gajor24

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów)

Polecane posty

robercikj100    1007

ja na proxime czekałem troche ponad 3 miesiące, zmówiłem gdzieś tak w polowie czerwca a miałem ją pod koniec września


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
surowa1994    2

teraz nie wiadomo jaki model. na allegro. to takie promocje ze 135 kupisz prawie w cenie 115 roznica tam 5 do 10tys.

 

 

na allegro jest dużo taniej ale jak w rzeczywistości dzwonisz się dopytać to wychodzi prawie tyle co wszędzie :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czeski111    0

w zetorze nie chodzi o żaden efekt automatu tylko to są tak zwane biegi przelaczane pod obciążeniem. Pod obciążeniem znaczenie że bez sprzęgła np jak orasz i ma ciężko nie musisz na sprzeglo i niższy bieg tylko sobie pytasz guzikiem bez sprzęgła i git. w katalogach nazywają to wzmacniacz momentu jest on potrzebny i ułatwia pracę wiem bo użytkuje forterrke 115 i przydaje się. A w jd jest taki automat no raczej pół automat bo masz zakresy od A do F i na nich po 4 biegi przelaczane pod obciążeniem przyciskami.

A do cen to mój dwa lata temu 115 z ladowaczem zetor tl 260 dwusekcyjnym fotelem pneumatycznym gramer regulowana kierownicą szerokimi oponami obciaznikami kół 350kg klimatyzacja(sama doplata za klime 6000zł) kosztował trochę ponad 200 000 zł sam ciągnik 160 000 coś ladowacz 23 000 ceny bardzo zależą od wyposażenia bo oprócz tego co w moim to jeszcze można mieć przedni balast, elektryczny wskaźnik prędkości mtg i km podgrzewana szybę przedni tuz wom 4 halogeny z przodu a nie 2

Edytowano przez czeski111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lawa3p    8

siema 2 miesiące temu przyprowadziłem nową forterre 105 i mam do was 2 pytania :

-http://srvimg17.tablica.pl/images_tablicapl/10895233_7_644x461_zetor-forterra-95-okazyjna-cena-sprawdz-7.jpg?rev=1 te 2 guziki od dołu po prawej stronie koło staccyjki do czego słuzą bo ten ostani to tak podejrzewam ze blokator tylnich kół a ten żółwik narysowany na pomarańczowym tle to niewiem do czego ?

- we forterrach sa 2 predkości wałka w standardzie jak są to jak to ustawiać ?

Z góry dziękuje za odpowiedz Ława

Edytowano przez lawa3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
surowa1994    2

to tak też mam frote tylko 135 co do prędkości wałka to jak siądziesz do ciągnika i obrócisz się w prawko i spojrzysz w dół to jest tam dźwigienka która chodzi w górę i w dół i tam sobie ustawiasz prędkość wałka a co do tego żółwia to sam nie wiem po prostu nie używam tego heh :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

wałek 540 - do góry czarna wajcha przy siedzeniu po lewo. 1000- dodatkowa do góry wajcha żółta.

Jeśli chodzi o przyciski,to ten na samym dole to jest blokada mechanizmu różnicowego.

Ten żółw to jest tzw preselekcja półbiegów (jakoś tak :) ). Włączasz to cacko i jak zmieniasz biegi główne to automatycznie włącza ci się pierwszy półbieg. Przydatne jak jedziesz z ciężkim ładunkiem. Ja tam u siebie czasem normalnie wciskam półbieg i mam to samo,ale to jest takie udogodnienie ;)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6863

Dokładnie tak jak Kamil to opisał. Preselekcja polega na tym że w momencie wciśnięcia sprzęgła włącza się automatycznie pierwszy półbieg, który gdy później chcesz to wyłączasz na dźwigni zmiany begów. Często tego używam. Tak jak Kamil zauważył, to jest to samo co przy zianie biegu wcisnąć pierwszy półbieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lawa3p    8

aha dzięki a z tym womem to jak jak w góre podniose to wom działa a jak w dół to nie działa ta wajha i tyle hyba że jeszcze wyżej podnieśc to wtedy jakie obroty wałka będą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6863

Nie wiem jak w nowych ale u mnie z prawej strony siedzenia jest z przodu jedna dźwignia od biegów polowych i szosowych a druga z tyłu od wałka zależny/neutralny/niezależny. Obroty 540/1000 zmienia się poprzez odkręcenie końcówki wałka w ciągniku i obrócenie jej. Wtedy jest 1000obr/min. Forterra 11441.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

o Wom'ie już napisałem wcześniej :) Jak dasz do oporu w dół wajchę czarną,to masz WOM zależny,czyli jak jedziesz do przodu to im szybciej jedziesz,tym szybciej się wałek kręci(jakoś tak, sam tego do końca nie sprawdzałem ;) ). A jak jedziesz do tyłu to ci kreci w drugą stronę wałek.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocecek087    14

mam frotke 135 i miałem taki problem z notorycznie odkrecającymi sie felgami, wymieniłem felgi na spawane i na razie nie mam tego problemy ale czy to nie jest przypadkiem leczenie objawów a nie skutku

czy ktoś z was miał może podobny problem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Ja u siebie jeszcze takich objawów nie zauważyłem. Nie wiem czy serwis to robił,ale ja nie dokręcałem. Dokręcane były tylko na przodzie w 77 :)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztoff    10

po przepracowaniu pierwszych ok 10 mth musisz dokręcić felgi, bo inaczej nakrętki Ci się poluzują i będą się odkręcać.... a potem na każdym przeglądzie musisz sprawdzać dokręcenie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocecek087    14

to ze trzeba dokrecac koła to ja o tym doskonale wiem to nie jest mój pierwszy ciagnik ale jak ja 5km z pługiem nie mogłem wrócić do domu bo sie sruby luzowały i rypiało wymieniłem szpilki na nowe bo może faktycznie je przeciagnełem ale na nowych szpilkach było to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

Witam.

Panowie, w jaki najprostszy sposób załozyć do przedniego tuza w forterze amortyzator gazowo-hydrauliczny ? jaki zastosowac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie tak z ciekawości może ktoś mi wytłumaczyć układ bieków w zetorze forterra 8641 ma 24 do przodu i 18 do tyłu i może ktoś mi wytłumaczy jak one są ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HANK    15

4 biegi do przodu + 2 półbiegi na każdym (12), rewers mechaniczny, 3 biegi do tyłu + 2 półbiegi na każdym (9) i to wszystko x2 z reduktorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj