Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
bayer

Diesel czy benzyna?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Diesel
bayer    16

Zastanawiam się czy w czasach tak wysokich cen paliw w szczególności ON lepszym rozwiazaniem jest zakup droższego diesla czy tańszego samochodu z silnikiem benzynowym. Dodam że ma to być samochód nowy włoski Mito. Samochód dla żony, który z przejeżdzałby między 10 a 15 tyś. km rocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baks17    0

Co do silniczka to ja bym proponował benzynke z gazem zawsze to jakas oszczedność:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

A czy mito nie ma czasem już bezpośredniego wtrysku benzyny? lepiej zapytaj u dealera czy jest możliwość założenia instalacji lpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72

Że co? LPG do Alfy Mito? Przecież to jest mały samochodzik z małymi silnikami i tam jeszcze gaz? Dealer to Cię wyśmieje jak się o to spytasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

do takiej fury gaz? w życiu. ! unsure.gifblink.gif A jaki silnik bierzesz? ja bym wybrał diesla, przy silniku 1.4 powinien spalić nie więcej niż 4,5 l ON na trasie.. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

nowe silniki benzynowe mają małe spalanie i przy takim przebiegu lepiej benzynke kupić dopiero przy już nie pamiętam 25tys rocznie przy aktualnych cenach lepiej ON wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    7

zdecydowanie diesel , mniejsze spalanie w porównaniu z benzynowym i na krótkich odcinkach różnica ogromna wiem bo sam przerabiałęm ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    34

wszystko zależy od spalania kiedyś sobie wyliczałem tak symulacyjne trochę.

ON jeśli nawet będzie o 1zł droższy np 7zł a benzyna 6zł

spalanie w ON 4l w benzynie 5l na 100km

4x7= 28zł

5x6= 30zł

to wszystko zależy ile samochód pali i stosunek ceny obu paliw choć 1zł różnicy raczej nie będzie nie wiem jaka różnica w spalaniu ja porównywałem seata cordobe 1FL z silnikiem 1.9sdi kolega ma mówił że spalanie w trasie

okł. 4 no może troszkę powyżej a w benzynie to wiadomo tak 5l i więcej na 100km przeważnie palą pojemności 1.6 i większe nigdy nie obliczałem jak z gazem wychodzi ale nie mam samochodu na gaz więc się tym nie interesowałem.

sprawdź ile ten Mito pali w benzynie a ile w dieslu tak katalogowo i sobie policz ceny gdy ON będzie droższy od benzyny np. o 30 czy 40 gr zobaczysz czy się opłaca czy nie.

A i jeszcze jedno jeśli ma bezpośredni wtrysk to instalacja gazowa 4tyś bo mam pandę 1.1 silnik oszczędny w trasie nawet do 4 zejdzie ale w mieście to ma pragnienie aż widać jak wskazówka leci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody89    1

Ludzie pomyślcie najpierw dwa razy nim coś napiszecie. Zadaliście podstawowe pytanie czy ten przebieg będzie robiony w mieście czy na trasie??? To powinien być podstawowy wyznacznik w wyborze silnika. No tak ale liczy się lans przed kolegami że mamy zapyziałego wspaniałego diesla i spali mniej o jeden litr, ale to nic że jeżdżąc po mieście cały czas sprzęgło, gaz i wajchowanie biegami. Mam w domu dwa samochody oba oszczędne 10 letnią benzynę i prawie nowego diesla ale.... tutaj jest jedno ale każdy z nich nadaje się do innych warunków i warto to sobie zaklepać benzyna do miasta a diesel w trasę. I jako praktykujący tu użytkownik nikt nie powie mi inaczej. Także kolego @bayer jak żona jeździ głownie po mieście kup śmiało benzynę będzie napewno zadowolona a samochód dwa razy bardziej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Jak dla mnie to tylko benzyna. Chociaż sam mam diesla niestety bo za benzyniaka w Niemczech trzeba było zapłacić z 1-1,5 tyś € więcej. A dlaczego, z prostego wyboru. Benzyna jest dużo tańsza w utrzymaniu. To co się zarobi na paliwie, to wyda się z dwa razy u mechaników i na serwisach się zostawi. Diesle są bardzo awaryjne niestety a nikt o tym nie mówi. Padają kłady wtryskowe i koła dwumasowe, to norma, a przy tym płaci się w tysiącach złotych. W benzynie tego nie ma.

Przeróbka na gaz śmiało. Po dłuższym okresie z 150 tyś mogą zawory się powypalać lub popękać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayer    16

opisy w prospektach są różne ile jaki samochód pali. Po zastanowieniu się możliwe jest raczej że przejedzie ten samochód 10 niż 15 tyś km. W dłuższe trasy raczej jeżdzić nie będzie. Dzisiaj byliśmy w kilku salonach i do wyboru są 2 autka Fiat Punto Evo lub Opel Corsa 5 drzwiowe. Instalacji gazowej nie chce w szczególności że chodzą słuchy że w przyszłym roku gaz pójdzie do góry o 50%.

