Skocz do zawartości
walkol

Zwiększenie mocy w nowych ciągnikach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
walkol    33

Posiadam NH 86 km i kupując go akurat nie mogłem wziąć większego, i pomyślałem skoro np 10 km więcej ciągnik wygląda identycznie i ma ten sam silnik i chłodnicę to chyba można mu zwiekszyć moc przestawiając pompę paliwową tzn kąt wtrysku i dawke paliwa, mam pytanie czy ktoś robił coś takiego i jaki efekt, czy warto ???


Zanim coś napiszesz przemyśl to kilka razy .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karat7    3

W Zduńskiej Woli jest firma znana w dość dużym okręgu ,która wykonuje takie zmiany.Nie posiadam adresu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Robili i na forum pisali, wystarczy poszukać.

Przede wszystkim: MOC NIE BIERZE SIĘ Z POWIETRZA!! Tylko z paliwa!! Jednak samo zwiększenie dawki paliwa nie pomoże jeżeli nie będzie miało ono dostatecznej ilości powietrza aby mogło być efektywnie spalone.

Zmiana kąta wtrysku oraz dawki paliwa musi być połączone ze zwiększeniem ciśnienia doładowania (w silniku z turbiną) bądź większym skokiem zaworu ssącego w silnikach wolnossących.

Silniki wysokoprężne nie są tak wrażliwe jak benzynowe na wahania współczynnika AFR jak silniki benzynowe i min. dlatego są one oszczędniejsze (można znacznie bardziej zubożyć mieszankę paliwo - olej napędowy).

Chcesz mieć moc silnik musi więcej spalić, co jednak nie oznacza, że mocniejsza jednostka jest bardziej "paliowżerna".


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirek767    46

Zapytaj prywatnie serwisanta w firmie w której kupiłeś ciągnik, jeżeli sam Ci tego nie zrobi to za dobry alko napewno kogoś poleci.

Albo poprostu sprawdź tutaj:Mój odnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walkol    33

W Zduńskiej Woli jest firma znana w dość dużym okręgu ,która wykonuje takie zmiany.Nie posiadam adresu.

Mają strone internetową ,ale tam nic nie pisze o ciągnikach rolniczych tylko samochody osobowe i ciężarowe sterowane elektronicznie a takie jest prościej przeprogramować

Mój ma pompę mechaniczną BOSCH

Edytowano przez walkol

Zanim coś napiszesz przemyśl to kilka razy .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

kolego wpisz w gogle np fendt chiped i ci wyskacza firmy te co to robia a najpierw zadzwon do firmy skad kupiles traktor i zapytaj sie czy ten model ma te same podzespoly co ten mocniejszy bo ja mam 820 i myslalem o kupnie drugiego ale 718 bo 10tysiecy euro taniej teraz i o czip tuningu 718 a zeby byl mocowo jak 820 i sie dowiedzialem ze wsio podzespoly ma z 820 wiedz bezpiecznie ale juz np 716 ma slabsze podzespoly i tu juz ryzyko zrobic 200kucy .taki przyklad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walkol    33

Naprawdę tak mało osób zwiększało moc w swoim ciągniku ,czy tak mało osób chce podzielic się efektem?


Zanim coś napiszesz przemyśl to kilka razy .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Tylko że te wszystkie firmy zajmują się zwiększaniem mocy w silnikach z układem CR ;)

A w NH T5000 jest pompa mechaniczna, gdzie sposób zwiększenia mocy jest inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Ja jestem ze zduńskiej i fatycznie ta firma ma świetną renomę bynajmniej wśród kierowców cięzarówek ale nie wiem jak z traktorami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

Tylko że te wszystkie firmy zajmują się zwiększaniem mocy w silnikach z układem CR ;)

A w NH T5000 jest pompa mechaniczna, gdzie sposób zwiększenia mocy jest inny.

co ty gadasz na pd tez zwiekszaja!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Pokaż mi gdzie tak pisze. Na tej stronie mówią tylko o chip tuningu. Lista modeli NH do tuningu zaczyna się od serii T6000.

