Skocz do zawartości
Betaa198

Passat B5 FL - mały problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mały
Betaa198    0

Witam. Wiem że to forum rolnicze ale jest tu pewnie paru mechaników , ale przejde do problemu :

Mianowicie Zakupiłem ostatnio samochód VW Passat B5 FL rok 2001, silnik 1.9 TDI 130kM silnik pracuje elegancko ogólnie wszystko działa tylko zaświeca mi sie co jakis czas(gdy silnik pracuje) Kontrolka od świec zarowych cały czas pika i na kompie wyskakuje komunikat - Servis Now , i ENGINE WORK SHOP co może być problemem pikania tej kontrolki. Zaznaczam że gdy rano go zapalam to kontrolka bardzo szybko gaśnie . Prosze o pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matiu1224    3

sprawdż styki na czujniku i przy okazji sprawdż jeszcze czujnik zużycia klocków to też może być przyczyną. a jak to nie pomoże to sprawdż ciągłość przewodów od czujnika do 3 światła stop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawello15    0

kolego według mnie ta świeca wogole sie nie podgrzewa . a te miganie jest to kod usterki . zgłoś sie do jakiegos serwisu tam gdzie znają takie kody i powiedzą ci co jest nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

Równie dobrze może to oznaczać to, że jeden z pompowtrysków nie trzyma parametrów, przyczyn może być wiele...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    12

a silnik wtedy nie wchodzi na tryb awaryjny tzn. nie można go wkręcić na obroty powyżej 3tyś ??

Edytowano przez ursuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Witam wiem że nie w temacie i nie na temat ale się podłącze do tematu kolegi .Chce kupić VECTRE c GTS rok 2003-04 bo nie ma już czym jeżdzić a samochód uważałem za najmniej potrzebny wydatek na wsi ale czas to zmienić .Jaką wersje silnikową wybrać która najtrwalsza (BEZ ZNACZENIA BENZYNA CZY DIESEL).Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

Powiem ci tak apropos vectry - kazda benzynowa bedzie ok. Wreszcie widze że ludzie zmądrzeli i odchodza od tych awaryjnych diesli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Betaa198    0

właśnie stop włącza sie dopiero gdy głeboko sie wcisnie pedał hamulca. Ale dlaczego zaświeca sie akurat kontrolka od świec żarowych. Co do wtrysków raczej nie ma zastrzeżen. Bo samochód ma moc i łapie pełne obroty nic go nie przytrzymuje. Nie żadna inna nie pika tylko ta. Ale chwile popika iu potem ustaje i potem znowu powrót

Edytowano przez Betaa198

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1979    1

Miałem to samo w moim golfie IV. Jak zadzwoniłem do mechanika z serwisu vw to kazał mi przyjechać na wymianę włącznika stopu. Po tej wymianie problem znikł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    59

Ja dla wszystkiego wykręciłbym świece żarowe i sprawdził czy wszystkie są sprawne. Ale wiesz to tylko moje gdybanie i zresztą u wszystkich najlepiej zajedź do jakiegoś mechanika lub elektryka samochodowego i poproś żeby pod kompa podpiął.

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianus2222    98

ja mam passata takiego samego tylko ze 2,5 TDI 163 KM :P i najpierw sie zapaliła kontorlka od świec i potem ESP I ABS, czujnik świateł stop pod pedałem. Odkręcasz, tapicerkę po kierownicą i go wyciągasz :D po przy wymianie należy go wyregulować :P i skasować błąd, w moim przypadku się tylko zaciął.

Edytowano przez damianus2222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Jedź na serwis lub do mechanika który ma komputer do niego. To jest coś nie tak z silnikiem, a chyba z wtryskiem. Ale w takich rzeczach to raczej serwis. Oni najlepiej sprawdzą. Ugadaj się na cenę na początku.Za Forda w tamtym roku dałem 150 zł.Cały układ był do wymiany. W serwisie same części 9,5 tyś a regeneracja, polecona przez serwis 3,3. za pół roku koło dwu masowe za 2,2.

Niestety ja dalej mam diezla B6 1,9 ale jak pojechałem do Niemiec to się Niemcy bardzo zdziwili że chcę benzynę.Która jeszcze była droższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Witam wiem że nie w temacie i nie na temat ale się podłącze do tematu kolegi .Chce kupić VECTRE c GTS rok 2003-04 bo nie ma już czym jeżdzić a samochód uważałem za najmniej potrzebny wydatek na wsi ale czas to zmienić .Jaką wersje silnikową wybrać która najtrwalsza (BEZ ZNACZENIA BENZYNA CZY DIESEL).Pozdrawiam

 

W wersji przed liftem polecam jednostkę 1,8 benzyna 125KM (Z18XE) lub 140KM ze zmiennymi fazami rozrządu (Z18XER).

Diesle odradzam 2.0 DTH 102 KM słaba jednostka i raczej nieudana. 2,2 DTI 125KM (Y22DTR) awarie pompy wtryskowej VP44, której odmiana w Vectrze C jesteś ponoć nie do zregenerowania, więc w razie awarii koszty naprawy są wysokie.

W wersji poliftowej oprócz wspomnianych benzyniaków godny polecenia jest diesel 1,9 CDtI. Jest to Fiatowski JTD, który notabene jest ojcem 1,9TDI Volkswagena ;) Trwała jednostka to 2.0T benzyna 170KM spali niewiele więcej od 1,8 a może i mniej bo Vectra to ciężki samochód i 1,8 może się męczyć B)

 

Niech kolega podjedzie na diagnostykę komputerową, bo nikt tu wróżką nie jest B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

co tu gdybac masz blad na komputerze jedz niech go gdzies podlacza pod komputer i pokaze co go boli u mnie w audi tez mialem problem po odpaleniu samochodu piszczalo przez jakis czas i na liczniku od km (tym co mozna resetowac) wyskakiwaly jakies napisy i cyfry i migaly a jak sie sampochod zagrzal to znikalo i bylo git po podjechaniu na diagnostyke problem zniknal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Zgadza się z takimi rzeczami to pod komputer a nie na forum. Bo jak widać różni ludzie rózne pomysły mają. Oczywiście będzie to wina czujnika. Który nie tylko włącza światło stop ale daje też sygnały potrzebne do sterowania silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×