Skocz do zawartości
audi80b4

zwiększenie ciśnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

z tego co słyszałem to belarus ogólnie ma niskie ciśnienie,sprawdzałes stan oleju? wyminiasz czasami olej?,może da sie je podkrecić,ale nie wiem jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

elektryczne zegary mogą niedokładnie wskazywać może czujnik siada najlepiej sprawdz takim co wężyk się wkręca i porównaj wskazania na rozgrzanym 3 atm na max obrotach a1,5 na min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    798

Pod filtrem w obudowie sa trzy zaworki wszystkie pod korkami. Z lewej strony jeden zabezpieczajacy filtr oleju przed nadmiernym ciśnieniem oleju ustawiony na 0.7MPa, Po prawej stronie są dwa. Ten na górze zabezpiecza hłodnice oleju przed nadmiernym ciśnieniem gdy jest zimny a ciebie interesuje ten na dole. Nim ustawia sie ciśnienie w magistrali. Na wolnych obr. 0.08MPa a na znamionowych 0,1-0,4Mpa. W barach x10. To że spadło nagle ciśnienie to troche dziwne. Sprawdz jaki jest olej. Czy się z czymś nie wymieszał, woda, paliwo, olej z hydrauliki. W moim na jednym z zaworków była zadra i czasem na chwile w ogóle znikało ciśnienie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinO10    6

Na jakim zaworku była zadra? Też tak czasem mam, że na chwilę zanika ciśnienie, ale to raczej jest wywołane nagłym szarpnięciem ciągnika i zassaniem powietrza przez smok pompy olejowej. Muszę pilnować żeby poziom oleju w silniku był maksymalny, a nawet ciut wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Juz nie pamiętam na który. Polerowałem wszystkie dla pewności. U mnie tez jak jest za mało oleju to zgubi ciśnienie. Musze nalać do górnej, zapalić silnik, zgasić i po 10-15 min sprawdzic jeszcze raz. Trzeba dolać. Tak nawet vw książce pisze. Jak postoi ze dwa dni ta na miarce jest ponad stan. Zapalisz, zgasisz i jest ok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

W prawo ugniatasz sprężyne i zwiększasz ciśnienie. Zmniejszasz w lewo. Musisz pierwsze kontre wykręcić. Potem jest dopierp śruba do regulacji. Przynajmniej u mnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    123

Zawór ma za zadanie ograniczyć maksymalne ciśnienie.Na rozgrzanym i zimnym powinno być prawie takie samo. Jeśli ciśnienie spada wraz z obrotami to regulacja nic nie pomoże. Coś jest uszkodzone! Zbyt duże ciśnienie wypłukuje stop łożyskowy z panewek i grzeje olej, wiec nie przesadzajcie.

 

Kiedyś miałem robić remont generalny z powodu braku ciśnienia przy mocno rozgrzanym silniku poniżej 1000rpm 0bar. Okazało się że filtr bąk się zrąbał po wymianie ciśnienie nie spada wcale przy minimalnych i maksymalnych obrotach jest takie samo, a na zimnym spada po jakimś czasie od zgaszenia silnika.

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

W moim na zimnym jest lekko większe ciśnienie. Gęsty olej przeciskając się przez zawór przelewowy też stawia inny opór. Ale nie o to, jak na obrotach znamionowych ciśnienie mieści się w granicach 1-4 bara to nie ma obaw do strachu. Za duże nie jest zdrowe dla silnika jak najbardziej. Dla pewności sprawdził bym filtr oleju czy się nie rozkręcił lub nie złapał jakiś dziwnych luzów bo coś za szybko ci spadło ciśnienie..


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

to jakie powinno być ciśnienie oleju u mnie na zimnym jest 4 jak się rozgrzeje to na pełnym gazie 2.5 a na wolnych obrotach około 800 na rozgrzanym spada na czerwone a mam starego mtz 82 to tam na zimnym 4 a na rozgrzanym 3.5 i nie spada niżej nawet na wolnych obrotach

 

jakie powinno być na rozgrzanym i pełnym gazie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Na wolnych obr. 0,8 a na nominalnych czyli pełnym gazie 1-4 bara. W tym starym ok ale w tym drugim coś nie tak.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
Dnia 13.12.2011 o 11:22, seweryn20 napisał:

Pod filtrem w obudowie sa trzy zaworki wszystkie pod korkami. Z lewej strony jeden zabezpieczajacy filtr oleju przed nadmiernym ciśnieniem oleju ustawiony na 0.7MPa, Po prawej stronie są dwa. Ten na górze zabezpiecza hłodnice oleju przed nadmiernym ciśnieniem gdy jest zimny a ciebie interesuje ten na dole. Nim ustawia sie ciśnienie w magistrali. Na wolnych obr. 0.08MPa a na znamionowych 0,1-0,4Mpa. W barach x10. To że spadło nagle ciśnienie to troche dziwne. Sprawdz jaki jest olej. Czy się z czymś nie wymieszał, woda, paliwo, olej z hydrauliki. W moim na jednym z zaworków była zadra i czasem na chwile w ogóle znikało ciśnienie.

 

U mnie podobna historia, znacznie spadło mi ciśnienie oleju. Sprawdzałem manometrem, 2,5 na maksymalnych obrotach, na minimalnych spada do 0. Odkręciłem już miskę, sprawdziłem rurkę łącząca pompę oleju z blokiem i nie widzę tam żadnej przyczyny. Mój ciągnik ma już puszkowy filtr oleju. Olej wymieniałem na wiosnę, ale w tej chwili jest już czarny, jak smoła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    86

I nie przybyło? Nie rozrzedził się?

Mówisz o 1025?

Znajomemu też niedługo po wymianie robi się czarny i twierdzi, że to wina kondycji silnika.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

No wygląda na to, jakby go przybyło. 1025. Zajrzałem pod miskę, nic nie wskazuje na awarię, rurka ok. Poskładałem  i idęć lac świeży olej. Spróbuję jeszcze podkręcić ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
Napisano (edytowany)

Po wlaniu świeżego oleju ciśnienie wzrosło. Wniosek: wlano mi niewłaściwy olej i szlag go trafił lub nie zmieniono oleju wcale. Domieszanie innego płynu z traktora niewykluczone, ale chyba tylko woda mogłaby się przedostać, a tego nie było. Inne oleje raczej nie mają możliwości przelania się do silnikra. 

No i kicha, awaria wróciła. Po odpaleniu lampka ciśnienia gaśnie dopiero po przegazowaniu. Ciśnienie słabiutkie, na wyższych obrotach ledwo na zielonej skali, na wolnych na granicy czerwonego pola. Po zgaszeniu silnika wskazówka nie opada a nawet na chwilę wzrosła. Podkręciłem zawór ciśnienia o kilka obrotów i nie ma różnicy... Jutro ponownie zmierzę manometrem, może wskaźnik wariuje?

Z lewej strony filtra powinien być zawór bezpieczeństwa, ale nie ma go, nic tam nie ma pod tą drugą...

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
Napisano (edytowany)

Rozumiem, że u mnie po prostu nie ma w tym miejscu zaworu bezpieczeństwa, gdzie był w typie poniżej.

filtr oleju-1.jpg

filtr oleju 2.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    86

ZGADUJĘ, że jest jakaś niedrożność, silnik jeszcze nie powinien sprawiać problemów.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    212
To zależy czy masz wymiennik ciepła czy nie, wtedy jest zawór chłodnicy. Bez wymiennika jest tylko zawór redukcyjny. Wykrecałeś go całkiem?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798
Napisano (edytowany)

W tej podstawie są dwa zawory w wersji z wymiennikiem olej/powietrze. Jeden po lewej zabezpiecza  wymiennik ciepła olej-powietrze. Jego wina to nie będzie bo nawet gdyby go nie było olej z pominięciem chłodnicy płynie do filtra. Drugim regulujesz ciśnienie.

W wersji z wymiennikiem woda/olej nie ma tego lewego. Sam wymiennik jest na tyle odporny że nie potrzebuje tego zabezpieczenia lub jest w wymienniku.

Tłoczki w tych zaworkach mają trochę nieszczęśliwą konstrukcję zdarza się że je zablokuje.  Wystarczy mały śmieć zawieszony w otworze i szlag trafia smarowanie. Odkręć podstawę filtra całkowicie  w otworze widać położenie tłoczka. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6
Napisano (edytowany)

Jest przyczyna: zaciął się zaworek, jakiś wiór podszedł. Mogłem od tego zacząć, a tak to straciłem masę czasu i pieniądze na olej i pomocników. Ech...

Dzięki wszystkim za pomoc tak, czy siak.

Edytowano przez panmino
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    212
To było do przewidzenia, no ale z nerwów człowiek nie myśli... Wcale ci się nie dziwię.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

No i znowu cyrk! Wskaźnik pokazuje bardzo wysokie ciśnienia nawet przy 1000obr, po przegazowaniu spada, później znowu rośnie. Po zgaszeniu silnika wskazówka robi jeszcze jakieś dziwne ruchy. Może wymienić ten czujnik profilaktycznie? No wskaźniki to już byłby duży wydatek niestety, bo są zespolone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    212
Najprawdopodobniej zużyl się czujnik. Tak właśnie zachowuje się wskazówka przy zanikach sygnału z czuinika, wędruje na max . A czy kostka przy nim dobrze łączy? Ciśnienie było mierzone manometrem analogowym?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bbolas
      mam pewny problem bo mi cos swieca płomieniowa nie pobiera paliwa z zbiorniczka....z tego co słyszałem to swieca rozgrzewa sie i potem jest najprawdo podobniej elektro zaworek który puszcza paliwo do niej....ten gruby przewód elektryczny to najprawdopodobniej to jest od spirali która sie nagrzewa a jest jeszcze cieki przewodzik który dochodzi do swiecy...nie wiem czy to czasem nie jest od elektrozaworu który puszcza paliwo....jesli to ten cienki przewodzik jest od elektrozaworu to pod co jest podłaczony ?? pod stacyjke ??....
       
      prosze o jak najszybsza pomoc...
       
      z góry dzieki
    • Przez Sup321
      Mam problem z przeglądem  w MTZ 82 TS. Problem jest taki, że diagnosta nie może znaleźć numeru ciągnika wbitego na ramie. Na tabliczce znamionowe jest ten numer, ale ponoć to za mało. Sprawdzałem gdzie ten numer być powinny w internecie i okazało się, że powinny być na ramie przy silniku. Niestety ta część została wymieniona już dawno i nie mam jej. Co zrobić z takim problemem?
    • Przez WojtaS141095
      Cześć wszystkim. Słuchajcie posiadam jakiś czas koparko spycharkę JUMZ 6AM wersja budowlana. Mam ją jakoś miesiąc. Woda w chłodnicy co jakiś czas ubywala lekko, ale wczoraj kopiąc na swojej działce pod fundament zobaczyłem typowe przegotowanie się i brak wody w układzie. Jeszcze póki co olej był czarny. Dzisiaj zaczął rzygać mi przez korek wlewu oleju siwy olej. Rozumiem że 99% uszczelka pod głowicą. Macie jakieś doświadczenia z tym? Czy jest to w tych maszynach skomplikowany proces naprawy,kosztowny ? Co przy okazji powinno się wymienić ? Trzeba ustawiać zawory,cokolwiek przed montażem?

       


    • Przez janczar810
      Witam
      Rozważam kupno ciagnika MTZ82 TS i jestem ciekaw co o nim sadzicie czym sie rozni od zwyklego MTZ82 i w jakich cennach oscylują te ciągniki
      No i oczywiscie jego wady i zalety czekam na odpowiedzi
      pozdrawiam i z gory dzieki
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.