Może ta firma

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    415

mi koleś zmienił mapę i mam teraz 25kucy więcej.kosztowało mnie to 2tyś z dojazdem.gościu zajmuje się takze całą elektroniką .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolass    1

Przyłączam się do pytania @walkola


Wszystkie moje fotografie chronione prawem autorskim!
Pozdrawiam Adam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    24

Dobry wybór, polecam tego człowieka, konkretny, kontaktowy... cenę jeszcze delikatnie ponegocjuj :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris119    0

witam. chciałbym sie podzielic swoimi spostrzezeniami na temat zwiekszania mocy w ciągnikach. posiadam new hollanda t6020 112KM z mechaniczną pompą i 2 lata temu przyjechała do mnie firma z hamownią. zwiekszenie mocy polegało na wkreceniu śruby na pompie tj. zwiekszenie dawki paliwa i dodatkowe 12KM. teraz ciągnik ma 124KM i wcale nie pali mniej . jest mocniejszy brzydko puszcza czarą chmurę przy zapalaniu i dodawaniu gazu, wczesniej tego nie było. i najważniejsze W ORCE Z 4 SKIBOWĄ OBROTKĄ OVERUM 2M SZEROKOŚCI PALI 15L NA MTG a przed podkreceniem starczało 10L. gdzie logika. w lekkich pracach tez pali wiecej. ogólnie nie jestem zadowolony bo nie warte to było 1000zł. wczoraj sam cofnołem tą śrube i zobaczymy co będzie. jesli chce ktoś pogadac podaje adres. kris12355@wp.pl  chetnie odpowiem zeby nikt darmo nie płacił za usługi z których jest mało korzyści. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikcase    2

do kris119  Posiadam case 115 z mechaniczną pompą paliwową powiedz mi gdzie w twoim new holland-zie zanajduje się ta śruba z regulacją dawki paliwa gdzyż od jakiegos czasu zastanawiam się nad zwiększeniem mocy  w swoim ciągniku?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

śruby od regulacji są pod zaślepkami, jedną regulujesz dawkę, a drugą kąt wtrysku, ale sam na oko i ucho nic dobrego nie zrobisz

polecam Pliszkę z http://www.traktormoc.pl/, przyjedzie z hamownią i ustawi z głową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

To ty jeszcze mało wiesz. Nie raz regulowałem w ciągnikach i efekt był  widoczny, a firmy to tylko moc sprawdzają. Jak sam sobie podkręcisz to moc czujesz, ale nie masz pojęcia ile jej jest. Fakt że spalanie wzrasta.

Sam serwisant pokazywał mi która śruba, mówił że komuś podkręcał i czuli przyrost, podkręcił jeden obrót.

Wytłumaczyć jest ciężko, ona znajduje się  od tyłu pompy pod pokrywką, nad rurkami wtryskowymi, pod takim grzybkiem, trza go ściągnąć i pod nim jest śrubka z nakrętką kontrującą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój Ursus 4514 jest z roku 2008. Silnik ma oznaczenie URSUS 4410 , pompa wtryskowa Delphi. Moc -68,7KM km , moment obrotowy -267Nm. Silnik wyprodukowany w Brazylii .Czy to jest taki sam silnik jak w Ursusie 5312 o mocy 72km ? I czy do osiągnięcia 72km wystarczy zwiększyć dawkę paliwa na pompie , czy trzeba też zmienić końcówki wtryskiwaczy ? Czy ktoś już zwiększał moc w swoim 4514 ?           


 BÓG HONOR OJCZYZNA . POLSKA WOLNA I NIEZAWISŁA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

koleś zrobił  na oko ciągnik, ale dużej różnicy nie było, potem sprawdził na hamowni, faktycznie było kilka kM więcej, ale moment mniejszy niż seria

na hamowni ustawił mu  facet na 150kM i moment 520Nm (seria 115 i 470), to dopiero jest zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Czy zetor 7245 poradzi sobie z rozsiewaczem unia brzeg 1200.  800kg na spokojnie można rozsiewać.   Ale jeżeli zasypiemy pełną tonę?  O podrywanie przodu się nie boję ale czy tył ciągnika wytrzyma?
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
×