Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Rafii

Informacje na temat obsługi Renaluta

Polecane posty

Rafii    6

Koledzy nie miałem nigdy przyjemności jeździć ciągnikiem z przednim napędem tym bardziej Renault np. model 110.54, dlatego mam kilka pytań odnośnie obsługi.

1. Czy można cały czas jeździć na żółwiu lub zającu(jeden gość mówił że ciągła jazda na żółwiu skraca życie tarczek i on cały czas jeźdź na zającu-żółwia używa sporadycznie)

2. Prawa dźwignia obok biegów służy do zmiany na szybką i wolną skrzynie-na czym to polega.

3. Czy żółwia i zająca oraz napęd można włączać podczas jazdy.

4. Czy prawidłowe jest zachowanie że jak się jedzie i wciśnie się sprzęgło to czuć że ciągnik hamuje.

5. Ile motogodzin jest w stanie wytrzymać silnik w tych ciągnikach.

6. Jak w warunkach nie polowych sprawdzić czy działa napęd.

7. Ile może kosztować założenie układu pneumatycznego do ciągnika(wiem że można przerobić, ale mamy dwa ciągniki i dwie przyczepy, które w sezonie chodzą na zmianę)

8. Czy ciągnik który pracował przy paszowozie będzie mocno zużyty mechanicznie.

Sorry za tyle pytań, ale chcę być trochę przygotowany przy oglądaniu ciągników. Wiadomo handlarz powie mi to co ja chcę usłyszeć

 

koledzy a jaka jest różnica pomiędzy 120.54 a 110.54-chodzi mi o silnik. Z czego wynika różnica w mocy?

Edytowano przez Rafii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel89    2

Witam... serii 1...54 jest kilka rodzajów skrzyni... żółw i zając to tylko półbiegi i można na nich jeździć...

2. Zmiana na polowe i szosowe :o tak jak w większości ciągników

3. Można ale napędu używaj raczej w terenie i w trudnych warunkach ( szybka jazda na napędzie spowoduję szybkie zużycie wałków i trybów... objawia się głośną pracą po włączeniu)

4.u mnie nie hamuję ;) sądzę że łożyska oporowego NIE MA...

5. silniki wytrzymałe ale do tytanowych nie należą... trzeba dbać... ale nawet do 20 tyś mtg sądzę że jednak z małą ingerencją :lol: znam takiego co ma 14tys. bez rozbierania...

6. najprościej to włączyć napęd rozpędzić się i hamujemy :lol: jeżeli widać prze przód hamuję to ok

7. nie wiem trzeba poszukać:)

8. zależy jaki paszowóz... oby nie więcej niż 15 m2

 

kilka moich sugestii...

1. zużycie opon i rok na oponach świadczy o stopniu eksploatacji

nowe kapcie też tanie nie są

2. zużycie wewnątrz... jeżeli wszystko poobdzierane i poprzecierane to jest nie dobrze :o

3. skrzynia jeżeli biegi wchodzą ciężko głośno pracuję szarpie itp to nie dobrze :lol:

4. elektyka i wyposażenie... lepiej kupić mechanicznego (moje zdanie... proszę się nie sugerować) EHR i 3 półbiegi oraz rewers elekrohydrauliczny nie należą do bardzo trwałych.....

5. zaczepy i obciążniki są drogie

6. trzeba sprawdzić czy ciągnik nie był rozbierany... np sylikon itp :lol:

7. odkręcamy korek wlewu i wyciągamy bagnet i pppeedaaał w podłogę... sprawdzamy odmę iiii jeżeli chlapię olejem to źle :(

8. trudność odpalania ( wiadomo)

POZDRAWIAM I ŻYCZĘ UDANYCH ZAKUPÓW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    6

Kolego a jak sprawdzić ,że nie ma tego łozyska

Edytowano przez Rafii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    485

skrzynia jest synchro wiec ciagnik moze hamowac, choc ja nie odczowam tego

zalozenie pneumatyki, w zaleznosci od stanu czesci, wyjdzie kolo 600zl, przy uzywkach

ta dzwignia, jak pisal kolega, to reduktor, polowe szosowe, zolw zajac, jak kto woli

silniki sa bardzo trwale, i znow jw. nawet 20tys i wiecej

sprawdzanie napedu, blokad: znajdz drzewo, podjedz przodem i wszystko widac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Z przednim napędem jest tak, że powinien działać, ale znacznie gorzej jest jeśli przedni napęd się nie rozłącza. Może to świadczyć o zużyciu jakiegoś łożyska igiełkowego (kiedyś mówił mi o tym pewnen znwaca tematu), a wtedy niezbędna jest ingerencja w skrzynię biegów. Więc jeśli podjedziesz pod drzewko to najpierw sprawdź na wyłączonym napędzie a potem na włączonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
×