audi80b4

zwiększenie ciśnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

z tego co słyszałem to belarus ogólnie ma niskie ciśnienie,sprawdzałes stan oleju? wyminiasz czasami olej?,może da sie je podkrecić,ale nie wiem jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

elektryczne zegary mogą niedokładnie wskazywać może czujnik siada najlepiej sprawdz takim co wężyk się wkręca i porównaj wskazania na rozgrzanym 3 atm na max obrotach a1,5 na min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pod filtrem w obudowie sa trzy zaworki wszystkie pod korkami. Z lewej strony jeden zabezpieczajacy filtr oleju przed nadmiernym ciśnieniem oleju ustawiony na 0.7MPa, Po prawej stronie są dwa. Ten na górze zabezpiecza hłodnice oleju przed nadmiernym ciśnieniem gdy jest zimny a ciebie interesuje ten na dole. Nim ustawia sie ciśnienie w magistrali. Na wolnych obr. 0.08MPa a na znamionowych 0,1-0,4Mpa. W barach x10. To że spadło nagle ciśnienie to troche dziwne. Sprawdz jaki jest olej. Czy się z czymś nie wymieszał, woda, paliwo, olej z hydrauliki. W moim na jednym z zaworków była zadra i czasem na chwile w ogóle znikało ciśnienie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinO10    69

Na jakim zaworku była zadra? Też tak czasem mam, że na chwilę zanika ciśnienie, ale to raczej jest wywołane nagłym szarpnięciem ciągnika i zassaniem powietrza przez smok pompy olejowej. Muszę pilnować żeby poziom oleju w silniku był maksymalny, a nawet ciut wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Juz nie pamiętam na który. Polerowałem wszystkie dla pewności. U mnie tez jak jest za mało oleju to zgubi ciśnienie. Musze nalać do górnej, zapalić silnik, zgasić i po 10-15 min sprawdzic jeszcze raz. Trzeba dolać. Tak nawet vw książce pisze. Jak postoi ze dwa dni ta na miarce jest ponad stan. Zapalisz, zgasisz i jest ok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W prawo ugniatasz sprężyne i zwiększasz ciśnienie. Zmniejszasz w lewo. Musisz pierwsze kontre wykręcić. Potem jest dopierp śruba do regulacji. Przynajmniej u mnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Zawór ma za zadanie ograniczyć maksymalne ciśnienie.Na rozgrzanym i zimnym powinno być prawie takie samo. Jeśli ciśnienie spada wraz z obrotami to regulacja nic nie pomoże. Coś jest uszkodzone! Zbyt duże ciśnienie wypłukuje stop łożyskowy z panewek i grzeje olej, wiec nie przesadzajcie.

 

Kiedyś miałem robić remont generalny z powodu braku ciśnienia przy mocno rozgrzanym silniku poniżej 1000rpm 0bar. Okazało się że filtr bąk się zrąbał po wymianie ciśnienie nie spada wcale przy minimalnych i maksymalnych obrotach jest takie samo, a na zimnym spada po jakimś czasie od zgaszenia silnika.

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W moim na zimnym jest lekko większe ciśnienie. Gęsty olej przeciskając się przez zawór przelewowy też stawia inny opór. Ale nie o to, jak na obrotach znamionowych ciśnienie mieści się w granicach 1-4 bara to nie ma obaw do strachu. Za duże nie jest zdrowe dla silnika jak najbardziej. Dla pewności sprawdził bym filtr oleju czy się nie rozkręcił lub nie złapał jakiś dziwnych luzów bo coś za szybko ci spadło ciśnienie..


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

to jakie powinno być ciśnienie oleju u mnie na zimnym jest 4 jak się rozgrzeje to na pełnym gazie 2.5 a na wolnych obrotach około 800 na rozgrzanym spada na czerwone a mam starego mtz 82 to tam na zimnym 4 a na rozgrzanym 3.5 i nie spada niżej nawet na wolnych obrotach

 

jakie powinno być na rozgrzanym i pełnym gazie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Wyregulowane masz dobrze przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. Oleju pompa daje za mało, lub gdzieś zpindala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na wolnych obr. 0,8 a na nominalnych czyli pełnym gazie 1-4 bara. W tym starym ok ale w tym drugim coś nie tak.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26
Dnia 13.12.2011 o 11:22, seweryn20 napisał:

Pod filtrem w obudowie sa trzy zaworki wszystkie pod korkami. Z lewej strony jeden zabezpieczajacy filtr oleju przed nadmiernym ciśnieniem oleju ustawiony na 0.7MPa, Po prawej stronie są dwa. Ten na górze zabezpiecza hłodnice oleju przed nadmiernym ciśnieniem gdy jest zimny a ciebie interesuje ten na dole. Nim ustawia sie ciśnienie w magistrali. Na wolnych obr. 0.08MPa a na znamionowych 0,1-0,4Mpa. W barach x10. To że spadło nagle ciśnienie to troche dziwne. Sprawdz jaki jest olej. Czy się z czymś nie wymieszał, woda, paliwo, olej z hydrauliki. W moim na jednym z zaworków była zadra i czasem na chwile w ogóle znikało ciśnienie.

 

U mnie podobna historia, znacznie spadło mi ciśnienie oleju. Sprawdzałem manometrem, 2,5 na maksymalnych obrotach, na minimalnych spada do 0. Odkręciłem już miskę, sprawdziłem rurkę łącząca pompę oleju z blokiem i nie widzę tam żadnej przyczyny. Mój ciągnik ma już puszkowy filtr oleju. Olej wymieniałem na wiosnę, ale w tej chwili jest już czarny, jak smoła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

I nie przybyło? Nie rozrzedził się?

Mówisz o 1025?

Znajomemu też niedługo po wymianie robi się czarny i twierdzi, że to wina kondycji silnika.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No wygląda na to, jakby go przybyło. 1025. Zajrzałem pod miskę, nic nie wskazuje na awarię, rurka ok. Poskładałem  i idęć lac świeży olej. Spróbuję jeszcze podkręcić ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Po wlaniu świeżego oleju ciśnienie wzrosło. Wniosek: wlano mi niewłaściwy olej i szlag go trafił lub nie zmieniono oleju wcale. Domieszanie innego płynu z traktora niewykluczone, ale chyba tylko woda mogłaby się przedostać, a tego nie było. Inne oleje raczej nie mają możliwości przelania się do silnikra. 

No i kicha, awaria wróciła. Po odpaleniu lampka ciśnienia gaśnie dopiero po przegazowaniu. Ciśnienie słabiutkie, na wyższych obrotach ledwo na zielonej skali, na wolnych na granicy czerwonego pola. Po zgaszeniu silnika wskazówka nie opada a nawet na chwilę wzrosła. Podkręciłem zawór ciśnienia o kilka obrotów i nie ma różnicy... Jutro ponownie zmierzę manometrem, może wskaźnik wariuje?

Z lewej strony filtra powinien być zawór bezpieczeństwa, ale nie ma go, nic tam nie ma pod tą drugą...

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Rozumiem, że u mnie po prostu nie ma w tym miejscu zaworu bezpieczeństwa, gdzie był w typie poniżej.

filtr oleju-1.jpg

filtr oleju 2.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

ZGADUJĘ, że jest jakaś niedrożność, silnik jeszcze nie powinien sprawiać problemów.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
To zależy czy masz wymiennik ciepła czy nie, wtedy jest zawór chłodnicy. Bez wymiennika jest tylko zawór redukcyjny. Wykrecałeś go całkiem?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tej podstawie są dwa zawory w wersji z wymiennikiem olej/powietrze. Jeden po lewej zabezpiecza  wymiennik ciepła olej-powietrze. Jego wina to nie będzie bo nawet gdyby go nie było olej z pominięciem chłodnicy płynie do filtra. Drugim regulujesz ciśnienie.

W wersji z wymiennikiem woda/olej nie ma tego lewego. Sam wymiennik jest na tyle odporny że nie potrzebuje tego zabezpieczenia lub jest w wymienniku.

Tłoczki w tych zaworkach mają trochę nieszczęśliwą konstrukcję zdarza się że je zablokuje.  Wystarczy mały śmieć zawieszony w otworze i szlag trafia smarowanie. Odkręć podstawę filtra całkowicie  w otworze widać położenie tłoczka. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Jest przyczyna: zaciął się zaworek, jakiś wiór podszedł. Mogłem od tego zacząć, a tak to straciłem masę czasu i pieniądze na olej i pomocników. Ech...

Dzięki wszystkim za pomoc tak, czy siak.

Edytowano przez panmino
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
To było do przewidzenia, no ale z nerwów człowiek nie myśli... Wcale ci się nie dziwię.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No i znowu cyrk! Wskaźnik pokazuje bardzo wysokie ciśnienia nawet przy 1000obr, po przegazowaniu spada, później znowu rośnie. Po zgaszeniu silnika wskazówka robi jeszcze jakieś dziwne ruchy. Może wymienić ten czujnik profilaktycznie? No wskaźniki to już byłby duży wydatek niestety, bo są zespolone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Najprawdopodobniej zużyl się czujnik. Tak właśnie zachowuje się wskazówka przy zanikach sygnału z czuinika, wędruje na max . A czy kostka przy nim dobrze łączy? Ciśnienie było mierzone manometrem analogowym?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj