Skocz do zawartości
audi80b4

który wąż chłodnica oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

chce założyć chłodnice oleju hydraulicznego w belarus 952 tylko nie wiem który wąż podłączyć pod chłodnice do filtra oleju idą dwa jeden taki gruby idzie od monoblocku do filtra a drugi idzie od rozdzielacza do filtra który z tych węży przepuścić przez chłodnice?

 

w którym wężu jest cały czas obieg oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

audi80b4 chłodnica oleju hydraulicznego w koparce jakiejś może ma sens ale w traktorze to zbędne moim zdaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

audi80b4    1

nie jest zbędne bo podczas orki olej mi się gotuje chce kupić taką samą spirale jaka jest przed chłodnicą wody i chłodzi olej silnikowy dołoże taką samą tyle ze przepuszcze przez nią olej hydrauliczny tylko tylko ze nie wiem pod który wąż się podpiąć musi być taki w którym idzie cały czas olej zeby był cały czas chłodzony a nie tylko jak np. podnosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Użytkownik S-Piotr gdzieś coś o tym pisał ale nie wiem gdzie.

Ja na razie tego nie potrzebuję bo olej mi się nie gotuje ale jeżeli zacznie to będzie to pierwsza rzecz którą wstawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

dolnośląskie, jest to 952 z monoblockiem a S-Piotr ma chyba 820 na jednym siłowniku a tam wygląda to troche inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

to nie wnosi nic do tematu ale mam kumpla z takim samochodem jaki masz nick i taki ciągnik i myślałem, że to on, bo właśnie on tak lubi po fabryce przerabiać.życzę owocnej pracy ciągnikiem. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Jaki by to ciagnik nie był chłodnice zakladasz na powrocie do zbiornika. Tamtędy przepływacały olej bez ciśnienia. Jeśli powrotów jest kilka to najlepiej na tym którym płynie najwiecej lub jest po prostu wygodnie podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

to ze na powrocie do filtra to ja wiem tyle ze u mnie są dwa powroty i tu jest problem bo nie wiem pod który czy pod ten gruby z monoblocku czy ten co wychodzi z rozdzielacza chyba zeby dać trójnik i obydwa póścic ale nie wiem czy to nie będzie za dużo jak na jedną chłodnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

teraz zależy z czego chcesz chłodzić czy z podnośnika czy z hydrauliki zewnętrznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a ten powrót z rozdzielacza to olej nie idzie tylko jak się używa dzwigni to zanczy obraca pług czy kipruje? a tak to nie idzie bo przez ten gruby z monoblocku co idzie do filtra zdaje się ze olej cały czas jest pompowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Daj ten z rozdzielacza. Czy podnosisz czy opuszczasz, czy nic nie robisz tamtędy zawsze leci olej. To jest przelew jak nie urzywasz hydr. i powrót oleju z ncylindrów jak używasz. Tak czy inaczej płynie zawsze. mI nie ma tu znaczenia czy hydr. zew. czy podnmośnik. To ten sam olej tak czy inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a jak bym podłączył oba węże pod chłodnice chodzi mi o jak najbardziej efektywne chłodzenie bo po zaoraniu 1.5 ha olej się gotuje tylko nie wiem czy jak podłącze dwa węze to czy nie rozsadzi chłodnicy nie wiem jakie tam jest ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Na powrocie nie ma ciśnienia, jedyne co może je wywołać to niedrożny filtr oleju. Ale utrzymać go w czystści to żaden problem więc tu też nie ma sprawy. Możesz podłączyć śmiało oba powroty. Chłodnica spokojnie da rady tylko że to nie chodzi o to. Wystarczy jak dasz jeden. Oleju popłynie troche mniej ale wolniej. Mając więcej czasu na oddanie temperatury trafi do zbiornika chłodniejszy a tam i tak wymiesza się z całością.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze chlodnice rozwalic jak bedzie miala za mala przepustowosc jak masz mala chlodnice to lepiej podlacz pod ten mniejszy przewod bo przez ten wiekszy napewno idzie owiele wiecej oleju.Ja tez mysle zalozyc chlodnice oleju chydrallicznego do swojego mtz 82 i mysle ja podlaczyc pod powrot oleju do zbiornika a filter tylko tam caly olej wraca i mala chlodnica nie wchodzi wgre.Ja chce zalozyc chlodnice od bizona starego typu tylko musze ja troche skrocic i pospawac oczywiscie ale zobaczymy czy mi to wyjdzie i czy ta chlodnica niema zamalej przepustowosci.A u ciebie niewiem jak tam jest dokladnie to rozwiazane a czy wspomaganie masz zasilane z tego samego zbiornika co chydrallika jak tak to zaluz jakas samochodowa chlodnice na powrocie od wspomagania i powinno to duzo pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Z tego co rozumiem chcesz założyć tą spiralna chłodnice taka jak do oleju silnikowego, powinna wytrzymać, chociaż gwarancji nie dam.... Ja i jeszcze jakiś użytkownik AF ma chłodnicę chyba od ursusa cieżkiej serii, trochę droższa, ale napewno "wydajna" hydraulika ruska jej nie rozsadzi :) a jeśli już tak nie wiesz który ten przewód podłaczyć to najlepiej kupić trójnik i będzie święty spokój, ja tej zimy postaram się trójnik zamontować i będzie chodzony i szybki powrót i olej wracajacy z rozdzielacza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

najważniejsze jest to zeby olej przez chłodnice przepływał cały czas a nie tylko w czasie obrotu pługa czy podnoszeniu u mnie w nowym belarusie 952 z monoblockiem do filtra idą dwa węże powrót z monoblocku taki gruby wąż i powrót z rozdzielacza z tej kostki gdzie są dzwignie od hydrauliki i jak orze ten gruby wąż od monoblocku jest gorący a ten od rozdzielacza nie aż tak podejrzewam ze przez ten powrót z rozdzielacza olej idzie tylko w czasie obrotu pługa a tak to nie idzie a w tym grubym z monoblocku idzie chyba cały czas i chłodnice należało by puścić chyba ten gruby wąż idący z monoblocku do filtra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Czyli z regulatora siłowego wąż wraca bezpośrednio do zbiornika omijając rozdzielacz pod kierownicą czy tak? Jeśli tak to podłącz tylko siłowy pod chłodnicę, ale przy pługu obracanym pracuje także hydraulika zewnętrzna wiec pasowało by też chłodzenie oleju wracającego na rozdzielacz główny, ale zrobisz jak uważasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Którykolwiek powrót którym olej non stop wraca do chłodnicy. Nic ci nie rozerwie bo i jak. Powrót z rozdzielacza pod kierownicą jest połączony gómowym wężem a chłodnica to metatowa rura która pewnie spokojnie wytrzyma minimum 50 bar których nigdy nie ma na powrocie. Wystarczy jak podłączysz jeden powrót bo olej i tak ląduje w tym samym zbiorniku. Jeśli z rozdzielacza podnośnika olej poleci od razu do zbiornika to co z tego? Wymiesza sie ze schłodzonym i tyle. Zakładaj i niczym się nie przejmuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

z tego co zauważyłem to olej idzie tym grubym z monoblocku cały czas a tym z rozdzielacza tylko podczas obrotu czy np. jak się opuszcza przyczepe itp. tylko jak się używa której z tych 3 dzwigni a monoblock działa na tej zasadzie ze ma wąż zasilający w sodku jest rozdzielacz i olej cały czas idzie na monoblock i wraca tym grubym na filtr po prostu cały czas jest obiej

 

a jak podnosimy to wiadomo rozdzielacz w monoblocku przekierowuje na siłowniki i potem znowu na powrót

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×