Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
cezar322

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
cezar322    0

Witam mam problem z pronarem 1025a mianowicie ostatni zaczął wydmuchiwac uszczelke pod głowicą. Głowice planowałem i nie pomogło gdy tylko dostanie wiecej obciązenia zaraz wydmuchuje uszczelke. Nie mam pojęcia od czego tak sie może już dziać. Jesli ktoś miął by może jakoś rade byłbym wdzięczny A czy dawka paliwa może miec istotny wpływ na to? ponieważ na wiosne regenerowałem pompe paliwową? Pompiarz zwiekszył mi troszke dawke paliwa żebym mógł spokojnie ruszać z szybkiego zakresu biegów

Edytowano przez Matey
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

a dokrecona w odpowiedniej kolejnosci i odpowiednim momentem kluczem dynanometrycznym?, u mnie kiedys stary poczciwy polonez dmuchal ciagle uszczelki i sie okazalo ze w warsztacie za slabo dokrecali, wkoncu wzielismy sie sami i bez planowania glowicy - dobra uszczelka+ silikon i odpowiednie dokrecenie i problem znikł na zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

A wydmuchuje ją ciągle w jednym miejscu czy w różnych miejscach?


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agromatik    193

Wstawiłeś teflonowe pierścienie przy wymianie uszczelki pod głowicą? Dokręcasz na krzyż zaczynając od środka 60, 80, i 100Nm, po 50Mth dociągasz głowice jeszcze raz.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

100Nm to troche malo wg mnie.160Nm-180 to odpowiedni moment dla duzego Diesla. Chyba ze fabryka podaje inaczej w co watpie. Dmuchanie uszczelki moze byc od zapadnietej tuleji bo prawidlowo powinna ona wystawac ponad blok. Warto sprawdzic przy demontazu. Nawet złe ustawienie zaworow moze doprowadzic do wydmuchania.

Napisz cos wiecej na temat tego przedmuchu. Czy jest to zawsze w jednym miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

180Nm też czasem może być mało, ja w Ursusie mam dokręcone chyba na 205 albo 210Nm.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

A to podkęcenie dawki to coś ci dało czy nie. Lepiej idzie ruszyc z szybkich biegów

Bo może bym coś w moim SA tak pomyślał zrobić


POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłeś teflonowe pierścienie przy wymianie uszczelki pod głowicą? Dokręcasz na krzyż zaczynając od środka 60, 80, i 100Nm, po 50Mth dociągasz głowice jeszcze raz.

o jakie pierścienie teflonowe ci chodzi? ja też przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą ale nie dla tego że wydmuchało tylko się poci olejem z pod głowicy i z pod tej przystawli z klawiaturą, kupiłem uszczelke ale nie jest zakuta pierścieniami miedzianymi w miejscach kanałów i kupiłem silikon żeby cieniotko przesmarować w miejscu tych kanałów i wkoło całej głowicy tzn po rogach mogło by tak być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    193

Poza okuciem metalowym dochodzi na nie pierścień z teflonu http://allegro.pl/uszczelka-podkladka-teflonowa-mtz-belarus-d-240-i2001607931.html Jeżeli silnik się zaczął pocić, to przy wymianie dopasuj do otworu w uszczelce cienki o-ring na kanał olejowy od strony kierownicy.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

a dokrecona w odpowiedniej kolejnosci i odpowiednim momentem kluczem dynanometrycznym?, u mnie kiedys stary poczciwy polonez dmuchal ciagle uszczelki i sie okazalo ze w warsztacie za slabo dokrecali, wkoncu wzielismy sie sami i bez planowania glowicy - dobra uszczelka+ silikon i odpowiednie dokrecenie i problem znikł na zawsze.

Silikon pod glowice....gratuluje pomyslu......hahaha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Ja w pronarze wymieniając uszczelke dokręciłem głowice z siłą 220Nm, na 180 wydmuchiwało teraz prawie rok jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Silikon pod glowice....gratuluje pomyslu......hahaha

A co sie niepodoba? Mam 4 silniki po iławie i w kazym uszczelka pod glowica jest na silikon!!!! i ja tez tak robie i potem nie stekam jak wy ze uszczelke dmucha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Uszczelki są nowe z silikonem.A jak ktoś ma ochotę to czemu nie. Na pewno nie zaszkodzi.

Jest specjalny spray do uszczelek pod głowicę.

Uszczelkę do MTZ montuję się z tymi podkładkami teflonowymi. Mi też w sklepie nie powiedzieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    193

Faktycznie pomyliłem wielkość ostatniego dociągnięcia śrub, wynosi on 16-18kGm . Dokręcanie należy rozpocząć od śruby na środkowej przegrodzie między 2 a 3 cylindrem, od strony kolektora wydechowego. Jako drugą dokręca się następna śrubę na tej przegrodzie, potem na krzyż lewa prawa. Śruby dokręca się stopniowo max. o 2 obroty na raz. O-ringi do kanałów olejowych dobiera się o 0,5mm grubsze niż uszczelka. Tuleje cylindrów powinny wystawać w granicach 0,12+/-0,03mm.

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Uszczelke sklada sie na czysto i na sucho. Silikonem mozna sobie załatwic caly silnik. Niech sie tylko glut oderwie i pojdzie w uklad smarowania np. w turbine lub w wał korbowy. Powodzenia z takimi praktykami @rino. Dobra uszczelka pod glowice np Elring jest fabrycznie pokryta silikonem i nic wiecej nie trzeba dokladac od siebie. To ze w Iławie partacza robote to nie znaczy ze ty tez musisz. Widzialem tez akcje ze smarowaniem uszczelki smarem ŁT.Tak niby na zapas ze by potem lepiej odeszła przy nastepnym remoncie ktory nastepuje bardzo szybko bo smar poprostu sie gotuje pomiedzy blokeim a glowica i drastycznie zmniejsza trwalosc takiego remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Teraz spotkałem się z sprayem do uszczelek. A z 15-20 lat temu w renault w serwisie mieli specjalne smary do uszczelek.Coś jak ŁT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×