Skocz do zawartości
audi80b4

zwiększenie ciśnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

z tego co słyszałem to belarus ogólnie ma niskie ciśnienie,sprawdzałes stan oleju? wyminiasz czasami olej?,może da sie je podkrecić,ale nie wiem jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

elektryczne zegary mogą niedokładnie wskazywać może czujnik siada najlepiej sprawdz takim co wężyk się wkręca i porównaj wskazania na rozgrzanym 3 atm na max obrotach a1,5 na min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    796

Pod filtrem w obudowie sa trzy zaworki wszystkie pod korkami. Z lewej strony jeden zabezpieczajacy filtr oleju przed nadmiernym ciśnieniem oleju ustawiony na 0.7MPa, Po prawej stronie są dwa. Ten na górze zabezpiecza hłodnice oleju przed nadmiernym ciśnieniem gdy jest zimny a ciebie interesuje ten na dole. Nim ustawia sie ciśnienie w magistrali. Na wolnych obr. 0.08MPa a na znamionowych 0,1-0,4Mpa. W barach x10. To że spadło nagle ciśnienie to troche dziwne. Sprawdz jaki jest olej. Czy się z czymś nie wymieszał, woda, paliwo, olej z hydrauliki. W moim na jednym z zaworków była zadra i czasem na chwile w ogóle znikało ciśnienie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinO10    6

Na jakim zaworku była zadra? Też tak czasem mam, że na chwilę zanika ciśnienie, ale to raczej jest wywołane nagłym szarpnięciem ciągnika i zassaniem powietrza przez smok pompy olejowej. Muszę pilnować żeby poziom oleju w silniku był maksymalny, a nawet ciut wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Juz nie pamiętam na który. Polerowałem wszystkie dla pewności. U mnie tez jak jest za mało oleju to zgubi ciśnienie. Musze nalać do górnej, zapalić silnik, zgasić i po 10-15 min sprawdzic jeszcze raz. Trzeba dolać. Tak nawet vw książce pisze. Jak postoi ze dwa dni ta na miarce jest ponad stan. Zapalisz, zgasisz i jest ok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

W prawo ugniatasz sprężyne i zwiększasz ciśnienie. Zmniejszasz w lewo. Musisz pierwsze kontre wykręcić. Potem jest dopierp śruba do regulacji. Przynajmniej u mnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    105
(edytowany)

Zawór ma za zadanie ograniczyć maksymalne ciśnienie.Na rozgrzanym i zimnym powinno być prawie takie samo. Jeśli ciśnienie spada wraz z obrotami to regulacja nic nie pomoże. Coś jest uszkodzone! Zbyt duże ciśnienie wypłukuje stop łożyskowy z panewek i grzeje olej, wiec nie przesadzajcie.

 

Kiedyś miałem robić remont generalny z powodu braku ciśnienia przy mocno rozgrzanym silniku poniżej 1000rpm 0bar. Okazało się że filtr bąk się zrąbał po wymianie ciśnienie nie spada wcale przy minimalnych i maksymalnych obrotach jest takie samo, a na zimnym spada po jakimś czasie od zgaszenia silnika.

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

W moim na zimnym jest lekko większe ciśnienie. Gęsty olej przeciskając się przez zawór przelewowy też stawia inny opór. Ale nie o to, jak na obrotach znamionowych ciśnienie mieści się w granicach 1-4 bara to nie ma obaw do strachu. Za duże nie jest zdrowe dla silnika jak najbardziej. Dla pewności sprawdził bym filtr oleju czy się nie rozkręcił lub nie złapał jakiś dziwnych luzów bo coś za szybko ci spadło ciśnienie..


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

to jakie powinno być ciśnienie oleju u mnie na zimnym jest 4 jak się rozgrzeje to na pełnym gazie 2.5 a na wolnych obrotach około 800 na rozgrzanym spada na czerwone a mam starego mtz 82 to tam na zimnym 4 a na rozgrzanym 3.5 i nie spada niżej nawet na wolnych obrotach

 

jakie powinno być na rozgrzanym i pełnym gazie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Na wolnych obr. 0,8 a na nominalnych czyli pełnym gazie 1-4 bara. W tym starym ok ale w tym drugim coś nie tak.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
Dnia 13.12.2011 o 11:22, seweryn20 napisał:

Pod filtrem w obudowie sa trzy zaworki wszystkie pod korkami. Z lewej strony jeden zabezpieczajacy filtr oleju przed nadmiernym ciśnieniem oleju ustawiony na 0.7MPa, Po prawej stronie są dwa. Ten na górze zabezpiecza hłodnice oleju przed nadmiernym ciśnieniem gdy jest zimny a ciebie interesuje ten na dole. Nim ustawia sie ciśnienie w magistrali. Na wolnych obr. 0.08MPa a na znamionowych 0,1-0,4Mpa. W barach x10. To że spadło nagle ciśnienie to troche dziwne. Sprawdz jaki jest olej. Czy się z czymś nie wymieszał, woda, paliwo, olej z hydrauliki. W moim na jednym z zaworków była zadra i czasem na chwile w ogóle znikało ciśnienie.

 

U mnie podobna historia, znacznie spadło mi ciśnienie oleju. Sprawdzałem manometrem, 2,5 na maksymalnych obrotach, na minimalnych spada do 0. Odkręciłem już miskę, sprawdziłem rurkę łącząca pompę oleju z blokiem i nie widzę tam żadnej przyczyny. Mój ciągnik ma już puszkowy filtr oleju. Olej wymieniałem na wiosnę, ale w tej chwili jest już czarny, jak smoła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    81

I nie przybyło? Nie rozrzedził się?

Mówisz o 1025?

Znajomemu też niedługo po wymianie robi się czarny i twierdzi, że to wina kondycji silnika.


Prawie do końca września zorganizowana jest zbiórka pieniędzy dla użytkownika AF na odbudowę MTZ 82 po pożarze.

Zapraszam do współpracy zrzutka.pl/pv4rrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

No wygląda na to, jakby go przybyło. 1025. Zajrzałem pod miskę, nic nie wskazuje na awarię, rurka ok. Poskładałem  i idęć lac świeży olej. Spróbuję jeszcze podkręcić ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
(edytowany)

Po wlaniu świeżego oleju ciśnienie wzrosło. Wniosek: wlano mi niewłaściwy olej i szlag go trafił lub nie zmieniono oleju wcale. Domieszanie innego płynu z traktora niewykluczone, ale chyba tylko woda mogłaby się przedostać, a tego nie było. Inne oleje raczej nie mają możliwości przelania się do silnikra. 

No i kicha, awaria wróciła. Po odpaleniu lampka ciśnienia gaśnie dopiero po przegazowaniu. Ciśnienie słabiutkie, na wyższych obrotach ledwo na zielonej skali, na wolnych na granicy czerwonego pola. Po zgaszeniu silnika wskazówka nie opada a nawet na chwilę wzrosła. Podkręciłem zawór ciśnienia o kilka obrotów i nie ma różnicy... Jutro ponownie zmierzę manometrem, może wskaźnik wariuje?

Z lewej strony filtra powinien być zawór bezpieczeństwa, ale nie ma go, nic tam nie ma pod tą drugą...

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
(edytowany)

Rozumiem, że u mnie po prostu nie ma w tym miejscu zaworu bezpieczeństwa, gdzie był w typie poniżej.

filtr oleju-1.jpg

filtr oleju 2.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    81

ZGADUJĘ, że jest jakaś niedrożność, silnik jeszcze nie powinien sprawiać problemów.


Prawie do końca września zorganizowana jest zbiórka pieniędzy dla użytkownika AF na odbudowę MTZ 82 po pożarze.

Zapraszam do współpracy zrzutka.pl/pv4rrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    203
To zależy czy masz wymiennik ciepła czy nie, wtedy jest zawór chłodnicy. Bez wymiennika jest tylko zawór redukcyjny. Wykrecałeś go całkiem?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796
(edytowany)

W tej podstawie są dwa zawory w wersji z wymiennikiem olej/powietrze. Jeden po lewej zabezpiecza  wymiennik ciepła olej-powietrze. Jego wina to nie będzie bo nawet gdyby go nie było olej z pominięciem chłodnicy płynie do filtra. Drugim regulujesz ciśnienie.

W wersji z wymiennikiem woda/olej nie ma tego lewego. Sam wymiennik jest na tyle odporny że nie potrzebuje tego zabezpieczenia lub jest w wymienniku.

Tłoczki w tych zaworkach mają trochę nieszczęśliwą konstrukcję zdarza się że je zablokuje.  Wystarczy mały śmieć zawieszony w otworze i szlag trafia smarowanie. Odkręć podstawę filtra całkowicie  w otworze widać położenie tłoczka. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
(edytowany)

Jest przyczyna: zaciął się zaworek, jakiś wiór podszedł. Mogłem od tego zacząć, a tak to straciłem masę czasu i pieniądze na olej i pomocników. Ech...

Dzięki wszystkim za pomoc tak, czy siak.

Edytowano przez panmino
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    203
To było do przewidzenia, no ale z nerwów człowiek nie myśli... Wcale ci się nie dziwię.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

No i znowu cyrk! Wskaźnik pokazuje bardzo wysokie ciśnienia nawet przy 1000obr, po przegazowaniu spada, później znowu rośnie. Po zgaszeniu silnika wskazówka robi jeszcze jakieś dziwne ruchy. Może wymienić ten czujnik profilaktycznie? No wskaźniki to już byłby duży wydatek niestety, bo są zespolone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    203
Najprawdopodobniej zużyl się czujnik. Tak właśnie zachowuje się wskazówka przy zanikach sygnału z czuinika, wędruje na max . A czy kostka przy nim dobrze łączy? Ciśnienie było mierzone manometrem analogowym?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Witam wszystkich.
      Mam problem z odpięciem przewodu paliwowego od lewego baku.
      Pytanie niby banalne ale nie mogę bo za nic odkręcić, nawet żabą.
      Ktoś ma podobne doświadczenia albo pomysły ?
      Załączam zdjęcie poglądowe.
      Pozdrawiam.

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.