Skocz do zawartości
tycha

Buhaje HF

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Buhaje
kombinat    5

...o ile mi wiadomo to ostatnio znowu zajął pierwsze miejsce w niemczech...

 

O jakim pierwszym miejscu marcinek192 piszesz? Jakiś konkurs piękności był? ;)

 

Shotpol - RZG 126

Champ-Euro RZG 129

 

Dziś się dowiadywałem właśnie w Łowiczu. Oczywiście to tylko przeliczniki ale i w niemieckim indeksie Łowicki wygrał.

 

rmiecz - matka Shotpola - zacna... to fakt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinek192    8

k***a juz myslalem ze ja cos niezrozumiale pisze albo cos bo nie moglem rozszyfrowac o co kombinat-owi chodzi xD oczywiscie ze o guarinim pisalem... a czy niemcy chcieliby sie go pozbyc to bardzo w to watpie w koncu to ich "flagowy model" ale cena troche wysoka jak na moje..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinek192    8

moze i masz racje ale zwyczajnie jakos nie mam przekonania do intergenu i stąd moja niechec...a dlaczego pytasz o atlantica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkrzysiekk    0

pewnie tylko ty rmiecz dostałeś oferte bo dużo bierzesz. Ja to się spodziewałem że nie dostane bo dopiero u nich też zacząłem zamawiać ale też mało tego biore. W sumie można zadzwonić i zapytać. To jest super byk za dobrą cenę marcinek192.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinat    5

Guarini - świetny buhaj... nie chcę się jednak powtarzać, że najlepsze buhaje powinny kosztować max 150 zł - pod warunkiem, że nie ma problemów z produkowaniem nasienia...

 

W lipcu wezmę Gunnara - ponad 2 razy tańszy a ustępuje Guariniemu w nielicznych indeksach i to niewiele - i też syn Goldwyna. Nawiasem mówiąc tą linię będzie trzeba powoli zamykać...

 

P.S. marcinek - sorry - to ja nie "skumałem"

Edytowano przez kombinat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stolarz88    51

Bydgoszcz go sprzeda bo są tacy co kryją tylko ,,polskimi" bykami(a wiem ,że takich nie brakuje) no i jak ma taki gość ze średnim pojęciem, katalog shiuz przed sobą to na swoją najlepszą sztukę będzie brał najdroższego.... pomijając fakt ,że powinien stosować najlepsze byki na najsłabsze krowy

Mam nadzieje że nie sądzisz że każdy kto stosuje tylko "polskie" nasienie nie ma pojęcia o doborze buhajów i genetyce, bo tak to zabrzmiało. No i nie wiem skąd Ci się wziął fakt że najlepsze byki na najsłabsze krowy, chyba jest to Twój autorski dobór... Co chwalenia buhajów zagranicznych a dyskryminowania z polskich stacji to podrzucę takie spostrzeżenie, weźcie zobaczcie jak wyceniają się ZAGRANICZNE GWIAZDY na polskich krowach i w polskim PFie, nie mówię już o tym że np taki BOLTON, SHOTTLE, JUSTICE, PLANET, czy inne byczki idą do najlepszych gospodarstw i na matki byków i na dzień dobry mają o wiele lepszy start. Co tam jeszcze szło na matki byków i synowie są w katalogu Shiuzu, Buckeye, Marion, Lancelot, Roumare, Toystory, Titanic, Boliver i wiele innych. Oto linki http://wycena.izoo.k...BRM000000598172, http://wycena.izoo.k...SAM000060597003, http://wycena.izoo.k...SAM000122358313, http://wycena.izoo.k...SAM000131823833, http://wycena.izoo.k...SAM000130153294, http://wycena.izoo.k...LDM000266400219, http://wycena.izoo.k...RAM002217051448, http://wycena.izoo.k...AM000060372887.

Najczęściej te przeliczenia na PF się sprawdzają albo buhaj jak się wyceni w Polsce to jeszcze mu spada, no wiadomo postęp genetyczny idzie do przodu i PFy i TPI i wszystkie indeksy w końcu spadają dla danego buhaja, ale takie gwiazdy z czołówki światowej powinny przebijać nasze polskie o parę pokoleń do przodu ale życie pokazuje że tak nie jest. Trafi się jednemu czy drugiemu wysoka wydajność od córki po Shottle czy Planet i wychodzi że takie dobre, ale tak samo i trafiają się wysokie wydajności po bykach z polskich stacji, biorąc z książki za 2012rok- Cody-ets, Gniew, Orizaba, Jenot, Torkan, Jukatan, Volcalis, to tak na szybko spisane, i nikt ich tak nie wynosi na wyżyny jak te zagraniczne.

Jeszcze jedna rzecz co do przeliczania indeksów, wierzymy w nie tylko w jedną stronę, czyli, jak zagraniczniak na polskim PFie ma 110, to mówimy że to nieważne bo przeliczanie jest słabe i to super byk bo w TPI się dobrze wycenił, a jak nasz polski w PFie wycenił się dobrze, a w TPI słabo, to wtedy wierzymy w przeliczanie na TPI, i mówimy ooooo słaby bo TPI na poziomie 1700. Najgorsza rzecz dla byków z polskiej stacji jest taka że zagraniczniaki w końcu są wycenione na Polskich krowach i określony jest prawdziwy PF na córkach, ale nasze Polskie nigdy nie zostaną użyte w USA i naprawde wycenione w TPI.

Edytowano przez stolarz88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emilas21    1

mi też Champ Euro bardziej przypadł do gustu niż Shotpol dużo lepszy pokrojowiec a i produkcja nie taka strasznie mała :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KARGO    81

Champ Euro 141 córek 126 obór

Shotpol 65 córek 42 obór

Nawet jesli byli by w tej samej cenie wybrał bym Champ Euro bo ma dużo wieksza powtarzalności i trzyma sie po kilku wycenach a znajac historie wielkich gwiazd SHIUZU Bakatar Romar Boston nie wróze nic dobrego temu Shotpolo jesli nie spadnie ponizej 115PF to bedzie mozna uznac to za cód i sukces a jesli poleci to za kolejną klęske w ich wykonaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinat    5

Ugeni - przyznaje nie znałem. Produkcja jak wyżej napisano mierna, ale za to skład - kosmiczny. Jak na odpowiednie sztuki się go da to może być ciekawy efekt. No i rodowód gwarantujący uniknięcie inbredu - Forbiden x Manfred. Ile kosztuje - wie ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emilas21    1

co sądzicie o buhaju Goldbus chyba tak się nazywał z Konrada bo urodziła mi się po nim jałówka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowaczek96    3

Ja swoje krówki kryje Condorem jeśli chodzi o HF czerwony dużo eksperymentuje też z Simentalem i Montbeliarde już 2 krzyżówki z MO doją i jestem z nich zadowolony przyzwoita wydajność na tle średniej z obory :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinek192    8

to była typowa masówka...szału nie robił ale przy odpowiednim podejsciu mozna bedzie cos z jałoweczki jeszcze dobrego zrobic

 

co do krzyżówek to faktycznie czasami niezle sie sprawdzaja...ale co za duzo to niezdrowo:P

Edytowano przez marcinek192

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emilas21    1

Mi teraz będą się cielic 2 jałówki NRFxHF zobaczymy co z tego będzie :P Obecnie doję mieszańca HFxMO i naprawdę wypada świetnie a to dopiero jej druga laktacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KARGO    81

Dla mnie powtarzalność jest wazna bo swiatczy o wiarygodności buhaja bo znając Shiuz moze dawal na testy tego shotpola tylko wybranym i już dobrze sie wycenił a po nastenej wycenie spadnie jak boston i bede mogł go niec za pól ceny???

Dawno takich głupot nie słyszałem, nie ważne ze slabo sie wycenia wazne ze ze shiuzu bo są najlepsze i już. I nie ważne ze za niższą cene moge mieć porównywalnego byka badz lepszego. W sumie co sie dziwic skoro zarabiasz na sprzedarzy buhajów do shiuzu to musisz zachwalać bo z tego masz kase. Skoro masz taką swietna genetyke i zywienie to dlaczego nie masz wydajności 12-13tys. ??? A innym wytykasz słabe wydajności gdzie ludzie w stadach maja dużo bydla bez pochodzenia ,po testach, badz krzyżówki miedzy rasowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stolarz88    51

Trochę zbyt agresywnie rmieczu powiedziałeś że komuś z czołówki TPI wyjdzie gówno, no ale może sie trochę zdenerwowałeś :P od jakiegoś czasu w tym temacie pisze się tylko o bykach z czołówki TPI a jak ktoś zapyta o jakiegoś średniaka to odpowiedz - masówka, nic z tego cielaka nie będzie i takie tam. Patrzę że wpada takie pozerstwo że "ja to zacielam czołówką i jestem spoko" U mnie na stadzie też kilka lat temu nie widziałem w ogóle postępu z zacielaniu buhajami ze shiuzu bo wydajności córki, nie osiągały lepszych od matek, ale za to żywienie było co raz słabsze. Jak poprawiłem żywienie to teraz starsze krowy po Shiuzie tyle leją mleka że bym się nigdy nie spodziewał, dlatego powoli co raz więcej używam Shiuzu. Teraz zacielam z różnych firm, sexowane staram się brać z wyższej półki, choć dla niektórych Twist z Top genu to nie za wysoka półka czy Ole z Konrada, czy Trump z Wwsu, mam też Torane z Wielkopolski, na krowy leci shiuz- Beszamel, Boston, Jeti, Misotto, Outstanding z wielkopolski ostatnio Valjeana wziąłem, No i mam też BG, on będzie z Valjeanem konkurował bo w produkcji podobne. Będę miał porównanie za kilka lat ale teraz już widzę że ta czołówka to świata mi nie zwojuje, bo mam już teraz pierwiastki i w 2 laktacji po bykach z różnych firm ze średniej półki albo masówki ( Konrad, Wws, Intergen, Shiuz, Top gen, PPGI) i krzyżówki z Nrfem, i one są bardzo dobre, więc wątpię żebym jakiś strasznie większy postęp był po czołówce, indeksy wzrosną a wydajność pozostanie taka sama. Polecam wszystkim zacielać z różnych firm i żebyscie mieli na przyszłość porównanie, a nie że teraz nie używacie z polskich stacji walicie zagranicznymi, polepszycie żywienie i powiecie za kilka lat że kiedyś to tyle nie dawały, a teraz po zagranicznych to leją. Ja nie mam żadnych korzyści z chwalenia shiuzu żeby nie było że jestem stronniczy, no i żeby nie być gołosłownym to pisze buhaje ze shiuzu których córki niedawno przekroczyły albo przekroczą 10tys litrów, Lalka z galerii jak dobrze pójdzie szykuje się na 13tys litrów- To tak- Rejtan, Markot, Jork, Osselet, Zetor, Gilton, Orizaba, Zulus, Lander, Julek, Mighty, Figaron, Z zagranicznych mam dopiero w 1 i 2 laktacji ale też trzymają się powyżej 9tys więc w kolejnych laktacjach będą w czołówce stada, Hf x Nrf za 210dni laktacji ma 8tys litrów, inna krzyżówka w 2 laktacji skończy za pare dni laktację to około 9800 wyjdzie.