Dodam że różnica na dzień dobry w silnikach to jest od 10 do 12 tyś zł.

Edytowano przez bayer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    326

Kolega Tomek73poruszył najważniejszy aspekt. Pozapaliwowe aspekty kosztów eksploatacji. To nie są te stare japońskie czy niemiekie klekotki które tankowało się pod korek i przejeżdzało 1000 km I NIC SIE NIE PSUŁO Sam filr paliwa potrfi kosztować 200 zł. Do tych rzeczy o których pisał kolega dodał bym jeszcze psujące się notorycznie turbiny. Sam mam diesle ale na przyszłość bede się rozglądał za benzyną. Więc jak dla żony bierz benzyne, jak ma lekką noge to cudów jej nie spali, nie będzie zimą problemów z rozruchem i zamarzaniem paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72

Ja bym brał benzynę 1.4 TB MultiAir. 135 km pod maską do tego małe auto i dzięki temu gwarantowana frajda z jazdy. Spalanie będzie trochę większe od diesla ale przy tak małym przebiegu różnica nie będzie aż tak odczuwalna w kieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayer    16

Dość dobrze cenowo wychodzi VW Polo. Dobre wyposażenie standardowe na dobrą cene. Raczej jesteśmy za benzyną. Ale decyzja jeszcze nie padła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72

Ale to ma być typowy dupowóz z pkt. A do B i nie liczą się osiągi czy ma być reprezentatywny i mieć osiągi? Bo jeśli tak to obojętnie co wybierzesz będzie dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayer    16

wszystkie samochody to dupowozy :lol:

ale głównie to zawieść i odebrać dzieci do szkoły 1,5 km w jedną stronę. No i na zakupy do miasta 15 km w jedną strone. W sezonie więcej pojeździ bo trzeba mężowi na pole obiadek zawieść B) Mały,babski samochód bez specjalnych osiągów i szaleńczych prędkości. A reprezentatywny samochód niech zostanie dla mnie ;)

Edytowano przez bayer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

diesel jest tańszy w serwisie dopiero po 3-4 latach pod warunkiem że robi się 30tys rocznie. Ja sam chce kupić sobie samochód uniwersalny typu pickup, wybór między Chevrolet Silverado (najlepszy uciąg i przyspieszenie pod obciążeniem) Dodge Ram HD jeżeli dorwę takiego na kat. B zarejestrowanego albo Ram 2500 bądź 1500 i jeszcze Ford serii F250. Ciężki wybór i na spalanie nie patrze bo i tak przeraża ale od zawsze marzyłem o dużym samochodzie bo takie lubię. Co do mocy to na pewno nie tylko do jeżdżenia ale wszechstronnie wykorzystany będzie. Miejsca w kabinie dla kierowcy i pilota mnóstwo tak samo dla pasażerów, nie jedna nowa limuzyna pozazdrości takiego komfortu. Jeździłem już kilkoma i naprawdę robią duże wrażenie i zostawiają ciężki wybór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podasz przykład która nowa limuzyna jest mniej komfortowa niż Chevrolet? Tylny most na pewno umila długie podróże, reszta zawieszenia zapewne jest równie nowoczesna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

sorka nie sprecyzowałem, chodzi mi o miejsce wewnątrz, jest go masa w porównaniu do nowych aut typu audi, mercedes, vw to bieda w nich jest dla pasażerów na tylnej kanapie mówię o limuzynach tych niższego szczebla jak powiedzmy a8 bo to już rozmiarami i miejscem może pokonać je

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayer    16

ale nie mówimy tu o limuzynach czy podobnych dużych autach bo sam z chęcią nabyłbym jakiegoś fajnego pick-upa. Pytam o samochód kompaktowy sagmentu B jak VW Polo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

Aktualnie spośród nowych aut jest przeogromny wybór tej klasy samochodów i wybór ciężki może napisz jakie modele Cię interesują to razem rozpatrzymy za i przeciw każdego z nich. Co do Polo w ON to benzyna 1.5l więcej spali Ci na 100km więc tragedii nie ma, do tego proponuję jeżeli w większości kobieta ma jeździć to automat z DSG super sprawa i sam byś zobaczył jaka frajda z jazdy z taką skrzynią i komfort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayer    16

Już w temacie były samochody które mamy na uwadze,ale mogę powtórzyć.

Alfa Romeo Mito

Opel Corsa

Fiat Punto Evo

VW Polo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Ja bym wygrał VW najładniejszy z wygladu na zewnątrz i wewnątrz i napewno diesla mało by palił a osiągi bezyniaka jak nie lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×