damii

Zetor 7011 cieknie olej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
damii    0

Witam, posiadam zetora 7011. Mam go od 3 lat i do tej pory działa bez zarzutu. Jednak od pewnego czasu wycieka olej od spodu. i nie moge dojsc skad. Dodam ze sie juz nie raz kladlem pod niegoo i wszystko jest po dokrecane. Prosze o pomoc, czy trzeba bedzie cos rozbierac, bo pare osob mi mowilo ze trzeba kabine sciagnac i go rozpolowic. Czy to potrzebne???? Co mam robic????

Edytowano przez damii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Może któraś z uszczelek puściła z dekielków tych pod spodem. a dokładniej tak w którym miejscu jest bardziej mokry bo morze byc jak ja miałem w 5211 że puścił uszczelniacz w tylnym moście tu do blokady i ciekło mi tymi otworami z pod spodu i też nie mogłem wyczaić aż jak robiłem hamulce to wyczaiłem i pozmieniałem uszczelniacze i teraz jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margo22    1

Zobacz czy olej wycieka z otworu od sprzęgła od spodu obudowy sprzęgła. Jeżeli tak to albo olej przepuszcza uszczelniacz wału korbowego w silniku albo wałka od skrzyni biegów. Jeżeli się potwierdzi to bez rozpołowienia się nie obędzie.

Edytowano przez margo22
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

farmer7745    19

Powinieneś lepiej się temu przyjżeć, w której części jest ten wyciek przód, tył czy jak?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damii    0

aa, wyciek jest tak jakby w polowie, jak sie stoi z boku to plamka sie robie na dlugosci schodkow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Możliwe ,że olej kapie z wałka który wychodzi z przekładni kierowniczej. Lub tak jak wyżej ktoś napisał z simeringa wału korbowego lub z wałków skrzyni biegów. Jeszcze może lecieć z wałka który przechodzi w poprzek skrzyni biegów na którym jest podłączony ręczny hamulec. Wymieniłem chyba wszystkie mozliwe miejsca skąd może cieknąć w tym obszarze ,oprócz wszczelek oczywiście. Przyjrzyj się dobrze i napewno znajdziesz przyczyne.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

Witam nie ma z tym żadnego problemu aby uszczelnić ten wałek od hamulca( tylko nie wyciągaj tego wałka a simering zdejmij śrubokrętem ) wystarczy zdjąć stary simering i założyć nowy ,nic się nie rozleci bo wymieniałem w swoim 5211 a konstrukcja hamulca skrzyni w obu tych ciągnikach jest taka sama . Mnie chyba też czeka wymiana uszczelniacza na wale bo widać że olej wycieka z tego okienka koło akumulatora i na spodzie ciągnika , możesz mi ogólnie wytłumaczyć co trzeba zrobić i na co uważać przy tej wymianie będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Witam mój(6045) aktualnie stoi rozpołowiony wyciek był wyraźnie z silnika tzn.po rozjechaniu widac że koło zamachowe rozrzucało olej wokoło komory sprzęgła na tyle mocno że wydostawał się przez dekielek z lewej strony ciągnika i myślę że po tym możesz poznac czy to wyciek z silnika.Drugi wyciek mam z wałka od hamulców przechodzącego przez skrzynię o którym wspomniał Radekk i tu mam dylemat czy to da się uszczelnic bez ingerencji w skrzynię,bo ktoś mnie ,,postraszył" że na tym wałku jest zamontowany hamulec skrzyni biegów i wyciągnięcie go powoduje rozpadnięcie tego hamulca i do montażu trzeba dostawac się do skrzyni a to do najłatwiejszych nie należy,jeżeli ktoś to robił poproszę o odpowiedź.Dzięki.

 

Co do uszczelnienia tego wałka poprzecznego od hamulców to jeżeli uda Ci się zdjąc te ''uchwyty'' do których przymocowane sa ciegna od hamulców to zdejmujesz następnie ta dzwigienke od hamulca ckrzyni jest ona krótka i na zakończeniu ma taki czterokątny wielowypust, należy zapamiętać w jakim położeniu jest to teraz i potem tak samo założyć . I wtedy uda Ci się wydłubać simeringi, jak będziesz nabijał nowe to najlepiej dopasuj sobie jakąś rurke aby równo wchodziły i się nie uszkodziły.

 

Ja u siebie wyciągałem cały wałek bo musiałem hamulec skrzyni wymienić. Pozatymi dwoma simeringami na tym wałku sa jeszcze o ile dobrze pamiętam dwa oringi. A tego wałka tak obólnie i tak nie wyciągniesz bo jest on zabezpieczony w środku w skrzyni takim specjalnym wygiętym drutem.

Dopiero jak zdejmiesz górną pokrywe skrzyni biegów można to odbespieczyć.wtedy wyciągniesz wałek a druda część hamulca sprzęgła spadnie .

 

Jak byś chciał to mam zdjęcia jak to wszystko wygląda.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Witam nie ma z tym żadnego problemu aby uszczelnić ten wałek od hamulca( tylko nie wyciągaj tego wałka a simering zdejmij śrubokrętem ) wystarczy zdjąć stary simering i założyć nowy ,nic się nie rozleci bo wymieniałem w swoim 5211 a konstrukcja hamulca skrzyni w obu tych ciągnikach jest taka sama . Mnie chyba też czeka wymiana uszczelniacza na wale bo widać że olej wycieka z tego okienka koło akumulatora i na spodzie ciągnika , możesz mi ogólnie wytłumaczyć co trzeba zrobić i na co uważać przy tej wymianie będę bardzo wdzięczny.

 

Witam z tym uszczelniaczem wału w moim przypadku to drażliwy temat,mianowicie wymieniany był w maju 2010r i sucho było tylko przez jakieś 10mtg ;[ a że czas znalazłem dopiero teraz naprawa jest ponowna do diagnozy zaprosiłem znajomego mechanika i stwierdził że uszczelniacz który założyłem w 2010r jest podejrzany,nieoryginalny powinien byc firmy GUFERO jak wszystko zmontuję to zobaczymy,chociaż trochę to potrwa bo chcąc skasowac wyciek spod głowic okazało się że tuleje i tłoki są przytarte,wyraźnie ktoś zamienił tylko pierścienie i sprzedał(traktor z Norwegi) jak już rozjedziesz swojego oceń czy trzeba odkręcac tylną pokrywę silnika tą w której zamontowany jest owy h...ny uszczelniacz ponieważ jak demontuje się tą osłonę potrafi pęknąc uszczelka misy olejowej i dodatkowa robota gotowa,u mnie na wale jest wcięty delikatny rowek po uszczelniaczu więc wbicie nowego trzeba zrobic z niewielkim przesunięciem ok.2mm ażeby pracował on w innym miejscu Powodzenia

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Co do uszczelnienia tego wałka poprzecznego od hamulców to jeżeli uda Ci się zdjąc te ''uchwyty'' do których przymocowane sa ciegna od hamulców to zdejmujesz następnie ta dzwigienke od hamulca ckrzyni jest ona krótka i na zakończeniu ma taki czterokątny wielowypust, należy zapamiętać w jakim położeniu jest to teraz i potem tak samo założyć . I wtedy uda Ci się wydłubać simeringi, jak będziesz nabijał nowe to najlepiej dopasuj sobie jakąś rurke aby równo wchodziły i się nie uszkodziły.

 

Ja u siebie wyciągałem cały wałek bo musiałem hamulec skrzyni wymienić. Pozatymi dwoma simeringami na tym wałku sa jeszcze o ile dobrze pamiętam dwa oringi. A tego wałka tak obólnie i tak nie wyciągniesz bo jest on zabezpieczony w środku w skrzyni takim specjalnym wygiętym drutem.

Dopiero jak zdejmiesz górną pokrywe skrzyni biegów można to odbespieczyć.wtedy wyciągniesz wałek a druda część hamulca sprzęgła spadnie .

 

Jak byś chciał to mam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

 

no gdybyś mógł to poproszę o fotki- co oczy widzą tego nic nie zastąpi :D

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Pomocne fotki na PW wysłałem.

 

Co do simeringów to GUFERO (czeskie) są bardzo dobre tylko nie zawsze można je od reki dostać,mogę polecić jeszcze firmę INCO robią także bardzo dobre jakościowo simeringi.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Pomocne fotki na PW wysłałem.

 

Co do simeringów to GUFERO (czeskie) są bardzo dobre tylko nie zawsze można je od reki dostać,mogę polecić jeszcze firmę INCO robią także bardzo dobre jakościowo simeringi.

 

ten mój z 2010r był INCO, za fotki serdeczne dzięki

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

ten mój z 2010r był INCO, za fotki serdeczne dzięki

 

Pozostaje kwestia samego montażu, czasem może się zdarzyć że guma się zetnie przy wkładaniu na wałek o ostką krawędź rowka wpustowego na wałku lub wałek jest już w tym miejscu wypracowany lub nierówny i wtedy cieknie.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1994    32

mam problem olej cieknie tym przedziałem miedzy miską olejową a skrzynia i to bardzo mocno a zwłaszcza jak się przechyli do przodu ską może być ten wyciek?


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

Witam .Na wstępie przepraszam że odgrzebię i nie zakładam nowego tematu ale mam podobny problem.

Cieknie uszczelniacz wałka hamulca ręcznego . Katalogu nic nie mam odnośnie konkretnych wymiarów simeringow i oringow choć w sklepie na podstawie katalogu znalezli dobre. Jak je wyciągnąć ? @Radekk @KOSTEK12

 macie jeszcze zdjęcia? image.thumb.png.f81c62d02fbdf1580c21b36456f86415.png

2018-12-22 19.29.31.jpg

2018-12-22 19.29.08.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    30

Można i tak jak pisze kolega ale najlepiej wypuścić olej ze skrzyni wyciągnąć wałek bo na miejscu oringów może być wytarty ,

więcej pracy ale zrobisz na lata po weryfikacji części 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

niestety zdjęć już nie mam,ale o ile dobrze pamiętam robiłem to tak jak napisał kolega jacek3773

 

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

bez zdejmowania pokrywy da sie to zrobić ? obecnie przy okazji przeglądu P5 zmieniam olej w skrzyni , czyszcze filtry hydrauliczne i likwiduję wycieki

 .chociaż dobra strone z katalogu znalazłem? na niektórych rysunkach wywala jakieś kolorowe figury geometryczne i nie wiem czy dobrze szukam bo widze że jest jeszcze jeden rysunek wałka. W sklepie dali 2 sineringi mniejszy to ten ze zdjęcia a  jeden wiekszy 35x52x10 to gdzie dokładnie ma ten wiekszy siedzieć ? bo po katalogu nie widzę  

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    45

przecież masz nr na uszczelniaczu  to co kombinujesz , jak nie ma to bierzesz stary na miarę i po problemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez mateusz7340T
      Witam, w zetorze 7340 mam założone nowe radio i to radio pali własny bezpiecznik 10A, za dojście prądu do radia jest również odpowiedzialny bezpiecznik 10A. Bezpiecznik pali się w momencie kiedy zostaje odcięty prąd bez względu na to czy zgasimy zapłon czy tylko odłączymy prąd idący do radia poprzez przełącznik, pali się nawet gdy zgaszę radio jego własnym wyłącznikiem. Gdy jest raz włączanie to nie ma różnicy ile czasu działa, bezpiecznik wtedy się nie pali. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe że to wina instalacji czy to coś jest nie tak z samym radiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam 
    • Przez Pawel0418
      Witam,od kilku dni jestem posiadaczem zetorka 7745 i mam pytanie do was ile i gdzie trzeba wlać oleju oraz gdzie znajdują się filtry i jaki olej lać najlepiej
       
       
       
       
       
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

    • Przez Mares
      Szukam katalogu części i schematu instalacji elektrycznej do zetora 7341, najlepiej w formie pdf. Może ktoś ma ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.