Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
NABUCH

Dolny wspornik alternatora Ursus3512

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus3512
NABUCH    8

Witajcie. W związku z remontem sprężarki i kłopotliwością częstych napraw tego podzespołu postanowiłem przerzucić alternator na drugą stronę i kupić sprzęgło do sprężarki. W zasadzie temat mam już z grubsza rozpracowany ale pozostał problem zakupu dolnego wspornika. O ile górny można kupić bez większego problemu w każdej agromie o tyle dolnego nie mogę nigdzie znaleźć. Gdyby ktoś podrzucił jakiś namiar gdzie można go dostać ten wspornik byłbym wdzięczny. Pozdrawiam Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

Ja tez kiedys przerabialem alternator na lewa strone ale wspornika nie moglem nigdzie kupic, wiec dorobilem, moze byc problem z taka czescia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja to trochę inaczej przerobiłem. Pompę wodną założyłem z tarpana na podwójny pasek. Drugi pasek napędza sprężarkę. Na sprężarce koło wytoczyłem nowe żeby zgrywało się z tym kołem na pompie. Jak potrzebowałem sprężarkę to pasek zakładałem.

A alternator dałem z VW golfa z lewej strony, pod wałek kierowniczy. Kawałek blachy 8mm powycinałem i przykręciłem do śruby od przodu 16mm na klucz 24mm. Do niej jest chyba blaszka z wężykiem i smarowniczką przykręcona. Musiałem wąż z wody trochę przerobić bo w tym miejscu idzie pasek. Do tej blachy przyspawałem śrubę 12mm i do niej przykręcam alternator. N

awet napinacza nie zakładam. Zrobiłem na tym już z 5 tyś mth.

A w dwa lata temu całkiem wyrzuciłem sprężarkę, bo z 5 lat jej nie używałem i cylinder zerdzewiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fender    0

Zakładał się nie będę, ale alternator w U3512 ma większe łożysko od strony napędowej niż ten z MF255. Obudowa też jest inna (w MF na 3 śruby, w U3512 na dwie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    8

Wiem o tym planuje kupić 2 wsporniki (górny i dolny) , pompę na 2 paski,1 pasek bo stary na sprężarkę zostnia, sprzęgło załączające sprężarkę, alternator,kilka śrub calowych.Dodatkowo tuning korka wlewu oleju i maski . Trochę to będzie kosztować ale mam nadzieję że będę miał wreszcie spokój ze sprężarką. Dzisiaj trochę dzwoniłem i szukałem ale niestety nigdzie nie ma tego dolnego wspornika. Jeszcze na poniedziałek gość z agromy ma mi gdzieś tam sprawdzić. Może ktoś ma rysunek tego ustrojstwa z jakimiś wymiarami to znajomy wypaliłby mi to w firmie której pracuje .

Edytowano przez NABUCH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0    3

Ja w Ferdku po drugim remoncie sprężarki założyłem na gniazdo od przyczep samą wtyczkę(żeby sprężarka pracowała na niskim ciśnieniu) jeśli chcę coś napompować wystarczy że zaciągnę ręczny albo zdejmę wtyczkę. Patent odpukać działa, sprężarka już 5 lat działa bezawaryjnie oraz zero wycieków. Pozdro

Edytowano przez Karol0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    8

Witajcie . Postępy z przekładką powoli się posuwają. Wspornik dorobił mi chłopaczek z w firmie gdzie wypalają laserowo więc chwilowo problem z głowy . Dzisiaj kupiłem pompę i drugi wspornik .Został mi jeszcze alternator. W lokalnym sklepie można dostać 2 alternatory -jeden jakiś import (pewnie z CHRL) sprzedawany przez Grene oraz z expomu z Kwidzyna. W zasadzie z tego co wyczytałem na forum ani jedno ani drugie dobre nie jest. Czy ktoś poleci jakiś sprawdzony alternator do 3512 (mocowany na 2 łapy ) Proszę o opinie i jak coś jakiś namiar . Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pierwszy lepszy ze szrotu, byle by był sprawny.

ja kupiłem za 70zł od kumpla 150A od busa jakiegoś, zero problemów, nie to co oryginał

jeśli ktoś dorobił wspornik taki jak jest w 3512 to nie wiem czy inny model alternatora będzie pasował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

pierwszy lepszy ze szrotu, byle by był sprawny.

ja kupiłem za 70zł od kumpla 150A od busa jakiegoś, zero problemów, nie to co oryginał...

 

A co niby dolega temu oryginalnemu, bo o mnie jeszcze się nie zepsuł-3512 rocznik 93, 5 000mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

np wybijało się plastikowe sprzęgiełko, jak obr silnika spadły do 600 (nie pamiętam już) to trzeba było przegazować żeby zaczął ładować a jak spadły do znowu brak ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

W 3512 nie ma żadnego sprzęgiełka, bo alternator nie jest zintegrowany ze sprężarką, a co do kontrolki to raczej nie jest to usterka, zwłaszcza, że minimalne zalecane obroty silnika w tym ciągniku to 750.

Oczywiście można zamontować alternator od jakiegoś auta, ale chyba trzeba dorabiać np kółko pasowe, a co do tych 150 A to nie wiem jak to przeniesiesz takim cienkim paskiem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze ktoś pytał co było nie tak więc odpisałem, to że nie ma tam sprzęgiełka to nic nie znaczy

po drugie to nie wina kontrolki bo próbowałem z różnymi mocami żarówek

po terzecie to że w instrukcji jest 750 to nie znaczy że mój tak pracuje, jak zmieniałem końcówki wtryskiwaczy to ciśnienie wtrysku było podniesione i wtedy wolne obr spadły poniżej 750

to nie są minimalne zalecane obr silnika, a poprostu obr biegu jałowego

po czwarte kółko pasowe dorobiła jakaś fabryka tworząc pompę do u 3512 którą zakupiłem

po piąte jak byś czytał opis pod zdjęciem mojego to byś wiedział że pasek oraz koło pasowe alternatora zmieniłem na inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

A gdzie pisałem, że to wina kontrolki? Chodzi o to, że przy obrotach niższych niż 750 ta kontrolka może się zapalić, ale to nie jest wina kontrolki ani usterka alternatora! Obroty biegu jałowego możesz sobie i ustawić na 500, ale zalecenie 750 nie wzięło się z nikąd choć to Twój ciągnik i Twoja sprawa...

Pisząc o kole pasowym miałem na myśli to na alternatorze i jeśli myślisz, że ten pasek klinowy wytrzyma faktyczne obciążenie 150A to nie mam pytań :lol:

Oczywiście zastosowany przez Ciebie alternator będzie pracował poprawnie ale to samo zadanie spełnia fabryczny altek, o którym wyrażałeś się wcześniej niezbyt pochlebnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam zamontowany amperomierz więc widzę kiedy ładuje, a możesz mi wyjaśnić dlaczego nie przeniesie? sprężarka jest napędzana podobnym jak altek i myślę że tam jest większe obciążenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×