damii

Zetor 7011 cieknie olej

Polecane posty

damii    0

Witam, posiadam zetora 7011. Mam go od 3 lat i do tej pory działa bez zarzutu. Jednak od pewnego czasu wycieka olej od spodu. i nie moge dojsc skad. Dodam ze sie juz nie raz kladlem pod niegoo i wszystko jest po dokrecane. Prosze o pomoc, czy trzeba bedzie cos rozbierac, bo pare osob mi mowilo ze trzeba kabine sciagnac i go rozpolowic. Czy to potrzebne???? Co mam robic????

Edytowano przez damii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Może któraś z uszczelek puściła z dekielków tych pod spodem. a dokładniej tak w którym miejscu jest bardziej mokry bo morze byc jak ja miałem w 5211 że puścił uszczelniacz w tylnym moście tu do blokady i ciekło mi tymi otworami z pod spodu i też nie mogłem wyczaić aż jak robiłem hamulce to wyczaiłem i pozmieniałem uszczelniacze i teraz jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margo22    1

Zobacz czy olej wycieka z otworu od sprzęgła od spodu obudowy sprzęgła. Jeżeli tak to albo olej przepuszcza uszczelniacz wału korbowego w silniku albo wałka od skrzyni biegów. Jeżeli się potwierdzi to bez rozpołowienia się nie obędzie.

Edytowano przez margo22
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Powinieneś lepiej się temu przyjżeć, w której części jest ten wyciek przód, tył czy jak?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damii    0

aa, wyciek jest tak jakby w polowie, jak sie stoi z boku to plamka sie robie na dlugosci schodkow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Możliwe ,że olej kapie z wałka który wychodzi z przekładni kierowniczej. Lub tak jak wyżej ktoś napisał z simeringa wału korbowego lub z wałków skrzyni biegów. Jeszcze może lecieć z wałka który przechodzi w poprzek skrzyni biegów na którym jest podłączony ręczny hamulec. Wymieniłem chyba wszystkie mozliwe miejsca skąd może cieknąć w tym obszarze ,oprócz wszczelek oczywiście. Przyjrzyj się dobrze i napewno znajdziesz przyczyne.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

Witam nie ma z tym żadnego problemu aby uszczelnić ten wałek od hamulca( tylko nie wyciągaj tego wałka a simering zdejmij śrubokrętem ) wystarczy zdjąć stary simering i założyć nowy ,nic się nie rozleci bo wymieniałem w swoim 5211 a konstrukcja hamulca skrzyni w obu tych ciągnikach jest taka sama . Mnie chyba też czeka wymiana uszczelniacza na wale bo widać że olej wycieka z tego okienka koło akumulatora i na spodzie ciągnika , możesz mi ogólnie wytłumaczyć co trzeba zrobić i na co uważać przy tej wymianie będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

 

Co do uszczelnienia tego wałka poprzecznego od hamulców to jeżeli uda Ci się zdjąc te ''uchwyty'' do których przymocowane sa ciegna od hamulców to zdejmujesz następnie ta dzwigienke od hamulca ckrzyni jest ona krótka i na zakończeniu ma taki czterokątny wielowypust, należy zapamiętać w jakim położeniu jest to teraz i potem tak samo założyć . I wtedy uda Ci się wydłubać simeringi, jak będziesz nabijał nowe to najlepiej dopasuj sobie jakąś rurke aby równo wchodziły i się nie uszkodziły.

 

Ja u siebie wyciągałem cały wałek bo musiałem hamulec skrzyni wymienić. Pozatymi dwoma simeringami na tym wałku sa jeszcze o ile dobrze pamiętam dwa oringi. A tego wałka tak obólnie i tak nie wyciągniesz bo jest on zabezpieczony w środku w skrzyni takim specjalnym wygiętym drutem.

Dopiero jak zdejmiesz górną pokrywe skrzyni biegów można to odbespieczyć.wtedy wyciągniesz wałek a druda część hamulca sprzęgła spadnie .

 

Jak byś chciał to mam zdjęcia jak to wszystko wygląda.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Witam nie ma z tym żadnego problemu aby uszczelnić ten wałek od hamulca( tylko nie wyciągaj tego wałka a simering zdejmij śrubokrętem ) wystarczy zdjąć stary simering i założyć nowy ,nic się nie rozleci bo wymieniałem w swoim 5211 a konstrukcja hamulca skrzyni w obu tych ciągnikach jest taka sama . Mnie chyba też czeka wymiana uszczelniacza na wale bo widać że olej wycieka z tego okienka koło akumulatora i na spodzie ciągnika , możesz mi ogólnie wytłumaczyć co trzeba zrobić i na co uważać przy tej wymianie będę bardzo wdzięczny.

 

Witam z tym uszczelniaczem wału w moim przypadku to drażliwy temat,mianowicie wymieniany był w maju 2010r i sucho było tylko przez jakieś 10mtg ;[ a że czas znalazłem dopiero teraz naprawa jest ponowna do diagnozy zaprosiłem znajomego mechanika i stwierdził że uszczelniacz który założyłem w 2010r jest podejrzany,nieoryginalny powinien byc firmy GUFERO jak wszystko zmontuję to zobaczymy,chociaż trochę to potrwa bo chcąc skasowac wyciek spod głowic okazało się że tuleje i tłoki są przytarte,wyraźnie ktoś zamienił tylko pierścienie i sprzedał(traktor z Norwegi) jak już rozjedziesz swojego oceń czy trzeba odkręcac tylną pokrywę silnika tą w której zamontowany jest owy h...ny uszczelniacz ponieważ jak demontuje się tą osłonę potrafi pęknąc uszczelka misy olejowej i dodatkowa robota gotowa,u mnie na wale jest wcięty delikatny rowek po uszczelniaczu więc wbicie nowego trzeba zrobic z niewielkim przesunięciem ok.2mm ażeby pracował on w innym miejscu Powodzenia

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Co do uszczelnienia tego wałka poprzecznego od hamulców to jeżeli uda Ci się zdjąc te ''uchwyty'' do których przymocowane sa ciegna od hamulców to zdejmujesz następnie ta dzwigienke od hamulca ckrzyni jest ona krótka i na zakończeniu ma taki czterokątny wielowypust, należy zapamiętać w jakim położeniu jest to teraz i potem tak samo założyć . I wtedy uda Ci się wydłubać simeringi, jak będziesz nabijał nowe to najlepiej dopasuj sobie jakąś rurke aby równo wchodziły i się nie uszkodziły.

 

Ja u siebie wyciągałem cały wałek bo musiałem hamulec skrzyni wymienić. Pozatymi dwoma simeringami na tym wałku sa jeszcze o ile dobrze pamiętam dwa oringi. A tego wałka tak obólnie i tak nie wyciągniesz bo jest on zabezpieczony w środku w skrzyni takim specjalnym wygiętym drutem.

Dopiero jak zdejmiesz górną pokrywe skrzyni biegów można to odbespieczyć.wtedy wyciągniesz wałek a druda część hamulca sprzęgła spadnie .

 

Jak byś chciał to mam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

 

no gdybyś mógł to poproszę o fotki- co oczy widzą tego nic nie zastąpi :D

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Pomocne fotki na PW wysłałem.

 

Co do simeringów to GUFERO (czeskie) są bardzo dobre tylko nie zawsze można je od reki dostać,mogę polecić jeszcze firmę INCO robią także bardzo dobre jakościowo simeringi.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Pomocne fotki na PW wysłałem.

 

Co do simeringów to GUFERO (czeskie) są bardzo dobre tylko nie zawsze można je od reki dostać,mogę polecić jeszcze firmę INCO robią także bardzo dobre jakościowo simeringi.

 

ten mój z 2010r był INCO, za fotki serdeczne dzięki

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

ten mój z 2010r był INCO, za fotki serdeczne dzięki

 

Pozostaje kwestia samego montażu, czasem może się zdarzyć że guma się zetnie przy wkładaniu na wałek o ostką krawędź rowka wpustowego na wałku lub wałek jest już w tym miejscu wypracowany lub nierówny i wtedy cieknie.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1994    69

mam problem olej cieknie tym przedziałem miedzy miską olejową a skrzynia i to bardzo mocno a zwłaszcza jak się przechyli do przodu ską może być ten wyciek?


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

Witam .Na wstępie przepraszam że odgrzebię i nie zakładam nowego tematu ale mam podobny problem.

Cieknie uszczelniacz wałka hamulca ręcznego . Katalogu nic nie mam odnośnie konkretnych wymiarów simeringow i oringow choć w sklepie na podstawie katalogu znalezli dobre. Jak je wyciągnąć ? @Radekk @KOSTEK12

 macie jeszcze zdjęcia? image.thumb.png.f81c62d02fbdf1580c21b36456f86415.png

2018-12-22 19.29.31.jpg

2018-12-22 19.29.08.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    131

Można i tak jak pisze kolega ale najlepiej wypuścić olej ze skrzyni wyciągnąć wałek bo na miejscu oringów może być wytarty ,

więcej pracy ale zrobisz na lata po weryfikacji części 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

niestety zdjęć już nie mam,ale o ile dobrze pamiętam robiłem to tak jak napisał kolega jacek3773

 

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

bez zdejmowania pokrywy da sie to zrobić ? obecnie przy okazji przeglądu P5 zmieniam olej w skrzyni , czyszcze filtry hydrauliczne i likwiduję wycieki

 .chociaż dobra strone z katalogu znalazłem? na niektórych rysunkach wywala jakieś kolorowe figury geometryczne i nie wiem czy dobrze szukam bo widze że jest jeszcze jeden rysunek wałka. W sklepie dali 2 sineringi mniejszy to ten ze zdjęcia a  jeden wiekszy 35x52x10 to gdzie dokładnie ma ten wiekszy siedzieć ? bo po katalogu nie widzę  

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

przecież masz nr na uszczelniaczu  to co kombinujesz , jak nie ma to bierzesz stary na miarę i po problemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
    • Przez Marek1806
      Witam mam problem z podnośnikiem w zetor 5211 podczas podnoszenia podnośnik pulsuje ( podnosi i tak podskakuje) . Podnośnik  ma siłę podnoszenia , tylko dlaczego tak pulsuje ? Z góry dziękuję za pomoc  
    • Przez Paweł7245
      Chce założyć turbinę oraz intercooler czy taki oto jak na zdjęciu wystarczy jest on ponoć z jakiegoś citroena 1.6 bo pasował by idealnie

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj