Skocz do zawartości
damii

Zetor 7011 cieknie olej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
damii    0

Witam, posiadam zetora 7011. Mam go od 3 lat i do tej pory działa bez zarzutu. Jednak od pewnego czasu wycieka olej od spodu. i nie moge dojsc skad. Dodam ze sie juz nie raz kladlem pod niegoo i wszystko jest po dokrecane. Prosze o pomoc, czy trzeba bedzie cos rozbierac, bo pare osob mi mowilo ze trzeba kabine sciagnac i go rozpolowic. Czy to potrzebne???? Co mam robic????

Edytowano przez damii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    1

Może któraś z uszczelek puściła z dekielków tych pod spodem. a dokładniej tak w którym miejscu jest bardziej mokry bo morze byc jak ja miałem w 5211 że puścił uszczelniacz w tylnym moście tu do blokady i ciekło mi tymi otworami z pod spodu i też nie mogłem wyczaić aż jak robiłem hamulce to wyczaiłem i pozmieniałem uszczelniacze i teraz jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margo22    0

Zobacz czy olej wycieka z otworu od sprzęgła od spodu obudowy sprzęgła. Jeżeli tak to albo olej przepuszcza uszczelniacz wału korbowego w silniku albo wałka od skrzyni biegów. Jeżeli się potwierdzi to bez rozpołowienia się nie obędzie.

Edytowano przez margo22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damii    0

aa, wyciek jest tak jakby w polowie, jak sie stoi z boku to plamka sie robie na dlugosci schodkow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Możliwe ,że olej kapie z wałka który wychodzi z przekładni kierowniczej. Lub tak jak wyżej ktoś napisał z simeringa wału korbowego lub z wałków skrzyni biegów. Jeszcze może lecieć z wałka który przechodzi w poprzek skrzyni biegów na którym jest podłączony ręczny hamulec. Wymieniłem chyba wszystkie mozliwe miejsca skąd może cieknąć w tym obszarze ,oprócz wszczelek oczywiście. Przyjrzyj się dobrze i napewno znajdziesz przyczyne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

Witam nie ma z tym żadnego problemu aby uszczelnić ten wałek od hamulca( tylko nie wyciągaj tego wałka a simering zdejmij śrubokrętem ) wystarczy zdjąć stary simering i założyć nowy ,nic się nie rozleci bo wymieniałem w swoim 5211 a konstrukcja hamulca skrzyni w obu tych ciągnikach jest taka sama . Mnie chyba też czeka wymiana uszczelniacza na wale bo widać że olej wycieka z tego okienka koło akumulatora i na spodzie ciągnika , możesz mi ogólnie wytłumaczyć co trzeba zrobić i na co uważać przy tej wymianie będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

 

Co do uszczelnienia tego wałka poprzecznego od hamulców to jeżeli uda Ci się zdjąc te ''uchwyty'' do których przymocowane sa ciegna od hamulców to zdejmujesz następnie ta dzwigienke od hamulca ckrzyni jest ona krótka i na zakończeniu ma taki czterokątny wielowypust, należy zapamiętać w jakim położeniu jest to teraz i potem tak samo założyć . I wtedy uda Ci się wydłubać simeringi, jak będziesz nabijał nowe to najlepiej dopasuj sobie jakąś rurke aby równo wchodziły i się nie uszkodziły.

 

Ja u siebie wyciągałem cały wałek bo musiałem hamulec skrzyni wymienić. Pozatymi dwoma simeringami na tym wałku sa jeszcze o ile dobrze pamiętam dwa oringi. A tego wałka tak obólnie i tak nie wyciągniesz bo jest on zabezpieczony w środku w skrzyni takim specjalnym wygiętym drutem.

Dopiero jak zdejmiesz górną pokrywe skrzyni biegów można to odbespieczyć.wtedy wyciągniesz wałek a druda część hamulca sprzęgła spadnie .

 

Jak byś chciał to mam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Witam nie ma z tym żadnego problemu aby uszczelnić ten wałek od hamulca( tylko nie wyciągaj tego wałka a simering zdejmij śrubokrętem ) wystarczy zdjąć stary simering i założyć nowy ,nic się nie rozleci bo wymieniałem w swoim 5211 a konstrukcja hamulca skrzyni w obu tych ciągnikach jest taka sama . Mnie chyba też czeka wymiana uszczelniacza na wale bo widać że olej wycieka z tego okienka koło akumulatora i na spodzie ciągnika , możesz mi ogólnie wytłumaczyć co trzeba zrobić i na co uważać przy tej wymianie będę bardzo wdzięczny.

 

Witam z tym uszczelniaczem wału w moim przypadku to drażliwy temat,mianowicie wymieniany był w maju 2010r i sucho było tylko przez jakieś 10mtg ;[ a że czas znalazłem dopiero teraz naprawa jest ponowna do diagnozy zaprosiłem znajomego mechanika i stwierdził że uszczelniacz który założyłem w 2010r jest podejrzany,nieoryginalny powinien byc firmy GUFERO jak wszystko zmontuję to zobaczymy,chociaż trochę to potrwa bo chcąc skasowac wyciek spod głowic okazało się że tuleje i tłoki są przytarte,wyraźnie ktoś zamienił tylko pierścienie i sprzedał(traktor z Norwegi) jak już rozjedziesz swojego oceń czy trzeba odkręcac tylną pokrywę silnika tą w której zamontowany jest owy h...ny uszczelniacz ponieważ jak demontuje się tą osłonę potrafi pęknąc uszczelka misy olejowej i dodatkowa robota gotowa,u mnie na wale jest wcięty delikatny rowek po uszczelniaczu więc wbicie nowego trzeba zrobic z niewielkim przesunięciem ok.2mm ażeby pracował on w innym miejscu Powodzenia

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Co do uszczelnienia tego wałka poprzecznego od hamulców to jeżeli uda Ci się zdjąc te ''uchwyty'' do których przymocowane sa ciegna od hamulców to zdejmujesz następnie ta dzwigienke od hamulca ckrzyni jest ona krótka i na zakończeniu ma taki czterokątny wielowypust, należy zapamiętać w jakim położeniu jest to teraz i potem tak samo założyć . I wtedy uda Ci się wydłubać simeringi, jak będziesz nabijał nowe to najlepiej dopasuj sobie jakąś rurke aby równo wchodziły i się nie uszkodziły.

 

Ja u siebie wyciągałem cały wałek bo musiałem hamulec skrzyni wymienić. Pozatymi dwoma simeringami na tym wałku sa jeszcze o ile dobrze pamiętam dwa oringi. A tego wałka tak obólnie i tak nie wyciągniesz bo jest on zabezpieczony w środku w skrzyni takim specjalnym wygiętym drutem.

Dopiero jak zdejmiesz górną pokrywe skrzyni biegów można to odbespieczyć.wtedy wyciągniesz wałek a druda część hamulca sprzęgła spadnie .

 

Jak byś chciał to mam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

 

no gdybyś mógł to poproszę o fotki- co oczy widzą tego nic nie zastąpi :D

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Pomocne fotki na PW wysłałem.

 

Co do simeringów to GUFERO (czeskie) są bardzo dobre tylko nie zawsze można je od reki dostać,mogę polecić jeszcze firmę INCO robią także bardzo dobre jakościowo simeringi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Pomocne fotki na PW wysłałem.

 

Co do simeringów to GUFERO (czeskie) są bardzo dobre tylko nie zawsze można je od reki dostać,mogę polecić jeszcze firmę INCO robią także bardzo dobre jakościowo simeringi.

 

ten mój z 2010r był INCO, za fotki serdeczne dzięki

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

ten mój z 2010r był INCO, za fotki serdeczne dzięki

 

Pozostaje kwestia samego montażu, czasem może się zdarzyć że guma się zetnie przy wkładaniu na wałek o ostką krawędź rowka wpustowego na wałku lub wałek jest już w tym miejscu wypracowany lub nierówny i wtedy cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1994    14

mam problem olej cieknie tym przedziałem miedzy miską olejową a skrzynia i to bardzo mocno a zwłaszcza jak się przechyli do przodu ską może być ten wyciek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×