Skocz do zawartości
Pawel2606

Deutz Fahr M 610 615

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
Pawel2606    3

Założyłem nowy temat bo niemogłem znaleźć odpowiedniego

Mam pytanie odnosnie zaworow, przy dwu zaworowym wydaje mi sie ze Deutz jest troch mułowaty, czy przy 4 zaworach sie to zmieni?? M 610 i 615 Mają taką samą moc tylko że inną liczbe zaworow, jakie sa roznice?

I jeszcze jedno pytanie, czy w comman railu jest to normalne ze gdy jest zimny silnik, to musi pare razy przekrecic zeby utworzyło sie cisnienie na wtryskach i zapalił?? Bo tak mi tłumaczył dealer gdy deutz krecil pare razy zanim zapalił.

Prosił bym o szybką odp

Edytowano przez Pawel2606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michufarmer    21

PO zatrzymaniu silnika zanika ciśnienie oleju i spływa on z kanałów do miski olejowej. W nowych silnikach takie dłuższe kręcenie powoduje rozprowadzenie oleju po kanałach olejowych oraz do turbiny przed uzyskaniem przez silnik obrotów biegu jałowego. Silnik odpala i wszędzie jest już doprowadzony świeży olej. Owe kręcenie nie jest spowodowane instalacją CR, bo ciśnienie utrzymuje szyna. To właśnie ona jest odpowiedzialna za stałe ciśnienie, bez względu na obroty silnika.

Edytowano przez Michufarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel2606    3

Tu mowisz dobrze, może tak być. A powiedz mi jeszcze czy z 4 zaworami bedzie zrywniejszy ciagnik?? Wiem że na pewno wiekrza moc ale co po za tym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie odnośnie DF M600. Chcę kupić ten ciągnik ale zastanawiam się jaką wybrać skrzynię? Myślałem o TTV. Ma ktoś z was może tą skrzynie? Jeśli tak to co o niej możecie powiedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Kolego @paweł2606 od kiedy ciagniki z 4 zaworami sa mocniejsze od 2 zaworowych? M-ki napewno nie. Z tego co ja wiem jest to inna kultura pracy silnika,moze byc tez troszke zrywniejszy ale to nie zawsze jest pewne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Może być mocniejszy i może być słabszy. Musimy ustalić takie same parametry jak ciśnienie doładowania i dawka paliwa. Jeżeli ustawimy większą dawkę paliwa dla silnika 2 zaworowego to wiadomo, że będzie on mocniejszy. Jeden zawór ssący więcej sprawia, że zwiększa się powierzchnia otworów przez które dochodzi powietrze, więc przy tym samym ciśnieniu doładowania można wtłoczyć większą jego ilość do cylindra, co polepszy spalanie a tym samym poprawi sprawność silnika. W silnikach benzynowych dodatkowy zawór ssący ma większe znaczenie, ponieważ wtrysk paliwa następuje, kiedy tłok porusza się w dół. Dodatkowy zawór powoduje powstanie zawirowań powietrza co polepsza wymieszanie się dawki paliwo - powietrze i usprawnia spalanie. Dlatego można powiedzieć, że silniki z 4 zaworami na cylinder są zrywniejsze ;)

Co do TTV kolega sprzedał DF TTV 610 znajomemu, który nie wyobraża sobie jazdy ciągnikiem ze stopniową skrzynią - dla niego karą jest jazda takim ciągnikiem. Chwalił sobie niższe zużycie paliwa, dzięki skrzyni i silnikowi DEUTZ'a.

Fajne, ale niedoceniane ciągniki :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No a wiecie jak z awaryjnością skrzyń TTV? I nie wiem czy to prawda ale słyszałem, że skrzynia TTV u DF to jest ta sama co skrzynia VARIO u Fendta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Większość producentów ciągników, mających w swojej ofercie skrzynie bezstopniowe, korzysta z przekładni niemieckiej firmy ZF.

Jeśli chodzi o awaryjność to jest ona niższa niż skrzyń konwencjonalnych. Skrzynia Vario "nie pozwoli sobie zrobić krzywdy" ;) Podobnie jak skrzynia automatyczna w samochodach osobowych, z tą różnicą, że w osobówkach ma ona przełożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie pytanko, wiecie czy M600 132 KM poradzi sobie z agregatem uprawowo-siewnym nabudowanym Amazone z aktywną broną?? Bo M-kę główne kupuje pod tą maszynę bo co do reszty to spokojnie da radę ale mam obawy co do agregatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

I nie wiem czy to prawda ale słyszałem, że skrzynia TTV u DF to jest ta sama co skrzynia VARIO u Fendta

 

 

TTV to skrzynia ZF

Vario to Vario

Amen.

 

Ja też tą teorię słyszałem, ale od przedstawiciela DF :P mało obeznany był chłopak w swoich produktach :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboR6    5

A jeszcze takie pytanko, wiecie czy M600 132 KM poradzi sobie z agregatem uprawowo-siewnym nabudowanym Amazone z aktywną broną?? Bo M-kę główne kupuje pod tą maszynę bo co do reszty to spokojnie da radę ale mam obawy co do agregatu.

Da rade u mnie daje rade odpowiednik K100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

W silnikach benzynowych dodatkowy zawór ssący ma większe znaczenie, ponieważ wtrysk paliwa następuje, kiedy tłok porusza się w dół. Dodatkowy zawór powoduje powstanie zawirowań powietrza co polepsza wymieszanie się dawki paliwo - powietrze i usprawnia spalanie. Dlatego można powiedzieć, że silniki z 4 zaworami na cylinder są zrywniejsze ;)

 

Nie wiem jak w turbo ale przy wolnossących benzyniakach na stałych fazach rozrządu zawsze 8 zaworów ma lepszy dól a 16 lepszą góre, charakterystyka przebiegu mocy i momentu jest znacznie inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Ja u siebie w aucie mam 4 zawory na cylinder (w sumie 16) i od dołu zbiera się dobrze. Może silnik z 2 zaworami przy tej samej pojemności i mocy robiłby to lepiej, ale niestety nie mogę tego sprawdzić ;)

Arek to co piszesz może być prawdą. Opel w swoich benzynowych jednostkach stosuje system TWIN PORT. Polega to na tym, że silnik 16 zaworowy w zależności od pewnych warunków pracuje jak 8 zaworowy, czyli coś w tym musi być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Ja u siebie w aucie mam 4 zawory na cylinder (w sumie 16) i od dołu zbiera się dobrze. Może silnik z 2 zaworami przy tej samej pojemności i mocy robiłby to lepiej, ale niestety nie mogę tego sprawdzić ;)

Arek to co piszesz może być prawdą. Opel w swoich benzynowych jednostkach stosuje system TWIN PORT. Polega to na tym, że silnik 16 zaworowy w zależności od pewnych warunków pracuje jak 8 zaworowy, czyli coś w tym musi być.

 

Po to wymyślono zmienne fazy rozrządu żeby zniwelować różnice charakterystyk ósemki i szesnastki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Kolego @dominikziemniak spokojnie sobie poradzi jesli bedzie to 3m,ja mocniejszym ciagam 4m ale wirnikowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×