Skocz do zawartości
tomus88xD

ZTS 16245 - dodatkowy rozdzielacz hydrauliki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomus88xD    19

witam, trafił mi się zts tylko z 4 wyjściami hydraulicznymi bez rbsa, 2 wyjścia są do siłowników dwustronnego działania, 1 przelewowe i 1 nie wiem jakie ma zastosowanie (jak podczepiłem podnoszenie tylnego koła w pługu fortschritt b201 to gdy brałem podnoszenie tylnego tuza to i kółko się podnosiło ale mniejsza z tym..)

chciałbym zamontować dodatkowy rozdzielacz, i teraz pytanie:

czy jak podłącze go pod 2 wyjscia (sił. 2stronnego działania) to żeby działał rodzielacz to musi być dźwignia od kiprowania cały czas włączona (do góry, lub doł)???

nastepnie czy lepiej zamontować go podłączając zasilanie do zaślepionej śruby od rozdzielacza z przodu korpusu podnośnika a powrót do zaworu przelewego??

gdy tak jak wyżej napisałem to bede mógł kożystać ze standardowego rozdzielacza i dodatkowego jednocześnie??? (tzn jednym sobie np podniosę/opuszczę koła w agregacie a drugim zmienie znaczniki w siewniku)

 

temat może taki i już był ale żadnej konkretnej odpowiedzi tam nie było..

 

tu zdjecie podlaczonego oryginalnie rbsa

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6aec3bcf8422572f.html

Edytowano przez tomus88xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarekUA    16

Jeżeli chcesz podłączyć dodatkowy rozdzielacz pod standardowe wyjscia , to tak jak napisałeś żeby jednoczesnie korzystać z dwóch osobnych siłowników dźwignia tzw "kipru" chodzi wywracania w ciągniku musiała by byc cały czas włączona. Najlepszym rozwiązaniem tak jak na zdjęciu podłączyć rozdzielacz bezpośrednio ( wtedy pompa nie musiała by pracować na obciążeniu cały czas) Ja mam tez zts 16245 ale u mnie jest przedni tuz i własnie mam osobną dźwignie do podnoszenia (osobny rozdzielacz) jest to wygodne jak ciągnik musi współpracować z dwoma niezależnymi siłownikami. Jeśli chodzi o to gniazdo w którym opisałeś że podnosiło kółko w pługo podczas podnoszenia tylnego tuz - zobacz ze jest podłączone trójnikiem z przewodami ciśnienia od siłowników wspomagających. ( w niektórych siewniakach zastosowany jest osobny siłownik do podnoszenia radlic na uwrociach wówczas można wykorzystać to gniazdo a do przeżucania znaczników posłużył by standardowy rozdzielacz od tzw "kipra" Mam nadzieje że dobrze podpowiedziałem ;) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

dziękuje za odpowiedź :) troche mi się rozjaśniło :D

 

tylko rozwiązanie z tym jednym gniazdem nic mi nie daje bo mam agregat półzawieszany i siłowniki od kół są dwustronnego działania.. w planach mam zakup siewnika, pługu obrotowego oraz przedniego tuza i potrzebne będa dodatkowe złącza hydrauliczne..

 

skoro mam podłączyć jak na zdjęciu to ta śruba co jest w korpusie zaślepiona u mnie to wystarczy ją tylko wykręcić i wstawić dłuższą z tym koloankiem na dodatkowy rozdzielacz? czy trzeba ściągać plecak itp???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MarekUA    16

hmm nie poradzę ci dokładnie. Ciągnik który miałem wcześniej kupić tez zts16245 miał przedni tuz dorobiony i facet mówił że w zakładzie mu przerabiali ten rozdzielacz ale czy rozbierali to nie wiem. A może wiesz jak się odpowietrza sprzęgło hydrauliczne? pompka ciekła więc zmieniłem ale nie wiem jak odpowietrzyć. I jeszcze jedno jak załączać pneumatyczne hamulce nożne tam jest jakaś pompka ale u mnie nie działa ;/ Pozdrawiam Użytkownika zts :D

Edytowano przez MarekUA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

co do odpowietrzania to nie wiem bo płyn idzie i do hamulców i do sprzęgła..

 

hamulce pneumatyczne do przyczep???

Edytowano przez tomus88xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Hamulce i sprzęgło się odpowietrza osobno, pod kabina blisko sprzęgła po lewej stronie jest odpowietrznik.

 

Zaworem hamulcowym na przyczepy sterują pompki hamulcowe ciągnika, ewentualnie zawór ci się zepsuł albo sprężarki nie włączyłeś ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarekUA    16

no właśnie pneumatyczny hamulec ręczny działa ale te pompki od nożnego hamulca się nie załączają, trzeba albo rozebrać albo jakoś uruchomić je. :mellow:

 

hamulec pneumatyczny ręczny działa dobrze, tylko w nożnym pompki się nie załączają wiedz trzeba je jakoś uruchomić :unsure: dzięki Davido za podpowiedz postaram znaleźć te odpowietrzniki. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

pompki hamulcowe są tanie, a takie pytanie odnośnie tego hamulca ręcznego pneumatycznego, załączam sprężarke nabijam ciśnienie i zaciągam go i trzyma na postoju ciągnik i przyczepy na ręcznym?? o to chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Tak, jak zaciągniesz hamulec ręczny to i ciągnik i przyczepy będą zahamowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarekUA    16

Ja właśnie w ten sposób hamuje teraz przyczepami (hamulcem ręcznym odcinam powietrze zaworu) Ale jeśli chodzi o sprzęgło i odpowietrznik to nie mogę w żaden sposób go znaleźć :mellow: on jest przy obudowie gdzieś szukam koło sprzęgła i nie ma jak możecie podpowiedzcie ;)

A i macie polską instrukcję obsługi bo moja po francusku i nic nie czaje :unsure: mam 1614 i to troche inny ciągnik. A co powiecie o ciśnieniu 1,5 pod pełnym obciązeniem na silniku a na wolnych obrotach ok 1 bar. Coś z tym robić ? sprawdzić panewki? czy wymienić filtr (bączek) na nowszego typu ?? :unsure:

Edytowano przez MarekUA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

ten odpowietrznik przypadkiem na "wysprzęgliku" się nie znajduje?

 

ja mam po słowacku, ale też nic zniej nie rozumiem :D

 

z tego co wiem to bączek jest lepszy od tych podwójnych filtrów, jest o tym na forum Agrofoto w Ursusach c-385-1934 na 10 zakładce..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

@MarekUA

 

ja mam podobną sprawe z cisnieniem oleju w silniku zimny 4 a dostał po du..e to spadło do 1,5

doradzali mi zebym wymienił bąka na filterki ale chyba go zostawie i wymienie dysze w bąku

a co do panewek to jak zrobi sie cieplej to bede wymieniał na wale i na korbowodach na ... no własnie jakie jak silnik nie był robiony i nie kopci a moc ma to wymienie na nominał

i to radze tobie :D

 

mam pytanie czy pompe olejowa da sie wymienic jak tylko sciągne miske olejową w dół ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Odrobinę odświeżę temat...

 

Chodzi mi o wygląd ZTSów tzn. które są starsze te z prostymi maskami czy maskami łamanymi w połowie?

 

 

Agtor_16245_MFWD_2.jpg

 

3798-Zetor_12245-688419-0.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Teoretycznie starszym typem maski jest maska w ZTSie na drugim zdjęciu, bo maska z pierwszego zdjęcia nie jest taka sama jak te stare co miały Zetory np. 8011, tamta była prosta, a ta leci ku szybie do góry, więc tak jakby jest ewolucją ściętej maski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

A wiesz może mniej więcjej w którym roku założyli nowsze maski?

Czy jak na dachu jest napisz ZETOR to jest jakaś najstarsza wersja ZTSa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Z tego co zaobserwowałem na allegro to nowe maski są w Zetorach/ZTSach od ok. 1997r, chociaż na pewno znajdą się w niektórych modelach w starszych rocznikach, chociażby 11245, a co do naklejek to tak, wcześniejsze modele miały ZETOR, a nowsze ZTS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

jeżeli ciągnik ma nakjeki Zetor to jest to Zetor jeżeli samo ZTS to jest to ZTS, z tych samych części powstały, no chyba, że ktoś sobie kupił naklejki i nakleił, ZTS od Zetora odróżniają jeszcze lampy w dachu z przodu, Zetor ma z czarnymi obramówkami okrągłe a ZTS kwadratowe bez ramkek wokół nich,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

A czy jest możliwość podłączenia do tej instalacji dodatkowego rozdzielacza tak żebym mógł sterować niezależnie przednim tuzem bez używania wywrotu? Bo najprościej jest podłączyć rozdzielacz pod końcówki wywrotu, ale wiadomo, że wtedy wywrot musi być non stop włączony i dodatkowo parę wyjść z tyłu mam nieczynną. Istnieje jakaś nieskomplikowana metoda na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    264

Jest taka możliwość pod warunkiem że w plecaku masz dodatkowe wyjście na rozdzielacz. U mnie bardzo przydałby się dodatkowy rozdzielacz, niestety mam starszy typ plecaka i nie mam tej zaślepki. W wielu miejscach pytałem o możliwość podłączenia i zawsze jedna odpowiedz: jest wyjście w plecaku - jest możliwość, niema wyjścia - jedynie przez końcówki od kiprowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    264

Tak dokładnie tam gdzie jest 7, choć i tak dokładnie na zdjęciu tego nie widać. Jeżeli plecak jest przystosowany a nie mamy dodatkowego rozdzielacza w tym miejscu jest śruba/korek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×