TheCinek

Zmiana Turbiny w Belarusie 952

Polecane posty

TheCinek    3

Wiec problem polega na tym że oryginalne turbo zaczęło puszczać olej, spisałem typ K27-43 montowane było w serii 952 i 1025 lecz odstać takie to już zaczynają się małe kłopoty, zaczynając od dostępności i na cenie kończąc (1800zł).

Byłem w kilku sklepach oni nie widza problemu bo chcą sprzedać to co maja <_< ale mi zależy na tym żeby nie utracił mocy, no i pasował bez przeróbki. Jeden mechanik wymienił K27-43 na TKR7-00.01 bo niby wloty i wyloty mają mało różniące się. Ale sprawdzając na necie trafiłem ze to jest od 1221 czyli 6cyl. teraz czy w 4cyl. będzie to pracowało?

A może już ktoś trafił z was na takie turbo jak moje?

A i jeszcze jedno nigdzie nie mogę znaleźć jakie ciśnienie wytwarza dana turbina może ktoś zna jakiś adres z danymi??

Bo nie wiem co robić <_<

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamiennikiem może być TKR6 tlko nie wiem jak będzie pasowało na wydech bo TKR7 jak pisałeś jest od 6-cio cyl.i max ciśnienie jakie wytworzy to 0,2 bar a powinno 0,8-1 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Może pomyśl o regeneracji oryginalnej,ale nie wiem czy to się bardzo opłaca ponieważ TKR6 kosztuje 750zł ,a regeneracja ok 500/700zł .. <_< Ale z drugiej strony jak oddasz do regeneracji oryginał to będziesz maiał tą samą moc a z zamiennikiem będą mogą być kwiatki ;)




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

A skąd wiesz że TKR7 tylko 0,2bar?

A jeśli chodzi o regeneracje to powiedzieli mi że w najgorszym przypadku może kosztować prawie tyle co nowa czyli ok 1500zł

A co do TKR6 to też są dwa modele

-TKR6-00.01 montowane w 1025

-TKR6-01.01 montowana 952 892

Może ktoś wie czym się różnią??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Różnią ciśnieniem doładowania bo przecież w 952 i 1025 jest ten sam D-245 .A moc się różni ,właśnie dlatego że są różne ciśnienia doładowania w 952 jest mniejsze a w 1025 jest większe ...




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

turbiny chyba takie same a różnią się tylko tym ze 952 ma 1800 obr max a 1025 2200 obr max a co za tym idzie tym większe obroty tym większe ciśnienie doładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

właśnie im większe obroty tym większe ciśnienie doładowania i w TS 90 km ruscy 1800 obr max zalecają a nawet 1600 bo przy większych obrotach filtr powietrza jest za duszny zakładają taki jak w 80 km wolnossącym to z turbiną większą przepustowość powinien mieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

A może ktoś napisać jaką w 1025 ma turbinę no lub 952? chodzi o numer turbo. Z góry dzięki jak ktoś poda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Dzieki pomogło bo tylko upewniło mnie Jak dzwonie do sklepu to tylko mają TKR6 ale co jest po myślniku to już dla nich nie ważne ale z tego widać że ważne. Ale z drugiej strony dzwoniąc dziś do fabrycznego serwisu dowiedziałem czym się różni 952 od 1025

952 ma max obroty silnika ok 1900 obr i moc ok 95km

1025 ma max 2200obr. i moc 105km

różnica polega tylko na ograniczeniu max obr.

to mój ma pewnie ok 115KM bo max to 2400obr. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grands    0

kolego to w tym serwisie podali ci moc znamionową

turbiny różnią się znacznie od siebie ponieważ 1025 posiada zawór podciśniena który dopiero pod odpowiednim podciśniniem otwiera pełny wlot powietrza a 952 nie posiada zaworu i turbina jest zdławiona małym filtrem powietrza

zamienik to tkr 6 ale nie pośiada zaworu

 

jeśli bedziesz chciał to możesz zadzwonić to ci pomogę tel.501360927

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a co do filtra to są dwie wersje bo np ja mam 952 i sąsiad też brane w podobnym czasie a ja mam filtr powietrza olejowy a on ma taki sam tylko w środku w nim nie ma oleju i tych siatek wszytko jest wywalone i jest wsadzony zwykły papierowy coś podobnego jak w bizonie zaznaczam ze traktor brany nowy czemu tak jest ze jeden ma taki a drugi taki?

 

 

 

co do filtra nie sądze żeby 952 miał duszny filtr 1025 ma taki sam filtr i wchodzi do niego tyle samo oleju jak ktoś go regularnie czyści to nie może być duszny

Edytowano przez audi80b4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Co kraj to obyczaj. o tej mocy to powiedzieli mi w serwisie pronara. A w którym miejscu ten zawór podciśnienia siedzi co mówisz??

Bo te moje turbo K27-43 było montowane w 952 i 1025 i coś mi się wydaje że montowali je tylko do ciągników które szły na zachód Europy. Chyba będę musiał ponieść ten większy koszt i kupić oryginał <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

ja uważam że w 952 na większych obrotach filtr przymula turbinę bo u mnie lampka kontrolna zanieczyszczenia filtra powyżej 1600 obr świeci to albo nie wiem czujnik zrypany jest ale tak od początku jest a niektórzy zamiast tłumika zakładają prostą rurę niby to ma pomóc co o tym myślicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

chodzi ci o ten czarny grzybek? to on zamula turbine czy coś w środku ?

 

można też wywalić te wkłady i olej i kupić filtr coś takiego jak w bizonie jest znajomy taki ma ale on ma od nowości taki

 

ja w 952 mam max obroty 2200 i kontrolka się nie świeci dopiero zaczyna się świecić jak przydkam ręką i zaczyna się dusić a po chwili gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

taki wkład wymienny to te z euro 2 maja filtr suchy z przodu przed chłodnicą to u mnie coś z czujnikiem jest nie tak bo po wyżej 1600obr to świeci ale silnik pracuje prawidłowo może to siano za gęste 3 warstwy powinny być różnej porowatości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

U mnie kontrolka też sie zapala ale bardzo rzadko i to przy obrotach pow.2200 ale też nie zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieju0    0

tez mam 952 i rzadko zapala mi sie ta kontrolka tez gdy mam obroty ok 2200 ale to jest tak jak u kolegi thecinek sa dni ze cisne w opor gaz i nic sie nie zapali aczasem zdarza sie ze mam ok 2200 i juz sie swieci byc moze jest to wina filtra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

U mnie od początku ani razu się nie zapaliła ta kontrolka, z ciekawości sprawdziłem i po zatkaniu wlotu ręką kontrolka się zaświeciła, a ciągnik wyraźnie się dusił więc ja nie wyobrażam sobie jak można pracować w polu gdy ta kontrolka się zapala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

no ja nie wiem co jest 200 mtg dopiero ma i jak 1600 obr przekroczy to świeci kontrolka tak od nowego miał ale silnik pracuje normalnie siłę ma i na obroty wchodzi ale 2000obr ja nie przekraczam w tym silniku zalecają max te 2000 czasem na 1800 jadę i nie świeci a jak trochę ciężej ma to zaraz się zapala a na 2000 to cały czas świeci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

może musisz wymyć te wkłady tam są 3 każdy o różnej porowości ja przy wymianie oleju myje je w benzynie i nigdy mi się kontrolka nie zapaliła

 

a tak z ciekawość wie ktoś który filtr lepszy i stawia mniejszy opór olejowy czy suchy papierowy? który lepiej filtruje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

nie będę zakładał nowego tematu ale tu się wtrące ;)

 

mianowicie chodzi mi o blow off czyli zawór upustowy w ciągniku 952.3 bo na yt znalazłem kilka filmików z charakterystycznym pssss i zaciekawiło meni czy węgrzy (z węgier filmiki) montowali to sami czy już seryjnie z tym zaworem wychodziły

 

 

ktoś ma mtz 952.3? ogolnie ??

Edytowano przez gregorius

Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

nie wiem jak to jest w 1025 tam chyba turbo jest sterowane jakimś zaworem podciśnieniowym a w 952 jest tak ze nie ma zadnego zaworu wszystko zalezy od obrotów tym większe obroty tym większe doładowanie turbo a tym większe doładowanie tym większa moc

 

952 ma obroty nominalne 1800 a max 2000

 

1025 ma nominalne 2200 a max 2400

 

wraz ze wzrostem obrotów przy tych pompach co są w ruskich rośnie dawka paliwa a w 952 co za tym idzie też ciśnienie doładowanie

 

mtz zawsze mialy obroty zędu 2200-2300 oprócz właśnie 952 i kiedyś TS

 

mam belarusa 952 podniosłem mu obroty max na 2200 i traktor jest zdecydowanie mocniejszy wie ktoś ile taki 952 przy obrotach 2200 ma koni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

no ale na tym filmiki słychać ten pssss czyli powietrze musi chyba przez jakiś zawór uciekać, a mnie interesuje czy zawory upustowe tego doładowanego powietrza były montowane oryginalnie fabrycznie czy to przeróbki są?


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W dieslu nie ma potrzeby montowania BOV, tym bardziej przy tak niskim ciśnieniu doładowania. Są maniacy, którzy montują zawór w dieslach, ale ma on sterowanie elektryczne i ma tylko jedno zadanie- robić "psssst" ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj