Mucha

Belarus BX 80 z silnikiem D-242 pytanie

Polecane posty

Mucha    5

Panowie mam takie pytanie mam na oku Belarusa i na masce pisze typ Belarus BX 80. Powiniem mieć ok 80 km ale na kabinie pisze model silnika Belarus 572 i ze strony Konedata.net wynika że ma on tylko 62km. I jak to wkońcu jest. Na bloku na tabliczce pisze model silnika D-242. I niewiem czy to jest BX 80 czy 572 z 62 konnym silnikiem. I czym on się rożni od D-240 lub D-243 i jeżeli jest taki sam skok tłoka i pojemność i D-240/D-243 ma 80 km a D-242 ma tylko 62km?? Proszę o szybką odpowiedź.

Edytowano przez Mucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

W modelu 526HX ten silnik(D-242) ma podane 72KM :huh:


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a w jaki sposob d 240 ma 80 km a d242 ma 62 km?? przeciez pojemnosc ma taka sama i wszystko wizualnie jest takie samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

w MTZ 550 była taka różnica że była inna pompa, inna głowica i to są te elementy był równiez wlew oleju z lewej strony w pokrywie rozrządu. Belarus 1025 też jest wizualnie identyczny a ma 105KMtyle że turbine dodatkowo


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

modewl tej pompy w tym MTZ-cie to yth-5 d-60 i pisze że jest z 1977 roku... i pisze też na niej 1800 obr/min. tak więc niewiem. Silnik jest bardzo podobny do d240 tylo ma jedną różnicę. W kolektorze dolotowym w d240 jest taka klapka do zamknięcia powietrza i w zimne poranki powoduje lźejsze zapalanie silnika. I ten kolektor dolotowy wychodzi od filtra powietrza i jest taki zawinięty na końcu silnika i potem wraca i idzie do głowicy. W d242 jest inaczej. niema tej klapki i nie jest taki zawiniety jak w/w tylko dochodzi do końca i wchodzi w głowicę. I naprawdę niewiem co teraz robić i czy to jest jednek te 80 km czy 62 ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Ma wlew oleju z prawej czy lewe strony chociaż to nie koniecznie by o tym wskazywało. Sugeruj sie tylko i wyłącznie tabliczką znaminową. Ja mam generalnie MTZ 52 ale silnik jest d-240


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj