mrcase85

Tuz do MTZ 82

Polecane posty

mrcase85    1

Witam.Mam małe pytanko odnośnie tuza do mtz gdyż chce samemu sobie takie cudo zrobić i oto moje pytanie jaki mógłbym zastosować siłownik 1 stronnego działania czy dwu??dodam że podnosił bym wałek strunowy, kultywator, obciążnik ok 500kg i np. coś do odśnieżania???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrKrzysiu12    0

No to chyba raczej lepszy bemdzie 2 strony do odśnieżania bo se możesz go dociś a tak to samo bendzie opadało i dowałka też lepszy 2 strony takie moje zdanie :D

Edytowano przez MrKrzysiu12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dwystronny zdecydowanie. W zimie na zimnym oleju ramiona tuza po prostu nie opadną na dół. Bedziesz deptał nogami ?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

też się zastanawiam nad przednim tuzem do mojego 952 robił ktoś coś takiego? jaki koszt? może ktoś poratuje zdjęciami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Też się przymierzam robić to zimą do swojego pronara. Już trochę materiałów zebrane nawet. Popatrz na Youtube, jest sporo ciekawych rozwiązań i można sporo podejrzeć, Tu na portalu też widywałem sporo zdjęć samoróbek i chyba nawet gdzieś był o tym post.


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Sporo się staram rozglądać w temacie TUZ do MTZ 952.3 i zastanawia mnie co innego.

Chodzi mianowicie o mocowanie. Praktycznie wszystkie które idzie kupić są montowane do ramy silnika.

Udźwig mają 2-4tony a to sporo.

Można dzięki nim czepić na przód kultywator, talerzówkę, pług do śniegu, dodatkowy balast lub drugi zbiornik opryskiwacza.

Tylko czemu żaden z tych TUZów nie ma ramy aż do zwolnic? Przeciążenia przecież mogą być i to spore i o ile silnika nie uszkodzimy to nie wiem jak z półskrzynią.

 

Widział ktoś z was TUZ ale tak żeby jego wsporniki sięgały jak w TURach aż do tyłu ciągnika?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

kolego z jakiego powodu mamy uszkodzić silnik

jakis człołowiek wymyslił takie oto urządzenie i napewno obliczał ż ta rama wytrzyma taki ciężar

a po za tym jak takiemu mtz naładujesz 4t na przód to koła się zapadna i d*pa do góry pójdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Bardziej mi idzie o skrzynię pośrednią. 450kg obciążników to ma na przodzie ale one są nieruchome. Zamiast nich daj wał o tej samej wadze i oddziaływania są inne. Chodzi mi głównie o to jak się o coś zachaczy (spory kamień, pniak, słup).

TUR podnosi podobnie co TUZ i wszyscy radzą montować modele mające ramę aż do tylnych zwolnic ciągnika (ogólnie tyłu ciągnika).

 

Co do wynalazców tego TUZu - w Polsce robią to firmy krzak które powstały niedawno i bazują głównie na własnych doświadczeniach.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z turem troche inna sprawa bo sam jest dość ciężki a i często przesilany. Na tuz na już to trudno znaleść maszyne która ważyła by choćby 1,5 tony. W polu udeżenie w kamień przy prędkości rzędu 7-10km na godz to nie tragedia. Nawet gdyby nim piznoł w ściane to by przeżył. Przy pługu pomarolu do odśnieżania są pod spodem poprzeczki ale one też idą pod przednim mostem tylko do półramy ciągnika. Są raczej tylko temu że przednia płyta i lagi do tego pługa są wątłe bo przy pługu na tuz już tego nie ma. W zetorze 5340 też nie ma takich poprzeczek a tuz jest tylko do przedniego wspornika przykręcony tak samo pług do odsnieżania. Trudno powiedzieć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

koledzy a np jaki siłownik mógłbym zastosować tak aby podniósł ok 500-600 kg

Edytowano przez mrcase85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Ja zamierzam robić TUZa i zakupilem siłowniki na allegro od raka od pochyłu masztu.Gostek twierdził że jest ponad 10cm wysuwu a okazało się że jest 5,5cm i trzeba je przerobić więc prace troszke wstrzymane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja wczoraj zacząłem i mam tyle http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/334150-tuz-do-mtz-82/

Siłowniki kupiliśmy razem z @hopper5 więc też czekam na przeróbkę

Tylko, że ja robię na jeden siłownik a kolega na dwa ale i konstrukcją będą się różnić.

Mi z obliczeń wychodzi około tony udźwigu przy skoku ramion na końcu około 550mm

Myślę, że taki udźwig wystarczy bo jakby był większy to pewnie by korciło podnosić coś ciężkiego a przodek w mtz82 nie jest do tego idealny.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

mój już prawie skończony

1001852jp_rrrqxex.jpg

 

miała byc dzisiaj próba ale okazało sie, że te ruskie wyjścia hydrauliczne przy kabinie są inne niż myślałem więc nie miałem jak podpiąć węży <_<

 

Zostało mi tylko dorobić sworznie blokujące do haków oraz wymyślić coś do zabezpieczania ramion po złożeniu ich do góry :)

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

A zaczep? B) Ładnie Ci to wyszło. Twoja koncepcja będzie chyba zgrabniejsza od mojej. Ale czas pokaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Zaczep będzie dopinany do tych blach od łącznika centralnego. W planie był przyspawany na stałe obok tych blach ale musiałbym go wypuścić do przodu żeby np dyszel od przyczepy nie wadził o blachę a jednym z ważniejszych założeń przy budowie TUZa była zwarta konstrukcja żeby nie przedłużać ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

 

Sorki za tą troche dziwna muzyke ale zablokowali mni oryginalny podkład ;[

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

wreszcie dzisiaj łaskawie zaakceptowano moje zdjecie w galerii więc zapraszam do komentowania :)

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/337487-przedni-tuz-w-mtz-82/

 

ps. jestem zarejestrowany na kilku forach ale takich cyrków z dodawaniem zdjęć nie ma na żadnym z nich - brakło by emotiknek żeby wyrazić co się czuje oczekując na akceptację ale brak akceptacji bez podania przyczyny można wyrazić w jeden sposób ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

@mani51 od czego zastosowałeś siłownik do podnoszenia?typ czy cos w tym stylu?

 

Z tym dodawaniem zdj to się zgodze w 100% z tobą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Pozwole sobie odpowiedzieć za kolege @mani51. Siłowniki są od raka od pochyłu masztu ale były przerabiane bo skok był za mały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj