audi80b4

zwiększenie ciśnienia oleju

Polecane posty

radar83    0

Witam czy ktoś może wie za co odpowiedzialne są dokładnie zawory o nr 3 (chodzi o rys. nr2 ten u dołu)? Głównie chodzi mi o ten zawór po lewej stronie na rysunku

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zabezpieczenie chłodnicy oleju przed rozerwaniem. Jeśli się nie mylę ciśnienie otwarcia to 7 bar. W wersji z wymiennikiem woda/olej nie ma go.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radar83    0

Czyli nie ma on wpływu na ciśnienie smarowania po rozgrzaniu sinika?U mnie jest tylko śruba zaślepiająca i nie ma pod spodem nic.Sinik zimny ciśnienie na max 3,8 na wolnych 2,6 po godzinie ciężkiej pracy w agregacie na max 1,2 a na wolnych ledwo co się wskazówka podnosi tak na ok 0,6.Czy macie jakieś pomysły czy remont sie kłania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ten zawór nie ma wpływu na ciśnienie. Jeśli się otworzy olej omija chłodnice oleju i trafia do magistrali silnika. 

W każdym razie jeśli masz chłodnice oleju musi tam być zaworek bo nie masz w ogóle chłodzenia oleju.

Odkręć całą podstawę filtra  z tyłu widać zaworek od regulacji ciśnienia. Zobaczysz czy czasem coś go nie zablokowało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

A czy przypadkiem nie ma dwóch różnych pomp olejowych? Ciekawe czy są one zamienne p&p


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W całej serii tego silnika od d-240 do następnych d-245 i podobnych jest jedna taka sama pompa. Różnica jest w napędzie. Silniki doładowane mają na wale większą a na pompie mniejszą zębatkę i przez to większą wydajność. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zębatka jest nabijana na wałek pompy i zdaje się nie jest dostępna osobno a jedynie z całą pompą. Zębatka na wał jest dostępna bez problemu. Przerabiałem to u siebie w zeszłym roku lub dwa lata temu. Nawiasem mówiąc to ta pompa do turbo jest z silnika mtz-50. On pracuje na mniejszych obrotach niż mtz-82 i dla tego miał napęd pompy o innym szybszym przełożeniu. Po prostu przełożyli to do d-245.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

O, tego to ja nie wiedziałem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj