Rafii

120.54 ciężko wchodza biegi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rafii    8

Koledzy jeszcze jedno. Jak spuszczę olej ze skrzyni to pewnie nie wszystko wyleci( w zakamarkach gdzieś zostanie stary olej np. pompa rurki pod spodem ciągnika), czy to co zostanie może spowodować burzenie się oleju. W tych modelach hamulce są zalane w oleju. Czy przy zmianie jest z tym jakiś problem? Po zalaniu nowym olejem trzeba coś odpowietrzać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

renault mają suche hamulce przynajmiej serie -14 a jak wymieniasz olej w silniku to tez troche zostaje starego i sie nic z nim nie robi. moim zdaniem nie ma się co przejmowac tymi 2 a newet 4 litrami starego oleju jak zostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

moze z 2 litry, seria xxx.4 ma mokre hamulce , nie powinno sie burzyc

Edytowano przez piciaj

znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Dziś wymieniłem olej w skrzyni. Efekt jest taki że na luzie nie pika i nie zapalają się kontroli STOP. Ale jak chcę włączyć dźwignią od biegów obojętnie jaki biegi zaczyna pikać i włączają się kontroli STOP.Biegi wchodzą z oporem.Jak mam na luzie dźwignie od biegów polowych i szosowych biegi w skrzyni wchodzą ładnie. Gdy chcę włączyć biegi szosowe lub polowe słychać lekkie zgrzyty i szarpniecie.Taki sam efekt jest jak chcę zrobić odwrotnie, czyli mam włączone biegi szosowe lub polowe a chcę włączyć poszczególne biegi zaczyna zgrzytać i czuć szarpnięcie. Co to może być? czyżby coś ze sprzęgłem. Tak jakby nie rozłączało do końca, bo jak ciągnik stoi to czasami czuć jakby chciał ruszyć.Czy można jakoś podciągną sprzęgło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

U mnie jest to samo. Pika bo pewnie pompa już słaba.

a biegi ciężko wchodzą bo pewnie sprzęgło już zużyte.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Koledzy dziś pierwszy raz po zakupie wybrałem się ciągnikiem na drogę(ok.30 min na pełnych obrotach) aby rozgrzać olej w hydraulice i zobaczyć czy będzie różnica przy włączaniu biegów. Oto spostrzeżenia:

-Jeśli się jedzie biegi wchodzą bardzo ładnie, nie ma żadnego problemu przy zmianie z niższego na wyższy lub odwrotnie.

Zmieniając biegi z niższego na wyższy wyraźnie czuć jak ciągnik zwalnia.

-Jak się zatrzymałem i próbowałem włączyć któryś bieg były problemy. Nie ma zgrzytu ale trzeba kilka razy próbować wbić . Mniejszy problem jest z włączaniem 1 i 3 . 2 i 4 wchodzi bardzo ciężko.

-Jak wróciłem i chciałem wstawić ciągnik do garażu, pojawił się problem z rewersem(mam taki,że przełączam na desce rozdzielczej, przód-tył). Mianowicie nie reagował na zmianę. Zaczęły się na desce palić wszystkie kontroli od niego(w różnej konfiguracji,np.do przodu i do tyłu razem lub 2 do przodu). Ciągnik w ogóle nie reagował na biegi. Po kilkunastu próbach przełączania,włączył się 2 półbieg i ruszyłem do przodu. Zgasiłem ciągnik i po kilki minutach wszystko wróciło do normy. Później jak zmieniłem rewers znowu zaczęło wariować.Zgaszenie znowu pomogło. W garażu próbowałem ale rewers działał już poprawnie.

Po rozgrzaniu oleju nie ma różnicy w działaniu wspomagania czy podnośnika.

Macie jakiś pomysł na to wszystko .

Powiedzcie mi jeszcze jak to jest ze zmianą półbiegów, czy trzeba wciskać sprzęgło aby je zmieniać?

Zauważyłem że jak je zmieniam na postoju bez sprzęgła to słychać jakby olej zmieniał kierunek, lub załączał się elektrozawór(trudno to opisać), natomiast jak mam wciśnięte sprzęgło jest cisza. Czy to jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi75    0

Korki spustowe masz jeden w skrzyni od spodu po srodku i drugi nizej polozony w tylnym moscie tak samo, poloz sie podniego to zobaczysz. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro15    0

kolego mam renault 133.54 miałem problem z biegami i szarpiącym sprzegłem ale wkońcu doszliśmy z bratem do tego co z tym zrobić.

1- odpowiedni stan oleju i drożność filtrów

2-odpowiednio połączone styki elektrozaworów i regulacja elektrozaworów email="koscielakjarek@wp.pl

jeśli ktoś ma problem i mógłbym pomóc napiszcie mail w miare możliwosci pomoge!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Koledzy dziś dokonałem mierzenia ciśnienia popmy hydraulicznej na złączu od wywrotu. Olej nie był rozgrzany do końca(ciągnik pracował 30min na postoju). Ciśnienie wynosi 180 bar, bez znaczenia czy na wolnych czy szybkich obrotach. Czy to jest prawidłowe ciśnienie? Bo mam broblem z biegami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

Mierzenie ciś na wywrocie nie wiele mówi. Musisz mierzyć na sekcji od skrzyni, później zmierz na orbotrolu.

Edytowano przez andrejus

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Koledzy gdzie zmierzyć ciśnienie pompy które idzie na skrzynie biegów . Czy są jakieś łącza serwisowe.

Bo mam taki obiaw że jak ciągnik jest zimny to wszystko działa ok, ale jak trochę pojeżdżę to jest problem z rewersem. Nie chce się przełączać i zmieniać półbiegów. Jak troche ostygnie wszystko wraca do normy, i znowu do ponownego zagrzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

kolego pompa jest z prawej strony, za chlodnica, takie srebrne cus


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Zmierzyłem ciśnienie na bloku z zaworami. Ciśnienie mierzyłem w na króćciach które są po obu stronach bloku z zaworami,sa zakręcone na klucz 17. Cisnienie jest na poziomie 22-23 bar. Ciśnienie nie spada w miarę rozgrzania. Jest takie somo małe odchylenia są jak dodam gazu ale to gdzieś do 24,5bar. Natomiast jest taki objaw że w momencie jak ciągniki nie chce przełączyć biegów wstecz to na króćciu po lewej stronie ciśnienie skacze od 10-20bar.Wystarczy że zgaszę ciągnik lub wyjme bezpiecznik od sterownika skrzyni i wszystko wraca do normy..Może to sterownik jest odpowiedzialny za ten cały bałagan. Znacie kogoś kto sprawdził by ten sterownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwi    74

Panowie mam na oku 155-54 1995r w ładnym stanie,ale martwi mnie to,że trochę cięzko wchodzą biegi.Mialem już rożne ciągniki ,ale w renówce naprawdę trzeba urzyć siły żeby przełączyć bieg.Skrzynia całkowicie mechaniczna.Czy może się ktoś wypowiedzieć jak wchodzą biegi w Waszych ciągnikach?A może renówka tak ma mieć?

Na oku jest jeszcze temis 650 2001r w podobnym pieniądzach również z mechaniczną skrzynią,ale na łysych oponach.

Który silnik jest lepszy mwm czy iveco?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

MWM ma dobrą opinię, części do nich są i wcale nie takie drogie. O iveco nie wiele wiem bo nigdy z nimi nie miałem styczności.

Za iveco przemawia to że technologicznie są nowsze.

Edytowano przez andrejus

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

ja bym radzil brac renie z silnikiem MWM lub JD, sa to sprawdzone silniki i przetestowane przez lata uzytkowania

co do biegow, powinny wchodzic lekko, moze jeszcze skrzynia nie rozgrzana, chociaz w przypadku mechanicznej ma to niewielkie znaczenie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    2

winą mogą być źle wyregulowane wodziki w skrzyni biegów a do tego trzeba zdjąć kabinę więc powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj