Skocz do zawartości
Damianzb

C-360 wydobywanie się pary z pod korka wlewu oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-360
Damianzb    0

Witam co może być przyczyną wydobywania się pary [dymu] z pod korka wlewu oleju i spod koła pasowego .

Silnik świeżo po remoncie . Po założeniu koła zamachowego można było kręcić wałem rękami.

Po zgaszeniu ciągnika łapką opierając o docisk można było pokręcić wałem lekko .

Z góry wielkie dzięki.

Edytowano przez Damianzb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianzb    0

Pierścienie są na 100% wymienione :D

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Nowe pierścienie mogą mieć wadę materiałową i popękać i jest efekt, to samo przy niewłaściwszym montażu popękają. Wszystkie zgrały się na zamkach :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

docierales go wgl?? ile mtg juz zrobione?? jestes pewien ze wszystko dobrze zrobiles??

zobacz czy ropy nie ma w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

COś musi być ostro nie tak skoro wogóle nie trzyma kompresji jak pisze autor wał sie obraca prawie bez oporów to coś jest ostro pojechane nie tak Może uszczelki pod głowice nie dałeś? u nas był wlaśnie taki przypadek że mechanicy złożyli bez uszczelki Nyskę i nie chciał odpalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Najpierw napisz co było robione w silniku. Co zostało wymienione na nowe a co zostało stare. Wtedy łatwiej będzie można zdiagnozować problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

W sumie jak on tak daje dymem z odmy (korek wlewu oleju) a przy tym z simeringa koła pasowego to przedmuch jest konkretny, że odma nie wyrabia co podejrzewam w zarżniętym silniku tak nie daje, Ten silnik to w ogóle zapala?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianzb    0

Ciągnik był docierany przez pół godziny na wolnych obrotach i przejechane 4km na pusto.

Zrobione był szlif wału korbowodowe 4 a główne 3 szlif , pierścienie były wymienione . Panewki dobierał ten co robił szlif. Nie zostały wymienione tuleje.W oleju nie ma ropy.Silnik bez problemu pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

nieszczelnośc któregoś cylindra popękały pierścienie przy zakładaniu lub jeszcze się nie ułozyły na starych tulejach(jaki był ich stan?) inna możliwość to uszczelka pod głowicą ale wtedy to nierowna praca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

Ciągnik był docierany przez pół godziny na wolnych obrotach i przejechane 4km na pusto.

Zrobione był szlif wału korbowodowe 4 a główne 3 szlif , pierścienie były wymienione . Panewki dobierał ten co robił szlif. Nie zostały wymienione tuleje.W oleju nie ma ropy.Silnik bez problemu pali.

moim zdaniem grzeje na panewce ....albo pierścienie oporowe wału zbyt ciasno założone co po jakimś czasie może się dotrze...na twoim miejscu odkręcił bym miskę olejową i zaglądnął... pierścienie też mogły popękać jak pisze kolega wyżej.

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    3

koleka kozulek2 dobrze mówi coś dół jest raczej nie tak i się grzeje mocno na początek pod miske zobacz. Popękane pierścienie to przedmuch a nie para. Para leci raczej przez to że jest teraz zimno a silnik się mocno grzeje i ciepło wychodzi w postaci pary korkiem... On możliwe że się sam dotrze ale musisz to sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

Myślę, ze poprzez słowo para rozumiesz stan skupienia wody więc skąd jej taka ilość...Jeśli się

tak grzeje z powodu tarcia wału i panewek to marnie to widzę...

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marulekk    63

Ciągnik był docierany przez pół godziny na wolnych obrotach i przejechane 4km na pusto.

Zrobione był szlif wału korbowodowe 4 a główne 3 szlif , pierścienie były wymienione . Panewki dobierał ten co robił szlif. Nie zostały wymienione tuleje.W oleju nie ma ropy.Silnik bez problemu pali.

może nie jestem mega znawcą-mechanikiem ale jak sie wymienia pierścienie to powinno sie założyć nowe tuleje bądź stare przeszlifować (a wtedy i tłoki też wymienić)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

jakby coś było nie tak z panewkami czy półksiezycami tzn ze by sie zacierały to by w wałem nie ruszył gołą ręką jedyny no moze nie jedymy ale najprawdopodobnije to któryś gar jest nie szczelny popękały pierścienie dwa woda ci nie ubywa z chłodnicy?? moze uszczelka?? albo pęknięta tulej? nie koniecznie tulej?? nie zamroziłes go ostatnio??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

może nie jestem mega znawcą-mechanikiem ale jak sie wymienia pierścienie to powinno sie założyć nowe tuleje bądź stare przeszlifować (a wtedy i tłoki też wymienić)

 

Kolego podzielam Twoją opinię. Pracowałem jako mechanik co prawda przy samochodach i takie "efekty" miały miejsce gdy się wymieniało same pierścienie. Silnik oczywiście pracował, dało się jeździć normalnie, tylko więcej palił.

Na miejscu kolegi oddałbym tuleje do roztoczenia na nadwymiar i indywidualne dopasowanie tłoków do każdej z nich. Sam mam tak zrobione i jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Weź odkręć i zdejmij te dwie blaszane pokrywy popychaczy co masz z prawej strony silnika i odpal go i zobaczysz z którego gara dmucha , pewnie licho dokręciłeś głowicę i ci uszczelkę dmuchneło B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash0    1

a mi znowu powietrze fuka i to dość fest mechanik mowił ze za duze ciś bo jest około 6 przy prawie pełnym gazie na ciepłym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Jak wymieniłeś same pierścienie to nie ma się co dziwić. Zanim dopasują się do zużytej tulei to minie kupa czasu. Szkoda było roboty a mozliwe że nie przejdzie mu nigdy, dopiero po porządnym remoncie. Na razie daj mu troche czasu. Nie ma po prostu szczelności na cylindrach i ucieka dosć sporo pod tłoki. Jezdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomiZO56    23

Przepracuje ze 20 mtg i będzie ok a nie tak jak napisałeś 30min i 4km to zdecydowanie za mało i powinien docierać się nie na wolnych obrotach tylko min 1200 .Dotrze się wszystko i na pewno problem minie. Tak jak napisał seweryn20 nic wiec nie kombinuj.

Edytowano przez TomiZO56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianzb    0

Witam przyczyna problemu było wcięcie się pod wał na pierwszym korbowodzie brudu , panewka grzała się.Silnik na wolnych obrotach miał ciśnienie 6 atmosfer.Wymieniłem panewkę i jak na razie chodzi i nie grzeje się. Pamiętać o dobrym umyciu wału po szlifie.Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

to masz szczęście że nie zlekceważyłeś objawów i naprawiłeś błąd w porę,dym spod koła pasowego wskazywał na tego typu problem ...nigdy nie spotkałem się aby z powodu przedmuchu odma nie dała rady i dym walił przez uszczelniacz koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosmo36    0

Witam.Ja mam ten sam problem tylko że silnik przeszedł generalny remont 5 lat temu i teraz nagle rano po odpaleniu zaczela leciec para z korka oleju i ze spodu silnika w miejcu laczenia silnika ze sprzegłem. Silnik nie byl przegrzany, olej i woda jest w normie, kontrolka od smarowania dzialala prawidłowo. Dodam ze ciagnik nie byl mocno ekspleatowany i jak juz to opryskiwacz, siewka ,itp. Mechanik od razu stwierdzil remont silnika. Moze mi ktos podpowie w czym problem bo kolejny remont silnika mnie do bija.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×