Skocz do zawartości
audi80b4

zwiększenie ciśnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

z tego co słyszałem to belarus ogólnie ma niskie ciśnienie,sprawdzałes stan oleju? wyminiasz czasami olej?,może da sie je podkrecić,ale nie wiem jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

elektryczne zegary mogą niedokładnie wskazywać może czujnik siada najlepiej sprawdz takim co wężyk się wkręca i porównaj wskazania na rozgrzanym 3 atm na max obrotach a1,5 na min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    583

Pod filtrem w obudowie sa trzy zaworki wszystkie pod korkami. Z lewej strony jeden zabezpieczajacy filtr oleju przed nadmiernym ciśnieniem oleju ustawiony na 0.7MPa, Po prawej stronie są dwa. Ten na górze zabezpiecza hłodnice oleju przed nadmiernym ciśnieniem gdy jest zimny a ciebie interesuje ten na dole. Nim ustawia sie ciśnienie w magistrali. Na wolnych obr. 0.08MPa a na znamionowych 0,1-0,4Mpa. W barach x10. To że spadło nagle ciśnienie to troche dziwne. Sprawdz jaki jest olej. Czy się z czymś nie wymieszał, woda, paliwo, olej z hydrauliki. W moim na jednym z zaworków była zadra i czasem na chwile w ogóle znikało ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinO10    6

Na jakim zaworku była zadra? Też tak czasem mam, że na chwilę zanika ciśnienie, ale to raczej jest wywołane nagłym szarpnięciem ciągnika i zassaniem powietrza przez smok pompy olejowej. Muszę pilnować żeby poziom oleju w silniku był maksymalny, a nawet ciut wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Juz nie pamiętam na który. Polerowałem wszystkie dla pewności. U mnie tez jak jest za mało oleju to zgubi ciśnienie. Musze nalać do górnej, zapalić silnik, zgasić i po 10-15 min sprawdzic jeszcze raz. Trzeba dolać. Tak nawet vw książce pisze. Jak postoi ze dwa dni ta na miarce jest ponad stan. Zapalisz, zgasisz i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

W prawo ugniatasz sprężyne i zwiększasz ciśnienie. Zmniejszasz w lewo. Musisz pierwsze kontre wykręcić. Potem jest dopierp śruba do regulacji. Przynajmniej u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Zawór ma za zadanie ograniczyć maksymalne ciśnienie.Na rozgrzanym i zimnym powinno być prawie takie samo. Jeśli ciśnienie spada wraz z obrotami to regulacja nic nie pomoże. Coś jest uszkodzone! Zbyt duże ciśnienie wypłukuje stop łożyskowy z panewek i grzeje olej, wiec nie przesadzajcie.

 

Kiedyś miałem robić remont generalny z powodu braku ciśnienia przy mocno rozgrzanym silniku poniżej 1000rpm 0bar. Okazało się że filtr bąk się zrąbał po wymianie ciśnienie nie spada wcale przy minimalnych i maksymalnych obrotach jest takie samo, a na zimnym spada po jakimś czasie od zgaszenia silnika.

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

W moim na zimnym jest lekko większe ciśnienie. Gęsty olej przeciskając się przez zawór przelewowy też stawia inny opór. Ale nie o to, jak na obrotach znamionowych ciśnienie mieści się w granicach 1-4 bara to nie ma obaw do strachu. Za duże nie jest zdrowe dla silnika jak najbardziej. Dla pewności sprawdził bym filtr oleju czy się nie rozkręcił lub nie złapał jakiś dziwnych luzów bo coś za szybko ci spadło ciśnienie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

to jakie powinno być ciśnienie oleju u mnie na zimnym jest 4 jak się rozgrzeje to na pełnym gazie 2.5 a na wolnych obrotach około 800 na rozgrzanym spada na czerwone a mam starego mtz 82 to tam na zimnym 4 a na rozgrzanym 3.5 i nie spada niżej nawet na wolnych obrotach

 

jakie powinno być na rozgrzanym i pełnym gazie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Wyregulowane masz dobrze przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. Oleju pompa daje za mało, lub gdzieś zpindala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Na wolnych obr. 0,8 a na nominalnych czyli pełnym gazie 1-4 bara. W tym starym ok ale w tym drugim coś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×