dymas05

Fendt z Vario

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dymas05    1

Mam pytanie jak obsługuje się skrzynię vario na czym polega ona czyli jakie czynności wykonuję na tej dźwigni bo jak oglądam filmy to niema tam żadnego tłumaczenia.Proszę o odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

Vario to Vario, wszystkie się obsługuje tak samo :P , różnice są właściwie w wersjach z TMS lub bez

 

jeżeli nie ma TMS to jazda odbywa się za pomocą joysticka, pchasz do przodu jedziesz do przodu i na odwrót, obrotami sterujesz za pomocą pedału gazu, ruch w lewo-zmiana kierunku jazdy, ruch w prawo uaktywnienie tempomatu

 

jeżeli jest TMS to do tego co napisałem powyżej dochodzi jeszcze:

- jazda za pomocą pedału jazdy TMS, czyli wybierasz kierunek jazdy i wciskasz gaz... ciągnik się rozpędza i sam sobie dopasowuje obroty do obciążenia, coś na styl skrzyni automatycznej

- jazda za pomocą joysticka TMS, czyli pchasz joystick do przodu i ciągnik się rozpędza sam dodając sobie obroty do obciążenia

 

o chyba na tyle... chyba nic nie pomyliłem :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

ja nieslyszalem o fendt 409 :)

 

To malo jeszcze slyszales ;)


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

No faktycznie ale juz niedostepne ja zaczelem kupowac nowe fendy w 2007roku od 312 i niebylo juz wtedy 409 nawet niewiedzialem ze istanialy :)wczesniej sie tym nieinteresowalem:) teraz sa bodajze od 411 do 415

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

Skoro jesteśmy już przy temacie obsługi to mam małe pytanie do znawców bardziej oblatanych w temacie obsługi Vario.

Sprawa wygląda następująco, posiadam Fendta 818 Vario TMS który współpracuje z siewnikiem Amazone AD-P2. Siewnik wymaga od ciągnika napędu na:

- bronę aktywną KG402 (rototiler) napędzaną z WOM na 1000obr/min,

- wentylator siewnika pneumatycznego napędzany pompą olejową,

- i jakieś tam inne mniej istotne olejowe sprawy typu znaczniki i docisk redlic

 

Moje pytanie dotyczy techniki jazdy z tego typu siewnikiem. Dotychczas robiłem to w taki sposób że wyłączałem TMS i jechałem z Joysticka, robiłem to tak ponieważ do WOM potrzebne są stałe obroty silnika (do uzyskania 1000obr/min około 1750-1800 obr/min silnika w ciągniku). I teraz rozpędzałem ciągnik do tych załóżmy 10km/ha za pomocą Joysticka i zwalniałem na odwrót... wiadomo o co lata :P

Dodam że cały szereg zdarzeń jest zaprogramowany w Vario pod dany przycisk (GO i END), czyli załóżmy

GO

- opuść siewnik

- włącz WOM

- obroty MAX (ustawione na 1750)

END

- wyłącz max obroty

- wyłącz WOM

- podnieś siewnik

- przerzuć znacznik

 

... tak mniej wiecej

 

Mam pytanie czy można by inaczej, nie ukrywam że osobiście bardziej dla mnie wygodna jest jazda z pomocą pedału jazdy. Czy mogę po prostu zrobić to tak, że prędkość jazdy będę zadawał z pedału ( nie Joystickiem) a resztę jak powyżej ?

 

nie wiem czy dobrze wam to objaśniłem, ale chyba wiadomo o co chodzi, interesuje mnie to iż gdy jadąc z pedału jady włączę obroty max to pedał jazdy nie będzie miał wpływu na obroty a będzie pełnił tylko funkcję prędkości jazdy, czy tak można używać Vario ? nie chciałbym czegoś popsuć :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

@Barabus Z tego co ja swoja 312 robiłem trochę z beczkowozem to ustawiam obroty na 1000 i pompa w beczkowozie ma 540 i mam obroty ustawione na 1050. Ja tam wole joyem jeździć ale na pedale też się da, jedziesz a obroty masz te same. tylko nie wiem jak byś troche przekroczyłbyś prędkość to by obroty nie wzrosły tego nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

F1traktors jeżeli chodzi o beczkowóz to masz takie same problemy co wojtek0515??? Jeżeli jedzie z beczką to zwalnia jest coś takiego u Cb?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

@zetorek1234 Muszę powiedzieć że nie wiem. Ja tam często z beczkowozem nie jeżdże, więc nie wiem jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
satanislaw    0

Skoro jesteśmy już przy temacie obsługi to mam małe pytanie do znawców bardziej oblatanych w temacie obsługi Vario.

Sprawa wygląda następująco, posiadam Fendta 818 Vario TMS który współpracuje z siewnikiem Amazone AD-P2. Siewnik wymaga od ciągnika napędu na:

- bronę aktywną KG402 (rototiler) napędzaną z WOM na 1000obr/min,

- wentylator siewnika pneumatycznego napędzany pompą olejową,

- i jakieś tam inne mniej istotne olejowe sprawy typu znaczniki i docisk redlic

 

Moje pytanie dotyczy techniki jazdy z tego typu siewnikiem. Dotychczas robiłem to w taki sposób że wyłączałem TMS i jechałem z Joysticka, robiłem to tak ponieważ do WOM potrzebne są stałe obroty silnika (do uzyskania 1000obr/min około 1750-1800 obr/min silnika w ciągniku). I teraz rozpędzałem ciągnik do tych załóżmy 10km/ha za pomocą Joysticka i zwalniałem na odwrót... wiadomo o co lata :P

Dodam że cały szereg zdarzeń jest zaprogramowany w Vario pod dany przycisk (GO i END), czyli załóżmy

GO

- opuść siewnik

- włącz WOM

- obroty MAX (ustawione na 1750)

END

- wyłącz max obroty

- wyłącz WOM

- podnieś siewnik

- przerzuć znacznik

 

... tak mniej wiecej

 

Mam pytanie czy można by inaczej, nie ukrywam że osobiście bardziej dla mnie wygodna jest jazda z pomocą pedału jazdy. Czy mogę po prostu zrobić to tak, że prędkość jazdy będę zadawał z pedału ( nie Joystickiem) a resztę jak powyżej ?

 

nie wiem czy dobrze wam to objaśniłem, ale chyba wiadomo o co chodzi, interesuje mnie to iż gdy jadąc z pedału jady włączę obroty max to pedał jazdy nie będzie miał wpływu na obroty a będzie pełnił tylko funkcję prędkości jazdy, czy tak można używać Vario ? nie chciałbym czegoś popsuć :P

Elo Ziom. Ja na codzień śmigam nowym 824, używałem go w tym roku między innymi do siewu pszenicy. Siewnik mam całkiem podobny, również brona aktywna i nabudowany siewnik pneumatyczny.

No ale do meritum, jeżeli masz zakres pierwszy (czyli polowy) wrzucony na skrzyni to zwalnianie dżojem bez używania hamulca jest dozwolone(przynajmniej tak twierdził jeden z pracowników fendta na eurotur w tym roku), ja tak robiłem i póki co wszystko gra.

Ale ten sam facet podpowiedział mi całkiem inne i w moim mniemaniu znacznie lepsze rozwiązanie.

Używając Ti ustawiasz sobie sekwencje zdarzeń w której wplatasz załączenie tempomatu np.C1. Manewrując na polu masz cały czas sterowanie pedałem gazu(ja zawsze mam włączony TMS), więc możesz sobie z aptekarską dokładnością dawkować prędkość na uwrociach bez zbędnych szarpnięć, poezja jednym słowem. Wjeżdżając w przejazd roboczy opuszczasz siewnik, resztę funkcji typu załączanie wałka i wkręcenie się ciągnika na żądane obroty ustawiasz od procentowego położenia tylnego podnośnika. Na koniec zostaje załączenie tempomatu, które w Ti ustawiasz od przejechanego dystansu, zagłuszmy: od naciśnięcia "go" masz przejechać dwa mety by tempomat się uaktywnił.

W ten sposób masz cały czas sterowanie nogą a jedziesz w przejeździe roboczym ze stałą prędkością bez nadwyrężani nogi, wsłuchując się w głośno grające radio lub aksamitną pracę twojego Variata ;).

Co do kończenia przejazdu, nic prostszego. Wciskasz do końca pedał gazu co skutkuje automatycznym zrzuceniem tempomatu przez ciągnik, więc w sekwencji końcowej Ti nie musisz już uwzględniać wyłączenia tempomatu. Jedyne na co musisz zwrócić uwagę to maksymalna prędkość którą masz aktualnie ustawioną na pedale gazu. Z doświadczenia wychodzi mi że najlepiej przy prędkości roboczej 10km/h ustawić na pedale 8km/h, ciągnik lekko zwolni po wciśnięciu pedału przez ciebie na końcu pola, ty masz zaś pełną "pedałową" władze nad ciągnikiem ;]. Wciskasz "end" i spokojnie "pedałując" nawracasz.


podstawa to mieć większy traktor niż sąsiad i szerszą łopatę ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

jest dokładnie tak jak piszesz, zdążyłem już zapoznać się z Variotronikiem :P generalnie chodzi o to iż jazda z pedału jazdy jest wygodniejsza na uwrociach, bo tak to trzeba ciągle machać tym Joystickiem, a tak dusze tylko pedał jazdy lub puszczam i tyle, ewentualnie zarzucam tempomat i wio B)

 

co do zwalniania Joyem to się zgadza, jest to dozwolone (pisze nawet w instrukcji) zwalniać można, przyśpieszać nie ;)

 

No nic, trzeba poczekać do wiosny i zobaczymy, do tej pory jeździłem na Joyu i jakos dawałem sobie radę, jednak dla ojca to już troche magi, on tylko z pedału jazdy porusza się Fendtem, a czasami przydało by się jakby mnie zmienił :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

Kolego ustawiasz sobie w variotronic ze jak opuszczasz siewnik agregat to automatycznie wlacza ci sie wom i automatycznie rozpedza sie do 1000obrotow ja tak sieje 5 rok nigdy nieuzywalem dzojstkia tylko gaz nozny na dzojstiku naciskam tylko start wiedz opuszcza siewnik wlacza wom dodaje gazu do 1000obrotow a moge jezdzic nawet 1 kilometr na godzine ale 1000obrotow mam non stop jak jestes gdziesz z okolic glogowa to ci to moge poustawiac .A moj tato jak juz mnie zastepuje to tez umie tylko na gazie .PS mam Fendta 820

Edytowano przez kgbck

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1682

Podepnę się pod temat.Interesuje mnie fendt z serii 400 z vario.Czy w serii 400 i serii 700 jest ta sama skrzynia(obie vario, ale czy te same, czy 700 ma większą?).Czy przy 400 też raczej nie kupować z numerem poniżej 2000? W jaki sposób sprawdzić błędy(tak krok po kroku).Na co jeszcze zwrócić uwagę?(pomijając rzeczy typowe dla każdej marki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cysiu133
      Cześć,
      Mam problem ze światłami pozycyjnymi dla przyczepy. W gniezdzie ciagnika na bolcach od swiatel pozycyjnych nie ma prądu, kierunkowskazy i stop jest, w ciągniki też wszystko działa jak należy, tylko problem jest w gniazdach przednim jak i tylnym. Bezpieczniki w porządku, prąd do bezpieczników dochodzi. Po schemacie instalacji (a jakimś wybitnym elektrykiem lub znawcą tematu nie jestem) wydaje mi się że problem może być na tej wtyczce zaznaczone na zdjęciu.  I tu nam pytanie czy może ktoś wie gdzie ona może się znajdować? Jak rozebralem plastiki to wydaje mi się, że kable od świateł idą do góry w słupku tam gdzie gaz ręczny, ale gdzie by tam dalej szły? 
      Może jest ktoś w stanie pomóc bądź naprowadzić na rozwiązanie problemu?
      Pozdrawiam!

    • Przez center
      Cześć!
      Czy ktoś ma jakiś sposób na regulację luzu zaworowego w F412 Vario bez użycia klucza serwisowego z podziałką kątową? Może jakieś klucze z deutfahra ? Tam jest Śruba na torx i w niej na płaski śrubokręt. 
       
      Pozdrawiam
      Michał 
    • Przez yaro_1
      posiadam ciągnik fendt farmer 410 vario, w ciągniku posiadam wyjście na hamulec hydrauliczny przyczepy. czy ktoś może mi wyjaśnić, skąd idzie olej/płyn do hamowania przyczepy oraz czy trzeba to włączyć (aktywować) w ustawieniach. w instrukcji jest tylko informacja, że coś takiego istnieje.
    • Przez Kuba__1994
      Witam, jakie powinno byc cisnienie w skrzyni vario fendt 411 2001r, minimalne i maxymalne. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam 
    • Przez center
      Dzień dobry,
      Ktoś może wie jak się rozbiera joystick w fendzie ? mam problem ponieważ dostał luzów gdzieś na przegubie i nie mogę się do niego dostać? ktoś wie czy kupi do tego się części zamienne? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj