Zaloguj się, aby obserwować  
Lee001

Błąd 5.1.55

Polecane posty

Lee001    1

Witam forumowiczów. Wyświetlił mi się ostatnio w moim Fendzie Farmer 308 błąd 5.1.55 co on oznacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Bremspedalschalter rechts. Czyli włacznik na prawym pedale hamulca, potrzebne to jest do blokady ze skeconymi kołami, bo gdy naciskasz hamulce to blokada sie wyłacza żeby szło zawracać na hamulcach. Czujniki te są zaraz przy pedałach, ściągnij osłone przy pedałach i popatrz czy sie coś nie rozłaczyło itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

No to by się zgadzało. Otóż jedno światło stop mi nie działa i ostatnio zamieniłem kostki żeby sprawdzić czy czasem nie jest to wina tych czujników. Czujniki są w porządku. Pewnie dlatego wyskoczył ten błąd. Co w takim razie powinienem zrobić? Można jakoś skasować ten błąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Możesz skasować ten błąd z pamięci ale nie musisz, jak chcesz to wejdż w menu błędy, naciśnij enter, zacznie migać crl i wtedy naciśnij jednocześnie strzałka góra, dół, enter i esc.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Dzięki wielkie za pomoc:) mam jeszcze jedno pytanko odnośnie świateł stop. Czy te czujniki odpowiadają również za ich włączanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Na poczatek, to nie sa czujniki tylko przelacznik magnetyczny...i funkcjonuje tylko wtedy gdy po przeciwnej stronie znajduje sie magnes. Jesli odleglosc magnesu od przelacznika jest zle ustawiona lub tego magnesu w ogole nie ma ( co czasami sie zdarza) wtedy przelacznik nie zadziala. Druga rzecz to taka, ze przelacznika tego nie mozna zmierzy konwencjonalna metoda. Ze wzgledu na to ze w przelaczniku znajduja sie 3 rezystory, dokladnego pomiaru mozesz dokonac tylko poprzez pomiar rezystancji. W srodku znajduja sie 2 osobne obwody, jeden odpowiedzialny jest za swiatla stopu i sterowanie doplywem powietrza do obwodu hamulcowego przyczepy a drugi za zalaczanie blokady ukladu rozniczkowego. Wiec jesli nie dzialaja obydwie funkcje wtedy typowal bym wlasnie na ustawienie lub brak magnesu.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

dzięki Kosti za wyjaśnienie sprawy. Sprawdzałem żarówkę jest w porządku. Myślę, że z przełącznikiem bądź magnesem musi być coś nie tak, jak rozdzieliłem pedały hamulca i naciskając lewy słychać takie przełączenie się jakiegoś włącznika tak jakby pod konsolą włączania i wyłączania napędu i blokady natomiast gdy naciskam prawy pedał nic takiego nie słychać. Spróbuje pokombinować coś z tym magnesem może jego przybliżenie rozwiąże sprawę. W każdym bądź razie dzięki za wskazówki.

 

Zapomniałem dodać że prąd w ogóle nie dochodzi do lampy.

Edytowano przez Lee001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

witam mam problem z fendtem

wyskoczył błąd 5.1.01

półbiegi nie działają

wyświetla sie awaria

czy ktoś spodkał sie z podobnym problemem i co jest przyczyną tego błędu??


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Kropka stopni miga czy jest na stałe? Nie działają tzn? W ogole kropka stopni nie przeskakuje czy przeskakuje ale nic sie nie dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

kropka stanęła na 3 półbiegu i stoi niemiga

cały czas sygnalizuje awarie i piszczy


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Ja sprawdzałbym od gałki w dół... bo płytka bezpiecznikowa i czujnik położenia raczej w porządku bo kropka nie miga...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

dzięki jd1052 za podpowiedż tylko jak sie zato zabrać? chyba najlepiej jakiegoś elektromechanika zawołać czy jak?


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Hmm to już zależy od Ciebie jak sie w tych tematach orientujesz :D Poczekajmy na kostiego może coś powie w tym temacie... i pewnie pojedzie po mnie ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

dodam jeszcze ze coś biegi mi ostatnio ciężko wchodziły a stało sie to jak włączałem trójke


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

Uszkodzony przełącznik preselekcji, tyle przynajmniej chce powiedzieć ciągnik. Kable albo on sam. Z samodzielnym sprawdzeniem układu może być problem i jak zwykle radzę żarówkę odłożyć na półkę.

Tam na płytce są mikroprzełączniki analogowe sterowane polem magnetycznym obracającego się magnesu. W sumie gdyby dysponować wartościami wejścia i poziomem sygnału można by pokusic się o wymianę uszkodzonych elementów. Nowy przełącznik występuje tylko jako kompletny z gałką dźwigni cena z wczoraj 1300 PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Najprostrzym sposobem bedzie sprawdzenie i pomiar przelacznika preselekcji, jesli nie masz porzadnego miernika to daj sobie spokój i jedz do fachowca. Teraz na szybko mozesz dokonac kalibracji funkcji polbiegow, nieraz to pomaga. Zobaczysz czy na koniec kalibracji bedzie pisalo "OK" albo "ERROR". A jak sie nie uda to juz tylko mechanik. Tylko sprobuj znalezc takiego wie jakie wartosci napiecia powinny wychodzic na przewodzie "2" czyli napiecie sygnalu. Jesli przelacznik bedzie uszkodzony i wymienisz go na nowy to pamietaj o ponownej kalibracji.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

dzięki za podpowiedzi koledzy

a tej kalibracji na szybko to jak dokonać @kosti?


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj