Zaloguj się, aby obserwować  
Rafii

Informacje na temat obsługi Renaluta

Polecane posty

Rafii    8

Koledzy nie miałem nigdy przyjemności jeździć ciągnikiem z przednim napędem tym bardziej Renault np. model 110.54, dlatego mam kilka pytań odnośnie obsługi.

1. Czy można cały czas jeździć na żółwiu lub zającu(jeden gość mówił że ciągła jazda na żółwiu skraca życie tarczek i on cały czas jeźdź na zającu-żółwia używa sporadycznie)

2. Prawa dźwignia obok biegów służy do zmiany na szybką i wolną skrzynie-na czym to polega.

3. Czy żółwia i zająca oraz napęd można włączać podczas jazdy.

4. Czy prawidłowe jest zachowanie że jak się jedzie i wciśnie się sprzęgło to czuć że ciągnik hamuje.

5. Ile motogodzin jest w stanie wytrzymać silnik w tych ciągnikach.

6. Jak w warunkach nie polowych sprawdzić czy działa napęd.

7. Ile może kosztować założenie układu pneumatycznego do ciągnika(wiem że można przerobić, ale mamy dwa ciągniki i dwie przyczepy, które w sezonie chodzą na zmianę)

8. Czy ciągnik który pracował przy paszowozie będzie mocno zużyty mechanicznie.

Sorry za tyle pytań, ale chcę być trochę przygotowany przy oglądaniu ciągników. Wiadomo handlarz powie mi to co ja chcę usłyszeć

 

koledzy a jaka jest różnica pomiędzy 120.54 a 110.54-chodzi mi o silnik. Z czego wynika różnica w mocy?

Edytowano przez Rafii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel89    3

Witam... serii 1...54 jest kilka rodzajów skrzyni... żółw i zając to tylko półbiegi i można na nich jeździć...

2. Zmiana na polowe i szosowe :o tak jak w większości ciągników

3. Można ale napędu używaj raczej w terenie i w trudnych warunkach ( szybka jazda na napędzie spowoduję szybkie zużycie wałków i trybów... objawia się głośną pracą po włączeniu)

4.u mnie nie hamuję ;) sądzę że łożyska oporowego NIE MA...

5. silniki wytrzymałe ale do tytanowych nie należą... trzeba dbać... ale nawet do 20 tyś mtg sądzę że jednak z małą ingerencją :lol: znam takiego co ma 14tys. bez rozbierania...

6. najprościej to włączyć napęd rozpędzić się i hamujemy :lol: jeżeli widać prze przód hamuję to ok

7. nie wiem trzeba poszukać:)

8. zależy jaki paszowóz... oby nie więcej niż 15 m2

 

kilka moich sugestii...

1. zużycie opon i rok na oponach świadczy o stopniu eksploatacji

nowe kapcie też tanie nie są

2. zużycie wewnątrz... jeżeli wszystko poobdzierane i poprzecierane to jest nie dobrze :o

3. skrzynia jeżeli biegi wchodzą ciężko głośno pracuję szarpie itp to nie dobrze :lol:

4. elektyka i wyposażenie... lepiej kupić mechanicznego (moje zdanie... proszę się nie sugerować) EHR i 3 półbiegi oraz rewers elekrohydrauliczny nie należą do bardzo trwałych.....

5. zaczepy i obciążniki są drogie

6. trzeba sprawdzić czy ciągnik nie był rozbierany... np sylikon itp :lol:

7. odkręcamy korek wlewu i wyciągamy bagnet i pppeedaaał w podłogę... sprawdzamy odmę iiii jeżeli chlapię olejem to źle :(

8. trudność odpalania ( wiadomo)

POZDRAWIAM I ŻYCZĘ UDANYCH ZAKUPÓW


gmhnbmbnm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Kolego a jak sprawdzić ,że nie ma tego łozyska

Edytowano przez Rafii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

skrzynia jest synchro wiec ciagnik moze hamowac, choc ja nie odczowam tego

zalozenie pneumatyki, w zaleznosci od stanu czesci, wyjdzie kolo 600zl, przy uzywkach

ta dzwignia, jak pisal kolega, to reduktor, polowe szosowe, zolw zajac, jak kto woli

silniki sa bardzo trwale, i znow jw. nawet 20tys i wiecej

sprawdzanie napedu, blokad: znajdz drzewo, podjedz przodem i wszystko widac


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Z przednim napędem jest tak, że powinien działać, ale znacznie gorzej jest jeśli przedni napęd się nie rozłącza. Może to świadczyć o zużyciu jakiegoś łożyska igiełkowego (kiedyś mówił mi o tym pewnen znwaca tematu), a wtedy niezbędna jest ingerencja w skrzynię biegów. Więc jeśli podjedziesz pod drzewko to najpierw sprawdź na wyłączonym napędzie a potem na włączonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj