Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Geo

Rozmrożony silnik jumza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
Geo    10

Witam. Wstyd się przyznać, ale kilka dni temu brat zalał wodę do silnika koparki jumz i zapomniał spuścić na noc. Konsekwencje są takie, że cała woda znalazła się w oleju, a na zewnątrz wysadziło metalowe korki w bloku silnika w pobliżu głowicy. Czy ktoś mi może podpowiedzieć jak bardzo trzeba rozebrać silnik, aby go naprawić, tzn najprawdopodbniej pospawać uszkodzone przegrody? Nigdy jeszcze mi się to nie przytrafiło i nie wiem jak się do tego zabrać. Przede wszystkim nie chciałbym rozbierać zbyt dużo, bo silnik do teraz był w bardzo dobrym stanie, ma niwiele mth, fabryczny nigdy nie rozkręcany.

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem czy blok dobrze pospawasz bo jest odlewany z żeliwa a silnik raczej trzeba rozebrać cały żeby stwierdzić w których miejscach doszło do pęknięć.

Moim zdaniem lepiej by było kupić inny blok części przełożyć ze starego jeśli są dobre i by chodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ruskie żeliwo raczej jest spawalne. Można użyć np. metody TIG do spwania. Wystarczy żeby było szczelnie. Już spawałem korpus podnośnika w T-25 i trzyma do dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No chyba że tak. Ale ja osobiście nie był bym pewny na takim łataniu co innego korpus podnośnika a co innego silnik, no ale twoja maszyna rób jak chcesz byle by było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

ja tam bym kupił blok będzie szybciej i bez problemów bo ze spawaniem to różnie bywa i nie wiadamo czy się da pospawać wiesz możesz sprawdzić czy przecieka do silnika wystarczy włożyć korki i nalać wody może tylko uszczelko puściła

 

a swoją drogą to lepiej zalać płynem nie ma wtedy problemów ja tam swoje wszystkie mam zalane płynem to nie jest duży koszt ale spokojna głowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Trochę późno, ale silnik już po drobnej rozbiórce tzn. zdjęta misa olejowa i pokrywa zaworów. Okazało się, że wyszedł środkowy korek w głowicy. Niestety najpierw zdjąłem misę olejową ;). Silnik jeszcze nie zmontowany do końca, ale wydaje się, że poza tym wszystko ok. Obejrzałem silnik od dołu i nie widać żadnych pęknięć. Od góry doszedłem tylko do pokrywy zaworów i po zalaniu wody okazało się, że leci dopiero z tego korka. Silnik chodzi na "sucho" (czyli bez wody) normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×