Edytowano przez stolarz88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

jakie by nie byly to po sztucznych sa dobre i tyle nieraz po teoretycznie slabym buhaju odpala petarda i doi swietnie u mnie teraz nr 1 jest 50%jerseyka i co mam narzekac ze nie jest po jakims drogim markowym byku?fakt ze najlepsze wycielone gridzien-styczen niewiele jej ustepuja 1-2l na udoj i zima nie miala by szanas z najlepszymi hf ale ona dopiero w 2 laktacji i 23,5l na udoj to super wynik podejrzewam ze gdyby staly na oborze dala by wiecej zima takze @rmieczu troche sie za bardzo uniosles bo sam tak chwaliles Man-o-mana a masz pewnie kilka jalowek i to tych co dostales na matki bykow i urodzily sie jalowki a skoro byl taki cudny i wogole ci cena nie przeszkadzała trzeba bylo z 50 porcji zamowic jak ktos cos dostaje za darmo to ma pozniej do tego troche inny stosunek nie wszyscy beda mieli matki bykow tak jak nie wszyscy zalapuja sie na modernizacje a pozniej ci co nabrali sie wielce wywyzszaja ja tez za pol ceny to moglbym sobie pozwolic na zakupy ale niestety za male Esu a jak nie to cos inne i tak to juz jest to nie jest zadne wyrownywanie szanas tylko przyklepywanie kombinatorstwa

ale nie o tym mowa wiec wracajac do tematu @Kargo ma 100% racji po co ma placic 149 jak bedzie mial 3 slomki Champ euro w tej cenie a zwlaszcza ze sa jednego kraju w jednej bazie bo z innych krajow mozna byloby to jakos jeszcze uargumentowac ale na wiarygodnosc tez trzeba patrzec moze nie w pierwszej kolejnosc ale jak sa buhaje porownywalne to jak najbardziej wiarygodnosc sie liczy zwlaszcza jesli w gre wchodzi cena jak za zagranicznego byka z pierwszej 10 TOP TPI jesli dojdzie mu ze 100 corek i nadal sie utrzyma lub poprawi cena napewno juz nie wzrosnie a jak spadnie wycena bedzie kosztowal pol tego ale ilu jeleni złapia na tej cenie to juz ich zysk i nie zwroca ceny

I naprawde @rmieczu troche pokory bo wiedze na temat genetyki i buhajow masz bezsprzecznie najwieksza na tym forum i chyba kazdy sie z tym zgodzi?prawda :) ale sa gospodarstwa ktore maja jeszcze wiecej krow od ciebie (nie mowia o koudulskiej czy innych do 50 sztuk gdzie jednak latwiej dopilnowac i potraktowac indywidualnie)a maja wydajnosc o 1-2tys wieksza i nie wspolpracuja ze shiuzem

Edytowano przez komodo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorr6441    25

o ho ho to żeś rmieczu pojechał : ,, No ale skoro wy się znacie najlepiej to proszę bardzo chwalcie tego Champ-Euro a potem porównamy potomstwo, bo nawet ja i po najgorszym shiuzowskim będę miał dobrą krowę a wy po najlepszym na świecie będziecie mieli gówno więc kryjcie czym uważacie i chwalcie to co tańsze" Pozostawię to bez komentarza...

 

Marcinek192 nie używałem tego buhaja ale widziałem po nim na wystawie w niemczech stawkę pierwisatek to powiem Ci ,że wyglądały bardzo ładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Jaką rasę wybrać do chowu ekstensywnego caly rok na pastwisku (pod wiatą) ??? Jak wasze doświadczenia ??? 
    • Przez Mateusz16
      Stosuje lub stosował ktoś z was nasienie buhajów z tej firmy? Macie może jakiś przychówek po ich buhajach? Co sądzicie o tej firmie i ich nasieniu?
    • Przez SkyLi
      Witam serdecznie
      Chciałam się dowiedzieć gdzie, bądź u kogo można kupić bydło czystej rasy BBB?
    • Przez domi113
      Proszę o pomoc czy ktoś wie gdzie można kupic rasę bydła Montbeliarde. Proszę o dokładne namiary firm imortujących tą rasę oraz krajowych hodowców. interesuje mnie też cena za jaką można nabyć owe zwierzatka oraz opinie hodowców
    • Przez mrbogiwogi
      Mam pytanie do forumowiczów którzy zajmują się hodowlą bydła mięsnego mam w planach przerobić stodołę na oborę dla bydła mięsnego tylko mam parę wątpliwości mianowicie :
      1.Jakiej rasy bydło wybrać pod kierunkiem mięsnym simental czy limuzen tak by mamek nie doić i która rasa jest odporniejsza na mróz.
×