakieś pomysły co może być nie tak?

Opublikowano

Coś mi się kojarzy że znajomy miał podobny przypadek. Winą była wysłużona pompa. Ciągnik niby podnosił ale bardzo ciężko i było słychać zgrzyt.

Opublikowano

No pompa ma prawie 30 lat i jest od nowości nie ruszana. Teraz tak sobie myślę, że ma też na to wpływ olej, bo zalałem takim jak w jd żeby nie mieszać i od tej pory zaczęło coś się dziać.

Opublikowano

W Zetorze 5211 po regeneracji podnośnika zaczęły dziać się cuda! Podnosi, trzyma ale podczas pracy  z maszyną gdy jest opuszczony na przykład z agregatem szarpie całym ciągnikiem jak by chciał podnieść ale nie może. Samo podnoszenie lub opuszczanie nie jest płynne tylko stopniowe i zaczyna się od środka skali a nie od samego dołu tak jak to było od nowości. Co mechanikowi poszło nie tak !?

Opublikowano

A co byście powiedzieli na taki cus-zetorek 7011 już od dłuższego czasu słabo podnosił, tzn trzeba było dodać gazu i podnosił wtedy bez problemu, bez gazu szło mu to dość opornie, aż tu nagle ja siać, a on ledwo co pusty siewnik podnosi, nawet przy dodaniu gazu-pompa się skończyła? Olej wymieniany w tym roku, stan jest.

Opublikowano

musisz sie dowiedziec co dokladnie robil i co mogl zepsuc-bo takiego wypadku jeszcze  nie bylo B)

Był robiony rozdzielacz i siłownik pompa nie była ruszana. Właśnie chcę się dowiedzieć, żeby wiedzieć jak z nim gadać bo jak to bywa u mechaników nigdy nie jest ich wina. 

Opublikowano

rozdzielacz byl regenerowany przez mechanika czy w zakladzie ?  chyba ze to 'renomowany" mechanik i zle pierscieni zalozyl albo rurek nie dokrecil. trzeba go poprosic zeby przyjechal i pokazac w pracy co sie dzieje.

Opublikowano (edytowane)

 

 

Musisz wymienić uszczelniacz na półosi, czyli zwolnica do zrzucenia.

 

Tak jak kolega pisze tylko jeszcze powiedz czy hamulec ci sie nie grzal bo np u mnie w c360 taka byla przyczyna i wytopilo uszczelniacz

Edytowane przez dziubek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Gospodarz18882
      Tak jak w temacie, podnośnik opuszcza po zgaszeniu ciągnika, po 5 minutach cięgna są już w dolnej pozycji. I z ciężarem i bez. Po rozebraniu siłownika na tłoku jest tylko jedna uszczelka i jej stan jest jak na zdjęciu, może być ona przyczyną? z tego co widzę można ją kupić tylko zamawiając z włoch.





    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v